25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

The Flame in the Flood

Cserkészlány kalandjai a természeti katasztrófa után.

Írta: Wing

Amik a 2000-es évek elején a második világháborús játékok voltak, azok most egyértelműen a túlélőjátékok. Nincs olyan hónap, hogy ne jönne ki egy új alkotás, amelyben zombikkal, dinókkal és/vagy a természet erőivel szembeszállva kéne elkerülnünk a túl korai elhalálozást. Nincs is ezzel gond, hiszen számos kiváló játék jelent meg az utóbbi években, amelyekkel remekül szórakozhattunk. A régóta játszható, de sosem elkészülő DayZ például a rengeteg bug dacára is az egyik személyes kedvencem már évek óta, de ott van például a Don’t Starve, amely az egészet meseszerű közegbe helyezi, fantasy elemekkel vegyítve. Jelen tesztünk alanya, a The Flame in the Flood már egy ideje elérhető early accessben, és bizony meglehetősen pozitív fogadtatásban részesült mind a kritikusok, mind a játékosok által. Most a végleges verziót játszva azt kell mondanom: ez az egyik legszórakoztatóbb játék, amivel az utóbbi években játszottam.

The Flame in the Flood

Pedig ebben az esetben sem túl bonyolult a túlélőjáték-recept. Egy hatalmas áradás emberek ezreit vágja el a külvilágtól valahol az USA déli részén. Egy Scout névre hallgató fiatal lányt megszemélyesítve kell valahogy túlélnünk a katasztrófát. Ebben társunk lesz Aesop, egy kutya, illetve maga a vadon, amely bár úton-útfélen végezni akar velünk, egyúttal mindent tartalmaz, ami a túlélésünkhöz szükséges. Csak meg kell tanulnunk használni mindazt, amit a természet kínál nekünk.

A játék felépítése roppant egyszerű. Adott egy kiáradt, gyors sodrású folyó, és rengeteg hely a parton, ahol ki tudunk kötni rozoga tutajunkkal. Alapvetően kikötőhelyről kikötőhelyre ugrálunk, a kettő közt pedig a megáradt folyón kell navigálnunk, ami egyszerre nehéz és szórakoztató. Mivel az áramlat könnyedén sodorja-dobálja tutajunkat (bár idővel sok extrával tudjuk tuningolni), így bizony meg kell küzdeni ahhoz, hogy elérjünk egy-egy biztonságos partszakaszt – már ha sikerül. Sok kikötési lehetőségről le kell mondanunk az utunk során, sőt néha egyenesen választanunk kell, hogy mi a fontosabb: az elhagyatott ház a parton, ahol biztonságos éjszakázhatunk, vagy egy erdő, ahol esetleg feltölthetjük készleteinket, de számolni kell a közeli farkasokkal? Ha már farkasok: a partokon természetesen a növény- és állatvilág számos képviselőjével találkozni fogunk. A nyulaktól nem nagyon kell tartanunk (ráadásul kiváló proteinforrások!), viszont bőven van, amitől igen: kígyók, vaddisznók vagy a már említett farkasok fogják megnehezíteni életünket. A sérülés komoly veszélyekkel járhat: ha nincs ellenszerünk, könnyen bele is halhatunk a találkába egy-egy vadállattal.

The Flame in the Flood

Szerencsére minden túlélőjáték alapja, a craftolás itt is kulcsfontosságú szerepet tölt be. Gyógyszereket, élelmet, ruházatot, íjat, mérgezett csalikat és még számos egyéb eszközt tudunk összerakni túlélésünk érdekében, amelyekhez a nyersanyagot számos különböző helyről kell beszereznünk: tollat az elhessegetett hollókról, faszenet a tűzrakóhelyről és így tovább. Nagyon tetszett, hogy nem csupán az élelemre kell figyelnünk: összesen négy 0-100-ig tartó skála van, és ha ezek közül egyik is nullára csökken, a játéknak vége. Ez a négy az éhség, a szomjúság, a testhőmérséklet és a fáradtság. Ezek az értékek különleges események bekövetkeztekor is csökkenhetnek: például fáradtságunk jelentősen megnő, ha meg kell küzdenünk egy farkassal, de ha elázunk az esőben, az bizony a testhőmérsékletet/komfortérzetet is csökkenti. Szerencsére mindennek megvan az ellenszere, a kérdés, hogy időben rendelkezésre áll-e minden...

A fejlesztők maguk is beszéltek arról, hogy végeztek igazi terepmunkát is a játék készítésekor, és szakértők segítségét is igénybe vették. A craftolásnál – lelkes teljesítménytúrázóként – úgy érzem, jó munkát végeztek. Nem ihatjuk meg például akármilyen pocsolya vizét, faszénnel és egy ronggyal először tisztára kell szűrnünk azt, és csak azután válik ihatóvá. A különböző bőröket felhasználhatjuk ahhoz, hogy ruhát varrjunk magunknak, de ehhez szükségünk lesz varrókészletre, amit horgokból és zsinegekből készíthetünk. Ezek apróságok, de nagyon tetszettek, ahogy az is, hogy inventorynk nagysága meglehetősen korlátozott: pakolhatunk a hátizsákunkba, a tutajunkra, és pár cuccot a kutyánk is vihet, azonban nem nagyon tudunk hetekre bespájzolni előre (ami nem is érdemes, ugyanis az élelmiszerek idővel megromlanak, hacsak nem tartósítjuk őket).

The Flame in the Flood

Ahogy már említettem, a játék az igazi amerikai Délen játszódik. Játékoknál ritka, de nem csupán instrumentális háttérzene szól, a folyón navigálva remek bluegrass/country számok szólalnak meg, amelyek nagyon megdobják a játék hangulatát. Amúgy is érdemes fejhallgatóval játszani, a környezeti zajok, a természet hangjai – legyen barátságos vagy ellenséges – nagyon megkönnyítik az elmélyülést a játékban. A látványvilág hangulata a képekről szerintem eléggé átjön. Az éj-nappal váltakozás nagyon jól néz ki, a viharok tényleg „ijesztőek”, a karakterek mozgása, az animációk sem lógnak ki az összképből.

Bár 4-5 óra alatt el lehet jutni a „túlélésig” a játékban, két dolog van, ami viszont nagyjából végteleníti az újrajátszási lehetőségeket. Az egyik, amiről már beszéltem, hogy még ugyanazon a pályán sem tudjuk kétszer ugyanazt lejátszani, köszönhetően annak, hogy nem tudunk mindenhol kikötni. A másik sokkal prózaibb: bármikor generálhatunk új világot magunknak.

The Flame in the Flood

A The Flame in the Flood összességében engem nagyon meggyőzött. Túrázóként egyébként is nagyon vonz az angolul bushcraftnak, magyarul a szubkultúrában „bozótmívességnek” nevezett hobbi, amikor minimális felszereléssel kell túlélni a vadonban. Remélem, a The Molasses Flood alkotása sokakat kimozdít egy kicsit a négy fal közül. Már ha abba tudják hagyni a játékot. :-)

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

Pozitívumok
  • Realisztikus túlélőjáték
  • Hangulatos grafika
  • Remek zenék és hanghatások
  • Korlátlan újrajátszási lehetőség
Negatívumok
  • Kicsit lehetne több craftolható tárgy

További képek

  • The Flame in the Flood
  • The Flame in the Flood
  • The Flame in the Flood
  • The Flame in the Flood
  • The Flame in the Flood
  • The Flame in the Flood
  • The Flame in the Flood
  • The Flame in the Flood
  • The Flame in the Flood
  • The Flame in the Flood

The Flame in the Flood

Platform:

Fejlesztő: The Molasses Flood

Kiadó: The Molasses Flood

Megjelenés:
2016. február 24. PC
n/a: Mac, X1

Minimális rendszerigény: 2,5 GHz-es kétmagos processzor, 4 GB RAM, DirectX 11 kompatibilis videokártya, 2 GB HDD, 64 bites Windows 7

» Tovább a játék adatlapjára

Wing

Wing
Régi Dome-motoros, aktív fórumozó a hőskorszakból. Szereti a 300 oldalas kézikönyvvel érkező játékokat, melyeknek a grafikája a születésekor is elavult lett volna – a felesége ezért vétózza évek óta az új videokártya-beszerzést. Emellett szeret mindent, ami történelmi keretek között játszódik, legyen az középkori autóverseny vagy ógörög űrszimulátor. Szabadidejében gyereket nevel és metalt hallgat. Na meg néha játszik is.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!