Sajnos az egész videojáték-iparra évek óta jellemző átalakulás és az azzal járó tömeges munkahelyvesztések a legnagyobb múltú stúdiókat és kiadókat sem kíméli. Idén is már számtalan leépítésről érkezett hír, amely olyan irodákat és cégeket érintett, mint a Rocksteady Studios, a Ubisoft, a Crytek, a Monolith Games, az Eidos-Montreal, a People Can Fly, a Blizzard Entertainment, a Spiders vagy a Supermassive Games. És sajnos közéjük tartozik a Crystal Dynamics is.
Utóbbi ráadásul idén már nem is egy, de mostanáig legalább három alkalommal volt kénytelen megválni néhány munkatársától. Márciusban és augusztusban is érkeztek hírek a stúdiót érintő elbocsátásokról, illetve most már novemberben is. A legújabb hullámban nagyjából 30 embert küldenek el.
A LinkedInen megjelent közleményben arról írnak, hogy nehéz, de szükségszerű döntést hoztak, amely értelmében közel 30 munkatársuktól válnak meg különféle osztályokról és projektekről. Azt is hozzáteszik, hogy a cég átalakításának részeként hajtják végre az elbocsátásokat, hogy optimalizálják a Tomb Raider és más jövőbeli játékok fejlesztését.
Az idei év egyik nagy vesztese tehát a Crystal Dynamics, amely legutóbb 2020-ban jelentkezett új játékkal, ám a Marvel’s Avengers kritikai és anyagi szempontból is csalódás és bukás volt. Ezt is megérezte a stúdió, de talán még jobban azt, hogy a régen várt, náluk készülő Perfect Dark rebootot a Microsoft idén törölte. Egyes források szerint az új Tomb Raider fejlesztése sem úgy áll, ahogy kellene, ráadásul nemrégiben az annak kiadásáért felelős Amazon Games is teljes átalakulást és leépítéseket jelentett be.
