25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Horizon Forbidden West Complete Edition PC-s teszt – Újabb sikert aratott a Sony PC-n

Aloy második kalandjának teljes kiadása is elhagyta a konzolexkluzivitást.

Írta: Zoo_Lee 7 hozzászólás

A Sony eddigi PC-s stratégiája alapján, amelynek értelmében minden saját kiadású játékuk legfeljebb két évvel a konzolos megjelenést követően PC-re is átkerül, borítékolható volt, hogy a Horizon Forbidden West is legkésőbb 2024-ben maga mögött hagyja a konzolokat. A közelgő porttal kapcsolatban mindössze egy aggályom volt – az év elején leleplezett megjelenési dátum, amely pontosan abba a március végi sávba esett, amelyet tavaly a nem túl szépemlékű, a befejezett állapot előtt egy hónappal megjelent PC-s The Last of Us Remastered is elfoglalt. Ez ugyanis a Sony pénzügyi évének zárása előtti időszak, amikor a cég jellemzően igyekszik egy jelentősebb durranással feltornázni még a számokat.

Horizon Forbidden West Complete Edition PC-s teszt – Újabb sikert aratott a Sony PC-n

Szerencsére megnyugodhatunk, a The Last of Us Remastereddel ellentétben a Forbidden West PC-s változata pazar lett. A csomag természetesen tartalmazza a fő történetszál után játszódó, PS5-exkluzív Burning Shore DLC-t, ultraszéles, szuperultraszéles és triplamonitoros kijelzőtámogatást, DualSense kontroller esetén a haptikus visszajelzés támogatását, felskálázást (XeSS, FSR 2.2 , illetve DLSS 3 triót, utóbbin képkockagenerálással, ami a Radeon kártyások számára egy jövőbeli frissítéssel lesz majd elérhető, amely behozza az FSR 3-at), valamint grafikai opciók széles skáláját. A Sony és a Nixxes különösen ügyeltek arra, hogy a port a legkülönbözőbb erősségű PC-ken is futtatható legyen, a beállítási lehetőségek így a teljesen lebutítottól a konzolos eredetit túlszárnyaló vizuális mámorig terjednek.

A játék ugyan még nem Steam Deck-verifikált, de már játszható rajta, és célba van véve a teljes verifikált státusz is, a különböző opciók révén pedig még régebbi hardvereken is kiválóan fut. Saját tesztplatformom lassan igencsak öreg, 2020-ban frissítettem utoljára, akkor is inkább felső-középkategóriásnak számított. Ennek ellenére az FSR 2.2 Quality opciójával és Medium beállításokkal HD felbontáson nagyon minimális artifactolás mellett 30-60 fps között mozgott a játék sebessége, ami – mivel lélekben fel voltam készülve arra, hogy meg kell elégednem a Low fokozattal – túlszárnyalta a várakozásaimat. FSR 3 és képkocka generálás mellett pedig nem kizárt, hogy a High szintet is meg tudom még ugrani majd.

Horizon Forbidden West Complete Edition PC-s teszt – Újabb sikert aratott a Sony PC-n

Ami magát a játékot illeti, azzal kapcsolatban nem lennék redundáns, eredeti megjelenésekor gregmerch kollégám már elég bőszavúan dicsérte az erényeit. A történet nem sokkal a Zero Dawn után indul, miután Aloy a nagy győzelem megünneplése helyett kénytelen versenyt futni az idővel. Bár hősnőnk legyőzte a tébolyult HADES mesterséges intelligenciát, az irányító GAIA nélkül a terraformáló rendszer meghibásodott, egy fokozatosan önpusztító és elburjánzó ökoszisztémát tenyésztve, mely a teljes élővilág és az emberi faj kihalásával fenyeget.

Sajnos nem csak az derül ki, hogy a GAIA-ról készült biztonsági másolatok elvesztek, de Aloy győzelme sem volt teljes, Sylens ugyanis átejtette, és kimenekítette a HADES egy részét, hogy tanulmányozhassa azt és kideríthesse, mi állt a rejtélyes jel hátterében, mely az MI öntudatra ébredését és tébolyát idézte elő. Aloy így kénytelen Sylens és a HADES nyomában az Amerika nyugati partjának romjaiból kialakult “Tiltott Nyugat” felé venni az irányt, hogy ott folytassa küldetését, új eszközökkel a tarsolyában, és természetesen új ellenséges törzsekkel és gépszörnyekkel az útjában.

Horizon Forbidden West Complete Edition PC-s teszt – Újabb sikert aratott a Sony PC-n

A recept ugyanúgy a nyílt világra épül, lopakodást és taktikázást igénylő összecsapásokkal, szintlépésekkel, crafting rendszerekkel, valamint rengeteg gyűjtögethető tárggyal, darabokra szedhető, illetve megszelidíthető géppel és mellékküldetéssel az igen méretes térképen. A Guerrilla Games szimplán a nagyobb, szebb, tartalmasabb elvek mentén építette fel a folytatást, döbbenetes, lélegzetelállító prezentációval, csodálatos történettel, amelynek sikerét csak az csorbította, hogy eredetileg borzalmasan szerencsétlen időzítéssel, az Elden Ringgel egyszerre jelent meg.

A PC-s portnak azonban már nem kellett ilyen erős konkurenciával szembeszállnia, így úgy fest, az a szürreális helyzet állt elő, hogy a Helldivers 2 és a Forbidden West után 2024-ben eddig a konzolos Sony a legsikeresebb és legjobb PC-s AAA-kategóriás játékkiadó. A sikersorozat következő részére pedig már nem is kell sokat várni a májusi Ghost of Tsushima Director’s Cut formájában, amelyet, ha hihetünk a pletykáknak, még idén további átiratok követnek majd.

Horizon Forbidden West Complete Edition PC-s teszt – Újabb sikert aratott a Sony PC-n

Még így, több évnyi minőségi port után is bizarrnak érződik a helyzet, aminek ugyanakkor a PC-s tábor csak örülhet, elvégre így már Aloy mindkét eddigi kalandját végigjátszhatják PlayStation konzol nélkül is. A Forbidden West pedig zseniális játék, fantasztikus PC-s porttal – ha korábban csak a konzolexkluzivitás miatt maradt ki, a hardveretek pedig megüti a minimum szintet, semmiképp se hagyjátok ki.

A tesztpéldányt a Sony Computer Entertainment Europe biztosította.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

Pozitívumok
  • A Forbidden West teljes kiadása
  • A Sony PC-z portjaitól már megszokott extrák, mint ultraszéles felbontás támogatása, fps-korlátozás kiiktatása, felskálázás
  • Remekül optimalizált, három-négyéves vason is bőven élvezhető látvánnyal és sebességgel elfut
Negatívumok
  • Az a pár apróság, amivel az eredeti változat is rendelkezett

További képek

  • Horizon Forbidden West
  • Horizon Forbidden West
  • Horizon Forbidden West
  • Horizon Forbidden West
  • Horizon Forbidden West
  • Horizon Forbidden West
  • Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West

Platform:

Fejlesztő: Guerrilla Games, Nixxes Software

Kiadó: Sony

Megjelenés:
2022. február 18. PS4, PS5
2024. március 21. PC

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Shadowguard
Shadowguard [4236]
Jah, a vízzel összefüggésben van :-| Nekem is a sárlavinás falu és az elárasztott kemence volt hisztis, de utóbbi csak akkor amikor módosítottam a vízszinten. Illetve az endgame előtt is van egy lift, amikor felpörgött minden, arra mások is panaszkodtak, ott pár embernek simán crashelt is a fórum alapján.
Mindegy, végül levettem a kemence idejére very low-ra, úgy csak 50-60% között pörgette a processzort és a boss kivételével a nehézséget is letettem sztorira, hogy gyorsabban haladjak. Aztán remélem több ilyen nem lesz. :-|NG+-ban meg úgysem akarok DLC-zni, annyira nem jó ez :-D
davkar9
davkar9 [11292]
Víz? Random belekattintottam múltkor steam fórumba és első oldalon ott volt a hasonló cpu panasz a sárlavinás faluról, aminél erre tippeltek. Annál nekem is érezhetően felüvöltöttek a ventik és a vizes gyárban is hangosabb volt az alapnál.

Alap 3/4-nél tarthatok ránézésre, akkor annyira nem sietek vele, hátha patchelik.:-/
Peace
Peace [27861]
Hát a csöves 190k-s masina ugyanolyan síri csendben volt, mint az alapjátéknál 60 FPS mellett. :-P Gondolom jól sikerült megint a portolás......
Shadowguard
Shadowguard [4236]
Oooooké... Szóval valaki aki ért az ilyesmihez: mi a franc van a Burning Shore kemencében ami 100%-ra pörgeti a processzort? Már mindent kikapcsoltam és levettem a legalacsonyabbra a beállítást és így is meg akarja ölni a CPU-t ez a sz@rX-(
Shadowguard
Shadowguard [4236]
Végül visszavettem, az első főküldetés végén volt egy bossharc-féleség a toronyban, ott konkrétan szaggatott a játék...
Azért nálam ez picit indokolatlan:-O
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (7 db)