A valódi játékfigurát használó játékok között hosszú évekig piacvezető Skylanders meg se foganhatott volna, ha nincs Spyro, a sárkány, és a hozzá kapcsolódó platformerszéria. Az Insomniac Games berkeiben Mark Cerny - a PlayStation 4 későbbi fő tervezője - vezetésével megálmodott sorozat 1998-ban indult, és három év alatt trilógiává nőtte ki magát, a lila sárkány pedig a Sony konzoljának egyik népszerű karakterévé vált.
Az Activision a húszéves jubileumot választotta, hogy felújítsa a teljes trilógiát, és elkészítse a Spyro Reignited Trilogyt, amely PlayStation 4-re és Xbox One-ra hozza el a kedves egyfejű kalandjait. Az eredetileg szeptember végére tervezett megjelenést később novemberre csúsztatták, hogy egy tényleg minden tekintetben jól sikerült remastered kiadást kaphasson a játék. A fejlesztést a Toys for Bob csapat végzi, akik számára se Spyro, se a felújítás nem áll távol: nekik köszönhető négy Skylanders epizód, és nekik köszönhettük nemrégiben a Crash Bandicoot N. Sane Trilogyt is.
A gamescom során alkalmunk nyílt belepillantanom ebbe a játékba is, mindegyik epizódból egy-egy pályán játszadozva egy kicsit. Pontosabban inkább bénázva, mert elsőre az irányítás sok esetben volt inkább nehézkes, mint gördülékeny. El tudom képzelni, hogy emiatt döntöttek még a fejlesztők az extra polírozáson. Lássuk hát epizódonként a röviden kipróbált pályákat!
Stone Hill (Spyro the Dragon)
Idol Springs (Spyro 2: Ripto's Rage!)
Sunny Valley (Spyro: Year of the Dragon)