Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Fórum » Nem számítástechnikai témák
Forma 1 2012
Alonso:
Nagyon jó idényen van túl, amelyben többször bizonyította klasszisát és ő sem érdemtelenül lett volna bajnok. Megsüvegelendő, hogy ő az egyetlen pilóta, aki az egész szezon folyamán végig esélyes volt a végső címre, ami igencsak kiegyensúlyozott és magas színvonalú vezetésre utal.
Ennek ellenére úgy érzem, hogy a teljesítménye erősen túl van misztifikálva a médiában, indokolatlanul azt állítva, hogy neki járt volna leginkább a végső siker.
Felemás szezonkezdet után, a többi csapat technikai problémáit (és a büntetéseiket) kihasználva, tetemes előnyre tett szert a féltávra, annak ellenére, hogy a Ferrari nem volt a legütőképesebb autó. Azonban már ekkor többet foglalkozott a panaszkodással és az ellenfelekkel, körülményekkel, mint ami indokolt lett volna. Nyilatkozatai alapján nem igazán bízott sem magában, sem pedig a csapatában, ezzel előrevetítve a kudarcot.
Innentől egyetlen futamot sem sikerült megnyerni, ami nem túl biztató, pláne, hogy Button és Hamilton mellett még Kiminek is sikerült (természetesen nem a képességei, hanem a Renault erőssége alapján csoda ez).
Jött az egyetlen! peches futama, ahol kiesett, de az azt követő monzai versenyen vissza is kapta a sorstól az "elherdált" pontjait. Ezt követően, többnyire szép és higgadt vezetéssel sorban hozta a dobogókat gyengébb rajtpozíciókból, kivéve amikor leginkább önhibájából! kiesett.
A szezon végére viszont teljesen elfogyott, nem nagyon bírta a nyomást. Massa többször is elverte az időmérőn és a futamokon is el kellett engedje. Az ellenfelek újabb technikai hibáiból adódó mázlikat képtelen volt érdemben kihasználni. A szezonzárón mindent lerázott a mákfáról, amit csak lehetett. Vettel peches eseteit már leírtam nála, de az eső, a SC, Hülkenberg büntetése és Ham kiesése mind-mind az ő malmára hajtották a vizet, Massa hátvédmunkájáról nem is beszélve. Ezek sem voltak elegendőek, többek közt azért mert többször is hibázott és kicsúszott.
Itt ragadnám meg az alkalmat arra, hogy a legelterjedtebb "tévhiteket" kicsit árnyaljam.
A Ferrari egyáltalán nem egy roncs volt, amivel csoda volt dobogón végezni. Talán egyik hétvégén sem volt a leggyorsabb autó, de a TOP3-ban (nem istálló, hanem "egyén" szintjén) szinte mindig benne volt. Az időmérőkön látványosan gyengélkedtek, de a futamokon rendszeresen erőből ütötte vmelyik RB-t és McLarent (és a többieket is persze). Általában Vettel és Hamilton, esetenként a Perez-Kimi-Webber-Button fogatból ketten voltak gyorsabbak csak.
És ez még csak a sebesség, viszont egy autó nem csak ettől lesz a legjobb. A Ferrari volt az élcsapatok közül messze a legmegbízhatóbb és legjobb "csapatmunkás". Míg a többiek szenvedtek a kiesésekkel és a boxmalőrökkel, addig az olaszoknál semmi ilyen gond nem adódott.
Zseniálisan rajtolt Alonso, de ezek nem csak a zsenijén múlottak, hanem a Ferrari gyorsulásán, ami messze a legjobb volt a mezőnyben. Pl. az utsó futamon is Massával simán átzuhantak a "fél mezőnyön", pedig semmivel sem kapták el jobban a rajtot a többieknél. A kigyorsításoknál is szembetűnő volt a dominancia e tekintetben.
A 120, 140, 200 %-os teljesítmény pedig kicsit nevetséges. Tény és való, hogy rendszeresen több helyet is javítva ért el szép helyezéseket, de ezért pl. Vettel előzéseinél (minőségileg) többet neki sem kellett mutatni, a fentebb taglalt kocsitulajdonságok miatt.
A nagyon jól felépített marketingbe pedig a végén szegény Massa rondított bele. Elment az egy darabig, hogy milyen gyenge is a Ferrari, csak amikor már a jóval szerényebb képességű csapattárs is jobban szerepelt, akkor nagyon kilógott a lóláb. Massa csak nem produkált 300%-ot. Bizony Fernando, ahogy 2 éve is, most is "leeresztett" az idény végére.
Összességében tehát Alonso joggal lehet büszke magára és a csapatára is. Szinte hiba nélkül hozták le a szezont, ami így pilóta-istálló (együttes) szinten (Kimi-Renault eseten kívül) csak nekik sikerült. Az a néhány kisebb hiba ugyan a végén sokba került, de nem kárhoztatható ezért, hisz nem lehet hibátlanul teljesíteni ilyen hosszú távon. Ugyanakkor utóbbit állítani nem okos dolog (noha sokan megteszik). Legalább annyira nem, mint amennyire nehézkesen (és szerintem sportszerűtlenül) sikerül (vagy inkább nem sikerül) feldolgozniuk a 2. helyet. El kell ismerni, hogy ugyan ő is kb. ugyanannyira érdemelte volna meg a VB serleget, az végül nem ok nélkül és jogtalanul került máshova.
"Fernando Alonso has the pace to deliver presents all over the world in just one night and Felipe Massa looks like an elf."
Szakadok!!




Az először idézett mondatomat (és szerintem többet is) akkor sajnos nagyon félreértetted. Legalábbis ok nélkül vetted magadra, mert egyáltalán nem Neked címeztem. Nyilván ha nem írtál egy adott dologról, akkor nem rád utalok azzal kapcsolatban.
Mint már írtam is, más fórumok és médiumok közkedvelt gondolataira is reagálok. Az említett idézet is más forrásokból van, ahol hemzsegnek az ezt feszegető hozzászólások.

Én SOSEM támadtam Sebát, nem csámcsogtam rajta és a RB-on sem. Nem tudsz ilyet idézni.
Nekem néha az baszta fel az agyam, amikor azt olvasom itt sűrűn, h a Ferka és ezzel együtt Alonso ilyen meg olyan szerencsés és még a versenybírók is Seba ellen hoznak döntéseket.
Próbálok viccelődni(jó egy kicsit stuffoskodni is

Amikor itt ilyet mondasz, h "Persze tudjuk, hogy igazából Vettel a mázlista, mert nem esett ki a baleset után (pedig nyilván megérdemelte volna). Sőt, amikor feljött 21 helyet javítva az utolsó helyről, akkor az csalás is volt és mázlista is volt."
Szal ilyeneken húzom fel néha magam, mivel úgy érzem én vagyok megszólítva pedig egy hangot sem mondtam ilyet. És pont ez az a mondatod, amire a nívót említettem.
Egyébként pedig visszavonom, ha ez jelent Neked vmit

Csak sejtéseim vannak, h mi mehet az NSO-on úgy a F1 mint a foci terén. Az nem az én asztalom, mégcsak bele sem olvastam soha.
Mint reagáltam korábban Balára, úgy Neked is mondom, olvasható és tetszik is amiket írsz. Az egy dolog, h nem mindenben értek egyet de ez nyilván alap is akkor, amikor full ellentétes a drukker szempontunk.
És respect : "Mindenesetre maximálisan le a kalappal a spanyol előtt, mert fantasztikus versenyző és parádés idényt zárt. Kijár neki az elismerés és a tisztelet, noha a teljesítménye jócskán túl van misztifikálva, pedig nem lenne rá szükség, mert mindenki látja a zsenijét."
Béke Veled.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Egyrészt nem hergelem magam, teljesen nyugodt vagyok, csupán leírom amit gondolok.
Miért (miben, hogyan) vitatkoznék saját magammal? Nem értem mire gondolsz.
Az utolsó mondatod már csak azért sem stimmel, mert pont Te linkeltél egy teljesen értelmetlenül fröcsögő, provokatív, támadó jellegű cikket, majd elegánsan utánabiggyesztettél egy fintorgó smiley-t és egy cinikus mondatot.
Tudatosan írok olyan témákról is, amik ugyan itt (konkrétan leírva) nem kerülnek elő, de a média előszeretettel foglalkozik velük és széles körben elterjedtek.
Mivel látom, hogy itt civilizált és értelmes mederben folynak beszélgetések, ezért kíváncsi vagyok arra, hogy a fentebb említett dolgokról mi a meglátása egy intelligens szurkolónak, akinek más pilóta és csapat kedves (mint nekem).
Direkt nem mondjuk egy nso fórumokra írogatok, mert nincs kedvem idiótákkal (tisztelet a kivételnek) bíbelődni. Aki leragad a "tepsiszájú", "csalonzo", "homár", "szemöldök", "fekete majom", stb. szinten, azokhoz nincs mondanivalóm.
Ha szerinted a hozzászólásaim közelítik ezt a nívót és a "behányás" fogalmát, azt tisztelettel tudomásul veszem, de nem fogok változtatni a stílusomon, mert szerintem tényekkel és érvekkel igyekszem operálni. Ezeket meg lehet cáfolni, meg lehet világítani más aspektusból, továbbgondolni. Igazából ezt is várnám, nem pedig a "hülye vagy, legyél el magaddal" tartalmat (burkoltan vagy kevésbé burkoltan) kódoló hozzászólásokat.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Vagy tényleg oda kéne ezeket dobni, ahol behánynak. Itt eddig még nem tett ilyet senki, viszont lassan Te viszed erre a nívóra.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Azért több, mint komolytalan hogy ezután a zárófutam után is képesek egyesek azon csámcsogni, hogy Vettellel hogyan lehetett volna még jobban kicseszni...
Tényleg nem azért, de egy pilótának se esett annyi minden az ölébe a szerencse miatt, mint Alonsonak a szezonban, pláne az utolsó futamon.
Jött az eső és a kaotikus futam, amiben reménykedett. Ő előre is lépett, míg Vettel ütközött Sennával és bőven a mezőny legvégére került. Aztán mire rendeződtek volna a dolgok, az eső tovább bonyolított mindent. Bejött a SC, ezzel esélyt teremtve Alonak a dobogóra. Vettelnek tökéletesen elrontották a boxtaktikáját és kihozták egy felesleges kerékcserére, majd a következőnél legalább fél percet váratták amatőr hibák sora miatt. Közben Hülkenberg kiütötte Hamet, előbbit pedig elég szigorúan (szerintem jogtalanul) meg is büntették. Mégis minek kellett volna még történni ezeken kívül??? Arról hadd ne más tehessen már, hogy a 120%-os zseni sorozatosan képtelen volt bevenni egy kanyart és mindig kicsúszott...
Persze tudjuk, hogy igazából Vettel a mázlista, mert nem esett ki a baleset után (pedig nyilván megérdemelte volna). Sőt, amikor feljött 21 helyet javítva az utolsó helyről, akkor az csalás is volt és mázlista is volt, nyilván az mindennapos, hogy műszaki problémák miatt pár dl-el kevesebb marad a tankban és kizárják az időmérőről...
A cikkben írt dolgokról meg már rég kiderültek, hogy szánalmas szurkolói dilettantizmus eredményei. Annyira komolytalan vádak, hogy még a Ferrari vagy Alonso se foglalkozott ezekkel.
Annyira értetlenek és rosszindulatúak néhányan, hogy nem is tudom megérteni. Én mindig utáltam Alot és Hamet is, de soha nem mondtam azt, hogy érdemtelenül lettek vb-ok, vagy hogy csak szerencséjük volt,. Mindig elismertem az eredményeiket és a tehetségüket, zsenijüket.
Pedig lehetne azért kifogásokat keresni az ők VB címeikben is...
Amúgy Alonak sikerült már magából kipréselni egy gratulációt, vagy esetleg legalább Massának elrebegni egy halk köszönetet, hogy feleslegesen csinált hülyét magából? Lehet inkább erről kéne beszélni...
A rajt Alonsóból, ahogy még nem láttuk(mármint a rajtot). Majd simán látszik, h Massa fedezékében, h ugrott kettőt Alo. Aztán Seba vajkés effektusa. És a többi. Direkt figyeltem, Sebánál 296 volt a max, míg Alonál a 304 is befigyelt. Persze nyilván beállítás kérdése.
Úú ez jó vót

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Ahogyan Kemloth írja, már a futam után felvetődött a sárga zászló alatti előzés kérdése, de a versenybíróság már akkor megerősítette, hogy amikor Kobayasit előzte Vettel, akkor nem sárga zászlót, hanem a csúszós pályára figyelmeztető sárga-piros csíkos zászlót lengettek, amire nem vonatkozik az előzési tilalom.
A Vergne elleni előzés már érdekesebb kérdés, ott talán valóban sárga zászlós szakasz volt, de előkerült olyan felvétel is, amelyen egy pályabíró (talán tévedésből) belengette a zöld zászlót. Ráadásul Vergne állítólag indokolatlanul lelassított, akkor pedig szintén lehet előzni sárga zászlós szakasz alatt is. Amúgy nem furcsa, hogy kismillió HD kamerával figyelik a pálya minden szegletét, van jó minőségű onboard felvétel is, de az eset bizonyítására csak ilyen gyenge minőségű videók kerülnek elő?
Összeesküvés elméletet gyártani könnyű, ha újságíró lennék, lehet, hogy írnék egy olyan cikket, hogy kizárólag azért küldték be a futamon a biztonsági autót, hogy Alonso fel tudjon zárkózni Hülkenberg-Button párosra, illetve a mezőny összerántásával mesterségesen generáljanak további izgalmakat. Vagy esetleg azt, hogy Hülkenberg büntetése is túlzás volt egy megcsúszás miatt, arra csak azért került sor, hogy biztosan Alonso mögé kerüljön. Ezeknek a feltételezéseknek sem lenne sok alapja, de kit érdekel, hogy viszik a lapot, meg jönnek a kommentek?
Én nem gondolnám azt sem, hogy a Ferrari lemondana a VB címről, ha minimális esélyük is lenne, hogy sikeresen fellebbezzenek. Vagy te ilyennek ismerted meg a Ferrarit, illetve bármelyik másik élcsapatot a Forma 1-ben? Szerintem ez naív gondolat. A Ferrari le tudta zárni a világbajnokságot magában, el tudta fogadni a vereséget, szerintem jó lenne, ha most már minden rajongó, vagy újságíró is megtenné ezt. Még a spanyol és az olasz újságírók is.

Nem lógok minden nap a neten.
Teljesen logikus, ha a Ferka nem óvott akkor nem is történt semmi himi humi.
Viszont olyan jól esett olvasni reggel amikor felmásztam, h nem hagyhattam ki

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Egy másik ugyanilyen előzéstre azt írni, hogy "újonnan előkerült felvétel"...könyörgöm, milyen újonnan előkerült felvételről beszélünk, amikor csak Magyarországón több, mint 2.000.000-an láttunk?
Figyelj, ha sárgás előzések lettek volna, már rég óv a Ferrari. Nem olyan ostobák, hogy ne tették volna, amint meglátnak BÁRMIT, amiért lehet. Úgy látszik, úgy gondolták, ezért nem lehet. Ha meg már a fő rivális csapata sem mutogat Vettelre, hogy bizonymekkora sárgás előzés volt, akkor én nem hiszek egy sporthirado-hu-nak.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Abban egyetértek, hogy ez tudatos tervezői döntés, nyilván nem az új pályákat építették a Red Bull igényeinek megfelelően, hanem a Red Bull autói épültek ezen pályák igényeinek megfelelően. Jelentős különbség.
Valószínűleg Newey ilyen körülményekre tudja leginkább kamatoztatni a zsenialitását.
Mondjuk afelől nincs kétségem, hogy ez egy tudatos tervezési koncepció. Épp ezért hülyeség azt mondani, hogy a RB csak ilyen körülmények közt ilyen jó és mázlijuk van a Tilke pályákkal. Nyilván ha kevesebb ilyen jellegű pálya lenne, akkor más irányban terveznék és fejlesztenék a kocsit, másak lennének a beállítások.
Megjegyzendő, hogy a McLaren pedig elsősorban az egyenesbeli tempójával, míg a Ferrari a megbízhatóságával és gyorsulásával operál leginkább. Ez eredményezi azt, hogy nemcsak a különböző karakterisztikájú pályákon, de egy aszfaltcsík különféle szakaszain is elég eltérőek az erőviszonyok.
Parádés idény volt ez számára, és ami az ő esetében a legfontosabb (a megítélése miatt), nagyon küzdelmes.
Már az idény elején nyilvánvalóvá vált, hogy a szabályváltoztatások beváltak, legalábbis annyiból, hogy a RB elvesztette dominanciáját. A furcsábbnál furcsább futamok során azért szépen gyűjtögette a pontokat, kivéve az indiai torpedó zseniális megmozdulását.
Bahrein után először az európai nagydíjon volt lehetősége a győzelemre, ahol magabiztos vezető helyről kiesett. A német büntetés után féltávnál 44 pontos lemaradásban volt. Alonso kiesését ugyan jól használta ki, de az olasz nagydíjon az újabb büntetés és kiesés hatására ez törlődött is.
Innentől jött az a fantasztikus véghajrá, ami miatt nem lehet kétséges a megérdemelt VB cím. Tény, hogy a RB "kedvelt" pályái jöttek, de a (sokak által hangoztatott) egyértelmű technikai fölény nem igazán volt meg, főképp a McLaren miatt. Utóbbi istálló hibáit viszont tökéletesen sikerült kihasználni és bezsebelni zsinórban 4! futamgyőzelmet.
Abu Dhabiban aztán jött újra a technika ördöge és a rajtrács végére sorolás. Fordulópont lehetett volna ez, ha nem sikerült volna 21! helyet javítva dobogóra állni és véghezvinni egyfajta csodát. Ehhez persze nem kis szerencsére volt szükség, de azt gondolom, hogy egy önhibáján kívüli mezőny végére sorolás után, ennyi talán belefért és összességében nem a szerencse volt az uralkodó faktor azon a hétvégén. Itt jegyezném meg a fanyalgóknak, hogy a beállítások változtatása semmilyen jogosulatlan előnyhöz nem juttatta, hiszen amit nyert az egyenesekben, azt bukta a kanyarokban (nem véletlenül volt a RB alapból annyira lassú az egyenesekben). Sőt, a jól megszokott RB-os optimalizációt át kellett variálni, ami azért némi nehézség egy máshoz szokott pilótának.
USA - szép és korrekt harc Hamiltonnal és egy kicsi újra az indiaival. Aztán a mindent eldöntő és a szezont megkoronázó brazil futam, ahol a mezőny végére esve, sérült autóval, +1 felesleges és egy katasztrofális kerékcserével, többszöri felkapaszkodás és parádés versenyzés után behozta az autót oda, ahova kell. Külön kiemelendő, hogy Webber előtte végzett és minimális segítséget nyújtott csapattársának, többször kifejezetten hátráltatta (pl. rajt és az utána lévő baleset).
Összességében tehát Vettel kihozta közel a maximumot a (saját és autója) lehetőségeiből, Alonsonál sokkal több, Hamiltonnál kevesebb peches esete volt. Végig szinte hibátlanul vezetett, higgadtabb és kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtva, mint korábban. 25 évesen a legfiatalabb háromszoros világbajnokként nem szorul különösebb magyarázatra amit elért.
Mivel a mostanában leginkább népszerű téma az, hogy ki is érdemelte volna meg a VB címet és miért, én is erre a vezérfonálra próbálom felfűzni a gondolataimat (emiatt a VB-ért harcban lévő pilóták kerülnek elő leginkább).
Hangsúlyoznám, hogy természetesen az írásaim szubjektívek, a saját véleményemet tükrözik, ugyanakkor minden igyekezetemmel azon leszek, hogy minél objektívebb mércével "ítélkezhessek".
Először a végső győztes Vettel kerül terítékre, azt követően a legnagyobb rivális Alonso. Ezután egy kalap alatt "elintézem" Hamilton és Raikkönen dolgait.
Ha pedig addigra nem hal ki nagyon a topik, akkor a nagy búcsúzó legenda, Schumi is kap egy bejegyzést.

Egyébként én is most akartam linkelni Alonso és Newey találkozását, igaz gif formájában. Minden rá van írva azokra az arcokra.
Vettel pedig nem csak a legfiatalabb háromszoros VB, de az egyetlen, aki megszakítás nélkül nyerte meg az első hármat. Szerintem is átírhatja Schumacher rekordjait, ha lesz annyira kitartó, mint az elődje, bár nyilván nem csak rajta fog múlni, ahogyan Alonso vagy Hamilton pályafutása is jól példázza. Hihetetlen, hogy pár éve még arról beszéltünk, hogy Schumacher eredményeit évtizedekig meg sem fogja közelíteni senkit, erre már az első visszavonulása utáni évben feltűnt a színen a potenciális jelölt, aki ráadásul igen közel is áll hozzá. Hiába, a legjobb sztorikat az élet írja.

Gratulálok Sebastiannak, ezzel feliratkozott mégpedig első helyre abban a versenyben, h ki a legfiatalabb aki sorozatban 3x nyert VB címet. Rekorder lett, ezt Schumi is kalapolhatja, és ki tudja, h azt a köbö 8 évet amit még jósolok neki, összejön e még legalább 4. Miért is ne.
Remélem Alo emelt fővel veszített, szerintem igen. Mondom ezt annak ellenére, h Sebának van egy Adrien Newey-ja( respect Alo), meg egy csapatfönöke akik többet tudtak nyújtani mint a Ferkánál. És ezt példázza a Ferka is : "El kell ismernünk, hogy képtelenek voltunk gyorsabb autót adni Fernandónak, és drágán megfizettünk ezért" - üzente a nyilvánosság előtt Stefano Domenicali. De ha megnézzük, a 44 pontos hátrányról Alonso veszitette el és nem Vettel nyerte meg. Persze ez a megfogalmazás is nézőpont kérdése.
Bala : ..reménytelennek tűnt Vettel helyzete, de minden nehézség ellenére hozta, amit kellett, így megérdemelten lett ismét világbajnok. De valljuk be, Alonso VB címe sem lett volna érdemtelen. Ha nincs a 2.mondatod, akkor elhelyeztelek volna egy bizonyos polcra annak ellenére, h jó kis kommentjeid, hozzászólásaid vannak (pb69-el egyetemben). De mivel ott van a kis mondat - és ez így fair -, ezért otthagylak a felsőn

Én hasonlóképpen érzek, (ahogy georgee is) : Ez pazar, remek zárás volt. Itt mind a ketten megérdemelték volna VB-ot de Vettelnek jött össze. Vagyis "csak egy maradhat"

Gratula a Ferka összetett 2. helyéhez, ami szintén az uccsó pillanatban jött össze ala Hülki.
Ahogy Rosberg úgy én is !
No mégegyszer és utoljára, köszönöm Nektek az idényt, helyenként orgazmust de infarktust is okoztatok

Visszatekintés kicsit másképpen

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)



Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Hatalmas gratula Vettelnek, mert újfent bizonyította a fintorgóknak, hogy bizony van olyan toppilóta, mint Alo vagy Ham. Megint szörnyű pechje volt, de újra átment az egész mezőnyön. Még egy teljesen indokolatlan és egy botrányos kerékcsere is belefért. Igazából nem Alonsoval küzdött ma, hanem a csapattal és a sorssal (Sennával). Nagyon éretten és profi módon versenyzett, komoly hátrányt dolgozott le a VB-n is és itt az idény végén ezen a 2 futamon. Páratlan teljesítmény.
Azt gondolom ez a futam volt a bizonyíték arra, hogy semmivel nem érdemelte volna meg jobban Alo a VB címet. Minden összejött neki ezen a futamon, egy egész mákmezőt szakított, de ez sem volt elég. Mindenesetre maximálisan le a kalappal a spanyol előtt, mert fantasztikus versenyző és parádés idényt zárt. Kijár neki az elismerés és a tisztelet, noha a teljesítménye jócskán túl van misztifikálva, pedig nem lenne rá szükség, mert mindenki látja a zsenijét.
Massának is jár a pacsi, mert embertelenül összeszedte magát az idény végére. Soha nem voltam rajongója, de szimpatikusnak tartom, ezért öröm látni, hogy újra jól megy neki, jobban, mint Alonsonak, ami nagy szó.
Hamilton és Button nagyot nőt a szememben idén, a szezon végén nagyon korrekten és becsületesen küzdöttek, versenyeztek. Ham újra a körülmények áldozata lett, nem először sajnáltam meg idén, maximális respekt jár mindkettejüknek. Button nagyon komolyat ment. Hülkenbergnek is juthat vmi dicséret, bár összességében elég felemás futama volt. A büntetése szerintem jogtalan volt, szabályosan támadta Hamet, csak épp megcsúszott a vízen.
Kimi megint mutatott egy figurát, hatalmas az az ember. És megint behozta pontszerzőre a Renault-t. Szerintem ő volt idén, aki a legtöbb extrát tette hozzá az autójához és a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtotta. Az a sok "120%-os" dicsőítés neki jár ki igazán, megmutatta mit ér a zsenialitás pluszban egy ilyen erős mezőnyben is.
A konstruktőrin végül is a Ferka lett a 2., bebizonyítva, hogy mennyire "gyenge" is az autó. Sokat elárul a dupla dobogó is róluk. Az is nagyban emeli a RB és Vettel sikereinek a fényét, hogy nem csak ők erősödtek a szezon második felére, de a Ferrari is iszonyatosan erős volt az idény végén. A rajtoknál, mint a kés a vajon mentek át mindig a mezőnyön és a versenytempójuk is rendszeresen volt jobb akár a RB vagy McLarennél is.
Direkt a végére hagytam egy legendás alakot, aki bizonyára végleg búcsúzik, remélem csak a vezetői üléstől. Lehet, hogy nem sok babér termett neki itt az elmúlt pár évben és sokan jót kacagnak rajta, elégtételnek veszik a történteket. Én viszont nagyon boldog vagyok, hogy még 3 évig láttam a pályán cikázni, mert történjen bmi, ő egy örök legenda és ikon marad, és nem csak a F1-ben, hanem a sporttörténelemben.
Nyilván mindenki tudja kiről van szó, de csak azért leírom a nevét, mert ez kijár neki: MICHAEL SCHUMACHER, köszönünk mindent!
"War does not determine who is right - only who is left." - Bertrand Russell
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
Türelem szép erény, kivéve ha az alagút végén közeledik a fény!
Megint egy szomorú ember a dobogón, és egy nagyon boldog alatta, ahogyan 2008-ban. Majd megbeszélik Massával.

Az öreg meg utoljára még megmutatta, hogy még mindig nagyon tud, ilyen körülmények között pontot a 7. helyre kormányozta ezt a romhalmaz Mercit. Szép volt Schumi!
És nem feledkezzünk meg a győztesről sem, ha ilyen kaotikus egy futam, valahogy mindig Button köt ki a dobogó tetején.

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
Amikor Kimi eltévedt ott a szervizúton az nem volt semmi!

Ezt az idióta Mezeyt nagyon nehéz volt végighallgatni az egész szezonon át, katasztrófa ez az ember.

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Türelem szép erény, kivéve ha az alagút végén közeledik a fény!

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Kipróbálhatod az Amerzone: The Explorer’s Legacyt
- 2. Készül a méltán híres Gwent kártyajáték fizikális változata
- 3. Avowed – Mostan színes gombákról álmodom…
- 4. Elrajtolt a SWORN korai változata
- 5. Új Vissza a jövőbe játék készül
Legfrissebb fórumtémák
- 13:11
- Milyen játékot vettél/tervezel venni mostanában? [2475]
- 13:13
- Új gép és bővítés - tippek és tanácsok [15116]
- 08:49
- Kingdom Come: Deliverance II [15]
- 17:39
- Path of Exile 2 [41]
- 23:01
- Itt a Returnal szellemi örököse: Saros [hozzászólások] [1]
- 20:19
- SYSTEM SHOCK 2 HELP!!! [44]
- 21:18
- Mit játszottál végig legutóbb? Értékeld! [1479]
- 11:48
- Sorozatok [10882]
- 21:13
- Szét*** az ideg [5246]
- 10:28
- VR-verziót kap a Sid Meier’s Civilization VII [hozzászólások] [2]