25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Star Wars: The Force Unleashed II

A tökéletlen, de hangulatos első rész után hamarosan megérkezet a folytatás is - dupla fénykarddal!

Írta: Retee 15 hozzászólás

Amikor bő három évvel ezelőtt bejelentették a Star Wars: The Force Unleashedet, majd az első hivatalos trailerében egy csuklyás figura lekapott az égről egy csillagrombolót, sokan csóválták a fejüket. De akkor is, amikor a LucasArts hivatalosan közölte, hogy a multiplatform fejlesztés ellenére nem lesz PC-s verzió. Hogy aztán tavaly a fejlesztők megkegyelmezve a népnek végül úgy döntsenek, minden platform megkapja a maga verzióját. S ami igazán fontos: a megjelenés után, az egy-egy idegesítő küldetés, a sokszor sablonos pályák és missziók ellenére is a többség már bólogatott. A The Force Unleashed ugyanis hibái ellenére egy szórakoztató, magával ragadó sztorival apelláló akciójáték lett, amelynek főhőse és egész világa meggyőzte a népet: elsőre tévedtek vele kapcsolatban. És ugyan néhol már tényleg kiakasztóan kibújt "az Erő a zsákból", ám cserébe olyan klasszikus jeleneteket kaptunk, mint a Darth Vader, vagy a Császár elleni küzdelem.
Épp ezért magam is örültem, amikor kiderült, hogy készül a folytatás. Igaz, az emberben rögtön felmerültek kérdések a hogyan továbbal kapcsolatban, hiszen... no de aki kihagyta az első rész sztoriját, az most inkább ne folytassa az olvasást.

Star Wars: The Force Unleashed II

A második rész egyik legnagyobb kérdése, hogy mégis hogyan folytatódhat jedi/sith karrierünk, ha egyszer az előző játék végén Starkiller hősi, epikus halált halt, függetlenül attól, hogy a jó vagy a rossz oldalt választottuk. S amitől tartottam, bekövetkezett: a második rész tervezői ugyanis kölcsönkérhették a Dallas forgatókönyvíróját, aki a "Pamela csak álmodta!" után megint brillírozott, és hol máshol, mint a klónozásnál lyukadt ki. Bizony, főhősünk – a tönkrevert – Vader szerint ugyanis túl értékes ahhoz, hogy veszni hagyja, így végül elkészít egy másolatot róla, amely persze annak rendje és módja szerint meg is szökik tőle (az első küldetésben). Valószínűleg a készítők is érezhették, hogy ez azért erősen vérszegény, úgyhogy legalább a sztori többi részével megpróbálnak kárpótolni. Kissé amnéziás hősünk ugyanis emlékeit és személyazonosságát keresgélve járja a galaxisokat, és az előző részben feltűnt szerelmére, Junora vadászik. Sajnos nemcsak ő, hanem a jégbehűtésünkre kirendelt Boba Fett is, akivel a jelek szerint heroikus küzdelmet folytathatunk a második részben. Sőt, nemcsak ő jön be a képbe, hanem egy "kis zöld barátunk is", történetünk során ugyanis eljutunk a Dagobára, Yoda mesterhez is. Az első rész sztorija után hat hónappal, míg a "New Hope" előtt egy évvel játszódó cselekmények tehát tartogatnak meglepetéseket és régi ismerősöket is. Persze azzal a fejlesztők is tisztában lehetnek, hogy a klónozós megoldást nem fog osztatlan sikert aratni a rajongók között, ahogy azzal is, erről fél óra múlva mindenki meg fog feledkezni, ha maga a játék ott folytatja, ahol abbahagytuk.

Az előző rész talán legnagyobb hibája a rengeteg sablonos pálya és küldetés volt, amelyeken számolatlan özönlöttek a golyó-, azaz inkább "erőfogók", akiknek 90 százalékát fél másodperc alatt mészároltuk le. A csapat most viszont úgy döntött, hogy ezt ellensúlyozandó kevesebb ellenféllel találkozhatunk, ám ezeket jobban ki is dolgozzák. Azaz többféle speciális karakter áll majd az utunkba, s talán ezúttal jobban meg kell majd erőltetünk magunkat a győzelemért, mint legutóbb. Persze továbbra sincs szó arról, hogy a SWTFU-ból KotOR-t csinálnának, így a lényeg most is a rengeteg látványos erőtrükk és összecsapás lesz. Ezt pedig némi kritika mellett ugyan, de el is lehet fogadni. Főleg, ha sikerül az, ami az elődben nem, a fénykard normális használata. Az előző sztoriban ugyanis a jó öreg lézerpenge inkább csak kiegészítő fegyverként funkcionált, most viszont egyszerre akár kettőt is kaphatunk a kezünkbe, amelyek segítségével akár ki is végezhetünk, sőt fejeket, karokat vághatunk le velük – egyből.

Star Wars: The Force Unleashed II

Persze a srácok az Erőről sem feledkeztek meg, és az amúgy is bőséges felhozatalt jó pár használható új trükkel egészítették ki. Az elmebefolyásolás például – a helyszíntől és a lehetőségektől függően – egymás ellen fordítja az ellenfeleket, vagy épp öngyilkosságba taszítja őket. De rengeteg egyéb lehetőségünk is adódik majd: áthelyezhetjük a platformfegyvereket, erővel tölthetünk fel tárgyakat, melyek aztán kézigránátként funkcionálnak, vagy épp elemelhetjük a felbőszült wardroid pajzsát is... Újdonság lesz még a Force Fury mód megjelenése: ahogy hősünk öli az ellenfeleket, megoldja a feladványokat és halad előre a pályákon, folyamatosan nő a force fury kijelző. Amikor elég összegyűlik és megnyomjuk a megfelelő gombot, ennek aktiválásával erőink sokkal hatékonyabbak lesznek.

Szerencsére a már jól ismert Havok fizikai motor (amely kiegészül a Digital Molecular Matter rendszerrel, ami például a faforgácsok életszerűségéért felel) most is ott zakatol majd a játék alatt, ráadásul továbbfejlesztve, így a tárgyak továbbra is hatni fognak egymásra, s az erőtrükkök kapcsán is számítani fog a "kit, honnan, hova" elv. Emellett jó hír a PC-s játékosoknak, hogy a fejlesztők ezúttal nagyobb figyelmet fordítanak az egér-billentyűzet kombó kihasználására – persze a gamepadekkel sem lesz baja a második résznek.

Star Wars: The Force Unleashed II

Az eddigi információk és videók alapján megkockáztatom, az ostoba sztorikezdés ellenére a The Force Unleashed II hozza majd azt, amit az első rész, így a kiváló sztorit, s a szórakoztató játékmenetet egyaránt. Október 29-én minden kiderül, amikor egyszerre érkezik minden platformra a játék (PC, PS3, X360, Wii és DS).

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Star Wars: The Force Unleashed II

Platform:

Fejlesztő: Aspyr Media

Kiadó: LucasArts

Megjelenés:
2010. október 29. PC
n/a: PS3, X360, Wii

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

EnforcerHUN
EnforcerHUN [914]
Ez mind szép és jó (és már alig várom hogy kaszabolhassak:P), de ha megint 15 giga körül helyet foglal le akkor megint takarítanom kell és törölhetem le a fél gépet.;-)
gothmog
gothmog [5000]
Tudom, hogy kisebbségben vagyok ezzel, de nekem a második rész jobban bejött. Sötétebb, borongósabb hangulat; a párbeszédekben több gondolatiság (pl. Kreia-val a párbeszédek zseniálisak) stb.
Történet szintjén az első valóban jobb, és ott ugye első végigjátszásnál akkora hátast dob az ember egy bizonyos ponton (ha nem ismeri előre a sztorit), hogy az valami eszméletlen:-)
A második részben viszont semmi ilyesmi nincs. Szépen csordogál a történet a maga menetében, valóban piszok lassan beindulva, és nincs igazán kiemelkedő momentuma. Ugyanakkor tegyük még azért hozzá, hogy befejezetlenül jött ki a The Sith Lords. Nem a játékban tapasztalt lett volna az eredeti befejezés/lezárás; az Obsidiannak primitív módon le kellett egyszerűsítenie és rövidítenie a végjátékot, mert "Lyukasarcék" már nagyon a boltok polcain akarták látni a játékot...
Creativ3Form
Creativ3Form [33871]
I know.
Slyder
Slyder [557]
Nem az Obsidiannak kellett volna adni a 2. részt. Csak ez volt a hiba...
Creativ3Form
Creativ3Form [33871]
Pontosan. Az nem szól bele a 6 rész történetébe, jóval (asszem 3 ezer) korábban játszódik, és zseniális minden perce. Legalább is az első részé, a The Sith Lords-ot én annyira nem csípem. Nem elég, hoghy baszott lassan indul be, de se a történet, se a karakterek nem fogtak meg annyira. Persze jó, de nálam messze elmarad az elsőtől.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (15 db)