Eltelt egy újabb év, és természetesen idén is megkaptuk az aktuális F1-játékot. Tavaly fanyalogtam egy sort azon, hogy nem igazán voltak benne látványos újítások – és talán olvasták is az értekezésem a Codemastersnél (Hé! A csekély esély is esély! ;-) ), így hát talán az én csekély hatásom is benne lehet abban, hogy idén alaposan megrázták magukat a brit fiúk és lányok, és igazán pofás csomagot nyújtottak át az F1 25 képében.
Ha már pofásságról van szó, kezdjük is a grafikával: idén PC-n kaptunk path tracing opciót, így a fények, tükröződések tényleg elképesztően néznek ki – már ha bírja a vasunk, mert természetesen ehhez kell a kraft (nem voltam maradéktalanul megelégedve a futási sebességgel, pedig az ajánlottnál erősebb vasam van). Persze lehet mondani, ki nézi ezt vezetés közben, pláne a pilótafülkéből – és teljesen jogos az észrevétel. Viszont egy-egy visszajátszást, a fotó módban való szöszölést nagyon fel tud dobni ez a technológia, így ezekre az esetekre érdemes lehet bekapcsolni. Ezen felül az Ego motoron továbbra is érződik, hogy egy alaposabb átdolgozásra megérett már: Callie interjúin ma már bizarrnak hat a teljesen merev haj.
Hangok terén is leginkább csak apróságok változtak: több valós rádiózás került a játékba, illetve az Nvidia Audio2Face technológiájával egyrészt az ajakmozgás sokkal jobban leköveti az elhangzó beszédet, másrészt az eddigi -khm- furcsa mimikán sikerült javítani valamelyest.
Tovább folytatódott a pályák kvázi digitális renoválása is: Bahraint, Miamit, Melbourne-t, Suzukát és Imolát LIDAR technológia segítségével teljesen újraalkották a játékban (ráadásul a LIDAR Scan az aktuális nagydíjhétvégéken történt), így gyakorlatilag az említett pályák utolsó apró repedéséig, kavicsokig tökéletes digitális másait hozták létre a fejlesztők. Emellett Silverstone, Zandvoort és a Red Bull Ring kapott fordított vonalvezetést, azaz visszafelé is lehet rajtuk versenyezni – nekem kissé bizarr érzés volt így csapatni, de más autókázós játékban ez egy bevett és bevált dolog, szóval... :-)
No de térjünk rá a két filmre! A Braking Point ismerős lehet a korábbi játékokból, idén újra lehetőségünk van folytatni Aiden Jackson és Callie Mayer történetét a Konnersport Racingnél. Ezúttal a sztori elején választhatunk, kivel szeretnénk versenyezni, és alapvetően őt irányítjuk, bár lesznek versenyek, ahol mindkét pilótával vezetni fogunk. Magáról a történetről inkább nem mondok semmit, mert nem szeretnék spoilerezni; értékelni viszont úgy tudnám, hogy hozza az elvárt és megszokott színvonalat – én legalábbis jót szórakozom rajta.
A másik film pedig a „hivatalos” F1-mozi – az e köré fűzött versenyeket, illetve helyzeteket június 30. után lehet játszani azoknak, akik vagy az Iconic Editiont vásárolták meg, vagy megvették külön az F1 The Movie – Chapter Scenarios DLC-t. Jelenleg nem sokat lehet tenni a játék ezen részével: egy látványos előzetes megtekintésén kívül a filmből kapunk egy részletet egy silvertone-i tesztről, ami után rögtön Sonny Hayes bőrébe bújva kell a megadott szintidőt megfutnunk. Érdekes lesz a film jeleneteit így lejátszani...
A karriermód is kapott némi fazonigazítást, talán a My Team kapta az egyik legérdekesebbet: versenyről versenyre választhatunk, melyik pilótánkat személyesítjük meg és versenyzünk a nevében. Érdekes a koncepció, így ha elég ügyesek vagyunk, szép kis házibajnokságot is összehozhatunk a nagyobb izgalmak kedvéért – valahogy úgy, mint ami most a való életben bontakozik ki a McLarennél. Persze a csapat főhadiszállása is átesett némi változáson, új lehetőségeket nyitva a fejlesztésekre, bővítésekre. A versenyzőpiacon is felbukkanhatnak klasszikus versenyzők, így akár Ayrton Sennát is leigazolhatjuk némi szerencsével – de akár még a Konnersport vagy az APXGP csapata ellen is versenyezhetünk!
Az irányítás tavaly óta szerencsére nem változott különösebben – bár nekem nem kis örömömre szolgált megtapasztalni, hogy ezúttal nem kellett PC-n hozzányúlnom semmihez, VÉGRE! Évek óta fájlalt problémát sikerült javítani... PC-exkluzív a VR támogatás is, ez most is hozza azt, amit az ember elvár tőle – remek móka!
A multi pedig hála az égnek teljesen cross-platform nemcsak PC-konzol, konzol-konzol viszonylatban, de PC-n belül az egyes platformok (Steam, EA App, Epic Games) között is. Ha már multi: egy sajátos co-op mód is helyt kapott az F1 Worldben Invitationals néven, ahol lényegében az emberi játékosoknak kell lenyomniuk a gép irányította ellenfeleket.
Azon tűnődöm, hogy ha most nagyon dicsérem az F1 25-öt, akkor jövőre mi lesz? Mert idén tényleg látszik, hogy rengeteget munka került ebbe a részbe és tényleg mindenkinek tud a játék nyújtani valamit, és bitang jól szórakoztam a teszt alatt (meg fogok is még, ahogy Dino és a többi játék engedi :D ) – de az a léc így elég magasra került, meg lehet ezt ugrani jövőre? 2026-ban kiderül, de addig is élvezzük ki ezt a játékot!












