Augusztus 14-én este került sor a Sony – az egyetlen nagy konzolgyártó, amelyik kint van az idei gamescomon – prezentációjára, utolsóként az aznapiak közül, és a legközelebb a tényleges kiállítás helyszínéhez. Miután addig sem az EA, sem a Square nem mutatott nekünk többet néhány új játékmódnál és demónál a már ismert címeikhez, a Sonynál sem számítottunk többre – ezzel szemben rengeteg, még eddig soha nem látott játékukba nyerhettünk bepillantást, és számtalan új címről rántották le a leplet.
Sőt, ezt rögtön talán a létező leghatásosabb módon kezdték: felsétált a színpadra Jim Ryan, a Sony európai vezetője, majd rövid bevezető után felhívta a különböző ismert stúdiók vezetőit, hogy mutassák be PS Vitára készülő, a közeljövőben megjelenő játékaikat. Rejtély, hogy ezt miért nem tették már meg az E3-on, a felhozatal ugyanis a legenyhébb kifejezéssel szólva is elképesztően erős!
Először is megtekinthettünk egy újabb előzetest a már ismert LittleBigPlanetről, amely elsősorban a Vita különböző érintőképernyős és mozgásérzékelős funkcióinak használatát prezentálta a játékban. Ezt követte a PlayStation All-Stars Battle Royale, új karakterekkel (Ratchet & Clank, Dante a DMC rebootból, Spike és Sackboy), és egy érdekes bejelentéssel: a Sony bevezeti a Cross Buy nevű funkciót, ami azt jelenti, hogy a közeljövőben egyre több játéknál (egyelőre a Battle Royale, a Sly 4 és az új Ratchet esetében) ha megvesszük a PS3-as változatot, ahhoz automatikusan megkapjuk majd a PlayStation Vitára készített portot is!
Ezek után külsős címek jöttek: végre megcsodálhattuk mozgásban az Assassin's Creed Liberationt a sorozat első női (ráadásul fekete bőrű) főhősével, és pár szót ejtettek a Call of Duty: Black Ops - Declassifiedról is, amely szintén Vita-exkluzív lesz, és a Black Ops első részének történetét hivatott összekötni az idén érkező folytatással.
Majd hirtelen felbukkant Alex Evans, a LittleBigPlanetet jegyző Media Molecule stúdiótól, hogy bemutassa új, kizárólag PS Vitára készülő játékukat, a Tearawayt. A játék világát teljes egészében összetépett-ollózott-hajtogatott papírívek alkotják, hősünk pedig egy Iota nevű borítékfejű küldönc, akinek a fejében tárolt fontos üzenetet kell eljuttatnia valahová, miközben mindenhol veszély leselkedik rá, és számtalan akadállyal kell szembenéznie. Célja elérésben a játékosok manuálisan is segíthetik majd Iotát. Ha például ujjainkat rányomjuk a Vita érintésérzékeny hátoldalára, azzal „átlyukasztják” a játékvilágot alkotó papírt, és lepöckölhetjük a hősünkre támadó ellenfeleket, megtisztíthatjuk előtte az utat. Hasonló isteni hatásokat okoz az is, ha belefújunk, belekiáltunk a konzol mikrofonjába, vagy valamilyen módon elfordítjuk, megrázzuk azt.
A Vita játékok sorára a pontot a Guerilla új Killzone játéka, a Killzone Mercenaries tette fel, amelyben az eddigiektől eltérően egy erősen pénzközpontú renegát zsoldoscsapattal irthatjuk majd a helghastokat és más erőket, akik ujjat húznak velünk. Ez az FPS is megpróbálja a Vita nyújtotta lehetőségeket kreatívan használni, reméljük, sikeresebben, mint ahogy azt a Resistance: Burning Skies tette.
A nagygépekre viszont még ekkor sem tértünk át: előbb beszéltek ugyanis a PlayStation Mobile-ról, egy androidos okostelefonokra készülő speciális PSN Store-t, ahonnan különböző játékokat tölthetünk majd le a telefonunkra, a letöltéseinket pedig akár PlayStation Vitán is játszhatjuk majd. A játékok természetesen ide is a Sony jóváhagyásával kerülnek majd fel, tehát kontrollálva kapjuk majd a tartalmat. Egyúttal bejelentették, hogy az ASUS és a Wikipad is partnereik közé került, így még több eszköz érkezik ősszel PSM minősítéssel.
Ezek után viszont elérkezett végre a nagykonzol – a hetedik évében lépő PlayStation 3 – kora: előbb az Assassin's Creed III-ról esett szó, és ismét elismételték a hírt, miszerint rögtön a játék megjelenésekor a PS3-tulajok 4 exkluzív küldetést tartalmazó DLC-t tölthetnek majd le. Bejelentették a Platinum kiadásokat leváltó/kiegészítő Playstation Essentials sorozatot is, amelynek keretein belül régebbi PlayStation 3 játékokat (pl. Uncharted: Drake's Fortune, LittleBigPlanet) vehetünk majd az eredetinél jóval olcsóbb, 19,99 eurós áron. És hogy Sackboy rajongói is kapjanak valamit, hamarosan CrossController DLC fog érkezni a LittleBigPlanet 2-höz, amelynek segítségével Vita konzolunkat kontrollerként/második képernyőként (egy kis cinikussággal: a Wii U kontrollerének klónjaként) tudjuk majd használni a játékhoz: a bemutatott demóban egy részen az érintőképernyőn kellett logikai feladványt megoldanunk a továbbjutáshoz, a Vitán mutatott térképet figyelve a csapdák kikerüléséhez, majd a pálya végén a meneküléshez szükséges űrhajó beüzemeléséhez Sackboy egy csövön keresztül egyszerűen átugrott a Vita képernyőjére, és azon kellett befejeznünk a pályát.
A PlayStation Plus is tovább csábítja a játékosokat, szeptemberben az előfizetők ingyen tölthetik a Red Dead Redemptiont is, ennek örömére 25%-os kedvezmény lesz majd abban a hónapban az előfizetői csomagokra, az online felhőben tárolható maximális adatatmennyiséget pedig 150 MB-ról 1 GB-ra fogják növelni a közeljövőben.
Mielőtt mindezek után észbekaphattunk volna, jött a prezentáció fénypontja: öt vadiúj játékot mutattak be PlayStation 3-ra. Az első kettő ezek közül a PlayStation Move Wonderbook sorozatát fogja kiegészíteni J. K. Rowling E3-on is bemutatott Book of Spellje mellett: a Digg's Nightcrawler a klasszikus gyerekmesék kissé átértelmezett hőseit (a könyvkukac, Humpty Dumpty...) helyezi egy „sötét” film noir paródiába, a BBC közreműködésével készülő Walking with Dinosaurs pedig a dínók világát varázsolja majd a nappalikba, és várhatóan egy speciális, ismeretterjesztő Wonderbook sorozat bevezető darabja lesz.
Szintén Move támogatással, de kevésbé infantilis légkörrel fog érkezni az Until Dawn, egy vadiúj, rémisztő horrorjáték. Az amerikai tinihorrorok alapján készülő játékban egy éjszakát fogunk átélni hét fiatal szemszögéből, akiket egy havas erdőbeli kis faházban az éjjeli romantikázás közben megtámad egy deformált, elmebeteg pszichopata. A Move gyakorlatilag karunk meghosszabbításaként funkcionál majd a játékban, használjuk zseblámpaként, fáklyaként és vadászpuskaként is.
A Sony Japan Studios két új, igen egyedi címet jelentett be. A Rain (egyelőre munkacím) egy csak letölthető, erősen művészi játék lesz, amelynek szereplője egy kisfiú, aki az ablakán át az esőt nézve észrevesz egy rejtett világot, amelynek élőlényeit csak az esőcseppek teszik láthatóvá. Viszont felfedezése miatt ő maga is láthatatlan lesz, igen egyedi vizuális stílust adva ezzel a programnak (a borongós, sötét, esős időben csak az esőcseppek és a lábnyomok alapján követhetőek a karakterek).
Ezt követte egy hasonlóan érdekes platformjáték, a Puppeteer, amelyben egy elátkozott bábost irányítunk, akinek meg kell törnie az őt bábúvá változtató átkot, mégpedig úgy, hogy a saját fejének cserélgetésével folyamatosan megváltoztatja a színpad felépítését, előrébb lendíti a felvonásokat, de minden fej megszerzéséhez veszélyes akadályokat és ellenfeleket kell leküzdenie.
A műsort a The Last of Us előzetese, valamint (talán egy kis kikacsintással a Microsoft E3-as konferenciája felé) a Call of Duty: Black Ops - Declassified első játékmenet videója zárta.