Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Egyéb

Samsung felmérés a multiplayer játékokról

2006.09.08. 15:18 | szerző: Dino | kategória: Egyéb

A World Cyber Games (WCG) fő támogatója, a Samsung augusztus 10-27. között végzett felmérést a WCG és a multiplayer játékok ismertségéről. A kérdőívet közel 2300-an töltötték ki, a fontosabb eredményeket pedig most publikálták.
A kitöltők között a vártnál nagyobb arányban voltak jelen a hölgyek, a válaszadók csaknem egyötöde (17%) nő volt. A kitöltők mintegy kétharmada (63%) túl van a középiskolai tanulmányain: érettségizett (24%), felsőfokú tanulmányokat folytat (20%), illetve diplomával rendelkezik (19%). A felmérésben résztvevők további egyharmada (31%) középfokú tanulmányait végzi. A WCG sokak számára (63%) ismert, noha csak hét százalékuk vett eddig részt WCG eseményen. Ugyanakkor a kitöltők 22%-a részt vett már LAN-party-n, míg további 6% az interneten keresztül játszott.
A játékosok szokásait vizsgáló kérdésekre adott válaszok is érdekes tényekre mutattak rá. Az éjszakai órákat mindössze a játékosok egytizede tölti multiplayer játékkal, inkább az esti órákat (53%) választják e kedvtelésüknek, de egyharmaduk a délutáni órákban multiplayer-ezik. A válaszolók túlnyomó többsége (88%) otthon játszik videó-játékokat, 6% a barátoknál kapcsolódik a játékba, míg 2-2% az iskolát, illetve a munkahelyet jelölte meg a játszma helyszínéül.
A 2284 kitöltött kérdőívből kiderül, hogy a multiplayer játékosok nem értenek egyet azokkal a feltételezésekkel, hogy a cybergame-ek egyértelműen rossz hatással lennének az emberekre. A kitöltők közül hétszázan vélik úgy, hogy a játék által sok új barátra tettek szert. Öt százaléknak az a véleménye, hogy gyorsabban és hatékonyabban tud dönteni az élet minden területén, amióta a multiplayer játékokkal „edzi” magát. Igen sokan (963-an) gondolják úgy, hogy az ilyen játékokkal a felgyülemlett feszültséget le tudják vezetni. Bár a kitöltők 45%-a képes akár több órára is belefeledkezni a játékba, sokan azt vallják (30%), hogy a játékra fordított idő nem megy sem a tanulás, sem a pihenés, sem az alvás rovására. A válaszolók fele közösségi szórakozásnak tekinti a játékot.
A Samsung támogatásával készült felmérésből kiderül, hogy a rendszeres játék – az előítéletekkel ellentétben – nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait (a válaszolók öt százaléka vélekedett ezzel ellentétesen). Csupán 15% vélekedett úgy, hogy a rendszeres játék miatt kevesebbet mozdul ki otthonról, és mindössze 3% vélte úgy, hogy magányosabb és kevesebb a barátja, mióta videojátékozik. ■

hozzászólások (2)

MagicMoment
MagicMoment 2006.09.11. 09:30
ne a felméréssel foglalkozzon a samsung,hanem h megfelelő embereket támogasson lan szervezés ügyben. nem ezt a nevetséges magyar wcg bandát. nc
Dark Archon
Dark Archon 2006.09.11. 12:49
LOL, ez a statisztika amúgy is egy rakás szar. 2300 megkérdezett valósághűen reprezentálná a 10 milliós magyarságot? Ez még a tévé nézettségnél is nagyobb blődség...
további hírek

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #11

Leszámoltunk Kage Sama egyik első emberével.

Érdekel öt perc az Alien: Covenantból?

Akkor kattints és nézz bele a májusra várt filmbe!

JátszóDome: Jalopy, a Trabantszimulátor

Kipróbáltuk az Early Access státuszban lévő játékot.

JátszóDome: Resident Evil 7 - Banned Footage DLC #1

Belekezdtünk az első DLC fejezeteibe.

JátszóDome: részlet a Take On Mars emberes küldetéséből

Lackó bemutatja a marsi túlélőjátékot.