Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Star Wars Battlefront II (2017)

Az EA átmenetileg kikapcsolta a mikrotranzakciót a Star Wars Battlefront II-ben

A hatalmas felháborodás hatására kivették a játékból a kristályvásárlást, és elkezdték átdolgozni a rendszert.

2017.11.17. 09:19 | szerző: Dino | kategória: Játék

Alig jelent meg a Star Wars Battlefront II, a felhasználók igencsak nekiestek az EA-nek, ugyanis a játék fejlődési rendszere erősen a mikrotranzakció felé irányítja a játékosokat, például a lootboxok alkalmazásával. De például olyan panasz is érkezett, hogy ahhoz, hogy Darth Vadert megnyissuk a játékban, kb. 40 órát kell játszani, ha nem szeretnénk a pénztárcánkhoz nyúlni. Egy játékos még azt is kiszámolta, hogy ha az összes letölthető cuccot meg szeretnénk vásárolni, az mintegy 2100 dollárba kerül - a játék kb. 80 dolláros árán felül... <> A DICE már a megjelenés előtt csökkentette a feloldáshoz szükséges játékbeli kreditmennyiséget, azonban mára végül úgy döntöttek, ideiglenesen kiveszik a játékból a mikrotranzakciós lehetőséget. A fejlesztőcsapat vezetője, Oskar Gabrielson a Star Wars Battlefront II hivatalos oldalán így nyilatkozott:
"Mindig is az volt a célunk, hogy a legjobb játékot készítsük el számotokra: Csillagok háborúja-rajongók és más játékosok számára egyaránt. Folyamatosan figyeltünk a visszajelzésekre is, és ezek alapján finomhangoltuk és fejlesztetük a játékélményt. Ezt láthattátok az elmúlt hetek kisebb-nagyobb módosításaiban.
A megjelenéshez érve látjuk, hogy sokan még mindig problémákat éreznek a designnal kapcoslatban. Hallottuk a panaszokat, hogy egyes játékosok igazságtalan előnyhöz juthatnak. És azt is látjuk, hogy ez beárnyékolja az amúgy igazán nagyszerű játékot. Ezt nem szerettük volna. Elnézést kérünk, hogy nem jól sikerült.
Tisztán hallunk benneteket, úgyhogy kikapcsoljuk az összes játékbeli vásárl. Tovább figyelünk és állítgatunk, egyensúlyozunk a játékon. Ez azt jelenti, hogy jelenleg nem lehet kristályokat venni a játékban, és minden fejlődést játszással lehet elérni. A kristályok vásárlásának lehetősége később visszakerül majd, de csak miután módosítottunk a játékon. Erről további részleteket fogunk majd megosztani.
Egy olyan játékot készítettünk, amely a tőletek jött visszajelzésekre épült, és tovább fog fejlődni és nőni. A Star Wars Battlefront II háromszor akkora, mint előző játékunk, egy vadonatúj Csillagok háborúja-történetet életre keltve, űrcsatákkal, hatalmas multiplayer élményekkel, mindhárom Star Wars korszakot átölelve, és további ingyenes tartalmak fognak érkezni. Azt szeretnénk, hogy élvezzétek, úgyhogy továbbra is várjuk gondolataitokat. És folyamatosan tájékoztatuk előrehaladásunkról." ■

Star Wars Battlefront II (2017)
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Star Wars Battlefront II (2017)

hozzászólások (10)

gregmerch
gregmerch 2017.11.19. 08:36
Akkor az EA, gondolom, a Disney és a SW brandekkel a háta mögött azt hitte, mindent megengedhet magának.
Trufa
Trufa 2017.11.19. 18:47
Mi a fene, már a SW fanokat sem lehet ész nélkül lehúzni... pedig az ember azt hinné, hogy akik a mozik előtt sátoroznak napokig, simán benyelik a $2000-t :D
gregmerch
gregmerch 2017.11.19. 19:38
Bizony, hogy nem! :-)
Sucee
Sucee 2017.11.19. 20:15
Mert nyilván az ilyen emberekből van a legtöbb.
ivanova36
ivanova36 2017.11.20. 06:40
" A gond az, hogy így is sokan vannak, akik megvesznek mindent, és három órával a megjelenés után már lvl 25-nél tartanak, és a szerkójuk olyan, hogy azt (vagy ahhoz hasonlót) a játékban csak több tíz óra után tudnának szerezni. Ameddig ez így marad, addig mindenki ezen (is) akar meggazdagodni, amihez a játékosok aktívan asszisztálnak. "

Érdekes kérdéseket vet fel ez a tendencia. Vajon a játékos hibája, hogy ilyen lehetséges az adott játékban? Mármint az, hogy irl zsetonért ingame előnyök. És itt az előny, nem kifejezetten azt jelenti hogy vesz egy unstoppable force és egy immovable object item párost és végig henteli az egész contentet facerollal, hanem az amit annak gondol az adott játékos. Akár az, hogy gyorsabban halad, pl előfizetés alatt több xp, vagy xp booster, mindegy melyik. Vagy hogy vesz az ingyen beszerezhető 5 lootbox helyett/mellett még 50db-ot és abból kinyit mindent amit csak ezekből a lootboxokból lehet beszerezni.

Ok, a játékoson múlik, hiszen ő veszi meg. De ne feledjük, hogy hiába is akarna a játékos az adott játékban előnyt venni, ha ezt a készítők nem teszik neki lehetővé. Masszívan benne van mindkét fél ebben a helyzetben és ennek a helyzetnek a kialakításában. És erre van jó példa, és rossz példa is. Ám jellemzően azok ágálnak e rendszer ellen akik nem költenek rá, ilyen-olyan okokból, és emiatt hátrány éri, hátránynak élik meg, hogy ezen lehetőségekből kimaradnak.

Nagyon hasonló, bár kisebb vita volt az előfizetés vs free to play játékok esetében is pár éve, amikor boldog, boldogtalan állította át az előfizetéses mmo-ját f2p-re. Ott és akkor is történtek jó átállások, pl Star Trek Online, és pocsék, pénzlehúzásra épülők, pl Star Wars: The Old Republic.

Szintén érdekes témakör lehet annak akit érdekel és akinek lehetősége van utánajárni: lootbox vs előfizetés. Mert lássuk be, a DLC+Season Pass tenger kis híján egyenlő egy előfizetéssel.

A legtöbb mmo előfizetéssel indult négy+ éve még, bár "sajnos" ma is van rá példa, pl Albion Online, majd pár évvel ezelőtt nagy hirtelen elkezdtek átállni f2p+mikrotranzakció párosra, mellett megtartva az előfizetés lehetőségét. És még így is jó pár kénytelen volt bezárni a kapuit, vagy elviselni a "rossz" átállás miatti nagy mértékű játékoslétszám csökkenést.

Most hasonló a helyzet. F2P és B2P játékok további bevételt szeretnének elérni lootboxokkal. Mint korábban kifejtettem szerintem van a lootbox rendszerekben is jól illetve rosszul kivitelezett.

Az egészet csak a játékosok tudják megállítani, de erre jelenleg kicsi az esély, mert sikerült nagyobb mértékben megosztani a játékosokat, mint anno a f2p vs előfizetés balhéban.
ajánlott olvasnivaló