Platformjátékok nem jelentették a szívem csücskét, de Abe első kalandja megvan otthon eredetiben, és azt kifejezetten szerettem. Amúgy bármelyik játékstílus eltűnése sajnálatos, mert szürkíti a palettát. De idővel fel fog támadni, ugyanúgy, mint a kalandjátékok, rpg-k stb. Közhely, de tényleg ciklusokban működik itt is minden.
Az "okolásom" meg nem vádló akart lenni, egyszerűen én viszonylag régi motoros vagyok ebben a stílusban (90-es évek elejéig visszamenőleg ismerem az CRPG-s címek többségét, vagy legalábbis elég nagy részét), és bár tudom, hogy a CRPG-k jelenkori változása egy természetes trend része, amely során nagyobb vásárlóréteget akarnak elérni ezekkel az egyszerűsítésekkel, de örvendetesnek akkor sem tartom a dolgot, és ha még valaki ráadásul úgy is próbálja meg beállítani ezeket az új játékokat, hogy azok az "etalonok", és a hagyományos papír alapú (vagy körbeülős) RPG-k világát ilyen-olyan szempontból (pl. összetettség, szabad választás, intuíció!) jobban megidéző régi vagy új játékokat meg lehurrogják, akkor talán érthető és elfogadható, hogy szót emelek.
Endure. In enduring, grow strong.