25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Játékok Unreal Engine 5-re – amit eddig tudunk

Nem csak az új Tomb Raider és a The Witcher 4 készül az új grafikus motorra.

Írta: GeryG 1 hozzászólás

Játékok Unreal Engine 5-re – amit eddig tudunk

Az Epic Games néhány nappal ezelőtt hivatalosan is útjára indította a videojáték-ipar talán legnépszerűbb és legsűrűbben használt grafikus motorja, az Unreal Engine legújabb, ötödik generációs változatát. Ezt egy közel háromnegyed órás közvetítés során jelentették be, ahol több játékfejlesztő is vendégeskedett. Természetesen olyan stúdiókról van szó, akik máris használják az Unreal Engine 5-öt.

A rajongókban, akik már most tűkön ülve várják, hogy megjelenjenek az első UE5-ös játékok, joggal merülhet fel a kérdés, hogy pontosan mikre is várhatnak ők most igazán? Mely stúdiók milyen játékai azok, amelyek már eleve az új grafikus motorra készülnek, illetve mely játékok esetében számíthatunk rá, hogy a (közeli vagy távoli) jövőben átültetik őket rá? Nézzünk körül!

Játékok Unreal Engine 5-re – amit eddig tudunk

Ahogy arról már mi is beszámoltunk, a Crystal Dynamics is beköszönt a közvetítés során. A stúdiót Dallas Dickinson képviselte, aki bejelentette, hogy nekiláttak az új Tomb Raider fejlesztésének. Ez már az UE5-re épül, amivel új szintre fogják emelni a valósághű ábrázolást és igazi filmes akció-kaland játékélményt fognak nyújtani. Valamikor a távoli jövőben.

Játékok Unreal Engine 5-re – amit eddig tudunk

A CD Projekt RED lassan kiheveri a sokkot, amit a Cyberpunk 2077 okozott és már egyre több idegszálukkal a következő hasonló kaliberű projektjükre koncentrálnak. Ez a The Witcher 4, amely azért különösen érdekes, mert a stúdiónak van saját grafikus motorja, a REDengine. Ez hajtotta meg eddig a stúdió összes játékát, de talán a C2077 esetében eléggé megmutatkoztak a korlátai, ezért dönthettek úgy, hogy először külsős motorhoz nyúlnak inkább.

Nem igazán játék, de már legalább elérhető, ráadásul egyenesen a motort fejlesztő Epic Games boszorkánykonyhájából származik. Ez a The Matrix Awakens, amely a grafikus motor képességeit hivatott egy autós üldözéses bemutatóban prezentálni. Elérhető PC-re, PS5-re és XSX-re, a látvány pedig magáért beszél.

Játékok Unreal Engine 5-re – amit eddig tudunk

Szintén az új motorra készül az ArcheAge II, ami inkább Ázsiában lehet népszerű, ahogy az első része is. A fantasy MMO-ban lesz tengeri hadviselés, járműhasználat, házépítés és hasonlók, amelyek komoly fizikai rendszert igényelnek, erre az UE5 tökéletes lehet.

Nem csak Keanu Reevest, de Vin Dieselt is életre kelti majd az UE5, méghozzá az ARK II-ben. A kizárólag Xbox Series X/S-re készülő multiplayer túlélőjáték fejlesztése elvileg már legalább félúton jár.

Készül egy bizonyos Ashes of Creation is az Intrepid Studiosnál, akik kezdetben még a motor negyedik generációjára dolgoztak, de most azon szorgoskodnak, hogy átültessék az egész projektet az új generációra. Mivel még elég korai fázisban jár a fejlesztés, így talán nem lesz hosszú ez az átállási folyamat.

A Black Myth: Wukong című kínai akció-szerepjáték főhőse egy majom lesz, aki képes repülő rovarrá vagy óriási szörnyeteggé változni, az események pedig a XVI. században fognak játszódni. A fejlesztők igazi souls-like játékot ígérnek, ami már az UE5-öt használja.

Egy nagy múltú sorozat új része, a Dragon Quest XII: The Flames of Fate is az új motorra készül már. Egyelőre nem sokat tudni a szerepjátékról, de a Square Enix ígéretes szerint új korszakot nyit majd a franchise életében és egyébként is sokkal komorabb lesz elődeinél.

Játékok Unreal Engine 5-re – amit eddig tudunk

Az Eches of the Endben epikus csatákban vehetünk részt mitológiai helyszíneken. A fejlesztő Myrkur Games azt ígéri, hogy igazi filmszerű élményben lesz részünk, de mellé a sztorivezetésre is nagyon odafigyelnek.

Korábban már mi is mutattunk egy nyúlfarknyi előzetest a Team Clout stúdiójában készülő ILL-ről. A látottak alapján amolyan zombis horrorjátéknak ígérkezik, de az, ahogy már az első bemutatókon is kinézett… várjuk nagyon.

A koreai fejlesztésű Legend of Ymir már csak azért is érdekes projekt, mert ez használja eddig a legtöbb Epic Games fejlesztette technológiát. Az MMORPG-hez felhasználják a Lument, a MetaHuman Creatort és a Nanite-ot is. Állítólag a játékban létrehozott karaktereinket NFT-vé alakíthatjuk majd…

Az Arkane Studios következő játékában vámpírokkal fogunk harcolni. Ez a Redfall, amely szintén az UE5-re épül már. A tavalyi E3-on bemutatott játékot egyedül és kooperatív módban is lehet majd tolni.

Egy újabb őrült utazás az őrületbe, ezt kínálja majd a Senua’s Saga: Hellblade II. Már az első rész is döbbenetesen jól nézett ki, képzelhetjük, mit hoznak majd ki a fejlesztők az Unreal Engine 5-ből.

Jelen körülmények között egyelőre nem tudni, mikor jelenhet meg a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. A GSC Gameworld csapata épp azon fáradozik, hogy a projektet Ukrajnából Csehországba költöztesse a háború elől, de ezzel együtt sem valószínű, hogy tartani tudnák/akarnák az idénre tervezett premiert. Pedig akár ez lehetett volna az első Unreal Engine 5 játék, ami megjelenik.

A Quantum Error megmutathatja, hogy horrorjátékok készítésére is tökéletes választás lehet az új grafikus motor. A hangulatot az élethű megvilágításokkal és árnyékokkal érheti el. A játékot csak pár napja jelentették be, a látottak alapján nehéz megmondani, miről is fog szólni: van benne napjainkban tűzoltó és világűrben száguldó űrhajó is.

De, hogy nem csak szerepjátékok, horror- és akciójátékok készítésére lesz jó az Unreal Engine 5, arra jó bizonyíték lehet a Dreamhouse: The Game. Ez ugyanis egy házépítő és lakberendező játék lesz, ami a motornak hála bizonyosan mutatósabb lesz a The Simsnél.

Vannak más futó projektek is, amelyeknek egyelőre még nincs konkrét címe. Ilyen az új Layers of Fear játék, az egykori Blizzard alkalmazottak által alapított Frost Giant stúdió titokzatos új projektje, de elvileg egy vadonatúj Gears of War játék is készül.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Baracklekvár
Baracklekvár [1718]
"... akik kezdetben még a motor negyedik generációjára dolgoztak, de most azon szorgoskodnak, hogy átültessék az egész projektet az új generációra. Mivel még elég korai fázisban jár a fejlesztés, így talán nem lesz hosszú ez az átállási folyamat."

Mivel az Unreal5-be minden Unreal4 projekt zökkenő nélkül betölthető, ezért nem is önmagában ez az átállás a feladat szerintem, hanem az lehet itt a plusz meló, hogy az Unreal5 által nyújtott extrákat a már meglévő tartalomba is beleintegrálják - gondolok itt főképp a Nanite és a Lumen előnyeinek kihasználására. (Már ha akarják, mert ugye nem kötelező.)
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)