25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Interjú

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

A leginkább flippereiről ismert csapat irodájában jártunk. Élménybeszámoló, videointerjúk és fotók a hazai cégről.

Írta: Dino

Nyolc évvel ezelőtt robbant be a nemzetközi játékpiacra a budapesti Zen Studios, amikor Pinball FX játékuk felkerült az Xbox Live Arcade kínálatába. Xbox 360-as flipperjátékukat egy évvel később követte a PlayStation 3-as verzió (Zen Pinball címmel), majd azóta gyakorlatilag minden létező platformra (még mobiltelefonokra is) elérhető lett a játék. Az elmúlt években folyamatosan érkeztek az újabb flipperasztalok, miközben olyan neves licencek kerültek a kezükbe, mint a Star Wars univerzum, a South Park világa vagy a Marvel szuperhősei. Közben pedig más játékstílusokban is kipróbálták magukat a szépen növekvő csapat tagjai, így kaptunk tőlük zenei ritmusjátékot (Kickbeat) és várfoglalós stíluskavalkádot is (CastleStorm).

Letisztult, modern iroda képe fogad belépés után.
Letisztult, modern iroda képe fogad belépés után.

Nemrég felkerekedtünk, és GeryG-vel ellátogattunk a Zen Studios budai irodájába, ahova pár éve költöztek korábbi helyükről. Első videointerjúnkban a céget vezető Kigyóssy Zsolt beszél első éveikről és a neves licencekkel való munkáról.

Közben körbe is vezettek minket a stúdióban, ahol természetesen lépten-nyomon flipperasztalokba (sőt, még egy Star Wars-os pacsinko gépbe is) ütközik az ember. Már érkezéskor megleptek minket, amikor arra kértek, hogy vegyük le cipőnket, amelyeket a falba rejtett titkos szekrénybe helyezhettük el – a fejlesztők lábbelijei közé, egy rohamosztagos sisak és egy portal gun vitrinjének szomszédságába –, viszont hamar rájöttünk, hogy a mezítlábasság (vagy persze papucs, kinek hogy kényelmes) teljesen jól passzol a céghez, valószínűleg a zen szó se véletlenül került a cégnévbe, a Tara-dombormű pedig a folyosó falára. Letisztult, modern és elegáns környezetben folyik a munka, maximum a fejlesztők asztalán alakul ki kisebb felfordulás munka közben. De ahogy másfél évvel ezelőtt a Ubisoft Annecy irodájában is láthattuk, sokan kedvenc figuráikkal, vagy épp egy-egy aktuális projekthez kapcsolódó ereklyével díszítik környezetüket: hol egy turretet láttunk a Portalból, hol egy DeLorean-modell volt az asztalon a Vissza a jövőbe szériából.

Flipperasztalok a tárgyalóban.
Flipperasztalok a tárgyalóban.

A már említett flipperasztalokból pedig tényleg rengeteg van az irodában: már a bejáratnál is rögtön három áll a falnál, a tárgyalóban is több működő modell található (mint megtudtuk, néha még használják is ezeket az itt dolgozók egy kis kikapcsolódásra), és a céget az évezred legelején megalapító Kigyóssy Zsolt irodájában is több áll. De a munkákhoz kapcsolódó egyéb relikviák is a dekoráció részét képezik: a stábtagok által aláírt Star Wars plakátok, vagy a wc-ajtókat jelző Csillagok háborújás fotók (a nőin Leia, míg a férfi mellékhelyiségeken Luke és Darth Vader), természetesen szintén dedikálva. De találkoztunk életnagyságú Iron Man figurával, az étkező előtti asztal műfüves részén pedig egy bárányka álldogált.

Folyosó Iron Mannel és báránnyal.
Folyosó Iron Mannel és báránnyal.

Két fő részlegre oszlik a jelenleg több mint hatvan alkalmazottat foglalkoztató Zen Studios. Az egyik a flipperekkel foglalkozó csoport, Györei Viktor vezetésével, míg a másik a minden más fejlesztésért felelős csapat, amelyet Balog Tamás irányít. Az egyes szobákban jellemzően egy munkafázishoz kapcsolódó emberek dolgoznak, így például külön vannak a programozók és a grafikusok, amúgy természetesen minden úgy néz ki, mint a hasonló fejlesztőcégeknél: íróasztalok hosszan a falak mentén, mindenki előtt legalább két monitor, a tesztersarokban pedig kupacban állnak a különböző játékkonzolok is. A legnagyobb területű helyiség ráadásul másodlagos funkcióval is rendelkezik. Amellett, hogy körben vannak az íróasztalok, a falon nyolc kamerát találunk, mégpedig a Vicon 8-as rendszer kameráit (amilyenről – vagy ahogy megtudtuk, lehet, hogy pont amelyekről – anno még a Philos Labs meglátogatásakor írtunk, és amilyennel rögzítették már ló mozgását és metalzenekar fellépését is), így a szobában motion capture felvételeket is végezhetnek a fejlesztők.

Iroda és motion capture stúdió egy helyen.
Iroda és motion capture stúdió egy helyen.

Második interjúnkban Balog Tamás mesél részlegéről, valamint a hozzájuk kapcsolódó egyik legfrissebb hírhez – a Castlestorm kínai változatának készüléséhez – kapcsolódóan a távol-keleti piacra történő fejlesztéssel kapcsolatos kihívásokról, érdekességekről.

Sajnos a flipperekért felelős részleget vezető Györei Viktor nem volt ott látogatásunkkor, így vele e-mailben készítettünk interjút, amelyet hamarosan szintén olvashattok oldalunkon. (Frissítés: itt olvasható az interjú.)
Cikkünket pedig még pár fotóval zárjuk, egy-egy rövid kommentár kíséretében. Kezdjük a már említett turrettel az egyik karaktermodellező asztalán:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

A portal gunt is dedikálva kapta a Zen Studios csapata:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

A könyvespolcon jól megférnek egymás mellett a Warhammer és Manga könyvek, a ló anatómiájáról szóló kötet, egy könyv a hennafestésről, valamint a „1000 nudes” album:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

A Birodalom visszavág plakát a főbb szereplők aláírásával:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Egy pacsinko-gép, szintén Star Wars témában:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Az egyik fejlesztőcsapat irodája:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Egy DeLorean modell teszi otthonosabbá az egyik munkatárs asztalát:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Tara istennő a folyosó falán figyeli a nyugodt munkavégzést:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Atlas a Portal 2-ből:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Egy rakás konzol a teszterek sarkában:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

És végül: az étkező előtti asztal alatt álldogáló bárány (amúgy a Castlestorm játékban találkozhattunk vele):

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!