Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Assetto Corsa Competizione

Assetto Corsa Competizione teszt

Az egyik legfiatalabb versenysorozat is játékot kapott.

2019.07.01. 14:50 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Amikor anno az Assetto Corsát teszteltem, felróttam, hogy a karrier módja csak úgy lóg a levegőben, laza versenyek következnek egymás után, különösebb következmény nélkül. Nos, jelentem, az új Assetto Corsa a hivatalos Blancpain GT Series licenc következtében végre rendes, koherens szabályrendszerrel, autókkal és pályákon versenyezhetünk! Tudom, erősen in medias res kezdtem ezt az ismertetőt, de ha valaki visszakeresi az én PC-s és gregmerch konzolos ismertetőjét, akkor érthető, miért akartuk mi annyira szeretni az eredetit, és miért is nem sikerült. Eltelt 3-4 év (platformtól függően), és most itt a folytatás/spinoff (majd kiderül, melyik, mert hallottam ezt is, azt is) – vajon sikerült felülemelkedni az elődön?

Assetto Corsa Competizione teszt

Nem kertelek: volt, ahol igen és volt, ahol nem... Kezdjük a jó dolgokkal, a keresztvizet ráérünk később leszedni. A saját grafikus motort szerencsére a sutba dobták a fekete macskás srácok és az Unreal Engine 4-re esett a választás, mint platform. Egyrészt ez sok olyan problémát megoldott, amit a régi motorral nem lehetett volna javítani, másrészt van egy olyan megérzésem, hogy így könnyebb lesz majd a konzolokra történő portolás (erről hivatalos infó nincs, csak az én tippem). Van végre rendes időjárás, napszakok – végre rendesen lehet csapatni változatos körülmények között a versenyeket. Az autók sérülése is jobb lett, a hangok is fejlődtek, szóval szép világ van ilyen tekintetben. Magányos farkasként is végre valami játékot kapunk a pénzünkért: a karriert elkezdve először egy tréninget kell teljesítsünk nappal száraz, majd esős időben, aztán éjszaka, és csak ekkor kezdhetünk neki a 2018-as bajnokságnak (a 2019-es egy későbbi patch-csel jön). Mondjuk egy F1 2018 mellett ez így kicsit sótlan, de az alapokat végre csak tudja rendesen – meg kell becsülni a fejlődést. Emellett persze a szokásos egyéni versenyek és gyakorlómódok is a rendelkezésünkre állnak, és helyet kaptak az időszakos kihívások is. És persze mivel hivatalos sorozatról van szó, az összes pálya, csapat, autó és versenyző is jelen van...

Assetto Corsa Competizione teszt

...de épp ezért érthetetlen, hogy akadnak olyan pilóták, akiknek a fotója nincs meg! Apróság, tudom, de akkor sincs a dolog a helyén. A vezetési élmény nagyon jó volt az elődben, itt sikerült az aranybevonatú moslékkeverő fával pofán vágni az egészet! Én nem tudom, milyen kormányokra optimalizálták ezt a force feedbacket, de hogy nem az egyszerű átlag mezei halandó pénztárcájára szabott Thrustmaster T150-re (meg ahogy hallom, Logitech G25/G27/G29-920-ra) az biztos. Totál döglött az egész, bárhogy állítgatom. Gondolom egy AccuForce vagy egy RicmoTech szerkezettel a praclimban már másként vélekednék a dologról... Aztán ott az alattomos rántópad esete is. Nem viccelek, néhány kerékvetőre ha csak ránézek, már pördül is az autó – kiváló példa erre a Hungaroring 11-es kanyarja, ahol egy multis verseny során gyakorlatilag a mezőny 85%-a rendszeresen keresztbeállt. Persze ha tojást rakok a gáz- és fékpedál alá, gyök kettő per miatyánk sebességgel abszolválható az a kanyar is – csak épp egy defektes biciklivel is lehagynak ilyen „tempó” mellett. Nagyon meg kell ezt még reszelni, mert bajok lesznek... A mesterséges intelligencia szerencsére fejlődött valamennyit az évek során (például leszoktak a féklámpa stroboszkópszerű villogtatásáról), de messze még a fény az alagút végén: többször is semmibe néztek a digitális kollégák egy-egy féktávon.

Assetto Corsa Competizione teszt

Amit nagyon furcsállok az az, hogy a VR jelölés lekerült a Steam oldalról. Pedig működik, nem is rosszul – bár mások panaszkodtak rá, hogy sebességgondjuk van vele. Jelentem: nekem nem volt. Tetszik, hogy a HUD szabadon skálázható, így akár vezethetünk „tiszta” látótérrel is, és legfeljebb kicsit kell elmozdítsuk a fejünket, ha mondjuk a gumik állapotáról szeretnénk tájékozódni. A képernyőképeken viszont nem látszik, ami fura...

Assetto Corsa Competizione teszt

A másik furcsaság pedig ugyan apróság, de mégis csak piszkál: az NVIDIA oldalán ott egy szép RTX-es képernyőkép, és a szöveg a tükröződést (fent a Ferrari a paddock ablakában) és a realisztikus árnyékokat méltatja. Semmilyen erre vonatkozó beállítási lehetőséget nem találtam a grafikus opciók között – akkor ez így mégis micsoda? Elhiszem, hogy relatíve keveseknek van még RTX kártyája, plusz eléggé erőforrásigényes dolog ez – na de akkor is, ha elvileg implementálva van a játékba, hol marad?

Assetto Corsa Competizione teszt

Őszintén szólva nem értem, hogy jöhetett ki ez a játék az Early Access státuszból május 29-én. Nem mintha katasztrofális lenne, mert nem az – viszont egy jókora polírozás, az utolsó simítások nagyon hiányoznak még belőle. Tippre még egy fél évet ezt bizony hagyni kellett volna érlelődni, és „olcsóbb” kormányokkal is alaposabban kitesztelni. Persze ismerve a fejlesztőket, nem lesz ez a program magára hagyva (4 hotfix érkezett már a megjelenés óta), de akkor is, az a kicsit keserű szájíz csak megvan: pedig ez egy olyan jó játék lehetett volna... ■

Assetto Corsa Competizione teszt
Assetto Corsa Competizione tesztAssetto Corsa Competizione tesztAssetto Corsa Competizione tesztAssetto Corsa Competizione tesztAssetto Corsa Competizione tesztAssetto Corsa Competizione teszt

értékelés


Támogasd oldalunkat,
vásárold meg online!

Assetto Corsa Competizione

Assetto Corsa Competizione
Pozitívumok
  • A GT3-as sorozatot hivatalosan eddig nem sok játék dolgozta fel – itt van most egy
  • Jót tett a grafikus motor cseréje, szépen néz ki a játék
Negatívumok
  • Mik ezek a láthatatlan „rántópadok”?
  • Döglött force feedback
Minimális rendszerigény: Intel Core i5-4460/AMD FX-8120, 4 GB RAM, GeForce GTX 460 2 GB/Radeon HD 7770, 50 GB háttértár, 64-bites Windows 7 SP1
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i5-8600K/AMD Ryzen 5 2600X, 16 GB RAM, GeForce GTX 1070/Radeon RX 580 8 GB, 50 GB háttértár, 64-bites Windows 7 SP1

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló