Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Warhammer: Chaosbane

Warhammer: Chaosbane bétateszt - A Diablo nyomdokain haladva

Garantáltan nem mobilos ARPG élmény.

2019.03.08. 11:34 | szerző: Captain Balu | Előzetes

Az elmúlt években nem igazán lehet panasza a videojátékos közönségnek a Warhammer univerzumok adaptációira, mind a fantasy, mind a sci-fi vonalon. Na persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy itt most inkább mennyiségről, mintsem minőségről beszélünk, ami ugyan általában nem volt kifejezetten rossz, de inkább beszélhetünk korrekt iparosmunkáról, mintsem minden esetben kiemelkedő alkotásokról. A hamarosan megjelenő Warhammer: Chaosbane a Diablo játékok akció-RPG tortájából szeretne egy jó nagy szeletet bekebelezni, és akár az is megeshet, hogy a jól időzített megjelenés elég lesz a szép szerepléshez.

Warhammer: Chaosbane bétateszt - A Diablo nyomdokain haladva

A Warhammer: Chaosbane-t a béta alapján egyelőre csak egy közepes Diablo-klónként tudjuk definiálni. Ez persze egyáltalán nem rossz ajánlólevél, csak láttuk már az évek alatt, hogy ez nem elég a sikerhez. Természetesen végleges következtetéseket nem egy bétateszt alapján fogunk tudni levonni. A történet alapjai már ebbe a buildbe is bekerültek, azonban sajnos nem tudom ezt veletek megosztani, ugyanis egy kellemetlen bug miatt a történetet elmesélő képek alatt folyamatosan összecsúsztak a hangfájlok. Ettől az egész komikusan frusztrálóvá vált, amit úgy döntöttem, átnyomok inkább, és majd a végleges verziónál visszatérek rá. Nézzük inkább magát a játékmenetet!

Nálam a PlayStation 4-es verzió járt, amit egy standard PS4 konzolon teszteltem, és sajnos ez a verziója a játéknak korántsem olyan reszponzív, mint például a Diablo III konzolos portja. Könnyen lehet, hogy ez a zárolt 30 fps velejárója, ami szintén elég indokolatlan, ugyanis a Chaosbane nem kimondottan látványosabb, mint az előbb is említett ihletadója, amelyet habár kompromisszumokkal, de még Nintendo Switchre is sikerült 60 fps-sel átültetni. Ha már úgyis így belecsaptunk a technikai és látvány dolgokba, akkor itt azért megjegyezném, hogy a játék designja teljesen rendben van, és bizony azt a sötét tónusú fantasy világot kapjuk, amit mind a Warhammer-rajongók szeretnek, valamint a Diablo-fanek a második felvonás óta könyörögve kérnek a Blizzardtól. Bár amellett se mehetek el szó nélkül, hogy ez reméljük, idáig csak a béta állapot korlátolt sajátossága, de mint a képeken is láthatjátok, a környezet nem túl változatos az első pár órában.

Warhammer: Chaosbane bétateszt - A Diablo nyomdokain haladva

Az ellenféltípusokból sincs kimondottan sokféle a játék elején, igaz ez nem változtat a tényen, hogy nagyon hangulatos, ahogy a fizikai motornak hála repkednek összevissza a káoszfattyak, miközben szétcsapunk köztük. A végleges verzióban négy válaszható karakterrel járulhatunk hozzá a Káosz ritkításához, amit én személy szerint elég vérszegénynek érzek. A bétában ezek közül kettőt próbálhatunk ki. Konrad Vollen a Birodalom egyik dicső harcosa, aki hatalmas pajzsával kellő védelmet nyújt mind magának, mind harcostársainak, jelenlétével emeli a harci kedvet, és nem utolsó sorban egykezes fegyverével villámgyorsan szentesíti a Császár akaratát. Elontir egy nemes tünde, aki már születése óta erős mágikus képességekkel rendelkezik, így tűzlabdákkal és hatalmas villámokkal csinál kétszersültet mindenkiből, aki volt olyan bolond, hogy ujjat húzott vele. Kifejezetten tetszett, hogy karakterein összes képességét a szintlépésekkel megkapjuk, akárcsak a már sokat emlegetett Diablo III-ban, azonban azok erősebb verzióit véges számú elosztható skillpontjainkból kell kimatekoznunk. Megijedni nem kell, hiszen döntésünk nem végleges, de ha nagyobb tűzlabdákkal akarunk dobálózni, valamelyik másik képességünkből vissza kell vennünk. Most így hirtelen – hogy mást ne mondjak – a Treayarch-féle Black Opsokban megismert Pick10 rendszerre emlékezet – kíváncsi leszek, hogy működik majd hosszútávon.

Szóval jó pár kérdőjel maradt még a Warhammer: Chaosbane bétája után, de hát nem is véletlenül találták ki az efféle teszteket. A játék egyrészről nagyon ígéretes, ugyanakkor a repetitív területek és ellenfelek némi szorongásra adnak okot. Remélhetőleg nem csak az ügyes marketing miatt fogunk emlékezni a Chaosbane-re. Így vagy úgy, legkésőbb június 4-én kiderül! ■

Warhammer: Chaosbane bétateszt - A Diablo nyomdokain haladva
Warhammer: Chaosbane bétateszt - A Diablo nyomdokain haladvaWarhammer: Chaosbane bétateszt - A Diablo nyomdokain haladvaWarhammer: Chaosbane bétateszt - A Diablo nyomdokain haladva
Warhammer: Chaosbane
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Warhammer: Chaosbane

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló