A Surgeon Simulator és I Am Bread játékokkal a Bossa Studios már bebizonyította, hogy igen elborult ötleteik tudnak lenni, és akár meg is valósítják azokat. Két évvel ezelőtt született meg náluk a Pigeon Simulator prototípusa is, amit most a HakJak Studios vett alapul, hogy elkészítse a teljes játékot.
A fejlesztők meghatározása szerint programjuk nem más, mint egy véletlenszerűen generált GTA találkozása a Goat Simulatorrel - csak galambok főszereplésével.
A címnek megfelelően tehát egy galamb képében tevékenykedhetünk, azonban nem egy hétköznapi galamb vagyunk, hanem a kiválasztottak, különleges képességeink pedig folyamatosan kerülnek elő, ahogy szinteket lépünk. Az pedig csak rajtunk múlik, hogyan hozzuk létre a galambok paradicsomát. Elpusztítjuk az emberiséget, és visszaadjuk a területet a természetnek? Egy utópisztikus állapotot hozunk létre, amelyben ember és galamb békésen él egymás mellett? Társainkkal együtt messzi vidékre költözünk, és ott kezdünk új életet? Vagy mindenkit agyatlan, félig madár zombikká változtatunk? Rajtunk múlik, mi lesz a végkifejlet...
Mindehhez egy sandbox típusú szimulátort kapunk, előre elkészített, valamint véletlenszerűen generált játékelemekkel. A procedurálisan létrehozott városban pedig a pusztítást számos módon végezhetjük - elég a fenti videóra pillantani. És persze nyomot is hagyhatunk magunk után bármin és bárkin...
A Pigeon Simulator PC-re készül, és a tervek szerint valamikor idén fog megjelenni. A HakJak Studios ötfős csapata az early access koncepciónál is bővebb bevonását tervezi a játékosoknak: fokozatosan fognak meghívni egyre több rajongót, hogy részt vehessenek a fejlesztési folyamatban.











