A közelgő MEA apropóján újra nekiálltam a játéknak, mert eléggé bosszantott, hogy a múltkor olyan könnyen feladtam, gyakorlatilag talán egy-másfél óra után. Néha van az emberrel, hogy rossz passzban van, amikor elkezd egy játékot, nincs meg a motiváció, úgyhogy ezen felbuzdulva lekaptam újra ezt a 30-40 GB-nyi adatot, és ismét belevágtam... hogy aztán 32 perc után töröljem a gecibe, leginkább mindörökre.
Ilyen undorító játékot én szerintem még életemben nem láttam. Természetesen nem a grafikáról van szó, az egész pofás, meg annyira nem is érdekel. De mi ez az irányítás? Értem, hogy teljes egészében kontrollerre van kitalálva, de akkor árulják csak konzolra. Egyszerűen nevetséges, én csak az első résszel játszottam, annak az irányítási rendszere miért nem felelt meg egy-az-egyben ide? Volt ember, akinek az nem volt elég jó, de ez már igen? Mi ez a moslék? Az elsőt leginkább a taktikai nézetben játszottam, mert a grafika szerintem ott volt a leginkább hangulatos, nagyon sokszor megidézte a Baldur's Gate 2 és az Icewind Dale gyönyörű helyszíneit, megoldásait, plusz tökéletesen lehetett irányítani!
De itt egy kaotikus szar az egész, miért kell egy ilyen játékban folyamatosan nyomni az egérgombot és helyezkedni? Ha nincs akció, vagy van, csak mondjuk 20 méterre, és te nyomva tartod az egér bal gombját, akkor a karaktered áll egy helyben, és üti a levegőt. Ez halál komoly, ezt csinálja. MI A FASZ?
Azzal mi volt a baj, hogy ilyenkor egy bal egérkattintás, és odamegy (mondjuk minimális útkereséssel), és elkezdi ütni az alap támadással? Auto-attack a feature neve és szerintem idősebb, mint én. Vagy ha akciójáték, akkor legyen az, teljesen jogos, de akkor viszont TPS nézet legyen benne, és ne a jobb egérgombot lenyomva tartva kelljen fordulni a kamerával, mert ez így kurva gáz. Én esküszöm, ilyet még nem láttam. Gothic, Skyrim, Dragon Age, Divinity OS, mindig mindenben tökéletesen megtanulható, könnyedén kezelhető, logikus irányítást kapunk. Egy mai játéknál már fel sem kellene merülnie annak, hogy ez szar, vagy nem teljesen testre szabható. Könyörgöm, a Witcher első részében volt már egy kellemes madártávlat és egy OTS nézet, és mindkettőben tökéletesen játszható volt! Az 10 évvel ezelőtt volt, egy lengyel kis csapat első játéka, amit kb. a kinőtt ruháik eladásból finanszíroztak.
Ragequit, egyelőre nem töröltem le, hátha kapok valami értelmes megoldási javaslatot, modot, akármit erre a felvetésre, esetleg elkerülte valami a figyelmemet, de ha nem, megy a büdös picsába, mert ez egy kabaré. Az okádék, igénytelen menürendszerről, inventory-ról, skill-tree-ről nem is beszélve, ennyit már az egész nem ér, hogy még azokat is külön-külön végigszidjam.
Azért ha úgy tekintek a MEA-ra, hogy a fejlesztők előző játéka ez az Inquisition volt, akkor annyira nem baj, hogy még nem rendeltem elő.
Respect is not given. It's taken.