Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Dirt Rally 2.0 teszt – Colin McRae nyomában... [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Dirt Rally 2.0 teszt – Colin McRae nyomában...
Bal kettő ne vágd! Illetve... :D

DiRT Rally 2.0

DiRT Rally 2.0
A legutóbbi DiRT Rally 2.0 cikkek, hírek
1 levél
Válasz 19.03.20. 13:27 #26
BHeaD1980
Én is elkezdtem végre a 2. részt. Az egyet kábé szarrá játszottam, több mint 2000 óra ment bele és Masters fokozaton a legtöbb autóval alázom az AI-t. Persze nem dicsekvés, sokat kellett ehhez gyakorolni, de minden percét élveztem.
A 2. jóval nehezebb, ezt én is alá tudom támasztani. Ettől függetlenül tetszik, mert kihívás és az ember egy-egy hosszú stage közben végig érzi az adrenalint - jajj, Istenem, csak most ne sodródjak ki, már nincs sok hátra!
Egyelőre nem jutottam túl a Clubman fokozaton, bár a mostani eredmények alapján esélyes, hogy sikerülni fog, a 6 versenyből 4 esetben első lettem a Fiat Abarth-al. Úgy voltam vele, hogy nem kapcsolom be a segítséget (Traction control, Stability control), de végül megtettem, 1-es szintre kapcsoltam mindkettőt, illetve a kormány Dead Zone beállítását levettem 5%-ról 0-ra. Nekem így teljesen olyan a vezetési élmény, mint az első részben, jóval könnyebb lett a kikapcsolt segítségekhez képest.
Mivel maximalista vagyok, később megpróbálom majd segítségek nélkül is újra, de egyelőre élvezem, hogy sokkal jobban lehet kézivel rakni a seggét és élvezetesebb a játékmenet is.
7203 levél
Válasz 19.03.19. 21:07 #25
nyomi
CMR2-höz képest keveset játszottam RBR-rel, de pár tíz óra belement abba is. és szívtam is vele, emlékszem, de nem szállt el tőle az agyam, mint most. komolyan elültetted a bogarat a fülemben, hogy nekem is szarul van kalibrálva a kormány, az poén lenne de igazából azt már megnéztem, mert én is gyanakodtam rá, de rá kell néznem akkor még egyszer.

valszeg itt is kielégítene a karrier mód egyébként, ha tudnék benne haladni, de hát nem tudok. én elhiszem, hogy 50 éve ilyen volt a rally, csak engem ez a része tényleg pont nem érdekel és haragszom, amiért rámkényszerítik. és nem türelmetlenség beszél belőlem, hogy mihamarabb wrc-be ülhessek, egyszerűen nem szórakoztatnak ezek a régi vackok. én pedig kezdek már abba a korba lépni, ahol nem szabad olyan dolgokra fecsérelni az időt, ami nem boldogít

amúgy ezt a videót kábé két hónapja láttam, amikor kerestem valami mást dirt4 helyett. akkor erre azt mondtam, hogy hűűűűűűűűűűűűűű, ebben kicsit élethűbb a rally. aztán úgy voltam vele, hogy már akkor megvárom a dr2.0-át... és itt vagyok... KO-zott egy kávédaráló, és a legkevésbe sincs kedvem előkotorni a kormányt, hogy próbálkozzak még vele. most legalábbis
Damn it!!! - Jack Bauer
1278 levél
Válasz 19.03.19. 11:48 #24
Sityi
Pedig ha visszaemlékszel, az RBR-be is kellett gazdagon időt beleölni, hogy relatíve gyorsan és nagyjából egyben be tudd hozni a kocsit - az se volt megbocsájtóbb, mint most a Dirt Rally 2.0...
A karriermód itt arra próbál építeni, hogy végigvezet a rally történelmén, kezdve az ilyen kávédarálókkal, mint a Fulvia vagy a Mini Cooper. 50 évvel ezelőtt ez ilyen volt, ehhez sokat nem tudok hozzátenni. Azt pedig elhiszem, hogy neked ez nem tetszik, mert nem fekszik a kocsi. Eleinte nekem se, meg más se nagyon, aztán kalibráltam a kormányt játékon belül (mert végre megtaláltam - jól eldugták), utána sokkal jobb lett. Nem véletlenül emeltem a cikkben is, hogy eleinte voltak gondjaim az irányítással. Ami pedig a körítést illeti: ahogy korábban írtam, az Igazzy Szimeseket nem érdekli. Sajnos. Ahhoz képest ami van, azért nagyjából megáll a lábán - az Assetto Corsában ennyi sincs a karrier módban.
Igen, ugyanaz a csapat fejlesztette ezt is nagyjából, mint a Dirt 4-et - de egy fontos különbség van a két játék között: a Dirt 4 a mainstream piacra lett szánva, ez pedig a szimesek szűk rétegének. Gondolom ment a matek, hogy mekkora befektetéssel mit lehet kihozni a dologból, hol lehet "takarékoskodni" - a karrier áramvonalasítása vélhetően ennek köszönhető. Azért önmagában annyira ez se rossz, hiszen fejlesztheted a csapatod; az egyes autókhoz új motormódokat tudsz kifejleszteni; spéci alkatrészeket is vehetsz rájuk - tenni van mit, pénz meg eleinte leginkább a daily/weekly challenge-ekből lesz. Mondjuk egy F1 2018 féle fejlesztési fa, rivalizálás, ilyesmi simán jöhetne ide is, csak ezt átlapátolni onnan ide nem feltétlenül egyszerű mutatvány.
A Quattro szerintem még problémásabb autó lenne - én legalábbis nem tudtam még megszelídíteni. Eleve nem fekszik nekem terepen a hátsókerék-meghajtás, erre ez még farnehéznek is érződik, szóval muszáj a tojás a gázpedál alá (még aszfalton is, mert könnyen kipörögnek a hajtott kerekek még ott is). Az R5 gépek azok, amik már "kényelmesnek" mondhatóak, persze ott is észnél kell lenni.
És nem, nem vezettem Fulviát. Viszont a játék minden nehézsége ellenére tetszik, mert ahogy ráéreztem, onnantól nagyon jó lett - ez a pont meg akkor volt, amikor végre bekalibráltam a kormányt. Nem lehet, hogy neked is ennyi hibája van? Az automatikus kormányszög (steerint lock) enélkül nem működik, úgy meg tényleg kezelhetetlenek tudnak lenni a verdák.
7203 levél
Válasz 19.03.18. 19:59 #23
nyomi
Ja, szkuzi, napkozben meloztam, ugyhogy kicsit ossze is csaptam az iromanyomat, visszaolvasva tenyleg ugy tunik behisztiztem

Regen rengeteg idot oltem CMR2-be es RBR-be, semmi masba, forma-1 nem kot le, meg egyeb turaautos sportok sem. Lenyegeben semmi, ahol korbe-korbe kell menni. Manapsag PC-n semennyire nem vagyok otthon, atszoktam a konzolra teljesen, en se hittem volna el magamrol 10 eve. Autos jatekot pedig csak nagyon elvetve jatszottam ez ido alatt, semmi komolyak, ezert is orultem, amikor szembe jott velem par honapja a dirt rally 2.0 elozetese (az elso reszrol meg nem is hallottam soha valahogy). Akkor vettem meg a dirt4-et, le volt akciozva (most megint 20k WTF), meg egy kormanyt es az kb be is szippantott. Azt alairom, hogy sokkal konnyebb es arkadosabb mint a dr2.0, de ott az egesz karrier mod tok fasza volt. Szponzorok hajhaszasa, mernokok alkalmazasa, a szervizpark fejlesztese, autofestes, mind olyan dolgok, ami nincs freeplayben, es emiatt engem az egyaltalan nem tud vonzani. Hamar megunom, hogy csak nyomom a gazt a szakasz vegeig is kesz. Valoszinuleg pont azert mert imadom (helyesebben imadtam) ezt a sportot es igy kicsit jobban bele tudom elni magam a versenyzesbe. Es a d4 szamomra itt adott valami nagyon nagyot, elkezdtem valami hot gagyi autoval, ket ora mulva mar a ‘95-os ford focus wrc-vel mehettem. Nem a legtapabb auto, de igenis elmeny volt azzal jatszani, egy komoly auto, es a jatek kivaloan adagolta nekem az ujabb autokat, fejleszteseket, amikert minden nap megerte par orara beulnom a kormany moge. Es vegul sztem olyan 60 ora utan kipipaltam a teljes bajnoksagot. Es szivtam ott is, volt egy szakasz, amit 3 oraba telt lenyomni, es meg akkor is felig romma torve vittem be az autot a harmadik helyen, de ott akkor sem ereztem ezt a frusztraciot, mint a dr2.0-ban. Pedig ugyanaz a fejleszto csapat, nem?

Itt azt erzem, hogy a keszitok tenyleg megcsinaltak a kemenyvonalas rally jatekot, amit egyebkent en is szerettem volna. Itt azt kaptam, hogy nesze gyoker, itt egy kavedaralo (jobb szot tenyleg nem tudok ra) es szenvedj, hosszu orakon at. Aminek nalam az lett az erdmenye, hogy eldobtam a francba az egeszet mert 8 ora jatek utan meg mindig ebben az iranyithatatlan vacakban szenvedek, rendre 30. helyre viszem be az autot, es meg hatra van egy vagy ket verseny. Na erre emeltem fel a kozepso ujjam. Es nem, nem akartam azt sem, hogy egybol 2018as wrc-vel kezdjek, mert annak en se latom ertelmet, arra tenyleg ott a freeplay, de mondjuk egy ‘86-os audi quattro-val miert nem lehet kezdeni? Nesze neked history, es talan meg elvezi is az ember a jatekot. Biztos azzal is szivnek, mert nem vagyok egy profi szimulatoros, de a casualnak is messze folotte vagyok. Ez a fulvia, amit ramkenyszeritenek, ezt tenyleg csak a kemenyvonalasok veszelik at mosolyogva. Hat en nem tudtam mosolyogni mar a masodik kanyar utan sem.

A szaksajto biztos imadja, meg is ertem. Lehet ok vezettek is mar igazi fulviat. Lehet tenyleg ilyen igazabol is, amit en meg mindig nem tudok elhinni, de a szaksajto akarhogy is nezem a kisebbseget kepviseli, es a jatekosok fognak hasznot termelni ebbol a projektbol. Lehet nem artott volna megis belecsempeszni egy kis figyelmesseget a casual jatekosok fele, legalabbis uzletstrategiailag talan megerte volna. Persze akkor meg te fujnal ra. Hat nem egyszeru na, de vegul mindig a penz az ur.

Vegul ps store-on megis megtalaltam a dr2.0-t, de csak a deluxe verziot, az 4.5 csillag 43 ertekeles alapjan. Csak gondolom a deluxe verziot a kemenyvonalasok veszik, nekik nem csoda, hogy tetszik. A normal verziot, amit en is vettem levettek store-bol, lehet a sok 1-es ertekeles miatt.
Damn it!!! - Jack Bauer
147 levél
Válasz 19.03.18. 18:50 #22
Snapsz
Legjobb, amikor valakinek nincs tapasztalata az adott dologban, de tényszerű dolgokat ír. Mint amikor az egyedülálló, gyerek nélküli emberek adnak gyereknevelési tanácsot a gyerekes családoknak. Vagy amikor a szüzek adják elő a pornókirályt. Aztán élesben meg csődöt mond a szerszám a fene nagy tudás miatt.
1278 levél
Válasz 19.03.18. 15:55 #21
Sityi
Szóhasználat és fogalmazás alapján már kezdtem aggódni, emiatt is gondoltam úgy, hogy inkább engedjük el a dolgot - de ha beszélgetünk, akkor folytassuk!

Ha úgy tűnt, hogy a karrieres meglátásaidat figyelmen kívül hagytam, akkor elnézést - mindössze indirekt módon próbáltam erre reagálni a Freeplayes javaslataimmal. De akkor legyen most direkt válasz. PC-n mennyire vagy képben a szimulátorokkal? Sok-sok éve már foglalkozom velük, és ha tesztre kapok egyet-egyet, a legtöbb esetben ostoroznom kell a karriermódot, mert lapos, unalmas - láthatóan nem feccölnek a fejlesztők túl sok energiát bele (tisztelet a kivételeknek). Miért? Mert a keményvonalas szimeseknek két dolog számít csak: a fizika és a multi. A gond ezzel csupán az, hogy így lesz egy remek váz, amire viszont a fejlesztők ilyen-olyan okoknál fogva nem húznak fel egy játékot. Itt a Dirt Rally 2.0-nál próbálkoztak a srácok, de nekem se nyerte el túlzottan a tetszésem... Viszont még mindig jobb, mint mondjuk az Assetto Corsában. Ezt ugyan nem írtam a cikkben, de nem értem, hogy a napi és heti kihívások miért itt vannak - egyébként ezeket teljesítve egész jól lehet keresni pénzt, így hamar lehet más autóhoz jutni. Visszakanyarodva a karriermódhoz: igazából két utat tudnak követni: vagy minden el van zárva és az a jutalom, hogy fokozatosan oldod fel a plusz autókat; vagy minden instant a rendelkezésedre áll és akkor valamiféle versenyzői ranglétra megmászása a feladat. A gond az, hogy mind a kettő húzza maga után azt, hogy unalmassá, esetleg frusztrálóvá válik a karrier. Előbbi esetben te már tudod, hol tud elbukni a dolog, utóbbi esetben pedig nem biztos, hogy elég motivációt jelent az, hogy valamiféle képzeletbeli címet kergessen a játékos, ha a tartalom amúgy is ott van kompletten. Az egyéb egyjátékos módok, mint amilyen a quick race, time trial, custom championship optimális esetben korlátlan betekintést tudnak nyújtani a teljes tartalomba (pályák, verdák), és tét nélküli gyakorlást tesznek lehetővé mind a karrierhez, mind a multihoz. És itt visszakanyarodnék ahhoz, amit már leírtam: elhiszem, hogy frusztrál a karrier, de ott van ismerkedésre még más mód is. Ha nem is feltétlenül változtatja meg a véleményed, de árnyalni képes rajta.

A szaksajtó pedig alapvetően jó véleménnyel van a játékról (engem is beleértve), Steamen kicsit vegyes a fogadtatása a játékosok részéről, szóval nem vagy feltétlen egyedül, akinek nem tetszik.
7203 levél
Válasz 19.03.18. 14:28 #20
nyomi
nyugi majsztró, nem sértődtem meg egyáltalán (még akkor sem ha a need for speedes hasonlat bőven alkalmas lett volna rá), tessék itt egy szmájli, lemaradt az előbb beszélgetünk, ennyi. volt pl a vampyr nemrégiben, mert noha az a játék tetszett, arról nem tudnék ennyit írni mert nem váltott ki belőlem ennyi érzelmet. pedig abba nem 6-8 órát öltem bele, hanem vagy 40-et.

az argentin futam asszem a negyedik, de lehet az ötödik volt, odáig képes voltam elszenvedni magam, hozzáteszem rég káromkodtam annyit, mint az alatt a pár óra alatt. és mivel a játék csak ezt a kávédarálót engedte játszani, így nem is nagyon tudok másról nyilatkozni, nem igaz? (most a freeplay-jel hagyjál légyszi, az az én személyes elmebajom, hogy miért nem akarom azt játszani)

az a baj, hogy nagyon is zsánerem ez a "dolog", de ahogyan tálalják, az már nagyon nem. ahogy az elején utaltam is rá, a szopassuk a játékost mentalitás nagyon nem fekszik (és ez nem dark souls féle szopatás, mert az jó). hogy ettől sérül-e az objektivitásom, talán. ha a játék adott volna módot jobban is megismerni magát, lehet most nem beszélgetnénk itt. de nem adott. ad nekem egy fos autót, rámerőlteti a rallitörténelmet, kit érdekel??? a saját objektivitásom a saját autómból veszem, amitől a játék nyújtotta "élmény" olyan messze van, hogy nagyon. és erre megint csak azt tudom mondani, ha nem akarnak szopatni rallitörténelemmel, vagy hogy járjam ki a ranglétrát, akkor lehet eljutok egy olyan autóig, ahol meg is érthetném mikről beszélsz, de így nem. te érted én mit akarok mondani? vagy csak engem tudsz vádolni azzal, hogy nem értelek meg téged?

csak úgy példaként, a sokadik pókember feldolgozásnál mennyire unta már mindenki, hogy Ben bácsi meghal, erre tessék, a tavalyi pókemberben nagyvonalúan átugrották ezt a kérdést, és láss csodát, sokkal jobb lett, hogy nem rágták a szánkba újra az alapsztorit, hanem úgy vették, hogy mindenki unalomig ismeri.

csakúgy hirtelen ötlettől vezérelve rákestem most ps store-on a játékra, valamiért nem találja, de két nappal megjelenés után értékeltem, akkor kerek 1 csillagon állt a game. ugye az 5 csillag jelenti a jót. gyanítom nem én vagyok az egyetlen, aki csalódott egy nem kicsit ebben a... kedvedért nem írom le miben

felőlem is hagyhatjuk a témát, kezdek én is fáradni, de azt azért kikérem magamnak, hogy csak én beszélek el melletted. ez fordítva is megvan. de nyugi, nem vettem zokon semmit, szóval no hard feelings, abból már kinőttem
Damn it!!! - Jack Bauer
1278 levél
Válasz 19.03.18. 13:36 #19
Sityi
- De, vannak aszfalt futamok is. És? A karrier kezdetekor nekem murvás futamok rémlenek, és mivel a második fordulóban feladtad, a Freeplayben meg nem jelezted, hogy próbáltad, innentől fogva feltételeztem, hogy erre koncentrálunk leginkább.

- Egy autó alapján ítélsz meg kb. ötvenet. És innentől fogva az egész játék realizmusát kérdőjelezted meg. Az elején. Mert most már ott tartunk, hogy neked nem tetszik. Jól értem?

- Lelked rajta, mit csinálsz a valós autóddal, autóiddal. Semmi közöm hozzá. Nem is szóltam bele, mit csinálsz vele, nekem nem tartozol elszámolással...

- A halál sérteget itt bármivel is - miért vagy ennyire érzékeny? Civilizált párbeszédet próbálok folytatni veled... Nem jött be - nem jött be, ezen mit kell besértődni, hogy példának hoztam fel. Írhattam volna a Test Drive Unlimitedek vagy a Forza Horizon sorozatot is, csak azokban van némi földutas rész is, onnan meg borul a képlet az utcai száguldozással.

Láthatóan elbeszélsz mellettem. Én igyekszem objektív, tényeken alapuló érvekkel megtámogatni a magam véleményét, nálad én nem érzem ugyanezt: erősen szubjektív véleményt hangoztatsz, ami egészen addig oké és elfogadható, amíg tényekbe nem kötsz bele (szerinted nem ilyen a valóság). Nem szándékom meggyőzni arról, hogy a játék mennyire jó vagy nem az (a cikkben körbejártam ezt a témát) - itt leginkább azt látom, hogy annyira nem a te zsánered a dolog, hogy az objektivitásod látja a kárát. Lelked rajta (hogy újszerűen fejezzem ki magam), de ezen a ponton én már nem látom sok értelmét folytatni a beszélgetésünket, mert láthatóan holtpontra jutottunk - minden tiszteletem és megbecsülésem kifejezése mellett.
7203 levél
Válasz 19.03.18. 13:17 #18
nyomi
ja, és need for speed-del légyszi ne sértegess! leakciózva megvettem a payback-et (nem is tudom miért, ezért joggal savazhatsz), de azzal még 2 órát se bírtam. csak az 4e volt és nem 21e
Damn it!!! - Jack Bauer
7203 levél
Válasz 19.03.18. 13:05 #17
nyomi
kérdésedre válaszolva, a fulvia alapján nehezen tudom azt nyilatkozni, hogy valóban így viselkedik az úton egy ilyen kis pléhkaszni, még ha első kerekes is, ezért csak azt tudom mondani, hogy ez szimulátornak szar. játéknak meg azért szar mert elveszi a kedvem attól, hogy tovább csináljam és jobb autókat nyissak meg, amik talán tényleg jók, és talán én is elégedetten tudnék csettinteni. és valóban a dirt4-ben sem a legjobb autókat lehetett hajtani azonnal, de legalább valami értelmes autók voltak, nem olyan, amivel szenvedni kell. és egyébként ez a része érdekes, mert nem szoktam visszariadni a nehéz játékoktól, de ez olyan szinten baszta ki nálam a biztosítékot, hogy én is meglepődtem rajta
murva meg ja, nyilván az a fasza móka. majd ha lesz még egy M5ös BMW is a garázsomban, meg nem érdekel, hogy mennyit/mennyiért áll szervizben a Ford, akkor viszem én is murvára, biztos lehetsz benne. így is félek mikor adja meg magát az egyik féltengely...

mindegy. neked jó játékot, én meg majd lehet előveszem megint ha nagyon unatkozom. lehet kontrollerrel kéne játszanom, talán úgy beválik majd
Damn it!!! - Jack Bauer
7203 levél
Válasz 19.03.18. 12:50 #16
nyomi
ööö, tudtommal vannak aszfalt futamok is a rallyban. vagy ebben is tévedek?
Damn it!!! - Jack Bauer
1278 levél
Válasz 19.03.18. 12:37 #15
Sityi
- Cikkíró vagyok, nem látok bele az oldal motorjába, ergo nem fogok tudni semmit kibányászni onnan - arra tudok reagálni, amit itt leírtál.
- Nem vesszőparipám, te nem érted, mit akarok mondani. Nem tudom, mit választottál Freeplayben (gondolom Historc Rallyt, amivel megint nem vagy előrébb), de a Time Trialban ott van minden, szabadon állíthatod, mivel, mikor és hol mész. Illetve rémlik Custom Championship is abból a menüből... A karriert preferálom én is, de utoljára emlékeim szerint a Project Cars sorozat ajánlott olyat, hogy a komplett játék nyitva volt előtted minden módban - másoknál meg kell dolgozni mindenért (emlékeim szerint a Dirt 4 sem azzal indított karriermódban, hogy bármit megvásárolhatsz). Helyén kell kezelni a dolgokat: a karrierben fejlődsz, a szabad játékban (quickrace, time trial és társai) meg gyakorolsz - a legtöbb játékban így van kitalálva.
- Még egyszer leírom: nem kell feloldanod semmit, ha ki akarsz próbálni másik járgányt, mert a Freeplayben ott van. Nem fogok itt kisdoktorit írni a különböző korszakok rally verdáiról, de akkor a játék által vetített kisfilmre se figyeltél, hiszen ott elhangzik, hogy a '60-as, '70-es évek rally versenyautói alig különböztek az utcai verzióiktól. 50 éves technikáról beszélünk, persze, hogy másként viselkednek, mint egy ma megszokott személyautó. De a WRC/R5 kategória is más lesz, mert a kasztni formája az, ami az alapmodellt idézi, belül más technika dolgozik, mint ami a hétköznapi modellekben van (RS, WRX, stb. modelleknél nagyobb az átfedés persze, de ott meg a tuning is közbeszól, hiszen hétköznapi kényelmes és biztonságos használatra van belőve, nem pedig versenytempós földutas száguldozásra). A WRX verdák meg ilyen szempontból istenkísértésnek számítanak, hiszen ott a LE/kg maximalizálása a cél (ezt láthatod is mind a játékban, mind a valóságban, mennyire üres a beltér - és ez még csak a leglátványosabb vonás). Viszont a kérdésem így továbbra is áll megválaszolatlanul: mitől más a valóság a játéktól? (Csak neked akartam segíteni a videókkal, hogy lásd, miről beszélek.) Nem, az nem válasz a kérdésre, hogy neked bajod van a karriermóddal, és hogy nem találod a Freeplayben a lehetőséget, hogy tudsz más autót kipróbálni, mert nem ezt kérdeztem. Egyébként a Fulvia ésszel vezetve szerintem egész jó verda, bár szerintem a Mini kicsit jobb - csak légy annak tudatában, hogy 50 évvel ezelőtt más volt a felfüggesztés. A B csoportos hátsókerék-hajtású autókat viszont nem kedvelem, nagyon nem passzolnak a vezetési stílusomhoz - ha tehetem, kerülöm őket (ilyen pl. a Stratos, ami nagyszerű gép egészen addig, amíg versenytempóban kell vezetni - onnantól eléggé makrancos hölgy lesz belőle). És ezt próbálom magyarázni: ellentétben a Dirt 4-gyel itt egy hosszabb és meredekebb tanulási görbe van, pont azért, mert a valóságban sem elég fél óra - óra ahhoz, hogy egyben végigvigyél bármilyen versenytechnikát 12 km-en ilyen durva körülmények között 120 km/h-s átlagsebesség fölött...
- Én hülyéskedni? Rallyról beszélünk, azt meg leginkább murvás utakon művelik... Egyébként sem küldtelek ki a határra, hanem azt kérdeztem, próbáltad-e. Ha nem, oké, eggyel kevesebb támpont arra nézve, miért nem realisztikus szerinted a Dirt Rally 2.0. Az utcán megküldve kis túlzással a Need for Speed sorozatot tudod tesztelni ilyen szempontból (ott is van Focus RS), esetleg a Forza Horizon sorozat aszfaltútjain történő viselkedést - rallyt nem.

Összegzés:
Neked nem tetszik - lelked rajta, nem tetszhet mindenkinek minden játék.
7203 levél
Válasz 19.03.18. 09:07 #14
nyomi
na szóval, lehet kimaradt pár dolog, amit eredetileg is akartam írni, azt túrd elő a fórum motorból ha érdekel, hátha rejtegeti még valahol

igaz, Lancia Fulvia. látod, ennyire érdekelt, hogy képes voltam megjegyezni egy Fiatot.

nagyon vesszőparipád ez a freeplay mód, én viszont régimódi harcos vagyok, és freeplay-t max akkor vagyok hajlandó elővenni ha a career móddal végeztem, bár mire ide eljutok a játék már nem különösebben tud lekötni. így volt ez a dirt4-nél is. a bajnokságba beletekertem sok tíz órát, vége lett, volt sok szép autóm, akkor gyerünk freeplaybe, de annak számomra nincs értelme, max másfél órát játszottam még így, aztán polcra vele. ez van, hülye vagyok, nincs mit tenni. azonban, végső elkeseredésemben próbáltam a freeplay-t, de ott is csak a lancia és mini morris közül lehetett választani. viszont lehet itt elbasztam valamit és a méregtől lehet nem találtam meg, hogy kell értelmes autót választani, ígérem neked ha a metro exodus-sal végeztem, akkor ezt újra megnézem neked és nem, nem D5-öt vártam, mert már a D4 sem jelentett nagy kihívást a végére érve, azért is vártam ezt a... fost...

de ahogy nézem te sem figyelsz rám. linkelsz nekem mindenféle videót csoda AWD járművekről, amikkel talán tényleg élvezetes lehet játszani, a nagy probléma, hogy nem jutok el odáig, hogy ezeket feloldjam!!! mert a játék azzal kezd, hogy nesze itt ez a szar 30-40 (50?) éves kávédaráló, versenyezz. hát meg a faszomat. ha úgy lenne, mint a D4-ben, hogy egy(!!!!!!!!!!!!!!!!!!) szakaszon lennék köteles hajtani ezt a szart, aztán vehetnék valami értelmes autót, akkor no para. de ebben a szarban tekerjek le egy teljes bajnokságot, 6 verseny, versenyenként talán 6 szakasszal ebben az értékelhetetlen, vezethetetlen fosban. miért??? miért kell ezt??? te élvezted? ez a kis fos autó alig bír menni de képtelenség az úton tartani!!! na, erre írom, hogy köze nincs a valósághoz annak az autónak (és ez alapján gondolom milyen lehet a többi) én vért hánytam mire eljutottam az argentin versenyre, és ott a második szakasz után ütöttem fel a psn szabályzatot a pénzvisszatérítésről. a fonal ott szakadt el végleg, amikor egy wrx autót próbáltam, hát az meg még annyira sem kezelhető, na annak ha van bármi köze is a szimulációhoz megeszem a nem létező kalapom

a murvával pedig remélem hülyéskedtél. nem egy sufnituningos kockaladáról beszélünk. pont szét fogom verni majd neked kavicsokkal a metálfényt, jó fej vagy tudod kénytelen vagyok ezzel járni dolgozni, meg aldiba is, stb. de elhiheted, aszfalton is meg lehet küldeni, olyannyira, hogy sikerült is deformálódásig hevíteni egyszer a féktárcsákat
Damn it!!! - Jack Bauer
7203 levél
Válasz 19.03.17. 23:44 #13
nyomi
hát a faszom a fórum motorotokba, 40 percig írtam a választ aztán elszállt valami hiba miatt... majd ha lesz kedvem megpróbálom összefoglalni a lényegét
Damn it!!! - Jack Bauer
1278 levél
Válasz 19.03.17. 20:09 #12
Sityi
Tippre az a Fiat inkább a Lancia Fulvia HF lenne. De mindegy. Ha figyeltél volna, akkor nem emiatt panaszkodnál, hanem az általam javasolt Freeplay módban próbálgatnád a többi autót.
Továbbra sem értem egyébként, miért vagy kiakadva a játékon. Azt elfogadom, hogy nem tetszik, de hogy megkérdőjelezed a valósághűségét, azzal nem tudok mit kezdeni. Az előző részből videótesztet készítettem, ott a link a cikkben - már 2015-ben is tudni lehetett, hogy ez nem a könnyed(ebb) Dirt fősodor része lesz, hanem keményvonalas cucc. Ebben a részben nemcsak a közösség visszajelzéseire építettek, hanem rally versenyzőket is megkérdeztek: eleve a navigátorunk Phil Mills, aki Petter Solberg navigátora volt, és nem csak a szöveget mondta fel a fejlesztés során. De segített Ryan Champion és Jon Armstrong is, akik ugyan nem világbajnokok, de aktívan versenyeznek. És ha már Solberg: a fia, Oliver is besegített kicsit. Illetve egy random onboard videó a játékból egy olyan játékostól, aki nálam láthatóan jobban keni. Ez miben más a valóságnál (újfent random onboard felvétel)? Van amúgy egy olyan sanda gyanúm, hogy te egy Dirt 5-öt vártál, és emiatt vagy csalódott a játékban. Kár, hogy az első rész oktatóvideói kimaradtak ezúttal, ott ugyanis nagyon jól elmagyarázták, hogy a rallyversenyzés arról szól, hogy egyensúlyban tartod az autót - mivel itt a mechanikus tapadás dominál, ezért van pár furcsának tűnő trükk, pont emiatt. És persze a poros-murván út tud annyira csúszni, mint a havas-jeges, hát nagyon kell keresni azt a kevés tapadást is. Ez adja a nehézséget.

A vasadhoz gratula, de ez csak az érem egyik oldala. A másik az lenne, hogy megküldted-e már murván úgy rendesen? Amúgy tapasztalatom szerint a legtöbb autó ha a KRESZ-t betartva vezeted, nagy különbséget nem érezni - mondom ezt a szimulátoros, meg a pár valós kocsi vezetése alapján (a legmorcabb gép ilyen szempontból egy Impreza WRX volt). Ha padlózod, az már persze más, de ott válik el a kocasofőr a versenyzőktől - főleg, ha 250-300 lóerő )vagy több) tombol a motorháztető alatt.

A WRC-t én is a Eurosporton követtem Loeb dominanciájáig (aztán azt hiszem, Ogier nyerte magát gennyesre, most meg már ennyire se követem hosszú idő óta). A finn kilátogatás amiatt volt lehetséges, mert Jyväsklyäben jártam egyetemre, és a Paviljonkiban dolgoztam, ami a központ / parc fermé volt ekkor. Tévén valóban jobban követhető, de azért van annak valami sajátos élménye, amikor méterekre húznak el melletted ezek a gépszörnyek olyan tempóban, hogy csak lesel.
7203 levél
Válasz 19.03.17. 13:34 #11
nyomi
jajjjj, a záróválaszt elfelejtettem

egy szimulátornak a valóságot kéne visszaadnia, amit ez a játék, az kurva élet, hogy nem az. nem is árkád, de az legalább tud szórakoztatni.
Damn it!!! - Jack Bauer
7203 levél
Válasz 19.03.17. 13:15 #10
nyomi
én pont a McRae érától Solberg vb címéig követtem nagyon szorosan a rali világot,, szívem csücske volt ez a sport, (aztán ahogy Schumi tönkrevágta az F1-et, úgy Loeb is ezt), szóval nagyon amatőrnek ne tarts engem se. Ugyan versenyre nem látogattam ki, mert annak semmi értelmét nem látom, hogy beállok egy kanyarba és 3 mp-re látok egy-egy autót, aztán nagy nehezen hazavánszorogjak a tömegben. ettől még az eurosportos tudósításoknak is nagyobb értelmük volt.

a lényeg, hogy elég sokat magamra szedtem a témában milyen szakaszra milyen beállítások, gumik kellenek, hogy kell bebillenteni az autót a kanyarokba, hogy rendesen kiadja a driftet, stb, nemhiába tréfálja meg a "noob" f1 versenyzőket, ez sokkal technikásabb sport. és annak ellenére, hogy még egy N osztályos rali autót sem vezettem, el nem bírom képzelni, hogy ekkora nehézség lenne egy autót az úton tartani. és igen, természetesen megnéztem a videót, csak én még nem jutottem el odáig a karrier módban (jó eséllyel nem is fogok soha), hogy feloldjam a WRC autókat, amivel így lehet menni. én még csak azt a fostos FWD 800cc Fiatot(?) próbáltam, amivel versenyezni enged karrier módban, meg egy WRX Fiestát rallycross pályán de ez a két autó nekem elég volt ahhoz, hogy ne is akarjak többet foglalkozni ezzel a vacakkal. szerintem egy játéknál annyira nem jó dolog, ha ennyire elveszi a játékos kedvét a folytatástól. mondjuk ez mit érdekli a fejlesztőket? a pénzük már megvan...

persze az is simán benne van, hogy béna vagyok ebben a játékban. Igazából le is szarom, amíg a mindennapokban egy ilyet vezetek. és ezt nem fotelből.
Damn it!!! - Jack Bauer
1278 levél
Válasz 19.03.17. 11:28 #9
Sityi
Semmi agyatlan szopatás nincs benne. Onboard videót nézted, amit linkeltem? Miben más, mint a Dirt Rally 2.0?
Hogy milyen a rally, csak részleges rálátásom van:
- 2006-ban és 2007-ben kint voltam a rally világbajnokság finn fordulóján.
- Nagyjából ezen időszakban csapattam párszor ezek szakaszok egyikén egy öreg Mitsubishi Colttal, nagy bütykös gumikon. Nem mondom, régen volt, plusz nem is toltam ki a szemét, mert nem mertem, de a Dirt Rally 2.0 adja azt, amit akkor éreztem.
Plusz gondolj bele:
- Colin McRae beceneve nem véletlen volt McCrash! Jelmondata az volt, hogy "If in doubt, flat out!", és emiatt nem csak világbajnoki címet nyert, de sok autót totálra tört (szerintem még két cím minimum benne volt, ha nem töri szarrá a technikát).
- Robert Kubica karrierjét is egy rallybaleset törte meg, pedig egy F1-es versenyzőről beszélünk, akit a Ferrari akart leigazolni! Ha egy ilyen kvalitású pilótát is ennyire meg tud tréfálni ez a sport, mit várunk egy fotelversenyzőtől?
Emellett ahogy mondtam: a Dirt Rally 2.0 nem szoros része a Dirt sorozatnak, hanem ugyanúgy spinoff, mint az előző Dirt Rally rész. Ott is már meg lett mutatva, hogy itt nincs kecmec, kemény és valós versenyek vannak (már amennyire a valósághűséget a technika engedi).

(Bónusz:
Dark Souls: na, az a szivatásról szól, méghozzá kőkemény formában - mégis rengetegen szeretik... )

Zárókérdés: Hogy lehet a realitást túltolni? Egy szimulátornak miről kéne akkor szólnia szerinted?
7203 levél
Válasz 19.03.17. 08:30 #8
nyomi
hát jó, ha ti szeretitek az agyatlan szopatást, lelketek rajta... én ugyan még nem ültem rally autóban, vezetni meg pláne, de kurva élet, hogy nem ilyenek, mint a játékban... túltolták ezt a realitás dolgot, ész nélkül
Damn it!!! - Jack Bauer
1278 levél
Válasz 19.03.15. 11:36 #7
Sityi
Aryx válaszát kiegészíteném kicsit:
Anno, amikor a Colin McRae Rally sorozat átment Dirtbe, érezhetően a könnyedebb szórakozást kereső fotelpilótákat akarták megszólítani - ez leginkább a Dirt 2 és 3-ban csúcsosodott ki. A 4 már kicsit komolyabb lett, de még mindig az árkádosabb vonalat képviseli (noha még mindig nem Need for Speed murván). A Dirt Rally sorozat bevallottan a szimulátoros közösségnek készült, akik többre vágytak, mint amit a fősodor nyújtani tudott - a Codemasters pedig egy Early Access keretén belül engedte a dolgot: ha sikeres lesz, akkor nyert az ügy; ha bebukik, nem kockáztattak sokat. Siker lett, így jött a Dirt Rally 2 a maga nehéz, de valósághűnek szánt vezetési modelljével és fizikájával. A rally meg amúgy sem a hagyományos értelemben vett gyorsasági sport, mert az autót be kell osztani két szervízpont között pont a terep miatt. (Én amúgy a hátulkaparós autókkal nem bírok, így ha tehetem, hanyagolom őket. De a Freeplayben bármelyik autót kipróbálhatod bármelyik szakaszon, így a karrier előtt tudsz egy kicsit tét nélkül gyakorolni)
Az argentin rally meg ilyen, bár tény, hogy itt kicsit több a derékban szűk szakasz...
2884 levél
Válasz 19.03.15. 09:53 #6
Aryx
Hát igen. Ez már csak egy ilyen játék. Rá kell érezni, türelmesnek kell hozzá lenni, és akkor idővel meghálálja. Az első rész nálam hatalmas kedvenc lett, annál jött elő az a pont, hogy nyugodt szívvel uninstalláltam a Richard Burns Rallyt (majd' egy évtizedig stabil helye volt a vinyómon). Mondjuk a rally cross mód engem is kiidegelt, és hagytam a sunyiba, lehet, nem gamepaddel kellett volna nekiállni. De a játék többi része kárpótolt.

Akkor megnyugodtam, hogy nincs a játékkal különösebb baj (csak a szokásos ), majd ezt is meg fogom venni. (És közben örülök, hogy akkor ez is elfut majd az acer aspire-omon...)
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
7203 levél
Válasz 19.03.15. 09:22 #5
nyomi
ps store-on vettem
Damn it!!! - Jack Bauer
7203 levél
Válasz 19.03.15. 09:18 #4
nyomi
a karrier mód csak arra lett kitalálva, hogy jól megszopassa a játékost. egy elsőkerék meghajtású szarral kell végigevickélni hosszú órákon át kezdésnek. kormánnyal játszom, de az összes vezetési segédletet be kellett kapcsolnom, hogy ne essek le 20 méterenként az útról és még így is minden szakaszon rommá törve viszem be az autót a finishbe. miért kell ezt ráerőltetni a parasztra? mert SZIMULÁTOR? hát nem ettől szimulátor valami... 3-4 órát szenvedtem vele és már akkor láttam, hogy ezzel én nem akarok többet játszani. aztán még kipróbáltam a rallycrosst, adjon valami normális autót alám,hátha menti a helyzetet, de azok az autók még kevésbé irányíthatók. az argentin pálya meg... hát törjön el az agya annak, aki kitalálta, hogy kerüljön bele a játékba...


lehet azzal van a baj, hogy előtte nagyon sokat dirt 4-eztem. de abban akkor sem éreztem, hogy szarrá szopatnak mert csak... azzal lehetett szórakozni, és szerintem nem volt különösebben arcade-os, pláne ha kikapcsol az ember minden segédletet. hát ezért
Damn it!!! - Jack Bauer
1278 levél
Válasz 19.03.15. 09:18 #3
Sityi
Ha Steamen vetted, akkor visszaadják a pénzed. Ha máshol, akkor velük kell leboltolni, de itt már nincs garancia arra, hogy lehet visszatérítést kérni.

Amúgy mi a bajod vele? Tényleg érdekel!
2884 levél
Válasz 19.03.15. 08:51 #2
Aryx
miért?
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
7203 levél
Válasz 19.03.15. 08:37 #1
nyomi
az első és egyetlen játék eddig, amiért vissza akartam kérni a pénzem. sajnos ha már csak letöltöm de még csak el se indítom már akkor is buktam
Damn it!!! - Jack Bauer

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.