Az elsősorban interaktív filmekre szakosodott Wales Interactive egyik készülő játéka a Night Book, amelynek megjelenése a harmadik negyedévben várható – azaz július és szeptember között érkezik valamikor –, azonban most egy rövid demót is kiadtak belőle. Ebben az FMV-játék első mintegy 20 percébe pillanthatunk bele, amely kb. 8-10 döntési helyzetet tartalmaz. (Igaz, volt köztük olyan, ahol fixen csak az egyik lehetőséget engedte egyelőre választani a játék...)
A sztori egy tolmács körül forog, akivel egy furcsa nyelvű dokumentumot olvastatnak el – tekintve, hogy ő azon kevesek közé tartozik, akik még értik ezt a nyelvet. Azonban ezzel egyúttal egy démont is megidéz a lakásába. Azt egyelőre nem tudni, hogy ez pontosan milyen veszedelmet jelent majd, de az biztos, hogy a lány apja – aki odaköltözött hozzá – kulcsszerepet játszik a dolgok alakulásában, hiszen már rögtön az elején furcsán viselkedik.
A hagyományos felvételek helyett elég sokat a főhős számítógépének képernyőjét látjuk, rajta a videohívások képével, de például apjával is a mobiltelefonon keresztül kommunikál. Az mondjuk kicsit zavaró, hogy a biztonsági kamerák ablaka is felvillan a lány képernyőjén, mert miért nézné bárki a saját szobáját is ilyen formában? Viszont abban is biztos vagyok, hogy ez az egész koncepció azért alakult így, hogy amennyire lehet, Covid-kompatibilisek legyenek a felvételek. Így ugyanis minden egyes helyszínen egy időben csak egyetlen színésznek kellett jelen lennie. Azt egyelőre nem tudom, megmarad-e ez ilyen formában egészen a végéig, de majd kiderül, ha megérkezik a teljes verzió.
Műfaját tekintve a Night Book egy pszicho-horror, de hogy annak mennyire sikerül jól, arról inkább csak később lehet nyilatkozni, mivel az első szakaszban inkább csak pár borzongató jelenet akadt. Az alapötlet mindenesetre érdekes, a karakterek változatosak (főhősünk például francia akcentussal beszél angolul), és egyelőre a játékuk se volt számomra olyan zavaró, mint például a The Complex némelyik szereplője esetében. A korábban próbált interaktív filmekhez képest újdonság volt a sarokban egy-egy döntésünk után felvillanó „butterfly effect” felirat, ami azt jelezte, hogy most épp olyan dolog történt, ami hatással lesz a történet későbbi kimenetelére – de túl rövid volt ahhoz a demo, hogy ennek jelentősége igazán megmutatkozzon.
Az FMV-játékok valószínűleg sok gamernél a guilty pleasure kategóriába esnek. A hosszú órákon át tartó akció vagy kalandozás helyett gyakorlatilag egy kb. másfél órás filmet nézhetünk meg ugyanis, amelyet több-kevesebb helyen megszakít egy-egy döntési helyzet. Ennek ellenére ez is lehet egy jól összerakott és szórakoztató produktum. A demo alapján akár a Night Book esetében is van esély erre, pár hónapon belül pedig meglátjuk, sikerült-e valóban érdekesen kibontaniuk a fejlesztőknek a jónak tűnő alapötletet.