Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Demon's Souls Remake

Így fest majd a Demon’s Souls PS5-ön

Új előzetest kapott a játék, amelyhez több filtert is bekapcsolhatunk, hogy megváltoztassuk a kinézetét.

2020.10.29. 18:50 | GeryG | kategória: Játék

A ma már külön műfajnak is tekinthető „Soulslike” játékokat sokan a Dark Souls trilógiával kapcsolják össze, pedig a From Software első ilyen játék a Demon's Souls volt még 2009-ben.

Így fest majd a Demon’s Souls PS5-ön

Ennek készül most a remake-je a Bluepoint Games jóvoltából, amelyhez egy új előzetes érkezett és néhány érdekes részletre is fény derült.

Azt már korábban elárulták a készítők, hogy a játék két módban is futni fog a PlayStation 5-ön. Az egyik a cinematic mód, amely 4K-s felbontás mellett 30 fps-t és valamivel szebb, moziszerű élményt ígér. A másik pedig a performance mód, ahol valamennyire visszavesznek az effektekből, de cserébe 4K-s felbontást és 60 fps-t kapunk, ami dinamikusabb, folyamatosan animációkat is jelent.

Így fest majd a Demon’s Souls PS5-ön

Emellett a készítők több vizuális szűrőt is beépítenek. Ezek által visszavarázsolhatjuk akár a klasszikus PS3-as látványvilág hangulatát, de választhatunk fekete-fehér noir megjelenést is. Lesz külön fotó mód is, ahogy az manapság egyre több játéknál divat. Ez pont úgy fog működni, ahogy máshol, vagyis bárhol megállíthatjuk a játékot, beállíthatjuk a kamerát és a kép minőségét, effektjeit, majd a készített képeket elmenthetjük.

A készítők nem csak egy szebb grafikával ellátott remake-t szeretnének csinálni, hanem naprakésszé varázsolni a játékmenetet is. A klasszikus world tendency rendszert is egy picit egyértelműsítik az új kezelőfelületen keresztül. Ez felel az ellenségek keménységén, a megszerezhető loot értékén és még néhány játékon belüli eseményért. Ha offline játszunk, akkor csak a mi tetteink befolyásolják ezt az állapotot, ha viszont online, akkor az osztott világban mindenki más cselekedetei is.

Megváltozik a gyógyító füvek használata is. Ezekből minél többet és főleg minél jobb minőségűt hordunk magunknál, annál nehezebb lesz a zsákunk, ami lelassít. Szóval érdemes lesz okosan sáfárkodni a mennyiséggel.

A harcrendszer alapjaihoz nem nyúlnak, de modernizálják a vezérlést. Míg a tizenegy évvel ezelőtti eredetiben csak négy fix irányba lehetett félreugrani, addig itt már nem lesz ilyen megkötés. Ugyanakkor a készítők vigyáznak, hogy a harc animációinak üteme és ritmusa ugyanaz maradjon, mint volt amellett, hogy természetesen magukat az animációkat felfrissítik. És mindez visszaköszön majd a DualSense kontroller haptikus rezgésein keresztül is.

Így fest majd a Demon’s Souls PS5-ön

Végül, de nem utolsósorban a kamera pozíciója is változik, közelebb lesz a karakterhez. A készítők viszont megnyugtattak minden veterán rajongót, hogy ez nincs kőbe vésve: a játékon belül bármikor visszaállíthatják a régi kamerapozíciót, ha nekik az jobban fekszik.

A Demon’s Souls remake a PlayStation 5 egyik nyitócíme lesz, vagyis november 12-én és 19-én fog megjelenni. Arról nincs hír, hogy más platformokra is el fog-e készülni később. ■

Az olvasás mellett szívesen írnál is híreket?
» Jelentkezz hozzánk hírszerkesztőnek! «

Demon's Souls Remake
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Demon's Souls Remake

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló