25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Sam & Max: The Devil's Playhouse

Megújulva, de a klasszikus játékmenethez visszanyúlva folytatódnak a Sam & Max epizódok.

Írta: Morello

Már előre kiterveltem, milyen jól kibabrálok majd főszerkesztőnkkel az új Sam & Max epizód kapcsán. Kuncogtam magamban, ahogy elképzeltem a jellemzően bő lére eresztett cikkeimhez szokott Dino kikerekedő szemeit, amikor a Sam & Max: The Devil's Playhouse - The Penal Zone című doksit megnyitva összesen egyetlen mondatba botlik: minden ugyanolyan, mint eddig, mindössze egy újabb küldetést kapunk.
Nos, végül velem babrált ki a Telltale Games, ugyanis a harmadik évad egyáltalán nem olyan lett, mint azt az előző kettő alapján megszoktuk. Már a főmenü is gyanúsan eltér az eddigiektől, az új játékot elindítva pedig még inkább meglepődhetünk. A Telltale Games eddigi Sam & Max epizódjait pofonegyszerű point & click módon lehetett kezelni, a nem túl látványos, de jópofa 3D-s rajzolt világban. Grafikai téren most előreléptünk, irányítás terén pedig egy aprót vissza. Ugyanis a The Devil's Playhouse címet viselő harmadik széria már inkább egy animációs film benyomását kelti, látványosabb, „háromdésebb”, komponáltabb az eddigieknél, ami egy kicsit furcsa ettől a mindig is rajzfilmes alapokon nyugvó játéktól, de megszokható.

Ötszörös röhögőgörcs jön, lökött hősökön.
Ötszörös röhögőgörcs jön, lökött hősökön.

Másrészről pedig az irányítás hellyel-közzel visszakacsint az 1993-as kiadású, kalandjáték klasszikusnak bátran nevezhető Sam & Max: Hit The Road felé. A pointer is ugyanazokat a formákat veszi fel, amiket a LucasArts egykori remekművében megismerhettünk, csak hogy még nyilvánvalóbb legyen a retro feeling. Tehát az egyszerű point & click maradt, de néha kombinálnunk kell a tárgyainkkal, bizonyítékokat gyártani, a jegyzeteinket böngészni stb.

Az irányítás és az ikonok kaptak némi retro jelleget.
Az irányítás és az ikonok kaptak némi retro jelleget.

És ami teljesen újszerűnek számít, hogy Max pszichikus képességeket kapott, amely segítségével képes átváltozni egy céltárgyra, gondolatot olvasni, teleportálni és hasonlók. Még jövőbe látó képessége is van, ami mindig egy kis súgást jelent a megoldáshoz. Nekem annyira nem jött be ez az újítás, abszolút nem illik a Sam & Max világba, bár végül is hozzá lehet szokni. Az új epizód kezdése is elég kaotikus. Fogalmunk sincs, mi történik, hol vagyunk és mi a szituáció, pláne az előző évadok történéséhez képest. Persze értem én, hogy ez a látomás az irányítás újdonságainak bemutatásául szolgál, de mégis kezdetben elkedvetleníti a játékost, aki értetlenül áll a semmihez nem köthető, érthetetlen szituációban, amíg végre helyére nem kerülnek a dolgok.

Max új képességeivel új kombinációkra nyílik mód.
Max új képességeivel új kombinációkra nyílik mód.

A sztori menete illeszkedik a szokásos Sam & Max őrülethez, a két dilis zsaru ismét a legképtelenebb kalandokon, akadályokon (és azok még képtelenebb, elmeháborodott megoldásain) kell hogy keresztülverekedje magát, amíg sikerül (látszólag) pontot tenni az ügy végére. Az eddig megismert szereplők jó része ebben az epizódban is feltűnik, a továbbjutás pedig nem túl nehéz a játékban, általában kitalálhatók a megoldások, Max képességei is segítenek ebben.

Érdekes, hogy minden földönkívüli békével és szeretettel érkezik, csak amikor megismerik a földi viszonyokat, akkor jönnek rá, hogy mégis jobb lenne elpusztítani a Földet... :)
Érdekes, hogy minden földönkívüli békével és szeretettel érkezik, csak amikor megismerik a földi viszonyokat, akkor jönnek rá, hogy mégis jobb lenne elpusztítani a Földet... :)

Eredetileg nem akartam osztályozni, lévén csak egy új epizódról (évadról) van szó, de mivel eléggé megváltozott a játék az eddigi két szezonhoz képest, mégis megteszem. Szerencsére a sorozat hangulata, a szokásos poénok és őrültségek megmaradtak, szóval aki az eddigi epizódokat végigvitte, bátran folytathatja a történetet a harmadik évaddal.

Max, a Freelance Police lököttebb fele.
Max, a Freelance Police lököttebb fele.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

80%
grafika
8
hangok
8
játszhatóság
8
hangulat
9
Pozitívumok
  • A szokásos Sam & Max hangulat
  • Némi retro hatások
  • Kicsit komplexebb megoldások, mint az eddigi évadokban
Negatívumok
  • Zavaros kezdési szituáció

További képek

  • Óóóhh, bárcsak ilyen könnyen menne!
  • Ez a Stinky lány nem könnyíti meg a helyzetünket. Akár még Sas József is lehet...
  • Nyomozásunknak köszönhetően egyre több területet járhatunk be.
  • A témákat mindig érdemes kitárgyalni, sokszor segít a továbbjutásban, és a rekeszizmokat is tisztíccsa! :)
  • Az ócska masinák klubja rövidesen egy új taggal bővül.
  • Wow, az új Sam and Max epizód iPhone-ra is megjelent!
  • A kőtáblák vajon megmondják a jövőt? Vagy csak valami ókori graffitis munkája?
  • Ezt a mütyűrt kellene valahogy levarázsolnunk az öregről.
  • Ne már, én csak egy pohár vízért ugrottam be!
  • Ez a kis eszköz jó szolgálatot tesz a játék folyamán. Nézelődjünk gyakran vele!
  • Rusnya egy jószág, csakúgy, mint a tulajdonosa!
  • Max a varázsjátékok segítségével különféle tárgyak alakját is fel tudja venni, de majd csak a későbbi epizódokban...
  • Nem fog ez olyan egyszerűen menni!

Sam & Max: The Devil's Playhouse

Platform:

Fejlesztő: Telltale Games (2004-2018.), Skunkape Games

Megjelenés:
2010. április PC, PS3, X360, Wii
2024. augusztus 14. PS4, XSX, Switch

Minimális rendszerigény: 2 GHz-es processzor, 1 GB RAM, DirectX 8.1 kompatibilis videokártya 128 BM memóriával, DirectX 9.0c (Mac verzió is elérhető)

Ajánlott konfiguráció: 3 GHz-es Pentium 4 vagy hasonló teljesítményű processzor, 256 MB-os videokártya

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!