25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Assetto Corsa Competizione teszt

Az egyik legfiatalabb versenysorozat is játékot kapott.

Írta: Sityi 14 hozzászólás

Amikor anno az Assetto Corsát teszteltem, felróttam, hogy a karrier módja csak úgy lóg a levegőben, laza versenyek következnek egymás után, különösebb következmény nélkül. Nos, jelentem, az új Assetto Corsa a hivatalos Blancpain GT Series licenc következtében végre rendes, koherens szabályrendszerrel, autókkal és pályákon versenyezhetünk! Tudom, erősen in medias res kezdtem ezt az ismertetőt, de ha valaki visszakeresi az én PC-s és gregmerch konzolos ismertetőjét, akkor érthető, miért akartuk mi annyira szeretni az eredetit, és miért is nem sikerült. Eltelt 3-4 év (platformtól függően), és most itt a folytatás/spinoff (majd kiderül, melyik, mert hallottam ezt is, azt is) – vajon sikerült felülemelkedni az elődön?

Assetto Corsa Competizione teszt

Nem kertelek: volt, ahol igen és volt, ahol nem... Kezdjük a jó dolgokkal, a keresztvizet ráérünk később leszedni. A saját grafikus motort szerencsére a sutba dobták a fekete macskás srácok és az Unreal Engine 4-re esett a választás, mint platform. Egyrészt ez sok olyan problémát megoldott, amit a régi motorral nem lehetett volna javítani, másrészt van egy olyan megérzésem, hogy így könnyebb lesz majd a konzolokra történő portolás (erről hivatalos infó nincs, csak az én tippem). Van végre rendes időjárás, napszakok – végre rendesen lehet csapatni változatos körülmények között a versenyeket. Az autók sérülése is jobb lett, a hangok is fejlődtek, szóval szép világ van ilyen tekintetben. Magányos farkasként is végre valami játékot kapunk a pénzünkért: a karriert elkezdve először egy tréninget kell teljesítsünk nappal száraz, majd esős időben, aztán éjszaka, és csak ekkor kezdhetünk neki a 2018-as bajnokságnak (a 2019-es egy későbbi patch-csel jön). Mondjuk egy F1 2018 mellett ez így kicsit sótlan, de az alapokat végre csak tudja rendesen – meg kell becsülni a fejlődést. Emellett persze a szokásos egyéni versenyek és gyakorlómódok is a rendelkezésünkre állnak, és helyet kaptak az időszakos kihívások is. És persze mivel hivatalos sorozatról van szó, az összes pálya, csapat, autó és versenyző is jelen van...

Assetto Corsa Competizione teszt

...de épp ezért érthetetlen, hogy akadnak olyan pilóták, akiknek a fotója nincs meg! Apróság, tudom, de akkor sincs a dolog a helyén. A vezetési élmény nagyon jó volt az elődben, itt sikerült az aranybevonatú moslékkeverő fával pofán vágni az egészet! Én nem tudom, milyen kormányokra optimalizálták ezt a force feedbacket, de hogy nem az egyszerű átlag mezei halandó pénztárcájára szabott Thrustmaster T150-re (meg ahogy hallom, Logitech G25/G27/G29-920-ra) az biztos. Totál döglött az egész, bárhogy állítgatom. Gondolom egy AccuForce vagy egy RicmoTech szerkezettel a praclimban már másként vélekednék a dologról... Aztán ott az alattomos rántópad esete is. Nem viccelek, néhány kerékvetőre ha csak ránézek, már pördül is az autó – kiváló példa erre a Hungaroring 11-es kanyarja, ahol egy multis verseny során gyakorlatilag a mezőny 85%-a rendszeresen keresztbeállt. Persze ha tojást rakok a gáz- és fékpedál alá, gyök kettő per miatyánk sebességgel abszolválható az a kanyar is – csak épp egy defektes biciklivel is lehagynak ilyen „tempó” mellett. Nagyon meg kell ezt még reszelni, mert bajok lesznek... A mesterséges intelligencia szerencsére fejlődött valamennyit az évek során (például leszoktak a féklámpa stroboszkópszerű villogtatásáról), de messze még a fény az alagút végén: többször is semmibe néztek a digitális kollégák egy-egy féktávon.

Assetto Corsa Competizione teszt

Amit nagyon furcsállok az az, hogy a VR jelölés lekerült a Steam oldalról. Pedig működik, nem is rosszul – bár mások panaszkodtak rá, hogy sebességgondjuk van vele. Jelentem: nekem nem volt. Tetszik, hogy a HUD szabadon skálázható, így akár vezethetünk „tiszta” látótérrel is, és legfeljebb kicsit kell elmozdítsuk a fejünket, ha mondjuk a gumik állapotáról szeretnénk tájékozódni. A képernyőképeken viszont nem látszik, ami fura...

Assetto Corsa Competizione teszt

A másik furcsaság pedig ugyan apróság, de mégis csak piszkál: az NVIDIA oldalán ott egy szép RTX-es képernyőkép, és a szöveg a tükröződést (fent a Ferrari a paddock ablakában) és a realisztikus árnyékokat méltatja. Semmilyen erre vonatkozó beállítási lehetőséget nem találtam a grafikus opciók között – akkor ez így mégis micsoda? Elhiszem, hogy relatíve keveseknek van még RTX kártyája, plusz eléggé erőforrásigényes dolog ez – na de akkor is, ha elvileg implementálva van a játékba, hol marad?

Assetto Corsa Competizione teszt

Őszintén szólva nem értem, hogy jöhetett ki ez a játék az Early Access státuszból május 29-én. Nem mintha katasztrofális lenne, mert nem az – viszont egy jókora polírozás, az utolsó simítások nagyon hiányoznak még belőle. Tippre még egy fél évet ezt bizony hagyni kellett volna érlelődni, és „olcsóbb” kormányokkal is alaposabban kitesztelni. Persze ismerve a fejlesztőket, nem lesz ez a program magára hagyva (4 hotfix érkezett már a megjelenés óta), de akkor is, az a kicsit keserű szájíz csak megvan: pedig ez egy olyan jó játék lehetett volna...

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • A GT3-as sorozatot hivatalosan eddig nem sok játék dolgozta fel – itt van most egy
  • Jót tett a grafikus motor cseréje, szépen néz ki a játék
Negatívumok
  • Mik ezek a láthatatlan „rántópadok”?
  • Döglött force feedback

További képek

  • Assetto Corsa Competizione
  • Assetto Corsa Competizione
  • Assetto Corsa Competizione
  • Assetto Corsa Competizione
  • Assetto Corsa Competizione
  • Assetto Corsa Competizione
  • Assetto Corsa Competizione

Assetto Corsa Competizione

Platform:

Fejlesztő: Kunos Simulazioni

Kiadó: 505 Games

Forgalmazó: magnew

Megjelenés:
2019. május 29. PC
2022. február 22. PS5, XSX

Minimális rendszerigény: Intel Core i5-4460/AMD FX-8120, 4 GB RAM, GeForce GTX 460 2 GB/Radeon HD 7770, 50 GB háttértár, 64-bites Windows 7 SP1

Ajánlott konfiguráció: Intel Core i5-8600K/AMD Ryzen 5 2600X, 16 GB RAM, GeForce GTX 1070/Radeon RX 580 8 GB, 50 GB háttértár, 64-bites Windows 7 SP1

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Aryx
Aryx [3568]
Sajnos azóta sem játszottam vele túl sokat, inkább Automobilistáztam. Azt de megszerettem... de azért ma ránéztem az ACC-re, mert már ki akartam próbálni, milyen vezetni az új Mekit; erre néhány kör alatt 2x is, mint a bakkecske, eldobja magát az autó egy sima kerékvetőn. Megint... vagy inkább még mindig. Szerintem óriási kár, hogy ezen nem finomítottak azóta se, és ezek szerint ezután sem várható érdemi finomhangolás. És a hurkákra lépni most még nem is próbáltam. Szinte azonnal rohantam vissza Automobilistázni. Pedig szívesen multiznék, mert az ACC meg abban a király, de ahhoz előbb újra be kéne gyakorolni a játék sajátos fizikáját, hogy ne legyek a pályán ön- és közveszélyes... arról nem is szólva, ha nem baszkolódsz eleget setupolással, szinte esélyed sem lesz online, a jobb setuposokkal szemben. Ezek mind olyan tényezők, amik ki tudják ölni az ember fiából a lelkesedést. :( Merem remélni, hogy az AC2-ben ez nem így lesz, vagy ha mégis, addigra az Automobilistának is lesz fasza multis része.
Aryx
Aryx [3568]
VÉGRE ma ki tudtam próbálni az 1.9-es frissítést és az új DLC-t. Igaz, a múlt héten is nekiültem, de olyan szinten lagolt a játék, hogy abból nem sokat tudtam élvezni. Állítólag másoknak is, de sebaj, azóta 2 hotfix is kijött és most már jó.
Az új pálya (Valencia) tetszetős, semmi extrát nem nyújt, kicsit kanyargós, kicsit technikás, de nem nehéz és gyors részek is vannak benne. Először a megszokott autómmal, a McLaren 720s-sel próbálkoztam, de mint a bakkecske, többször eldobta magát az autó. Múltkor még azt hittem, csak kijöttem a gyakorlatból így, pár hét szünet után, de aztán rá kellett jönnöm, hogy nem, az 1.9-cel tényleg kb. minden autóba belenyúltak a Kunosnál. Ez sokaknak annyiban lehet rossz hír, hogy nem biztos, hogy az eddig használt autójukat ugyanúgy fogják tudni irányítani, mint eddig (a Mekit azért sajnálom, mert egy valóban stabil és megbízható gép volt, eléggé a szívemhez nőtt).
Cserébe a 3 új autó szerintem egész jól sikerült. A készítők ezúttal is maradtak a Lambo-Ferrari-Porsche vonalon, erről döntse el mindenki, hogy ez most jó-e. Továbbra is igaz az ACC-re, hogy nem mi választjuk ki az autónkat, hanem az minket. :) A Lambókra én eddig, és most sem tudtam ráérezni; nem rossz, csak nem érzem. A Porschét és a Ferrarit már sokkal jobban élveztem, éreztem, sőt a Ferrari eddig nagyon OP-nek tűnik; könnyen lehet, hogy arra fogok átnyergelni.
A fizikát tényleg újraírták, ami miatt sokan hőbörögnek, mert valóban kicsit olyan, mintha újra kellene tanulni járni. De azt mondom, így is megérte a frissítés, egy sor hiányosságot pótoltak a készítők, az új vezetési modell sokkal életszagúbb. Nekem a dampernél egy 10%-ot rá kellett erősítenem a már meglévő értékre, és onnantól kezdve nem volt gond a vezethetőséggel. Az új gumifizikát még szokni kell, de mintha jobban érezném a gumikat is. Bár valahol megértem a kifakadásokat, a többség szerintem elégedett és erre igazán megérte várni.
Aryx
Aryx [3568]
Pont most Automobilistáztam egy órát, így friss az élmény: ez a játék tényleg sokkal jobb fizikában, vezethetőségben, mint az ACC. Az autó irányítása és mozgása valahogy "autószerűbb", a force feedback aktívabban dolgozik (kicsit jobban kell kapaszkodnod a kormányba), könnyebb bevenni ugyanazon pályákon ugyanazokat a kanyarokat, mint az ACC-ben stb. Ja igen, és a hurkák... a hurkák! Na a hurkák azok, amik az ACC-ben már többször hülyére idegesítettek, ott ha rájuk lépsz, sok esetben instant game over, dobja is el magát az autó (a valóságban állítólag nem ilyen durva). Automobilistában ha nem is simán, de legalább keresztül hajthatsz rajtuk. Ha csak egy dolgot lehetne, hát ezt még igazán korrigálhatnák az ACC következő nagy frissítésében.

Ja igen, ha már floodolok, és ha már ilyen faszán átkötöttem: sajnos nagyon úgy néz ki, hogy ez a következő dlc lesz az utolsó az ACC-hez. Hiába, no, kell az erőforrás az AC2-höz. Cserébe beígérték, hogy ezúttal olyan dlc-t kapunk, hogy az aztán, és a játék is egy újabb, nagyobb lélegzetű frissítésen fog átesni, így van miért várni.
Aryx
Aryx [3568]
Talán egyedül a fű az, aminek a fizikája legutóbb játszva még kicsit valószerűtlen volt az Assettókhoz képest, bár azóta talán már azon is csiszoltak. De abszolút nincs miért szégyenkeznie, vannak olyan aspektusok, amiben az Automobilista van előrébb a riválisaihoz képest. Hiába ugyanaz a motor, nem sok maradt a Project CARS 2-ből; azt is szerettem, de az Automobilista után kiábrándító volt, hamar ki is léptem, maradjon csak meg szép emléknek.
Mondjuk most pont, hogy a sima Assetto Corsára vagyok rágyógyulva, főleg, hogy múltkor megérkezett a TLCM pedálom is. 8)

ON, szűk 1 hónap, és érkezik a következő dlc az ACC-hez. Addig hetente(?) kiadnak 1-1 rövidke "trailert" valamelyik új autóval, az új Ferrarit és Lambót mutatták meg eddig. De talán nem is ezek, hanem a GT2-es autók lesznek majd igazán érdekesek, vélhetőleg azokat utolsóként leplezik le.
Ferrari 296 GT3
Lambo Huracán GT3 EVO2
-Jozef-
-Jozef- [1930]
Ohh, sajnálom, a gameplayek és az elmondásod alapján tényleg jónak tűnik ez az Automobilista, annak ellenére, hogy a Project Cars 2-t nem szerettem a grafikán kívül semmilyen szempontból. mennyire precíz a kocsik fizikai modellezése, a fejlesztők itt is leugrottak a Vallelunga feletti irodából és köröket mentek velük, mint a Kunos srácok? :-D

áhh, nem lovallom bele magam, mert csak fájdítom a szívem, h megváltam a setupomtól. X-(
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (14 db)