Ismertető/teszt
Car Mechanic Simulator (Switch) teszt – Mechanikus élveboncolás
Hogyan ne nézzük mobilplatformnak a Switchet?
2019.03.12. 23:50 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt
Kb. három évvel ezelőtt az egyik elektronikai áruházlánc üzletében láttam meg az akciós termékek között a Car Mechanic Simulator 2015-öt. Ennyit megér egy kis autós bütykölés, gondoltam, aztán azon vettem észre magam, hogy sorra diagnosztizálom és szerelem a kocsikat, miközben a műhelyemet bővítem. Az alapjátékban fiktív márkák fiktív modelljei voltak, de később olyan cégek láttak fantáziát a lengyel Red Dot Games játékában, mint a Maserati, a Bentley és a Mercedes-Benz. A folytatáshoz (és az előzményhez) nem volt szerencsém, de épp ezért nagyon kíváncsi voltam, hogyan sikerült ezt a Nintendo üdvöskéjére átültetni.
Mivel a címlapon, illetve itt a cím alatt a választ tulajdonképpen már sejtetni engedtem, nézzük, mi a fő bajom a cuccal. Nem sok, csupán annyi, hogy fogták a mobiolos Car Mechanic Simulator 2018-at, és azt portolták át Switchre. A gondom csupán az, hogy a Switch baromira nem okostelefon, jóval több lehetőség van benne, és ezzel nagyon nem sikerült élni... Az eredeti játékban vagy a tulaj megmondta, hogy mit is csináljunk pontosan (azaz mit cseréjünk ki), vagy csak annyit mondott, mi a baja, és nekünk kellett rájönni, mi romlott el. Ha a kocsi be tudott indulni, akkor egy „tesztpályán” teljesítve egy kört deríthettük ki a pontos diagnózist. És persze vehettünk magunknak roncsokat, amiket kipofozva továbbadhattunk vagy elrakhattuk a gyűjteményünkbe. Itt az utolsó lehetőség kivételével megy minden a levesbe. Vagyis a térképen különféle csűrleleteket vásárolhatunk meg és hozhatunk rendbe (mondanom se kell, kevés lesz az olyan, mint a 104 km-es Lada, ami nemrég volt szenzáció).
A diagnosztika még egyszerűbb: gyakorlatilag gombnyomásra robbantott ábrává változik a verda mechanikája, és szépen kiszínezve ott vannak a hibás alkatrészek – gyakorlatilag félautomata módban odáig kell visszabontani mindent, hogy utána frissen vásárolt alkatrészekkel cseréljük ki. És igen, ez a gyakorlatban is ugyanolyan unalmasan működik, mint amilyennek hangzik. Az általam becsben tartott PC-s epizódnál legalább gondolkodni kellett. Példa: ipse behozza a kocsiját, hogy nem indul. Innentől fogva kiesik a tesztpálya, a mérőpad és a vizsgaállomás – de ott az ODB csatlakozó, azon fut a diagnosztika, vagy akár egy szimpla multiméterrel ki tudjuk mérni, hogy az akksi döglött meg. Első körben. Aztán esetleg még az is kiderül, hogy az önindító is a végét járja. És így tovább... Sőt, olajcserénél ha elfelejtettük a kocsi alá tolni a használt olajgyűjtőt, fizetnünk kellett a „baleset” feltakarításáért. Itt bezzeg... Kikapcsolt aggyal bágyadtan kattintgatok, félig lebontom majd újra összerakom a jobb sorsra érdemes személygépjárműveket; némi változatosságot a karosszéria kiglettelése és újrafényezése szeretne jelenteni, de ebben is csak annyi fantázia van, mint szépirodalmi érték a Magyar Közlönyben. Nem mondom, mobilra még elmegy a cucc, de a Switch nem mobil! Egy Rocket League, egy Doom, egy Starlink, egy Skyrim, egy Icey, egy Paladins, egy Warframe, egy Fortnite, egy Overcooked 1-2, egy Surgeon Simulator, egy Spectrum Retreat, de még akár egy OlliOlli port után ez kvázi arcon köpése a Switch portolásnak. Nem véletlenül hoztam fel ennyi példát: pont azt akarom ezzel igazolni, hogy márpedig nem lehetetlen jól megcsinálni egy-egy nagygépes címet Switchre, csak bele kell feccölni azt az időt, munkát, pénzt, amit igényel.
Essünk túl gyorsan még a szokásos grafika-audió értékelési körökön. Switches mércével mérve semmi baj nincs ezen a vonalon, egész pofás, ámde semmi különös. A zene meglepően rövid idő után repetitív, és ebből kifolyólag unalmas lesz – a hangok meg hozzák az alapszintet, de sok fantázia nincs azokban sem. Persze hogy mit lehet variálni egy racsnis kulcs vagy egy pneumatikus csavarozó hangján, az jó kérdés...
Fáj a szívem a Car Mechanic Simulatorért... Azt vártam, hogy a PC-s élményt kapom meg a Switch képességeihez igazítva, erre kaptam egy mobilról áthozott alkotást, amely ráadásul a platform sajátoságaitól eltekintve is rém unalmas játékmechanikával bír. Sajnos ez pont egy olyan cucc lett, amit igazából senkinek sem tudok jó szívvel ajánlani – viszont elrettentő példának nem rossz: így ne portolj Switchre! ■
értékelés
Car Mechanic Simulator
- Most már autókat is szerelhetünk Switchen
- Rém primitív megvalósítás (főleg a PC-s verzióval összehasonlítva)
A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.