A főleg retro FPS-ek készítésével hírnevet szerzett Slipgate Ironworks amellett, hogy egy Command & Conquer jellegű, klasszikus RTS-en, a Tempest Risingon dolgozik, egy másik projektet is bemutatott az újságírók számára idei gamescomon. És bár már Kölnben láthattuk a játékot, a bejelentése csak most történt meg, a Realms Deep keretében, így ez a cikk is most kerülhetett fel magazinunkba.
A 3D Realms gondozásában készülő Phantom Fury az Ion Fury univerzumában játszódik, azonban nem szükséges a pár évvel ezelőtti játék ismerete ahhoz, hogy élvezhessük az újabbat. Műfajában viszont ez is retro FPS, de egy generációval frissebb korszakot céloztak meg vele, a 2000-es évek legelejének 3D-s grafikai világát megidézve.
A sztori főhőse ezúttal is Shelly Harrison, becenevén Bombshell (egyúttal a 2016-os Bombshell címszereplője), aki a játék kezdetén kómából ébred, egy vadonatúj bionikus karral. Feladata pedig egy veszélyes ereklye, a legendás Demon Core védelme. A játék egyfajta road movie-nak is felfogható, amelyben olyan helyekre jutunk el, mint Albuquerque, Los Alamos, a Grand Canyon vagy Chicago.
Számos fegyver ismerős lesz majd az Ion Furyből, mint például a háromcsövű pisztoly, Loverboy, de természetesen vadonatújakat is kapunk – összesen több mint 20-féle fegyverből áll majd az arzenál. Újdonság például a foam modulator, amely elektromos habot ad ki magából, de kapunk shotgunt és irányítható drónokat is. A sérülési rendszer pedig figyelembe veszi azt is, hogy hol találjuk el ellenfelünket.
Használhatjuk a környezetünkben lévő dolgokat, így például felrobbanthatjuk a hordókat, vagy lesz, ahol egy daruval egymásra kell pakolnunk ládákat, hogy folytathassuk utunkat. De számos interaktív dologgal is találkozhatunk a pályákon, mint például működő játéktermi gépek, vagy számítógépek, amelyeken DOS fut, és használhatjuk is azokat. Mindemellett pedig dzsip, tengeralattjáró és repülő is előkerül a kampány során.
És ha már bionikus kart kaptunk, az is sokszor hasznunkra lehet, és fejleszthetjük is a játék során. Új, erőteljes képességekhez juthatunk így, például erős ökölcsapásra vagy elektromos pajzsra.
A minibossokat nem feltétlenül kell kinyírnunk, de ennek következménye is lehet. Például ha nem lövünk le egy helikoptert, az követni fog minket a pályán, megnehezítve életünket. A fejlesztők tervei szerint a kampány több mint 10 órányi játékidőt nyújt majd, közben pedig titkos helyeket is felfedezhetünk a pályákon, ahol extra felszereléshez vagy munícióhoz juthatunk.
A bemutató zárásául még megkérdeztem a Slipgate Ironworks munkatársait, hogy szerintük miért ennyire sikeres mostanában a retro-FPS műfaj. Úgy gondolják, hogy egyrészt mert nem igényel túl sok alapismeretet, hogy valaki egy ilyennel elkezdjen játszani, másrészt pedig több generációnyi játékost tudnak megszólítani vele.
A Phantom Fury PC-re, PlayStationre, Xboxra és Switchre készül, megjelenésére pedig valamikor 2023-ban fog sor kerülni. Emellett a fejlesztők leszögezték, hogy nem lesz korai hozzáférés, a teljes verziót fogják csak kiadni a kezeik közül.