26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Ratchet & Clank Future: A Crack in Time (PS3)

A harmadik felvonással lezárul az aktuális Ratchet & Clank sztori.

Írta: Madrac

Ratchet és Clank még csak 2002. óta küzdenek együtt a galaxist fenyegető veszélyek ellen, de már így is nyolc játékban – köztük két PSP változatban – szerepeltek. A remek humor és az akciódús, érdekes történet ennyi idő alatt is rengeteg rajongót szerzett nekik, így biztos sokan várták a PlayStation 3-re érkező legújabb folytatást, a Ratchet & Clank Future: A Crack in Time-ot is.

Ratchet & Clank Future: A Crack in Time (PS3)

Az aktuális, Ratchet & Clank Future főcímet viselő történet két résszel ezelőtt indult a Tools of Destruction epizódban, amikor Percival Tachyon megpróbálta kiirtani a teljes Lombax népességet. Mivel ez már akkor is összesen Ratchetet jelentette, komoly üldözés vette kezdetét, amelyben titokzatos segítőket is kaptak hőseink. A Zoni sokszor adott remek tippeket vagy más segítséget, a végén mégis elrabolták Clanket, és ismeretlen helyre szállították. A 2008-as Quest for Booty rész során derült csak ki, hogy a robotrablás mögött is Dr. Nefarious áll, de Ratchet sajnos nem jutott igazán közelebb barátja megtalálásához most sem. A Crack in Time itt kezdődik, kedvenc – és mellesleg egyetlen – lombaxunk még mindig keresi Clanket, míg ő próbál megszökni fogvatartóitól.

Innentől a játék két külön szálon és stílusban fut tovább: Ratchet akciódús és ügyességi részeken keresztül keresi Clanket, míg a robot ott találja magát a kulcsfontosságú új helyszínen, a Great Clockon, mely a világegyetem közepén helyezkedik el (ötven láb eltéréssel). Mindketten folyamatosan szembesülnek saját eltérő származásukkal is, így például robot hősünk a Nagy Óra gondnoka lesz, és sokféle logikai feladatot kell megoldania a játék során.

Mivel hőseink külön tevékenykednek, sokkal nagyobb szerepet jut Clanknek ebben a részben. Új posztjából fakadóan kap egy fegyvert is, egy jogart, amelyet közelharci fegyverként lehet használni, hasonlóan Ratchet franciakulcsához. Fontosabb ellenben az a funkciója, hogy bombákat képes kilőni, amelyek lelassítják az időt. Ez sok harcban is hasznos, de igazán a logikai feladványoknál jönnek ki az előnyei. Miközben robothősünk az Orvus Chamber felé halad, az ellenfeleken kívül sok akadállyal is szembesül. Megjelennek új platformok is, amelyet csak ő tud használni. Sok trükk létezik a problémák leküzdésére, például előfordul, hogy egy másolatot kell készítünk magunkról, amely rááll a platformra, amíg mi átfutunk a kinyíló kapun. Esetenként nem is elég, ha egy klónt készítünk, ilyenkor az időzítés is egyre fontosabb és fontosabb lesz.

Ratchet & Clank Future: A Crack in Time (PS3)

Ratchet eközben tovább keresi Clanket, és a megszokott módon agyonveri, lelövi vagy felrobbantja mindazokat, akik az útját állják. Megjelenik egy új fegyvermárka, a Contstructo, amelyből pisztoly, sörétes és gránát áll a rendelkezésünkre. Bár ez nem tűnik kezdetben soknak, mindegyik folyamatosan fejleszthető a különféle kiegészítőkkel, amelyeket a történet során találhatunk vagy vehetünk. A normál lövedékektől a robbanógolyókon át a falakról visszapattanó lézerig minden a rendelkezésünkre áll majd, igaz, a nagy részét sose használjuk majd. Ratchet kapott pár új kiegészítőt is, hisz a pályákat most nagyrészt egyedül teljesíti. Az egyik ilyen a hoverboots, mely egy kis sebességet ad, és persze miután megkaptuk, a legtöbb ugrálós részben kelleni is fog. A másik az Omnisoaker, amellyel mindenfélét felszívhatunk és kifújhatjuk, például olajat a gépekre, vizet a forró felületekre.

Ratchetként ellátogathatunk majd kisbolygókra is, amelyeken leginkább a Super Mario Galaxyre hasonlító platformrészek kaptak helyet. Nem mehetünk mindig mindenhova, a történetbeli pozíciónk határozza meg a választékot. Ezek teljesen opcionálisak, de a jutalom értük általában megéri a teljesítésüket. Mindenhol a Zonikat menthetjük meg, ezeket a nagyszemű űrlényeket, akik cserébe az űrhajónkat tuningolják fel. Vannak űrhajós részek is, amelyek szinte kizárólag arról szólnak, hogy jussunk el A-ból B-be, kicsit üresnek tűnve a játék többi epizódjához képest.

Grafikailag messze a legszebb Ratchet & Clank részhez van szerencsénk, szinte mintha egy Pixar filmet játszana végig az ember. Az animációk, a környezet rendkívül részletesen kidolgozott és gyönyörű színvilággal rendelkezik. Kapott egy kis cel-shadinges beütést is az egész, így nem biztos, hogy mindenki ugyanígy vélekedik majd róla, lesz, akinek az előző két rész csillogása jobban tetszik majd. A számomra általánosan legnagyobb problémát jelentő kamerakezelés is teljesen rendben volt végre.

Ratchet & Clank Future: A Crack in Time (PS3)

Összességében egy nagyon kellemes és szórakoztató játék lett a Ratchet & Clank Future: A Crack in Time, bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti az akciódús platformjátékokat és hajlandó gondolkodni is közben. Remek humor kíséri végig a történetet, egyes jeleneteket akár külön is szívesen újranéz belőle az ember. Bár ez a sztori ezzel a résszel befejeződik, remélhetőleg még találkozunk Ratchettel és Clankkel később is.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

90%
grafika
9
hangok
8
játszhatóság
9
hangulat
9
Pozitívumok
  • Remek humor
  • Az akció mellett logikai feladványok is vannak
Negatívumok
  • Sok fegyver, mégis kevés az igazán hasznos

További képek

  • Ratchet & Clank Future: A Crack in Time
  • Ratchet & Clank Future: A Crack in Time
  • Ratchet & Clank Future: A Crack in Time
  • Ratchet & Clank Future: A Crack in Time
  • Ratchet & Clank Future: A Crack in Time
  • Ratchet & Clank Future: A Crack in Time
  • Ratchet & Clank Future: A Crack in Time

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!