25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Batman: Arkham Origins Blackgate - Deluxe Edition (Dome Egyperces #4)

Batmantől elvettek egy dimenziót, és most szenved! Gyorsított videotesztünk a PC-re is megjelent játékról.

Írta: Sityi 5 hozzászólás

A PS Vita és 3DS kézikonzolok után PC-re, PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és Wii U-ra is elkészültek Batman újabb kalandjai. És hogy hogyan szerepel a játék a nagygépeken, legújabb videotesztünkből derül ki. Kattints a lejátszás gombra!

Régóta tervezett új pontozási rendszerünk első körben a Dome Egyperces videotesztjeinkben debütál. Teljesen szakítottunk az eddig megszokott 10-es skálával, a játékok egy, kettő, három, négy vagy öt PD logót kaphatnak. Mindegyik pontérték egy-egy kategóriát jelent, amelyhez rövid leírás is tartozik. Ez egyelőre munkaváltozatában így néz ki:

  • 5: A műfaj egyik gyöngyszeme. Ha nem vagy odáig a stílusért, akkor is érdemes egy próbát tenned vele, biztosan tetszeni fog.
  • 4: Kategóriáján belül remekült sikerült darab, de a lécet nem sikerült megugrani a halhatatlanság felé.
  • 3: A stílus rajongóinak és a kíváncsiaknak még szódával elmegy.
  • 2: Csak gyűjtőknek. De ők se próbálkozzanak vele sokáig.
  • 1: A teszt után felgyújtottuk azt a merevlemezt, amire ezt a borzadályt feltelepítettük.

Fontos: Az új pontozási rendszer semmilyen formában nem konvertálható az általános 10-es vagy 100-as skálára! Az Egypercesek után előbb-utóbb a hagyományos cikkek melletti értékeléseket is fel fogja ez váltani, eleinte dupla pontozással, azaz mind a régi, mind az új rendszerrel adunk pontokat a játékoknak. Kíváncsian várjuk észrevételeiteket.

Kedves Warner Brothers, ez meg mi? Batman játék? Á... Amit szerettünk az eddigi Batman: Arkham részekben, az a gyönyörű grafika, a szinte tökéletes harcrendszer, a kellemes lopakodós részek, a sok felfedeznivaló, a kézreálló irányítás, és a mesteri színészi teljesítmény. Nos, most ez nem sikerült. A grafika mobiltelefonon jól mutatna,de ez a játék PC-n és konzolon jelent meg. A harc és a lopakodás nem működik jól: azzal, hogy kedvenc bőregerünk egy dimenzióval kevesebben tud mozogni, nem tudjuk egy tömegbunyónál rendesen kiválasztani, kiknek szánjuk atyai pofonjainkat; a lopakodásnál pedig azt sikerült elérni, hogy nagyon szűkösek lettek a lehetőségeink, hiányzik a „sunnyogási szabadságunk”. Felfedeznivaló ugyan akad, de messze nem annyi, mint azt eddig megszokhattuk, ráadásul a térképen be vannak jelölve az így már nem is olyan titkos cuccok helye, így legfeljebb az okozhat némi fejtörést, hogyan szerezzük meg őket. Az irányítással sem voltam igazán kibékülve, valahogy kissé pontatlannak érződik, illetve frusztráló, hogy a futást és az ajtónyitást ugyanarra a gombra tették, így sokszor előfordult, hogy ha egy ajtó közelében rohanni akartam, benyitottam a szomszéd helyiségbe. A színészek azok, akiket meg tudok dicsérni, hozzák a már megszokott Batman színvonalat, csak sajnos a ledarálandó ellenfelek mondókája lett egyhangú – idegesítően sokszor ismétlik magukat. Sajnos az osztályzatom erre a produktumra nem jobb, mint hármas. Alá. Kétszer.

A Batman: Arkham Origins Blackgate - Deluxe Edition PC-re, PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és Wii U-ra jelent meg. Az ismertető a PC-s verzió alapján készült.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • A színészek hozzák a már megszokott remek Batman szinvonalat
Negatívumok
  • Csúnya
  • Akadnak idegesítő hülyeségei
  • Mit keres ez a handheld játék nagygépeken?
Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

gregmerch
gregmerch [3766]
Én eddig is kb. az ötös skálát alkalmaztam, mintha egy átlagos főiskolai, vagy egyetemi tanszéken kellene osztályoznom. 50% (5,0 pont) alatt összesen egyszer pontoztam játékot, amelyik szerintem nem érdemelt meg egy kegyelem kettest sem (Aliens: CM). Amelyik program megütötte az elégséges szintet, az kapott nálam 5,0-5,5-6,0 pontot. A gyenge közepest a 6,5; az átlagosat a 7,0, míg az erős közepest a 7,5 jelentette (illetve jelenti egyelőre). 8,0-8,5 pont a négyes, míg 9,0-9,5 az ötös (illetve ha TOP plecsni is van mellette, az a kitűnő) - szigorúan iskolai szemlélettel élve. 50% alatt tök mindegy, hogy valami mennyire lett elégtelen. Trágya, és kész - innen kezdve pedig indifferens, hogy akkor most 4,5 vagy 1,5 pontot adok valamire. Sokat filóztunk, ahogy Dino is írta, hogy mi is legyen, és ez az ötös skála tűnik valóban a legjobbnak. Egyszersmind ránk, teszterekre is nagyobb felelősség és dilemma hárul, mert sokkal inkább meggondolja az ember, hogy akkor most valamire 3-ast, vagy 4-est adjon, mint azt, hogy 7,0 vagy 7,5 pontot, amelyek között tényleg elenyésző a különbség. A grafikát, hangokat és a többit pedig eddig is kifejtettük az ismertetőkben, ami nem változik ezek után sem. Sokkal nagyobb súlya lesz egy 5-ös értékelésnek, mint egy 9,0-ás pontnak volt eddig, és 4-est sem kaphat akármi. A 3-as nem feltétlenül jelenti azt, hogy valami nem sikerült élvezhetőre, vagy akár szórakoztatóra, csak annyit, hogy nem emelkedik ki. A kettes az már azért a gáz, de "szódával elmegy" kategória lenne, az 1-es pedig a traédia szintet jelezné. De ezt fönt is leírták a Kollégáim, meg nyilván Ti is értitek a lényeget. Mindenkinek meg kell szokni majd ezt az újítást, de biztos vagyok benne (a magam részéről), hogy sokkal jobb, sokatmondóbb módja lesz az értékelésnek.
Dino
Dino [6011]
Sajnos a magazin első pár évében elrontott pontozási rendszer mostanra odáig fajult, hogy valójában a 10-es skála felső része volt csak kihasználva, 6 pont alatt nem nagyon kaptak a játékok, mert akkor a korábbi pontszámokkal ellentmondások alakultak volna ki stb. Ennek így nem volt értelme, így egy olyan pontrendszert kerestünk, amely gyökeresen szakít mindennel, amit korábban használtunk, és inkább öt kategóriát állítottunk fel. Nem is feltétlenül jó pontozásnak nevezni, egyszerűen a kategória jelölése csak az 1-5 darab PD logo, a kategóriák leírása pedig a cikkben (később majd persze egy külön oldalon) olvasható. Megfordult a fejemben 5-nél kevesebb kategória is (lásd pl. a Kotaku hármas rendszerét: "Játsszak-e a játékkal? igen/nem/még nem"), de végül az öt tűnt optimálisnak. Örök dilemma volt amúgy is régen, hogy mi a különbség egy 86 ill. 87 százalékot kapó játék között, de a 8 és 8,5 közötti különbség is sok esetben nem volt rendesen megfogható, ezért is szerettünk volna egy kisebb, jobban megfogható skálát. Sokat nézelődtünk a különböző lapok értékelési módszerei között, több helyen találtunk hasonló ötfokozatú skálát, működőnek tűnt, és végül ezt választottuk. Mint minden változásnál, itt is szerintem csak megszokás kérdése az egész...
jawsika
jawsika [3986]
Nem is a pontozás a gond, de szerintem rá fognak jönni a srácok, hogy kevés az 1 perc. Borzasztóan kevés. 2-3 perc kellene, de ez így egy elhadart maszlag csak.
Nincs idő arra, hogy bármit mondj, pár (szó szerint pár) kiragadott részletet elmondasz és vége.
Így a videók leírásában meg címezésében kell fogalmazni, egy 2-3 perces videónál elég lenne csak a játék címe és a pont, a többi infó meg a videóban lehetne.
Skorpio90
Skorpio90 [5510]
Kár a 10-es pontozásért, mert így egy rakás játék fog egy kategóriába tartozni, aminek nem szabadna.
Lovi Tommy
Lovi Tommy [8084]
nem lesz többé külön hang/grafika/sztori/játékmenet pontozás? :(
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (5 db)