El kell ismernünk, az NCsoft MMO-kiadó nem lazsál mostanában. Sorra ingyenessé tette legjelentősebb játékait, a Guild Wars 2 gyakorlatilag a kapuk előtt várakozik, ráadásul két nagyon ígéretes projektje is készülődőben van, amelyek közül most a tavalyi gamescomon nagy érdeklődést keltő (és várhatóan hamarosan zárt béta fázisba lépő) WildStart vesszük közelebbről szemügyre.
Miután mindenki, aki az MMO műfaj iránt érdeklődött, eldobta az agyát a Pixar animációs filmjeinek stílusában készített kis rövid előzetes filmtől, sok ezer játékossal együtt én is ostrom alá vettem az NCsoftot újabb információk, játékmenet videók, zárt béta reményében. Utóbbira még nem került sor, előbbiekből azonban kaptunk bőségesen, és azok alapján a helyzet a következőképpen néz ki: adva van egy bolygó, a Nexus, amelyet réges-régen ősi, fejlett lények, az eldan faj tagjai lakták, de aztán ők megmagyarázhatatlan módon eltűntek, a Nexus pedig történetünk kezdetén a Dominion nevű galaktikus birodalom fennhatósága alá tartozik. Azaz csak tartozna, mivel a birodalmiak nagy bánatára az általuk üldözött zsoldosok, fegyencek, űrkalózok és menekültek – összefoglaló nevükön a Kitaszítottak – pont a Nexust választották ki új hazájuknak. A két fél között megindul a változatos klímájú és igen dús élővilágú bolygón a harc, miközben természetesen mindannyian meg akarják kaparintani az eldanok ősi titkait is. És ezen a ponton kapcsolódunk be mi is a történetbe (az eddig látott videók szerint csak a Kitaszítottak oldalán, bár keringenek olyan híresztelések is, miszerint mindkét szembenálló fél játszható lesz majd).
Még mielőtt szó szerint gyors és közeli kapcsolatba kerülnénk a Nexus bolygóval (értsd: lezuhanna a hajónk), lehetőségünk van karakterünk megalkotására. Választhatunk fajt a viszonylag kiegyensúlyozott emberek, a mágiában jártas és villámgyors, nyuszifülű aurinok vagy a kemény fából faragott, hatalmas granokok közül, majd kasztot a már-már unalomig elcsépelt alaptípusokból. Viszont ezek után kapunk egy újabb opciót is, amely újdonság a korábbi MMORPG-khez képest, és ahol karakterünk útját, vagyis szerepkörét tudjuk megválasztani, amely talán a legjelentősebb hatással lesz a játékbeli kalandjainkra. Ugyanis az, hogy itt milyen irányultságot választunk, többek között meghatározza, milyen jellegű mellékküldetéseket kapunk majd a fő sztorivonal mellett: a felfedezőknek például különböző helyeket kell felkutatniuk, egy nagyobb skálájú támadás előtt rejtett útvonalakat kikémlelniük, meghibásodott kommunikációs berendezéseket megjavítaniuk. A további három utat, a katonát, a tudóst és a telepest még nem láthattuk mozgás közben, de a készítők szerint hamarosan erre is sor fog kerülni, és kellőképpen el fognak térni egymástól.
Az eddig villogtatott demókban a játék elejét láthattuk a Kitaszítottak szemszögéből: a Dominion egy hatalmas tornyot húzott fel, amely folyamatosan hóvihart okoz, emiatt hajónk lezuhan, bázisunkon pedig mozgósítani kell minden egységet a torony megsemmisítésére, mielőtt az kiirtaná a teljes helyi közösséget. Maga a játékmenet első ránézésre teljes mértékben olyan volt, mint az eddigi MMO játékokban: a bázison felvettük a küldetéseket, kirohantunk azokat teljesíteni, a mobokon jobb klikk, gyorsbillentyűk, azonban az ismert vizekről pillanatokon belül kiértünk, ugyanis mielőtt visszaindultunk volna jutalmunk begyűjtésére, a felfedező beállítottságú karakter észrevett egy szerencsétlenül járt NPC-t a hóban, aki egy kommunikációs állást próbált beállítani egy közeli magaslaton, hogy zavarhassa vele a torony frekvenciáját. Automatikus küldetés, fel kell küzdenünk magunkat a csúcsra, gondosan fedezékek mögé húzódva, mivel a hófúvások miatt hatalmas lavinák zúdulnak le a hegyről, majd ott megjavítani a gépet, és szomorúan nyugtázni, hogy sajnos ez nem elég a torony leállításához. Folytatnánk tovább utunkat, de hirtelen megcsörren kommunikációs egységünk, és egy közeli állomás parancsnoka kéri a segítségünket, hogy derítsük ki, mi történt az egyik emberével. És így tovább, a lényeg azt hiszem érthető: nem hamar értünk vissza leadni azt a bizonyos első küldetést. Hatalmas hangsúly lesz az ilyen stílusú, dinamikus, kaszthoz és beállítottsághoz kötött küldetéseken, ráadásul a készítők megemlítették, hogy még ezen felül random területi missziókat is kapunk majd, például egy csapat szörny egy nagyobbacska boss vezetésével megtámadja majd a helyi települést, és a környéken levő össze játékos meg fogja kapni küldetésnek a támadók leküzdését.
Továbbá a Carbine munkatársai úgy tűnik, még ezt sem tartották elég tartalomnak ahhoz, hogy minden játékos indítson majd legalább három-négy karaktert alapból, úgyhogy a játékmenetet az MMORPG műfajban lassan kötelezővé váló achievmentekkel is megdobták. Jutalmat kapunk, ha egyszerre több szörnyet hívunk ki magunk ellen, ha befejeztünk egy területi főküldetést (például a torony elpusztítását, ami nem mellesleg véget vet a viharnak és a lavináknak is) vagy ha megadott számú dinamikus feladatot teljesítettünk.
Mindezt pedig még kiegészíti majd a PvP, a raidek, az instance-ok, és az egészet lélegzetelállító, a Pixar animációs filmjeit idéző grafikus orgia kíséri, csodálatos hangulatfestő zenékkel. Azt mindenkinek ajánlom, hogy a már bevezetőben is említett kisfilmet nézze végig, a béta időpontját pedig remélem, velem együtt fogjátok várni, ugyanis szó ami szó, ezzel az egész dinamizmusra épülő és karakterenként eltérő játékélménnyel engem a készítők kilóra megvettek. Nagyon remélem, hogy a játék teljesíti majd a hozzá fűzött elvárásokat, mert ha minden így, ahogy a készítők ígérték, benne lesz és működni fog, az NCsoft enyhe kifejezéssel szólva is nyugodtan felülhet a legegyedibb és legjobb MMO-dealer aranytrónjára.