Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Total War: Rome Remastered

Total War: Rome Remastered teszt

Egy remek játék jól sikerült felfrissítése.

2021.04.29. 18:30 | szerző: Sam Starion | Ismertető/teszt

Picit letaglózott a felismerés, miközben az interneten és saját emlékeim között kutakodtam az eredeti Rome: Total War kapcsán, hogy ez a játék 2004-ben jelent meg. Ennek ellenére elég gyorsan visszajött minden, máig emlékszem a zenéjére például (véleményem szerint ez a teljes Total War széria legjobb soundtrackje). Így amikor 17 évvel a megjelenés után a Remastered verziót elindítva felcsendült ugyanaz az aláfestő zene a menüben, mint ami annak idején, azonnal elfogott az izgalom.

Total War: Rome Remastered teszt

Hatalmas hype előzte meg anno a Rome: Total War megjelenését, ugyanis ez volt az addigra két résszel rendelkező széria első, teljesen 3D-s grafikát alkalmazó játéka. Korábban ugyanis a kampánytérkép, valamint hadseregünk egységei is csupán 2D-ben jelentek meg. Ez utóbbi picit furán nézett ki, mert a harcmező 3D-ben lett megalkotva már a Shogun és Medieval elnevezésű megelőző részekben is, viszont az egységek furán „vékonyak” voltak – szó szerint úgy néztek ki, mintha kartonpapírból kivágott alakok állnának a harcmezőn. Persze igyekeztek a lehető legjobban kivitelezni a látványt, minden egységnek volt árnyéka, illetve a kamera körbeforgatásakor is szépen változott ez a 2D-s kép mindig az adott szögnek megfelelően. 2004-re jutott el a technológia odáig, hogy már volt elegendő számítási teljesítmény arra, hogy minden egység megkapja a harmadik dimenziót is, és ezzel a Total War részek védjegyének számító, több ezer főt számláló, gigászi, valós idejű csaták hangulatát a következő szintre emelje.

A felújított kiadás a grafikát alaposan felturbózza. Azon túl, hogy a kornak megfelelően szélesvásznú, nagy felbontású monitorokra optimalizálták, megújult a menü, a kezelőfelület, valamint a textúrák, új, részletesebb modelleket és egyedi kinézetet kaptak az egységek, és természetesen vannak új effektek is. Ennek a sok frissítésnek a következtében amúgy a játék elég erőteljes hasonlóságot mutat a 2013-as folytatással, a Total War: Rome II-vel, már ami a grafikát illeti.

Total War: Rome Remastered teszt

Szerencsére nem álltak meg a fejlesztők a kinézet modernizálásánál, ennél sokkal többről van szó. A kezelőfelületet érintő frissítésbe beletartozik a kameramozgás finomhangolása, egy teljesen új, kezdő játékosoknak igen hasznos tutorial, valamint egy átdolgozott értesítési panel is. Fontosabb változás továbbá, hogy játszhatóvá tettek 16 olyan frakciót, amelyek annak idején igaz benne voltak a játékban, de csak mint gép által irányított népek. Kapunk egy új ügynököt is a diplomata, a kém, és az orgyilkos mellé, ez pedig a kereskedő. Az ő segítségével értelemszerűen növelhetjük, javíthatjuk kereskedelmi kapcsolatainkat, kapacitásunkat, ezáltal bevételeinket is.

A játékmenet mit sem változott. Bár talán keveseknek kell bemutatni, tipikus grand strategy-ről beszélünk, körökre osztott játékmenettel a stratégiai térképen (ahol hadseregünket, hajóinkat mozgatjuk, és hódíthatunk), valamint a már említett valós idejű csatározás lehetőségével. Nagyon jól jön a megújult értesítési panel, itt szekciókra bontva minden fontos eseményről értesülhetünk. Az ügynökeinkkel való munka is könnyebb lett, átlátható, jól kezelhető menüben oszthatunk ki nekik feladatokat.

Total War: Rome Remastered teszt

A teljes sorozatból számomra mindig is a Rome volt az etalon. Kellően komplex, de még nem annyira, hogy frusztráló legyen. A városok, hadseregek és ügynökök menedzselése itt még könnyen megoldható feladat, bár a kampány késői szakaszában már (jó esetben) annyira nagyszámú település és hadosztály tartozik majd a fennhatóságunk alá, hogy percekig eltarthat a velük való bíbelődés minden körben, de ahogy Ben bácsi fogalmazott a Pókemberben: a nagy erő nagyobb felelősséggel jár. Érzésem szerint a későbbi részekben a fejlesztők túlzásokba estek olyan – játékmechanikai szempontból másodlagos – esetekben, mint például a települések közegészségügyi helyzete (rád nézek, Total War: Attila), vagy a túlbonyolított családfa és az azon belüli ármánykodás.
Pont ezért nem értem, mi szükség volt a kereskedő ügynököt a játékba implementálni. Ezzel egy olyan plusz – megintcsak másodlagos – elemet hoznak be a játékba, amire semmi szükség nincs, hisz az eredeti kiadás is megvolt nélküle. Szerencsére nem kötelező a kereskedőegységet legyártani, ám ha mégis így teszünk, még akkor is van lehetőség az Automanage paranccsal a gép gondjaira bízni, és így azért nem zavaró.

Már most, jó pár óra játék után látom, hogy nekem a Rome továbbra is megmarad etalonnak a stratégiai játékok terén, csak ezentúl ott lesz a Remastered szó is a címében. A felújított változattal ugyanis egy olyan, jól kinéző, modern játékot kapunk, amely tökéletesen alkalmas arra, hogy a Total War széria iránt érdeklődők belekóstoljanak a műfajba, anélkül, hogy a többi részre jellemző grandiózusság és túlzott összetettség eltántorítsa őket. Ugyanakkor a hardcore rajongók akár ki is hagyhatják ezt a változatot, hacsak nem szeretnének nosztalgiázni, ugyanis számukra más újdonságot sajnos nem tartogat. ■

értékelés


Támogasd oldalunkat,
vásárold meg online!

Total War: Rome Remastered

Total War: Rome Remastered
Pozitívumok
  • Igényes kivitelezés
  • Ugyanolyan addiktív, mint bármikor
  • Igen erős nosztalgiafaktor
Negatívumok
  • Tapasztalt Total War rajongóknak nem nyújt semmi újat

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega Hungary biztosította.

Total War: Rome Remastered tesztTotal War: Rome Remastered tesztTotal War: Rome Remastered tesztTotal War: Rome Remastered tesztTotal War: Rome Remastered tesztTotal War: Rome Remastered teszt

hozzászólások (3)

Pras
Pras 2021.04.30. 00:23
Én egyelőre csupán a nyitás utáni első benyomásokon vagyok túl, de azok... sokkal vegyesebbek.
A UI egész konkrétan inkompetens munka, és bizonyos tekintetben visszalépés az eredetihez képest. Az elemek elhelyezkedése logikátlan, a színkezelés helyenként nehézkessé teszi a gombok felismerését, a skálázhatóság mellett is az egységkártyák túl kicsik, azokról az eredeti információs oldal már nem létezik, az állapotjelzőik (muníció, futás/lépés stb.) pedig a középszerűtől a katasztrofálisig terjedő jelzőkkel írhatóak le. Ha már egységek, azok jelenleg úgy festenek, mint a vámpírok. A kampányban a kistérkép gyakorlatilag használhatatlan, a csatákban a jelzések időnként túl prominensek, zavaróak, érthetetlenek (támadóvonal türkizzel?!). Maga a színskála baromira furcsa, elvileg van deszaturáció, gyakorlatilag továbbra is furcsa. Ess'ígytovább.

Vannak jó új ötletek a játékban, elsőre érdekesnek tűnő fejlesztések (egységesített képernyő az ügynökök parancsaira; követők átküldése központilag más karakterekhez stb.), a Tab-bal elérhető egyszerűsített térkép igen korrekt, egynéhány grafikai megoldás kimondottan szellemes, a városokért felelős munkatársat pedig elő kéne léptetni (a települések számottevően jobbak lettek, mégis hűek maradtak az eredeti R1-hez), de ahhoz képest - hiába almát a körtével -, milyen magasra tette a lécet az AoE II DE, ez így elsőre siralmas. Széteső. Nem játszhatatlan (kivéve, akinek nem indul el / kivagdossa őket a játék), nem pénteki gányolás, nem lélektelen pénzlenyúlás, egyszerűen csak nem tűnik kompetens munkának, helyenként koncepcionálisan el van cseszve. Mintha a Feral felbátorodott volna a mobilverzión, a CA meg belement volna, hogy nekicsapódjanak az asztali "Remaster"-nek. Hát...

Még gyűrni fogom, alszom rá, miegymás, de egyelőre a "Fiam, nem vagyok mérges, csak csalódott" esete forog fenn. Egyelőre azt mondom, hogy aki új TW-s és érdekli a korszak, meg se álljon a Rome 2-ig.
Wing
Wing 2021.04.30. 10:43
Oké, akkor most jöhet a Medieval II Remastered :)
Kaosz42
Kaosz42 2021.05.01. 16:33
Egyet mondok: Europa Barbarorum mod
ajánlott olvasnivaló