Kerek 30 esztendeje jelent meg a játéktermekben a Cotton: Fantastic Night Dreams című boszis lövölde. A shoot ’em up egy olyan alfajába tartozott, ahol a megszokott űrhajók helyett a cukiságfaktor dominált (cute ’em up). Hasonló eresztésekkel találkozhattatok még a ’80-as években (Parodius, Fantasy Zone, Twinbee, Harmful Park), ahol főként anime beütésű hölgyek színes környezetben állták a sarat a rájuk zúduló bullet hellekben. A fent említett címet, illetve annak az elvileg legjobb, X68000-as verzióját (ez egy nagyon régi japán PC) dolgozták át, és jelentették meg most Cotton Reboot! címen.
Ősszel még a folytatások is érkeznek a jeles évforduló apropójából gyűjteményes formában, év végén pedig egy játékstílusokat vegyítő egyedibb kalanddal is gazdagodhatunk. Ezeknek a szoftvereknek egyelőre japán régiós dátumai vannak, de remélhetőleg angol nyelvterületekre is ellátogatnak. Cotton, a kis boszorka kalandja a stílusán belül kiemelkedő darab, a Reboot!-nak hála pedig ismét gazdagodhattunk az arcade történelem egy darabkájával.
A történet szerint örök éjszaka uralkodik egy átok miatt a vidéken, de cselekedni ellene képtelenek a népségek. Egy aranyos, édességimádó boszit kérnek fel csalafinta módon a tündérek, hogy lehetőség szerint törje meg az őket nyomorgató állapotot. A világ legfinomabb cukrát ajánlják fel neki, ami természetesen csak főellenségek legyőzése árán ütné a markát. Így hősnőnk belemegy a játékba, majd seprűjére pattanva elsüvít az éjszakába.
Az oldalra haladós lövöldözős stuffban Cottont irányítva ritkíthatjuk a ránk törő szellemek és egyéb lények hordáit, akik halálukkor színes köveket hagynak maguk után. Ezek azon túl, hogy kövér pontokat érnek, különféle elementális lövéssel, mágiákkal töltik fel a csajszit. A köveket meglőve azok színt váltanak, így lehet taktikázni a kívánt hatás érdekében. A mellettünk haladó tündérkéket is használhatjuk speciális támadásként, de a részletes kézikönyv és oktatómód mindenre kiterjedő tájokoztatás nyújt, képekkel is illusztrálva a kunsztokat.
Az irányítás szuper, a hitbox remek, nem fog a szemünk sem kifolyni az effektektől. Szépen festenek a hátterek, a ránk támadó kreatúrák is, könnyen észrevesszük a lövedékeket (ezek egyes programoknál túlságosan beleolvadnak a tájba). A zenék és a hangok már egy kicsit más tészta, de ez igazából ízlés dolga, az ennyire idegesítően kawaii cuccok nem tartoznak a kedvenceim közé (a szétlőtt lények is cuki hangeffekt kíséretében távoznak a másvilágra).
Összesen hét szinten át szórhatjuk az áldást a Cotton Reboot!-ban, és a pályákon kétszer ennyi főnökharcba is elegyedhetünk (a felénél és a végén mindig várnak minket). A teljesített kampány után új karaktert oldhatunk fel, próbálkozhatunk időre menő kihívásokkal, vagy az eredeti X68000 verzióba is belemerülhetünk, és választhatunk a régi vagy a modern audiosáv között is. A móka egy bő órára rúg, de az élvezetes játékmechanika miatt újból neki lehet ülni.
Egy szuper jó franchise került vissza a köztudatba a Cotton Reboot! megjelenésével, amivel mi játékosok szintén csak nyertünk. Személy szerint a folytatásokat tárt karokkal várom. Ha szereted a shoot ’em upokat, akkor ennek az alműfajnak is adj egy esélyt, frankó kis szórakozásban lesz részed.