26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

God of War: Ascension multiplayer mód

A béta során kipróbáltuk, milyen is lesz a Kratos újabb kalandja mellé érkező online többszemélyes játékrész.

Írta: Dino

A God of War sorozat egy hónap múlva érkező, PlayStation 3-exkluzív új epizódja, az Ascension valami újat fog hozni a széria történetébe. Ez pedig nem más lesz, mint a multiplayer mód megjelenése. Mivel Kratos kalandjaihoz kapcsolódva nehezen tudtuk elképzelni, mire is számíthatunk, a bétateszt során belenéztünk a játékba.

God of War: Ascension multiplayer mód

Hősünkkel mindenekelőtt négy isten – Arész, Hadész, Poszeidón vagy Zeusz – közül kell választanunk, hogy lelkünket felajánlva megkapjuk tőlük fő fegyverünket, például egy kardot vagy egy óriási pörölyt (a béta során kettő isten volt elérhető). Döntésünk meghatározza harcosunk későbbi fejlődését, képességeit és varázslatait. A rövid oktató rész a széria régi rajongói számára nem fog nagy újdonságot jelenteni, de akkor is gyorsan le kell nyomni, hogy bevethessük magunkat az arénákba.
Karakterünk folyamatosan fejlődik a játék során. Ahogy gyűlnek tapasztalati pontjaink az egyre több csata után, úgy nyílnak meg újabb és újabb választható lehetőségek, például páncélunk javítására vagy fegyverünk fejlesztésére. A páncélzatnál külön vehetünk fel például felsőrészt és sisakot, de érdemes odafigyelni, hogy melyik milyen tulajdonságunkra van hatással, mert lehet, hogy miközben támadóerőnk növekszik pár értéket, varázslási képességünk jelentősen lecsökken egy-egy cserétől.

God of War: Ascension multiplayer mód

A béta során a Favor of the Gods módot és annak csapatalapú változatát próbáltuk ki egy-egy pályán. Az előbbi négy fő részére nyújt játéklehetőséget, gyakorlatilag deathmatch stílusban. Egy kisméretű helyszínen csaphatunk össze a többiekkel, gyakorlatilag gladiátor módjára küzdve a homokban. Változatosságként extra pontokat szerezhetünk a megjelenő ládákból, energiánkat vagy varázserőnket tölthetjük újra néha, alkalmanként pedig egy-egy extra fegyver is megjelenik. Ezekért persze általában nagy rohanás indul meg, így nagyon sokat segítenek a jó reflexek (meg ha ügyesen ki tudunk menekülni az épp folyamatban lévő támadás elől). Pontot kapunk természetesen a többiek likvidálásáért is, a nyertes pedig az lesz, aki először ér el egy meghatározott pontszámot. Elég pörgős menetek ezek, kezdőként azonban eleinte nem sok sikerélményünk lesz, főleg, ha jóval magasabb szintű harcosok ellen rak be a játék. Viszont amint sikerül némileg tápolni felszerelésünket, már jóval hatékonyabban püfölhetjük mi is a többieket. Egyetlen problémát talán abban láttam, hogy ha három-négy játékos egyszerre csapkodja egymást, a nagy kavarodásban bizony elég könnyen szem elől tévesztjük saját harcosunkat.

God of War: Ascension multiplayer mód

A Team Favor of the Gods játékmód helyszíne a béta verzióban a Desert of Lost Souls volt, amely az első epizódból lehet ismerős. Itt a két négyfős csapat kontrollpontok megszerzéséért és megtartásáért küzd egymással (és persze itt is a minél több pont megszerzéséért). A pályán találunk különböző karokat is, amelyeket szintén érdemes megrántani, ha arra járunk, mivel ezek húzzák meg a háttérben látható titán küklopsz, Polyphemus láncait. Ha elég pontot gyűjtött már csapatunk, a megjelenő Olimposz lándzsájával legyőzhetjük a hatalmas szörnyet is. Persze eközben a másik csapat meg azon van, hogy visszaszerezze a területet, és ha ebben sikerrel járnak, kezdődhet újra Polyphemus rángatása. Pár helyen még csapdát is aktiválhatunk, amely például alulról felcsapó lándzsákkal gyilkolja meg az arra járó gyanútlan ellenfeleket.

God of War: Ascension multiplayer mód

A többség számára a God of War: Ascension valószínűleg továbbra is elsődlegesen a remek egyszemélyes játékot fogja jelenteni, azonban akik a sztori végigjátszása után valami többet szeretnének kapni, azoknak az eddigiek alapján remek szórakozást jelent majd a multiplayer rész is. A fentiekben bemutatott két játékmód mellett lesz még Capture the Flag és egy negyedik játéktípus is, és természetesen feltételezhető, hogy pályákból is jóval több vár majd bennünket a március közepén megjelenő Ascensionben. Ha pedig sok játékos lesz, remélhetőleg a matchmaking funkció is kiegyensúlyozottabb összecsapásokat eredményez majd.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!