Játékhírek
Megint várják a játékosokat a Tom Clancy’s The Division fejlesztői
Augusztus után másodszor hívják meg a játékosokat, hogy megtárgyalják velük a folytatást.
2016.12.12. 16:28 | GeryG | kategória: Játékhírek
A videojáték-fejlesztés az elmúlt években elmozdult abba az irányba, hogy a stúdiók igyekeznek minél jobban bevonni a munkába magukat a játékosokat is. Ez a szép megfogalmazás, a csúnya pedig az, hogy félkész játékokkal rukkolnak elő, amelyeket a köznyelv early accessnek, vagyis korai változatnak hív és a játékosok ezekre fizethetnek be. Pénzükért pedig lehetőséget kapnak, hogy jelezzék a készítők felé meglátásaikat, tapasztalataikat, jelentsék a hibákat és esetenként ötleteket, tippeket adjanak. Régen ez úgy ment, hogy a stúdiók külön alkalmaztak embereket tesztelői (szebb nevén minőségellenőri) pozícióban. De egy ügyes húzással ezt a feladatot szépen „outsource-olták” a játékosoknak, akik pedig lelkesen fizetnek is ezért a lehetőségért. Jobbik esetben hallgatnak is rájuk és az ő visszajelzéseik mentén fejlesztik tovább az adott játékot, amelynek így van némi esélye, hogy tényleg azt kínálja, amire a játékosok vágynak.
Nos, a Ubisoftra, mint a piac egyik meghatározó kiadójára ez a felfogás kevésbé jellemző. Ők legalábbis nem nevezik el megjelenő játékaikat korai változatnak, inkább a premier után kezdik el foltozni és javítani azokat. Ezt a folyamatot nemrégiben egészen új szintre emelték a Tom Clancy’s The Division esetében. Az MMORPG alapvetően nem sikerült rosszul, csak épp akadtak benne bőven hibák a megjelenéskor. De nem is ez a legnagyobb gond a játékkal, hanem az, hogy kiegészítők ide, Dark Zone-beli egymás aprítása oda, idővel eléggé ellaposodik. Hogy a francia kiadó változtasson ezen, az aktív játékosokhoz fordult. Ezt először idén nyáron tette meg, amikor is Malmőbe, a Ubisoft Massive stúdiójába invitálták meg a kiválasztottakat egy alapos beszélgetésre. Ennek eredményeként születhetett meg az 1.4-es patch abban a formában, ahogyan megszületett. Emellett hatása volt az akkor még megjelenés előtt álló Survival kiegészítőre is.
A jelek szerint a Ubisoft sikernek könyvelte el a kezdeményezést és újra alkalmazni szeretné. Ezért ma meghirdette, hogy 2017 januárjában ismét lehetősége lesz a játékosoknak ellátogatni a készítőkhöz egy kis eszmecserére. Ezúttal az észak-karolinai Ubisoft Red Storm stúdiójába várják a kiválasztottakat, akik három napot tölthetnek majd el a fejlesztők társaságában. Ezúttal már az 1.6-os frissítés elkészítésébe szólhatnak bele, azon belül is leginkább azokba a területekbe, amelyek legutóbb kimaradtak: a kompetitív módba és a dark zone fejlesztésébe. Az eseményre bármely, tizennyolcadik életévét betöltött aktív játékos jelentkezhet, a látogatásra pedig január 11-13. között kerül sor. Regisztrálni néhány adatt megadásával tudtok. ■
Az olvasás mellett szívesen írnál is híreket?
» Jelentkezz hozzánk hírszerkesztőnek! «
Tom Clancy's The Division
hozzászólások (3)

"Ubisoft sikernek könyvelte el a kezdeményezést" - buktákat is sikernek könyvel el, tehát ez nem jelent semmit.
Ahogy a jelenlegi állapot sem a "játékosok" érdeme. Volt állítólag meg meghívés, és voltak kint állítólag komoly játékosok és az ő kéréseik kerültek be az 1.4-be, de kétlem hogy akkora idiótaságot kért volna egy épkézláb legalább 40 órás játékos mint amekkorák az 1.4be bekerültek.
Kézzel kell a nehézségi és loot szintet állítani 2016-ban, max szinten a dlc nélküli tartalom = napi grind, persze biztos a játékosok kérték...
1.5 sem lett különb, DLC nélkül semmivel sem bővült a játék, max annyival hogy az eddigi 184-204+-os geart 256-osra le tudod cserélni 10-20 óra farmolással.
Visszamentem én is, kiütöttem a geart és ismét szögre akasztom a G36ost.
Annyi marketingérzékük nem volt hogy pl Fekete Péntekre összerántsanak valami alkalmi eventet vagy feladatot, vagy kis nyomozást vagy akármit...hja tényleg, ahhoz dolgozni kellett volna meg kreatívnak lenni ami a készítőknek nem erőssége, hiszen ők belső ötleteket használnak csak. Na akkor hogy is volt az a meghívásos dolog? "Kimentek" hibákat keresni? Így is maradt benne olyan ami megjelenés óta megvan, és nem javítják, végül is csak a felszerelés matató képernyőn jön elő, ahol alig jár valaki egy loot alapú tps esetén.
És még jön egy dlc, az ubi dlc mentes világában és elképzeléseiben, képzelgéseiben.
DLC mentesség is érdekes kérdés volt, mikor kijött a hír és mellé a kétkedés, hogy ok hogy nem lesznek szükséges fizetős dlc-k, de akkor a játékok ára fog növekedni, akkor le lett hurrogva, erre hol tartunk nálunk? Jelenleg a 12k helyett ubi játék 18k. Ok legalább a DLC nem lesz szükséges a teljes "játékélményhez".

Feltettem újra, mert egy kedves barátom megvette és kért, hogy toljuk kicsit együtt. Összehozni még nem sikerült a közös játékot, de már az elindításánál is kicsit émelyegtem. Nem vágyom én ide vissza. :-(

10-20 óra míg az új gear megvan és annyi. Az is grindelésből. Pár skill és szet használható lett, pl pajzs+smg, megfelelő szet birtokában, jó móka, és komoly tűzerőt fel tudsz vele fogni, de hosszú távon nem szeretnék tankolni vele az is biztos. Bőven elég volt a napi-heti vadászatok során amíg a gear többi része ki nem esett.