Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Guilty Gear -Strive-

Guilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódik

Az Arc System Works anime stílusú verekedős sorozata új résszel bővült.

2021.06.23. 21:20 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

Daisuke Ishiwatari és az Arc System Works ikonikus sorozata, a Guilty Gear 1998-ban vette kezdetét. A japán fejlesztők gyakorlatilag az anime stílusú verekedős játékok alapjait fektették le vele, amelyre azóta számos egyéb széria épült, mint például a BlazBlue, a Persona vagy a Dragon Ball FighterZ, hogy csak házon belülről említsek párat. A játékban a harcok során személyre szabott, egyedi képességekkel rendelkező, más-más technikájú és harci sebességű ellenfelek küzdhettek egymással életfogytig, akik remekül kiegészítették egymást. Az aprólékosan megalkotott szereplők vagy gyorsak, vagy erősek, vagy technikusak voltak rendszerint, de persze akadtak köztük kiegyensúlyozott stílusúak is. A játékból sorozat, majd számos rajzfilmnek, mangának és egyéb kiadványnak köszönhetően franchise lett. A jelen cikkem alanyául szolgáló Guilty Gear -STRIVE- a bunyós sorozat hetedik önálló epizódja – a különféle bővített és gyűjteményes kiadásokat is belevéve a huszonötödik –, amely némi késést, no meg egy bétatesztet követően, nem régiben jelent meg PC-re, valamint a Sony aktuális konzoljaira.

Guilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódik

A széria az egy az egy elleni harcra épít mind offline, mind online módban.Ez a széria az egy az egy elleni harcra épít mind offline, mind online módban, és nagyon nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az inci-finci, mégis jelentős apróságok begyakorlásával a játékosok mind jobbak legyenek. Ezt szintlépéssel, magasabb fokozatú ellenfelek elérésével, a program által elénk állított mind nagyobb kihívással jutalmazza a játék. A műfaj többi komoly képviselőjével együtt erre is igaz, hogy viszonylag könnyű vezérelni, azonban nagyon nem egyszerű uralni. Ha ehhez azt is hozzávesszük, hogy minden karakternek mások az erősségei, a képességei és a stílusa, illetve hogy a spéci mozdulatok és egyéb nyalánkságok elsajátítása kicsit sem egyszerű, akkor hamar egyértelmű lesz, hogy ez bizony egy tartalmas játék, még ha első ránézésre nem is tűnik annak.

Az új játékosok számára van jó, és rossz hírem is. A rossz az, hogy a történet megértéséhez elengedhetetlenül szükséges az előzmények aprólékos ismerete, a jó pedig az, hogy ehhez külön menüpont áll a rendelkezésünkre, amely a program világának történései mellett az egyes karaktereket is igen alaposan körüljárja. A sztori mód ebben az esetben nem a hagyományos értelemben vett, harcokkal megszakított interaktív mozit jelenti, hanem egy fejezetekre bontott, a játék motorjával készült rajzfilmet, amelybe összesen annyi beleszólásunk van, hogy egyvégtében szeretnénk-e végignézni vagy fejezetenként. Ez – a sorozatban hagyományosnak tekinthető megoldás – van, akinek bejön, van, akinek nem (nekem nem igazán), de bárhogy is legyen, egy tartalmas, rengeteg apró utalással bíró, főleg párbeszédeken alapuló, három-négyórás filmet nézhet végig, aki belevág a történetbe. Röviden csak annyit mondanék róla, hogy az előző epizód, a Guilty Gear Xrd történéseinek folytatásaként Sol Badguynak a „szerkezetek” (nem humán, egy felsőbbrendű hatalomnak tulajdonított erő, a mágia által átjárt sejtekkel rendelkező életformák) ellen vívott harcát, és azok megalkotójával, Asuka „That Man” R. Kreutzcal való végső összecsapását meséli el. Én nem szeretem, ha nem tudok beleavatkozni egy játék sztorijába, és alapvetően teljesen mást indítok el, ha filmet szeretnék nézni, de tudom, hogy sokan másként vélekednek, és szeretik ezt a fajta történetmesélést.

Guilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódik

A Guilty Gear -STRIVE- számos, okosan felépített, igen tartalmas opciót tartogat.A Guilty Gear -STRIVE- szerencsére számos, okosan felépített, igen tartalmas opciót tartogat a játékosoknak, amelyek közül a stílushoz mérten nagyon alapos és aprólékos oktatómódot mindenkinek erősen ajánlom a figyelmébe. Gyakorlásra egyfelől adva van az egyszemélyes módok közül a dojo, de van külön tutorial mód is, azonban az igazi csemege a Missions névre keresztelt játéktípus. Ez utóbbiban számos feladatot kell végrehajtanunk a legegyszerűbbektől az egyre bonyolultabbakig, míg végül egész jól el fogunk boldogulni az egyébiránt összességében, és karakterenként nézve is igen komplex harcrendszerben. Emellett a műfaj hagyományos elemeként itt is jelenlévő árkád módot azért is érdemes végigtolni (utóbbit minden harcossal lehetőleg többször), mert a program a gyakorlat megszerzésén kívül szintlépéssel és egyéb finomságokkal (mindenfélére zenékre, kiegészítőkre elkölthető játékpénz stb.) jutalmaz bennünket.

Harcok közben mozdulatainktól, taktikánktól, a bevitt vagy a kapott találatoktól függően különböző sávjaink töltődnek fel. A tension meter a támadó stratégia hatására telítődik, a burst gauge pedig az idővel, illetve a bekapott találatokkal lesz egyre teltebb. Az előbbit arra használhatjuk a sorozat egyik hagyományos elemeként, hogy a roman cancel nevű lépéssel a harci animációkat a kellő pillanatban félbeszakítva még komolyabb kombókat vihessünk be, találataink sikerét biztosíthassuk be vagy gyorsabban regenerálódhassunk. Az utóbbinak köszönhetően olyan mozdulatsorokra van lehetőségünk, amelyek akár egy vesztes helyzetet is megfordíthatnak egyfajta fizikai kirobbanás (physic burst) által.

Guilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódik

Ebben az epizódban néhány régi játékelemet elhagytak a készítők, mint például a gatling rendszert, ami egyfajta egymásra épülő gyors mozdulatok sora volt, amelyek összességükben komolyabb kombókhoz és spéci mozdulatokhoz vezettek. Másokat finomítottak, mint például a már említett római blokkot is, és megint másokat most alkalmaztak először. Utóbbira példa a faltörés (wall break), amelyet más játékokban már láthattunk, és amely a platformok közötti váltást jelenti a sarokba szorított fél kvázi átpüfölésével. A harcok közben, cselekedeteinket mintegy kommentálva megjelenő feliratok között is vannak újak, mint ahogy átdolgozták a moziszerű lassításokat és a szépen megrajzolt animációkat tartalmazó kamerakezelést is, amellyel nem titkoltan az volt a fejlesztők célja, hogy a nézők számára is élvezetes, filmszerű legyen a játék.

A kezdőnévsor tizenöt, nagyon egyedi stílusú és képességű harcost tartalmaz.A kezdőnévsor tizenöt, nagyon egyedi stílusú és képességű harcost tartalmaz, akik között csupán kettő újonc akad. Ők Giovanna, az amerikai speciális ügynök, akinek szelíd külseje igazi farkast rejt, és Nagoriyuki, a lassú, ámde vérszomjas vámpír szamuráj. A többiek mind régi motorosok a szériában, de természetesen új designt és megújult mozdulatokat kaptak. Aki kevesellné a tizenötös kezdőlétszámot, az nyugodjon meg, a season pass részeként még jó néhány új karakter érkezik a jövőben. Habár ez a program alapvetően nem alkalmas duók küzdelmére, van olyan beépített védekezési forma, amelynek hála szorult helyzetünkben egy másik karakter ugrik be mellénk, aki az MI által vezérelve segít nekünk.

Guilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódik

Az egyszemélyes módok mellett számos multiplayer lehetőség kapott helyet a játékban akár lokálisan, akár online akarjuk másokkal szemben kipróbálni a tudásunkat. Az internetes mérkőzések ismét úgy működnek, hogy kis, magunk szerkesztette avatarunkkal a lobbyba betérve más játékosok pixelfiguráit hívhatjuk ki egy harcra. Az a jó a dologban, hogy a lobby összesen tíz szintből áll, amelyek hasonló tudású játékosokat tartalmaznak, így a kezdőknek is van esélye arra, hogy nem azonnal döngöli őket földbe egy harcedzett veterán vagy egy vérprofi e-sportoló. Ugyanakkor ez a rendszer annyiból tud hátrányos lenni, hogy ha éppen az adott szinten nem tartózkodik rajtunk kívül senki, akkor bizony várakozhatunk addig, amíg végre feltűnik egy potenciális ellenfél. Szerencsére a japán szakik egy viszonylag biztos, határokat és távolságot nem néző rendszert fejlesztettek ki az online harcokhoz, amelynek hála a világ bármely táján élők gyorsan és gördülékenyen, lagmentesen megmérkőzhetnek egymással. Persze ki-ki megcsinálhatja a maga internetes előcsarnokát, ahová meghívhatja barátait, és amelyet kedvére alakíthat akár a játékelemek módosításával. Összességében tehát egy mindenki számára nagyon tartalmas, rengeteg egy- és többszemélyes játékmóddal felvértezett, komplex programot kapunk a pénzünkért.

A Guilty Gear -STRIVE- megvalósítása is remekül sikerült. A grafika olyan, mintha egy japán anime sorozatot néznénk. Ezt az átvezetők, a sztori mozi, a karakterek kidolgozása, azok mozgása, az animációk, a már említett feliratok mind csak erősítik. A játék egyfajta 2D és 3D közötti hibrid, cel shaded stílusú, az Unreal Engine 4-re épülő képi világot tár elénk, amit azok is értékelni fognak, akik egyébként nem nagy anime- és mangarajongók. A játék nekem egyáltalán nem akadozott sem PC-n, sem PlayStation 5-ön, mindenhol tű éles és villámgyors volt a megjelenítés, akár egy 4K-s projektoron, akár egy ugyanilyen felbontású tévén játszottam. PC-n azért eleinte meggyűlt a bajom a kivetítővel, mert a program automatikusan ablakos módban indult, és a felbontás nem követte le a projektorét, ráadásul a felbontás változtatása közben le is fagyott a játék, de szerencsére ezek csak kezdeti nehézségnek bizonyultak. A hangok szintén remekül sikerültek. A szinkron alapból japán, angol felirattal, de a beszéd átállítható kedvünk szerint angolra is, míg feliratból több is akad. Mindehhez a szuper, a programhoz nagyon jól passzoló metalzene szolgáltatja az aláfestést, ami nekem személy szerint nagyon bejött. Vezérlésre számomra PC-n is a kontroller volt az alap választás, ami abszolút kézre is állt – legalábbis nem ennek volt betudható, ha valamit nem jól csináltam. Akinek lehetősége vagy igénye van arcade stick bevetésére, természetesen azt is megteheti, és akkor az ember egyből a játékteremben érezheti magát. Egy szó, mint száz, a program nemcsak tartalmát, de megvalósítását tekintve is nagyon jól sikerült.

Guilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódik

Az Ark System Works végre megajándékozott bennünket nagysikerű, anime stílusú bunyós sorozatának legújabb epizódjával. A Guilty Gear -STRIVE- öt esztendő után folytatja az 1998-ban megkezdett sztorit, amelyet igyekszik részben egyfajta konklúzióra hozni. A nagyszerű, manga jellegű képi világ, a remekül kidolgozott, változatos karakterek, a tartalmas off- és online játékmódok, és a program aprólékosan kimunkált világa garantálják, hogy mindenki remekül fog szórakozni vele, akár nézőként is. Az előzmények ismerete szükséges a fonál felvételéhez, de szerencsére erre a játék külön lehetőséget kínál. Aki szereti a mangát, az animét, a bunyós játékokat, vagy csak szimplán egy jól megalkotott játékot szeretne nyári időtöltésként, az ne habozzon, és vesse bele magát a Bűnös Szerkezetek legújabb felvonásába, amely a régi rajongóknak egyenesen kötelező darab. ■

értékelés


Támogasd oldalunkat,
vásárold meg online!

Guilty Gear -Strive-

Guilty Gear -Strive-
Pozitívumok
  • Tartalmas játékmódok
  • Bőséges oktatórész
  • Remek megvalósítás
  • Komplex vezérlés
  • Jól kidolgozott karakterek és világ
  • Gördülékeny online játék
Negatívumok
  • Az előzmények ismerete nélkül nem sokat érteni belőle
  • A sztori mód csupán egy filmet takar
  • A vezérlés mélyebb elsajátítása igen időigényes
  • Ha a mi szintünk üres, várnunk kell az online ellenfelekre

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega Hungary biztosította.

Guilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódikGuilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódikGuilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódikGuilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódikGuilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódikGuilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódikGuilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódikGuilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódikGuilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódikGuilty Gear -STRIVE- teszt – A bűnös szerkezetek harca folytatódik
Guilty Gear -Strive-
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Guilty Gear -Strive-

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló