Új cikksorozatot indítunk, amelyben a hazai játékfejlesztő cégekhez intézünk körkérdést hétről hétre, egy-egy érdekes vagy aktuális témában. Hol a fejlesztési munkálatok mögé pillantunk be egy kérdés erejéig, hol pedig egyszerűen a véleményüket kérjük a játékipart érintő dolgokkal kapcsolatosan, igyekezve minél színesebb összeállításokat leközölni. Három fejlesztő válaszolt az első határidőre (az A.G.O.N. sorozatról és a Jumurdzsák gyűrűje játékról megismert Private Moon Studios, a Debrecenben eddig autós játékokat fejlesztő, újabban iPhone-ra is dolgozó Invictus, valamint a Crysis Warheaddel debütáló budapesti CryTek stúdió), de a későbbiek során természetesen további cégeket is szeretnénk bevonni a cikksorozatba.
Az első körben a csapat munkájával kapcsolatos volt a kérdés:
Mi volt a legutóbbi megjelent játékotok, és mi volt a legnagyobb kihívás annak fejlesztése során?
Private Moon Studios: A legutolsó megjelent játékunk az A.G.O.N. toledói epizódja volt. Kis csapat vagyunk, ezért szinte mindig a legnagyobb kihívás számunkra a tartalom megalkotása. Egyre nagyobb és egyre szebb játékot akarunk csinálni, ezért elmegyünk a lehetőségeink határáig.
Játéktechnikailag a legnagyobb kihívást a nem-lineáris játékmenet okozta. Azt hiszem, eddig a legkeményebb, és leghosszabb tesztelési, és javítási időszakunk ezzel a produkciónkkal volt.
(Csendes Gábor)
Invictus Games: A legutóbbi játékaink a 4x4Jam, a Brim, a Picosaic, a PinFrog, a Blastwave, és a The Escapee iPhone-os játékok. A legnagyobb kihívás a munkához szükséges technikai háttér kialakításában, valamint az iPhone és iPod programozási sajátosságainak megismerésében, elsajátításában volt. Más hardver, más rendszer, más programozási környezet. Mint azt a termelékenységünk is mutatja a problémákat, akadályokat elhárítottuk. Jóformán ugyanolyan intenzitással tudunk dolgozni az új rendszerben, mint az eddig használatos Windowsos környezetben, ami nagyban köszönhető a cégnél alkalmazott magas
felkészültséggel rendelkező kollegáknak.
(Feldmájer Ottó)
CryTek Budapest: A Crysis Warhead, amely – mint bizonyára tudjátok – egy sandbox jellegű játék. A legnagyobb kihívás pont a játék stílusából fakadt, a lehetőségek kimeríthetetlen tárháza végtelen számú hibalehetőséget is hordoz magában. A játékosok visszajelzései alapján úgy tűnik, sikerrel vettük ezt az akadályt.