Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Monster Hunter: World

Monster Hunter: World – Iceborne teszt – Hull a pelyhes...

Megkapta első rendes, nagy kiegészítőjét a szörnyvadászat.

2019.09.21. 08:32 | szerző: TheHolyOne | Ismertető/teszt

Itt van az ősz, itt van újra, meg minden, ami ezzel együtt jár: kezdődik az iskola, rövidülnek a nappalok, lángol az esőerdő és Szibéria... Azonban ha ezek így együtt túl depresszívek lennének, még mindig elbújhatunk a világ elől egy jó videójátékkal, ami lehet például a Monster Hunter: World új kiegészítője, az Iceborne, és emlékeztethetjük magunkat, milyen is az, amikor még volt fehér karácsony.

Monster Hunter: World – Iceborne teszt – Hull a pelyhes...

A tavaly megjelent Monster Hunter: Worldhöz eddig is érkeztek új tartalmak, főleg az évszakos témájú eventek alatt. Ezek új küldetéseket, erősebb szörnyeket jelentettek, időnként pedig kaptunk 1-2 teljesen új szörnyet is. Voltak cross-over eventek is, például a Devil May Cry és Witcher univerzumokkal, és ezek mind teljesen ingyen. Most megérkezett az első nagyobb, fizetős kiegészítő, egy teljesen új területtel, új szörnyekkel és fegyverekkel. Az új terület Hoarfrost Reach, és ahogy a nevéből következik, folytatja a téli kiegészítők hosszú sorát. Ide csak a master rank szintű küldetések feloldása, vagyis az alapjáték után juthatunk el. Amikor anno az ismertetőt írtam, volt egy pont, hogy azt hittem, mindjárt végigviszem a játékot. Aztán meg kiderült, hogy csak low rankből léptem high rankbe, és farmolhattam ki mindent mégegyszer. Most is ez a helyzet, amikor high-ból lépünk masterbe: farmolhatunk ki mindent mégegyszer. Ez azt jelenti, hogy a teljesen új fegyverek és páncélok mellett minden alappáncél és -fegyver is kapott egy fejlettebb változatot. És hogy teljes legyen a power creep, kapunk magasabb szintű dekorációkat, amiket most már köpenyekre és boosterekre is ráaggathatunk.

Monster Hunter: World – Iceborne teszt – Hull a pelyhes...

Az új felszerelések farmolását egyáltalán nem panaszkodásként említettem meg, hiszen ez a tevékenység a játék alapvető gameplay loopja. Játékosként eldönthetjük, milyen tevékenységre (szörnyre) fogunk fókuszálni az elkövetkező legfeljebb 50 percben, hogy elérjük a saját magunk számára kitűzött célt (felszerelést). Aztán az egész kezdődik elölről. (Vagy inkább újra, mert az a pikkelyes anyaszomorító csak azt az egy cuccot nem dobta, amire szükségem volt, grrrr...) Emiatt olyan megnyugtató és kikapcsolódást nyújtó játék a Monster Hunter. Hiszen az már biztos, hogy senki sem a történet miatt játszik vele.

Monster Hunter: World – Iceborne teszt – Hull a pelyhes...

A történetmesélést felhoztam már az alapjáték kapcsán is, és a helyzet most se lett jobb, bár ez nem a próbálkozás hiányának köszönhető. Most is kutatunk és vizsgálódunk, egy újabb elder dragon után, ami ezúttal jégalapú, vagyis iceborne... *kacsint* *kacsint* A „kutatás” és „vizsgálódás” persze úgyis annyit tesz, hogy a még élő szörnyeket már halott rokonaikkal verjük agyon, csak éppen közötte kapunk eltúlzott cutscene-eket, ripacs karaktereket és színészi vénájú szörnyeket, akik mindig elkapják a leghatásosabb filmes belépőt, amikor először találkoznak velünk. A történet egyik pontján hatalmas feneket kerítenek annak, hogy akkor most elindulunk az új terület felé, ami egy veszélyekkel teli, kockázatos út, hogy aztán később az egyik Hoarfrost Reach-ben hagyott karakter feltűnjön Asterában egy cutscene alatt, hogy elmondjon pontosan egy filmes lelkesítő beszédet, és aztán húzzon vissza a fagyba.

Monster Hunter: World – Iceborne teszt – Hull a pelyhes...

A Monster Hunter World szörnyein megfigyelhető, hogy vannak bizonyos alaptipusok, és ezekre csináltak a fejlesztők különböző variációkat. Ez a sárkányoknál a legszembetűnőbb, ahol csak a színeket cserélték ki, de például egy alaptipust használ a great jagras, a great girros és a dodogama is, mégis mindegyik máshogy néz ki és máshogy viselkedik. Az Iceborne-ban is kapunk olyan új szörnyeket, amelyek kimondottan már létező fajok alfajai, mint például a mérgező tobi-kadachi, a fekete paolumu vagy az elektromos T-rex. Ami azonban még jobb hír, hogy kapunk egy teljesen új alaptipust is, amiből a cikk írásáig négyet számoltam össze, és ezek nem csupán lusta re-skinek.

Monster Hunter: World – Iceborne teszt – Hull a pelyhes...

Az Iceborne kiegészítő olyan, amilyennek egy kiegészítőnek lennie kell, és amilyenre a Monster Hunter: Worldnek szüksége volt: új terület, új fegyverek, új szörnyek, a többit a játékmenet megoldja. A kiegészítő PlayStation 4 és Xbox One konzolokra már megjelent, a PC-s változatra azonban 2020 elejéig várni kell. ■

Monster Hunter: World – Iceborne teszt – Hull a pelyhes...
Monster Hunter: World – Iceborne teszt – Hull a pelyhes...Monster Hunter: World – Iceborne teszt – Hull a pelyhes...Monster Hunter: World – Iceborne teszt – Hull a pelyhes...Monster Hunter: World – Iceborne teszt – Hull a pelyhes...Monster Hunter: World – Iceborne teszt – Hull a pelyhes...

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega biztosította.

értékelés

Monster Hunter: World

Monster Hunter: World
Pozitívumok
  • Új terület
  • Új szörnyek
  • Új felszerelések
Negatívumok
  • Master ranken nerfelték a flash bombot, amitől a repülő szörnyek olyan idegesítőek lettek, hogy egy külön pontot szenteltem neki itt
Monster Hunter: World
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Monster Hunter: World

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló