26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

Megérkezett Link kalandjainak legújabb 3DS remake-je, amely valóban remek lett.

Írta: gregmerch

Ha választanom kellene, hogy melyik játéksorozatot vigyem magammal egy Mars-expedícióra, akkor habozás nélkül a The Legend of Zelda szériára esne a választásom. Ennek az az egyszerű prózai oka van, hogy ennyi ötlet, kreativitás, humor és báj egyetlen konkurens tárházában sem fedezhető fel, pláne nem egyszerre. Teljesen mindegy, hogy a Nintendo egyik vezető franchise-a éppen melyik aktuális asztali vagy kézi masinára jelenik meg, az biztosan kisvártatva hatalmas eladásokat és nagyon is megérdemelt sikereket fog a magáénak tudni. A sorozatban eleddig tizenhét egyenesági, és jó néhány spin-off epizód látott napvilágot, amelyek kivétel nélkül nagy sikernek örvendtek, és örvendenek mind a mai napig. Talán az egyik legjobb, bár kicsit komor hangulatú rész, az Ocarina of Time (amely 2008-ban és 2010-ben a Guinness Rekordok Könyvében is szerepelt, „minden idők legmagasabbra értékelt videojátéka” megjelöléssel) egyenesági folytatása, a Majora’s Mask. Ez a rész tizenöt esztendővel az eredeti, Nintendo 64-es változat megjelenését követően, az új Nintendo kézi konzol, a New 3DS piacra kerülésével egy időben egy megújult, az új masina bővített képességeire átalakított, szemüveg nélküli sztereoszkópikus 3D-s portot kapott. Ez lett a The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D, amely minden téren legalább olyan jó, mint az előző változatok voltak, sőt, bizonyos téren talán túl is szárnyalja azokat.

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

A Zelda játékok egy képzeletbeli világban, Hyrule földjén (illetve időnként – mint esetünkben is – egy-egy párhuzamos létsíkon, most éppen Terminán) játszódnak. A teljes, immár huszonkilenc esztendős múltra visszanyúló történeten és háttéren nehéz lenne néhány mondatban végigmenni, így csupán hangyatojáshéjba csomagolva kísérelem meg összefoglalni a legfontosabbakat. Hyrulét a hatalom, a bölcsesség és a bátorság arany istennői teremtették, akik egy-egy arany háromszöget hagytak maguk után, amelyek az általuk képviselt hatalmat reprezentálják. Csakis az lehet Hyrule ura, aki egyesíti a Triforce (vagyis a háromszögek) erejét. Ezért megy rendszerint a harc, amely egy bizonyos ponton – nevezetesen a központi szerepet betöltő Ocarina of Time végén – többfelé válik. Attól függően, hogy legyőzi-e a sorozat főszereplője, Link az epizód fő gonoszát, Ganondorfot, illetve, hogy milyen körülmények között teszi azt, összesen háromféle történetszálon bonyolódnak tovább az események. Ezek egyikén továbbhaladva, mindössze néhány hónappal az előzményepizód végkifejlete után veszi kezdetét a jelen ismertetőnk tárgyát képező alkotás, a Majora’s Mask.

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

Link, miután legyőzte Ganondorfot, de az idő okarinájának segítségével visszament évekkel korábbra, hogy megakadályozza a gonosz ténykedését, elszakad tündér kísérőjétől (ami minden valamire való helybélinek van), Navitól. Őt kutatja éppen, amikor egy erdőbe érve összeakad egy fura, maszkos kis fickóval. Ő a „Koponya kölyök” (Skull Kid), aki egy nagyhatalmú, értékes maszk mögé bújva, annak erejét felhasználva ellopja hűséges paripánkat, Eponát, illetve értékes okarinánkat, bennünket pedig valamiféle bokorfickóvá varázsol. Két kísérő tündére, az iker Tael és Tatl egyike megpróbálja feltartóztatni az ura útjába eredő Linket, ám eközben elszakad a többiektől. Kényszerű szövetségre lép hát vele, de persze csak az újbóli egyesülésig. Együtt folytatják útjukat, és csakhamar összefutnak a rejtélyes maszkárussal, aki elmondja nekik, hogy ellopták tőle egyik legértékesebb portékáját, Majora maszkját, amelyet szeretne visszakapni, ám erre már csak három napja maradt. Ezzel a nemes megbízással érkezünk meg az első helyszínre, Clock Townba, ahol a szintén három nap múlva esedékes, idei Idő Fesztivál ünnepi előkészületei folynak. Csakhamar kiderül, hogy ez a három nap bizony döntő szerepet játszik a történetben, hiszen annak lejártakor a gonosz Skull Kid az óratorony tetején állva lehozza a holdat az égről, és véget vet a világnak. Feladatunk nem egyszerű tehát: mindössze három nap alatt vissza kell szerezzük az ellopott maszkot és okarinánkat, hogy annak segítségével mindig vissza-visszatérve a háromnapos ciklus elejére megmentsük Termina világát.

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

Ahogy az már természetesen ilyenkor lenni szokott, nem kevés nehézséggel kell szembenézzünk igencsak göröngyös, hosszú és tartalmas utunk során. Bármerre indulunk el, mindenütt problémával, megoldatlan feladatokkal találkozunk. Számos helyszín ismerős lehet az előző rész ismerőinek, de azok sem pont úgy festenek, mint annak előtte. Időmanipuláló okarinánk mellett – amely különféle dallamok segítségével képes a hasznunkra lenni – ebben az epizódban a címben is szereplő maszkok játszanak kulcsszerepet. Most nem mindenféle mágikus öltözetek és tárgyak segítenek bennünket például lélegezni a víz alatt, vagy kibírni a vulkán belsejének forróságát, hanem a megfelelő álcát magunkra öltve változhatunk át egy, az adott körülményekhez maximálisan alkalmazkodott lénnyé. Mindezek megvalósításában pedig folyamatosan ott van az a rengeteg ötlet, humor és báj, amelyet a bevezetőben is említettem a sorozat elévülhetetlen erényei között. Akad persze kardunk és pajzsunk is, no meg számos egyéb fontos kellékünk, mint például a teljes életerőnket regenerálni képes tündéreket, vagy egyebet tárolni képes dunsztosüvegek. Ezekre a főbb bossfightok során lesz a legnagyobb szükségünk, amikor az egyes fő ellenfelek pikk-pakk lenyomják életerőnket nullára. Menteni csak meghatározott helyeken tudunk, amit érdemes mielőbb meg is tennünk, hiszen folyamatosan ketyeg az a bizonyos háromnapos visszaszámláló óra. Az sem mellékes, hogy mit mikor próbálunk megfejteni vagy véghezvinni. Vannak kizárólag nappal megoldható problémák, akadnak csak éjjel megfejthető talányok, de olyannal is találkozhatunk, amely minden napszakban máshogy vagy máshol küzdhető le. A már említett főellenfelek mindegyike egy bizonyos sajátos szisztéma alapján győzhető le, amelyre először rá kell jönnünk, és az igazi haddelhadd majd csak ezután kezdődik. Közben fő feladataink mellett segédkezhetünk imitt-amott, vagy buzgón irthatjuk a bokrokat és a sziklákat a bennük rejlő, rubynak nevezett pénzmagért, amelyek terhére fejleszthetjük felszerelésünket a megfelelő árusoknál. Az persze ebben a játékban is igaz, hogy a legjobb cuccokat rendszerint találni vagy elnyerni tudjuk.

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

A játék képi világa egyből elvarázsolja az embert. Az alaposan átdolgozott textúrák a 3DS képernyőjén nagyon jól mutatnak, és a New 3DS modellek továbbfejlesztett technikai adottságainak hála immár a szemüveg nélküli sztereoszkópikus 3D megjelenítés sokkal inkább áldás, mint átok, tekintve, hogy a szuperstabil 3D mód bekapcsolásakor amíg az elülső oldali kamera lát bennünket, addig mi folyamatosan 3D-ben látjuk a tű éles textúrákat, még ha fejünk közben kissé el is mozdul játék közben. Kipróbáltam hagyományos, elsőgenerációs 3DS és 2DS gépekkel is a játékot, és azokon inkább kikapcsolt (illetve a 2DS technológiájából eredendően be sem kapcsolt) 3D módban játszottam, bár a régebbi 3DS gépeken is jól mutatott a térhatású megjelenítés – leszámítva a gyakori kettős képet.

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

A játék hangjai a sorozatra jellemzően nagyon jól eltaláltak, a legendás főcímtémától kezdve az egyes szereplők dünnyögéséig bezárólag. A vezérlés alkalmazza a megújult Nintendo kézikonzolba integrált Circle Pad Pro adta lehetőségeket is, így a nézelődésre a jobb oldali analóg gomb, míg a finom célzásra a két új trigger-billentyű nyújt módot. Természetesen régebbi gépekkel játszva sem lesz gondunk, mert a program érzékeli a masina lehetőségeit, és nemes egyszerűséggel közli, hogy kikapcsolta a továbbfejlesztett irányítást, amelyet persze amint módunk nyílik rá, azonnal visszakapcsolhatunk a főmenüben. A játéktér egyébiránt a felső, míg térképünk és inventorynk az alsó képernyőn kaptak helyet. Ha pedig elakadnánk, bizonyos kövekbe bebújva rövid, látomásszerű víziót láthatunk arról, mit is kellene tennünk – ezek rendszerint csak limitált segítséget nyújtanak, cserébe azonban bármikor visszanézhetők. Vannak ugyan a sorozatnak kifejezetten többjátékos élményre kihegyezett, kooperatív módon teljesíthető darabjai is, de ebben a részben ilyen nem kapott helyet, ám az nem is hiányzik belőle.

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

A The Legend of Zelda a Nintendo egyik vezető franchise-a, amelynek egyes epizódjai rendre igen jó értékeléseket kapnak, olyannyira, hogy ebbe a sorozatba tartozik a videojáték-történelem eddigi legmagasabbra értékelt alkotása is. Akik ismerik és szeretik Link kalandjait, azok ezen biztosan nem csodálkoznak, hiszen a készítők minden részben igyekeznek az annak otthont adó platform képességeit maximálisan kihasználni. Az egyik legkomorabb, de legötletesebb epizód, a Majora’s Mask végre megkapta a maga 3DS-portját, amely pontosan azt nyújtja, amit elvárhatunk tőle: remek, több tízórás időtöltést egy varázslatos világban, mindezt töméntelen mennyiségű ötlettel, kreativitással, humorral és bájjal megspékelve. A New 3DS-nek hála pedig immár minden funkció a helyére került, de aki régebbi masinákon vág bele Termina megmentésébe, az sem fog csalódni ebben a minden porcikájában remek alkotásban!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

95%
grafika
9
hangok
9
játszhatóság
10
hangulat
10
Pozitívumok
  • Minden benne van, ami az eredetiben, sőt, még annál is több
  • Rengeteg ötlet, humor és báj
  • Kiváló, izgalmas és tartalmas időtöltés bárki számára
  • Az új 3DS gépeken kiválóan teljesít
Negatívumok
  • A régebbi masinákon érdemesebb kikapcsolni a 3D-t
gregmerch

gregmerch
Amióta az első kvarcjátékát meglátta kb. 6 éves korában, mindennél jobban érdekelték az elektronikus játékok. 2010 óta árasztja el cikkeivel a magazin oldalait.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!