Fórum
Hozzászólások, megjegyzések
»» Assetto Corsa Competizione teszt [hozzászólások]
Kapcsolódó tartalom: Assetto Corsa Competizione teszt
Az egyik legfiatalabb versenysorozat is játékot kapott.
Assetto Corsa Competizione
A legutóbbi Assetto Corsa Competizione cikkek, hírek
- 2022.03.15. | Cikk » Ismertető/teszt
Assetto Corsa Competizione PlayStation 5-ön – Az olasz meló - 2022.02.24. | Hírek » Játékhírek
Újabb konzolokra jelent meg az Assetto Corsa Competizione
Pont most Automobilistáztam egy órát, így friss az élmény: ez a játék tényleg sokkal jobb fizikában, vezethetőségben, mint az ACC. Az autó irányítása és mozgása valahogy "autószerűbb", a force feedback aktívabban dolgozik (kicsit jobban kell kapaszkodnod a kormányba), könnyebb bevenni ugyanazon pályákon ugyanazokat a kanyarokat, mint az ACC-ben stb. Ja igen, és a hurkák... a hurkák! Na a hurkák azok, amik az ACC-ben már többször hülyére idegesítettek, ott ha rájuk lépsz, sok esetben instant game over, dobja is el magát az autó (a valóságban állítólag nem ilyen durva). Automobilistában ha nem is simán, de legalább keresztül hajthatsz rajtuk. Ha csak egy dolgot lehetne, hát ezt még igazán korrigálhatnák az ACC következő nagy frissítésében.
Ja igen, ha már floodolok, és ha már ilyen faszán átkötöttem: sajnos nagyon úgy néz ki, hogy ez a következő dlc lesz az utolsó az ACC-hez. Hiába, no, kell az erőforrás az AC2-höz. Cserébe beígérték, hogy ezúttal olyan dlc-t kapunk, hogy az aztán, és a játék is egy újabb, nagyobb lélegzetű frissítésen fog átesni, így van miért várni.
Ja igen, ha már floodolok, és ha már ilyen faszán átkötöttem: sajnos nagyon úgy néz ki, hogy ez a következő dlc lesz az utolsó az ACC-hez. Hiába, no, kell az erőforrás az AC2-höz. Cserébe beígérték, hogy ezúttal olyan dlc-t kapunk, hogy az aztán, és a játék is egy újabb, nagyobb lélegzetű frissítésen fog átesni, így van miért várni.
„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”
Talán egyedül a fű az, aminek a fizikája legutóbb játszva még kicsit valószerűtlen volt az Assettókhoz képest, bár azóta talán már azon is csiszoltak. De abszolút nincs miért szégyenkeznie, vannak olyan aspektusok, amiben az Automobilista van előrébb a riválisaihoz képest. Hiába ugyanaz a motor, nem sok maradt a Project CARS 2-ből; azt is szerettem, de az Automobilista után kiábrándító volt, hamar ki is léptem, maradjon csak meg szép emléknek.
Mondjuk most pont, hogy a sima Assetto Corsára vagyok rágyógyulva, főleg, hogy múltkor megérkezett a TLCM pedálom is.
ON, szűk 1 hónap, és érkezik a következő dlc az ACC-hez. Addig hetente(?) kiadnak 1-1 rövidke "trailert" valamelyik új autóval, az új Ferrarit és Lambót mutatták meg eddig. De talán nem is ezek, hanem a GT2-es autók lesznek majd igazán érdekesek, vélhetőleg azokat utolsóként leplezik le.
Ferrari 296 GT3
Lambo Huracán GT3 EVO2
Mondjuk most pont, hogy a sima Assetto Corsára vagyok rágyógyulva, főleg, hogy múltkor megérkezett a TLCM pedálom is.

ON, szűk 1 hónap, és érkezik a következő dlc az ACC-hez. Addig hetente(?) kiadnak 1-1 rövidke "trailert" valamelyik új autóval, az új Ferrarit és Lambót mutatták meg eddig. De talán nem is ezek, hanem a GT2-es autók lesznek majd igazán érdekesek, vélhetőleg azokat utolsóként leplezik le.
Ferrari 296 GT3
Lambo Huracán GT3 EVO2
„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”
Ohh, sajnálom, a gameplayek és az elmondásod alapján tényleg jónak tűnik ez az Automobilista, annak ellenére, hogy a Project Cars 2-t nem szerettem a grafikán kívül semmilyen szempontból. mennyire precíz a kocsik fizikai modellezése, a fejlesztők itt is leugrottak a Vallelunga feletti irodából és köröket mentek velük, mint a Kunos srácok?
áhh, nem lovallom bele magam, mert csak fájdítom a szívem, h megváltam a setupomtól.

áhh, nem lovallom bele magam, mert csak fájdítom a szívem, h megváltam a setupomtól.

Egész jónak mondanám az Automobilista 2-t fizikában és FFB-ben, meg úgy vezetési élményben... sőt, meg is előzi szerintem az ACC-t.
Valóban sokféle jármű van, de abszolút nem érezni azt, hogy bármelyik is alibiből került volna be. Noha jogsim nincs, és a járműkínálatból is csak a gokarttal van tapasztalatom
, de a játékban 1:1-ben úgy viselkedtek azok a gépek, mint mondjuk a kerecsendi pályán, az ott betanult reflexeknek is hasznát vettem. A másik véglet a kamionok, nehezen forduló, iszonyat batár gépek.
A GT3/GT4 része is teljesen rendben van, szerintem a GT4 még élvezetesebb is, mint az ACC-ben, egyszerűen jobb a sebességélmény. De ha valaki ki akarja maxolni az élményt, az üljön be egy régi forma autóba, mondjuk valamelyik McLaren MP4-be, na az az igazi adrenalinbomba!
De nem kezdek újabb ömlengésbe.
A játékot folyamatosan fejlesztik, tavaly tavasszal is kapott egy big upgrade-et, de az elhanyagolt multi miatt sajna még mindig nem kap akkora figyelmet, mint amit szerintem megérdemelne, és idővel egyre nehezebb dolga is lesz. A Project CARS 2 motorjával készült, készül, csak 0-ról újraírt fizikával. Ha írnak hozzá rendes multit és karrier módot (mind a kettőt beígérték már), még lehet esélye a nagyobb népszerűségre, így most még amolyan jó kis underground móka.


A GT3/GT4 része is teljesen rendben van, szerintem a GT4 még élvezetesebb is, mint az ACC-ben, egyszerűen jobb a sebességélmény. De ha valaki ki akarja maxolni az élményt, az üljön be egy régi forma autóba, mondjuk valamelyik McLaren MP4-be, na az az igazi adrenalinbomba!


A játékot folyamatosan fejlesztik, tavaly tavasszal is kapott egy big upgrade-et, de az elhanyagolt multi miatt sajna még mindig nem kap akkora figyelmet, mint amit szerintem megérdemelne, és idővel egyre nehezebb dolga is lesz. A Project CARS 2 motorjával készült, készül, csak 0-ról újraírt fizikával. Ha írnak hozzá rendes multit és karrier módot (mind a kettőt beígérték már), még lehet esélye a nagyobb népszerűségre, így most még amolyan jó kis underground móka.

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”
Nem vagy egyedül, az elmúlt 2 évben sokat nyomtam mind az AC-t, mind az ACC-t a Valve Index-emmel, amit még a HL:Alyx-hez vettem. Korábban pedig rövid ideig iRacingeltem. Off: Tavaly év végén megváltam újra a PC-mtől, vele együtt az évekig kiszolgált moddolt Logi g29 kormányomtól is....azóta is siratom ezt a döntésemet, de munka és gyerek mellett nincs már időm simezni. :'(( azóta csak néha járunk el a haverokkal a pesti HypR Zone-ba, de hát ott is hiába a Fanatec setup, mert szarul vannak konfigolva és agyon vannak hajtva a kormányok. Off vége.
Számomra is az AC force feedbackje az etalon, de játékélmény és grafika szempontjából is osztom a véleményed: az ACC a legélvezetesebb.
Rengeteg órát beletettem ezekbe. Az iRacing, valamint az AC Fonsecker hangmodos GT kocsik nyüstölése, majd végül az ACC után azonban kurvára ráuntam a GT-zésre, így remélem az AC2-ben még több utcai kasztni lesz, amiknek a hangjára is ráfeküdnek, mert ott vérzett el leginkább az első rész.
Automobilistahoz nem volt szerencsém:ez is kizárólag GT/egyéb verseny ligákra épít? Mennyire van tábora, mennyire fejlesztik?
Utánanéztem, elég komoly a jármű felhozatal, de mennyire vannak jól moddelezve? Túl soknak tűnik a darabszámuk és típusúak ahhoz, hogy mindegyiket AC szintű aprólékossággal moddellezzenek le.
Számomra is az AC force feedbackje az etalon, de játékélmény és grafika szempontjából is osztom a véleményed: az ACC a legélvezetesebb.
Rengeteg órát beletettem ezekbe. Az iRacing, valamint az AC Fonsecker hangmodos GT kocsik nyüstölése, majd végül az ACC után azonban kurvára ráuntam a GT-zésre, így remélem az AC2-ben még több utcai kasztni lesz, amiknek a hangjára is ráfeküdnek, mert ott vérzett el leginkább az első rész.
Automobilistahoz nem volt szerencsém:
Utánanéztem, elég komoly a jármű felhozatal, de mennyire vannak jól moddelezve? Túl soknak tűnik a darabszámuk és típusúak ahhoz, hogy mindegyiket AC szintű aprólékossággal moddellezzenek le.
Azóta beleöltem jó sok órát nem csak az ACC-be, de az Automobilista 2-be is és nem rég kezdtem belemerülni a “sima” Assetto Corsába is. Szívem szerint mindnek nyitnék külön topicot, de gyanítom, hogy mérsékelt lenne az érdeklődés, ebben a topicban bőven elférnek láncban a gondolataim.
Amiért megint rám jött a közlési kényszer, az az, hogy a traxion.gg-nél már kérdezgetik a Kunosékat az Assetto Corsa 2-ről, és nem titok, hogy javában tart a fejlesztés. Amit eddig biztosan tudunk, az az, hogy hagyják a sunyiba az Unreal Engine-t, és visszatérnek a saját motorhoz (hurrá, hurrá). Amikor belevágtak az ACC-be, haladni akartak a trendekkel, de még nem tudták, mennyi korlátot fog jelenteni az UE, és mai napig sokat szívnak vele. Szintén biztosra vehető, hogy Nordschleife marad a pályaválasztékban, és az is, hogy az új rész konzolra és PC-re egyaránt megjelenik. Marco Massarutto, a Kunos társalapítója azt mondta, szeretnének nyitni az új játékosok, és a csak konzolon játszók felé is, ez azonban nem jelenti azt, hogy engednének a szimulációból. Döntse el mindenki, ez mit jelenthet… a Project CARS 3 ebbe bukott bele, és személy szerint nem örülnék neki, ha kicsit is árkádosabbra vennék a figurát. Az igaz, hogy a konzolos portokat mindig elhanyagolták (ha jóhiszeműek akarunk maradni, az AC és ACC egyaránt PC-re lettek kitalálva, emiatt portoláskor a kabátot kellett a gombhoz igazítani). Emellett a konzolos játékosok egy jó része kontrollerrel próbál szerencsét, amivel a mai napig játszhatatlan mind az AC, mind az ACC. Ha viszont kontrollerbaráttá teszik az irányítást, az mindenképpen a szimuláció kárára fog menni, szóval ördögi kör…
Őszintén, ha rajtam múlna, hagynám a túróba a kontrolleres, meg billentyűs irányítást, és csak a kormányt engedném (multiban nagy szolgálatot tenne
), de érthető, hogy egy elég nagy vásárlórétegről van szó.
Személy szerint annak örülnék a legjobban, ha fognák az AC-t, ACC-t és Automobilista 2-t, kivennék mindből a legjobb elemeket, és egy játékká gyúrnák össze… a valaha készült legjobb autószim lenne ever:
- Ami miatt az AC a top és sokaknak máig a kedvence, az maga a vezetési ÉLMÉNY. Sokáig kerültem, mert elég sterilnel tűnt, kiválasztod az autót, pályát, és vezess a saját örömödre… viszont ez a játék pont erről szól, az élményvezetésről. Elég csak egy óra AC után visszapattanni az ACC-be, és újra meg kell szokni annak a sajátos, néha kissé valószerűtlen fizikáját. Nem tudom, hogy, de a kerékvetőket a mai napig nem tudja úgy visszaadni az FFB az ACC-ben, mint az AC-ben. De az Automobilista 2 is brutál vezetési élményt nyújt még az ACC-hez képest is.
- Az idő igazolta, hogy a saját motor hosszabb távon jobban megéri, mint az UE korlátaival vesződni. Az UE-t nem arra találták ki, hogy milliméterre pontos, lézerszkennelt pályákon versenyezzen multiban 20-30 versenyautó alacsony ping és magas framerate mellett, miközben autónként millió fizikai tényezőt, napszak- és időjárás változást számol a háttérben a program. Az ACC-nek a mai napig legidegesítőbb anomáliája a versenyek közben tapasztalható mikrolagok, amik bár nem túl gyakoriak, verseny közben elég veszélyesek tudnak lenni.
- A grafikát illetően az AC nyújtja a legtöbbet összkép/teljesítmény arányban. Az ACC-ben gyönyörűek az autók, az utolsó csavarig minden le van modellezve, az eső talán abban a legszebb, a pályaelemek is többnyire kidolgozottak. Viszont azok a FÁK, istenem, mennyire rondák már az AC-hez képest.
Ha az Automobilista 2-höz nem egy bika konfig kéne, hogy mindent maxra húzva élvezhessünk, egyértelmű nyertes lenne, de mediumon is szép képet alkot, a színek is abban a leginkább valószerűek.
- Még mindig a grafikánál maradva: annyira időszerű lenne már egy rendesen kidolgozott boxutca, rendes személyzettel, nem ilyen üres garázsokkal.
- Annyira jó lenne már végre egy rendes karrier mód is, saját pilótával, csapattal, szponzorral, nem ez a megúszós “menj végig a pályákon”-megoldás.
- A törésmodellt át kell emelni az Automobilista 2-ből, az ott bőven jó.
- Ami viszont egyértelműen a riválisai fölé emeli az Automobilista 2-t, az a Historic-vonal. Nem elégedtek meg a készítők a korabeli pályákkal és autókkal, még magunk is beállíthatjuk a dátumot, és az időjárást is ahhoz az időponthoz igazítja. Így korhű környezetben és valós időjárással játszhatunk le egy esős monzai futamot 1971 októberéből (most csak mondtam valamit). Félelmetes.
- Cserébe az ACC-ben maga a “Competizione” utótag az, ami remekül működik. A ranking system szerintem elég jól ki van találva és kb. valós képet mutat a fejlődésünkről (nehezebb időszakainkban a visszafejlődésünkről is). Csak ezzel merek multizni, mert mint “játék”, ez van a leginkább “egyben” a három cím közül. Sajnos a sima AC-hez szinte elkerülhetetlen, hogy idővel 3rd party programokat, modokat töltsünk le a teljesebb élményért, mert a körítést már nem tartották fontosnak, miután a fizikát lemodellezték.
- Végül az Automobilista 2-ből még nyugodtan lenyúlhatnák azt a feature-t is, hogy az online time trial-ban BÁRKI, aki valaha futott mért kört, annak a ghost car-ja elmentésre kerül és mi betölthetjük azt, gyakorlásképp. És az ottani AI-ból is inspirálódhatnának.
De már azzal is megbékélnék, ha az új Assettóban az AI ismerné legalább a kék zászló fogalmát, mert ACC-ben ezzel már párszor kiidegelt.
Ez megint egy hosszú szófosás lett, nem is olvassa el senki, és még így is bőven tudnék még mit írogatni ide. A Kunoséknál mindenesetre alaposan fel kell kötniük a macskanadrágot, mert a németek csodafegyvere, a Rennsport is már a kanyarban van. Ez már valóban döbbenetes látványt produkál az UE5 motorral, ráadásul ez is a GT-futamokat helyezi előtérbe, mint az ACC. Az első beszámolók pozitívak, ráadásul szinte végtelen pénzt ölnek bele a németek, hogy ez legyen “az” esport szimulátor. Szinte mindent is beígértek, modolhatóságot, stb., talán még a reggelit is a Rennsport fogja az ágyba hozni. Igaz, bevallottan ők is szenvednek az UE motorral, és ha emellé még a gyors sebességhez magas gépigény kell, lehet még ebből öngól. Ahogy lehet az ellenkezője is, és simán elszipkázza majd az ACC-től a játékosokat. Ennyi versenyszimulátort vélhetőleg nem fog elbírni egyszerre a piac, de egy szimulátorok közötti versenyhelyzetből végső soron mi jöhetünk ki jól. Kíváncsi leszek az elkövetkező pár évre, mert az borítékolható, hogy el leszünk kényeztetve!

Amiért megint rám jött a közlési kényszer, az az, hogy a traxion.gg-nél már kérdezgetik a Kunosékat az Assetto Corsa 2-ről, és nem titok, hogy javában tart a fejlesztés. Amit eddig biztosan tudunk, az az, hogy hagyják a sunyiba az Unreal Engine-t, és visszatérnek a saját motorhoz (hurrá, hurrá). Amikor belevágtak az ACC-be, haladni akartak a trendekkel, de még nem tudták, mennyi korlátot fog jelenteni az UE, és mai napig sokat szívnak vele. Szintén biztosra vehető, hogy Nordschleife marad a pályaválasztékban, és az is, hogy az új rész konzolra és PC-re egyaránt megjelenik. Marco Massarutto, a Kunos társalapítója azt mondta, szeretnének nyitni az új játékosok, és a csak konzolon játszók felé is, ez azonban nem jelenti azt, hogy engednének a szimulációból. Döntse el mindenki, ez mit jelenthet… a Project CARS 3 ebbe bukott bele, és személy szerint nem örülnék neki, ha kicsit is árkádosabbra vennék a figurát. Az igaz, hogy a konzolos portokat mindig elhanyagolták (ha jóhiszeműek akarunk maradni, az AC és ACC egyaránt PC-re lettek kitalálva, emiatt portoláskor a kabátot kellett a gombhoz igazítani). Emellett a konzolos játékosok egy jó része kontrollerrel próbál szerencsét, amivel a mai napig játszhatatlan mind az AC, mind az ACC. Ha viszont kontrollerbaráttá teszik az irányítást, az mindenképpen a szimuláció kárára fog menni, szóval ördögi kör…
Őszintén, ha rajtam múlna, hagynám a túróba a kontrolleres, meg billentyűs irányítást, és csak a kormányt engedném (multiban nagy szolgálatot tenne

Személy szerint annak örülnék a legjobban, ha fognák az AC-t, ACC-t és Automobilista 2-t, kivennék mindből a legjobb elemeket, és egy játékká gyúrnák össze… a valaha készült legjobb autószim lenne ever:
- Ami miatt az AC a top és sokaknak máig a kedvence, az maga a vezetési ÉLMÉNY. Sokáig kerültem, mert elég sterilnel tűnt, kiválasztod az autót, pályát, és vezess a saját örömödre… viszont ez a játék pont erről szól, az élményvezetésről. Elég csak egy óra AC után visszapattanni az ACC-be, és újra meg kell szokni annak a sajátos, néha kissé valószerűtlen fizikáját. Nem tudom, hogy, de a kerékvetőket a mai napig nem tudja úgy visszaadni az FFB az ACC-ben, mint az AC-ben. De az Automobilista 2 is brutál vezetési élményt nyújt még az ACC-hez képest is.
- Az idő igazolta, hogy a saját motor hosszabb távon jobban megéri, mint az UE korlátaival vesződni. Az UE-t nem arra találták ki, hogy milliméterre pontos, lézerszkennelt pályákon versenyezzen multiban 20-30 versenyautó alacsony ping és magas framerate mellett, miközben autónként millió fizikai tényezőt, napszak- és időjárás változást számol a háttérben a program. Az ACC-nek a mai napig legidegesítőbb anomáliája a versenyek közben tapasztalható mikrolagok, amik bár nem túl gyakoriak, verseny közben elég veszélyesek tudnak lenni.
- A grafikát illetően az AC nyújtja a legtöbbet összkép/teljesítmény arányban. Az ACC-ben gyönyörűek az autók, az utolsó csavarig minden le van modellezve, az eső talán abban a legszebb, a pályaelemek is többnyire kidolgozottak. Viszont azok a FÁK, istenem, mennyire rondák már az AC-hez képest.

- Még mindig a grafikánál maradva: annyira időszerű lenne már egy rendesen kidolgozott boxutca, rendes személyzettel, nem ilyen üres garázsokkal.
- Annyira jó lenne már végre egy rendes karrier mód is, saját pilótával, csapattal, szponzorral, nem ez a megúszós “menj végig a pályákon”-megoldás.
- A törésmodellt át kell emelni az Automobilista 2-ből, az ott bőven jó.

- Ami viszont egyértelműen a riválisai fölé emeli az Automobilista 2-t, az a Historic-vonal. Nem elégedtek meg a készítők a korabeli pályákkal és autókkal, még magunk is beállíthatjuk a dátumot, és az időjárást is ahhoz az időponthoz igazítja. Így korhű környezetben és valós időjárással játszhatunk le egy esős monzai futamot 1971 októberéből (most csak mondtam valamit). Félelmetes.
- Cserébe az ACC-ben maga a “Competizione” utótag az, ami remekül működik. A ranking system szerintem elég jól ki van találva és kb. valós képet mutat a fejlődésünkről (nehezebb időszakainkban a visszafejlődésünkről is). Csak ezzel merek multizni, mert mint “játék”, ez van a leginkább “egyben” a három cím közül. Sajnos a sima AC-hez szinte elkerülhetetlen, hogy idővel 3rd party programokat, modokat töltsünk le a teljesebb élményért, mert a körítést már nem tartották fontosnak, miután a fizikát lemodellezték.
- Végül az Automobilista 2-ből még nyugodtan lenyúlhatnák azt a feature-t is, hogy az online time trial-ban BÁRKI, aki valaha futott mért kört, annak a ghost car-ja elmentésre kerül és mi betölthetjük azt, gyakorlásképp. És az ottani AI-ból is inspirálódhatnának.

Ez megint egy hosszú szófosás lett, nem is olvassa el senki, és még így is bőven tudnék még mit írogatni ide. A Kunoséknál mindenesetre alaposan fel kell kötniük a macskanadrágot, mert a németek csodafegyvere, a Rennsport is már a kanyarban van. Ez már valóban döbbenetes látványt produkál az UE5 motorral, ráadásul ez is a GT-futamokat helyezi előtérbe, mint az ACC. Az első beszámolók pozitívak, ráadásul szinte végtelen pénzt ölnek bele a németek, hogy ez legyen “az” esport szimulátor. Szinte mindent is beígértek, modolhatóságot, stb., talán még a reggelit is a Rennsport fogja az ágyba hozni. Igaz, bevallottan ők is szenvednek az UE motorral, és ha emellé még a gyors sebességhez magas gépigény kell, lehet még ebből öngól. Ahogy lehet az ellenkezője is, és simán elszipkázza majd az ACC-től a játékosokat. Ennyi versenyszimulátort vélhetőleg nem fog elbírni egyszerre a piac, de egy szimulátorok közötti versenyhelyzetből végső soron mi jöhetünk ki jól. Kíváncsi leszek az elkövetkező pár évre, mert az borítékolható, hogy el leszünk kényeztetve!
„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”
Megint ingyenes hétvége van, aki még nem tette, próbálja ki, persze lehetőleg kormánnyal.
A legjobb sim, amivel valaha dolgom volt, azóta másra szinte rá sem nézek.

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”
Két és fél év nagy idő - örülök, hogy sikerült gatyába rázni a cuccot. Valamikor az ünnepek környékén előveszem akkor és megnézem újra. Köszi a beszámolót!
https://www.mixcloud.com/Sityi/
Ötletes ez a szék is

Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
Hát igen, ez egy ilyen hobby. Anno nézegettem én is – sokszor elég drága – épített cockpiteket, de letettem róla helyhiány miatt. Végül tökéletesen beértem ezzel az üléssel, olcsó és kompakt, bármikor összecsukható, és akkor helyet sem foglal... az én szintemnek ez elég.
Jó kis setupnak tűnik, amit terveztetek btw.

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”
Engem egy ismerősöm által érintett a téma, aki sokat tolja. Én mondjuk egy percet sem játszottam vele, de közösen terveztünk hozzá egy PILÓTAFÜLKÉT. Aztán persze kiderült, hogy árban ugyanott lenne, mint az egyébként is kapható cuccok
Mondjuk nála ITT kezdődik egy kormány.

Mondjuk nála ITT kezdődik egy kormány.
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
Játszik itt vele valaki? Ez a cikk még egy nagyon korai állapotában íródott a játéknak, azóta rengeteget fejlődött, mintha nem is ugyanarról a játékról lenne szó. Alig 90 órám van benne úgy, hogy legtöbbször sajnos csak ilyen 1-2 órákat volt időm vele játszani nyár vége óta, pedig ha tehetném, ennek a többszörösét beleöltem már volna, annyira addiktív, abbahagyhatatlan. A legjobb pontja a játéknak maga a force feedback (ezen vélhetőleg sokat csiszoltak a cikk megjelenése óta) – írom mindezt úgy, hogy én is egy Thrustmaster TMX-szel nyomom (ez gyakorlatilag a T150 X-Box változata), de ennyire autentikusan egyik autószimulátor sem adta vissza a vezetési élményt. Itt kérem az autóknak súlya van, a kerekeknek tapadása és kopása, a kanyarbevételeknek tétje… egy több órás futam (mert ilyenek is vannak) kisebb izomlázat okozhat, másnap is lehet érezni a force feedback hatását.
Nemrég szereztem be a szimulátor-sarkomba egy 32“-os ívelt Samu monitort, így kellő felszereléssel kész adrenalinbombában lehet részünk. A sebességérzet nagyszerű, és bár a grafika talán nem a legkorszerűbb (bár szerintem így is gyönyörű), az autók kidolgozottságára nem lehet panasz, az utolsó csavarig hűen modellezték le őket. A kocsik belül talán még egy fokkal részletgazdagabbak is, mint kívül, mivel számoltak azzal, hogy a játékosok 99%-a belső nézetet fog használni. A műszerfalakon ugyanazokat a kijelzőket látjuk, mint a valódi GT-futamok közvetítésein.
A játékot megjelenése óta folyamatosan fejlesztik, és itt nem csak toldozgatásokról van szó. A héten frissült 1.8.0-ra a játék (rá 1-2 napra már 1.8.1-re
), ennek örömére alapos ráncfelvarrást végeztek a Kunosnál. Frissült a grafikus motor a még újabb Unreal motorra, szebbek lettek a fények, és úgy maga az összkép. A force feedback-en is tovább csiszoltak (holott az már eddig is a topon volt), ahogy a fizikán is, a mostani változatban alacsonyra állított TC mellett is jobban tapadnak az autók (ez, gondolom az új játékosok bevonzásához kellett, a régiek meg valószínűleg nem sírnak miatta, így is éppen elég kihívás a pályán tartani a kocsit).
Ami a negatívumokat illeti, abból egyet emelnék ki, a boxkiállás kész rémálom ebben a játékban: gyakoroljuk sokat a boxkiállásokat, mert sokszor ezen fog múlni. Pl., ha a boxban nem méterre pontosan állunk be a kijelölt helyre, a szerelők állnak, mint a katonatiszt, és értékes másodpercek vesznek elcsak azzal, hogy a motor újraindítása után pár métert arrébb tolatunk. A boxban a játék felad egy külön menüt, ami elsőre nehezen átlátható, és nem is volt egyértelmű, hogy ezen a panelen tudom pl. a kötelező pilótacserét is intézni (utólag buktam is a versenyt emiatt). Szerencsére a sima Assetto Corsával szemben itt a boxutcában végre van valami élet, ha csak minimális is, imádom nézni, ahogy a motion capture-rel animált emberkék kereket cserélnek és feltankolnak.
Jó, még egy negatívumot nem bírok ki, hogy ne említsek, a menükben hallható zenéket. Van belőlük talán 2 darab összesen, jellegtelenek, sekélyesek, rövidek és mintha nem lennének önmagukban elég repetitívek, folyamatosan loopolva mennek. Cserébe ugyanolyan idegesítően benne maradnak a hallójáratainkban, mint egy Máté Péter-dal.
Érdekes, de számomra kellemes meglepetés volt a játék multis része is. Ugyan csak 6-8 alkalommal multiztam eddig, az első benyomásaim alapján a match making kifejezetten jól dolgozik, eddig mindig hozzám hasonló képességű játékosokkal kerültem egy pályára. Ezeket félve írom és le is kopogom, mert pont a játékostársak miatt utálom a legtöbb játékban a multis részt. Másrészt, talán a játék szimulátor jellegéből adódóan is, itt nem jellemzők a komoly(talan) roncsderbik az online futamokon, a játékosokra inkább jellemző a sportszerűség(re törekvés) és az, hogy még a kiélezett helyzetekben is próbálják elkerülni az ütközést. Nem is csoda, mert mindenki a magas Safety Ratingre hajt, a játék értékes SA-pontokkal díjazza, ha elkerüljük az egymásnak koccanásokat. Ugyanígy részletes grafikonokon elemezhetjük ki a fejlődésünket, pl. ami az autónk feletti kontrollt, vagy a konzisztenciát illeti (azaz, hogy nem az a legfőbb, hogy minél gyorsabbak legyünk, hanem hogy közel azonos köridőket autózzunk).
Ezt jó bő lére eresztettem
, és talán nem is olvassa el senki, de nagyon kíváncsi lennék, Sityi hogyan vélekedne a játék mostani állapotáról. Ne ijedjen meg senki a cikkben írtaktól, nem kell ide Fanatec, egy szolidabb Thrustmaster-rel is kiváló vezetési élmény nyújt. A magam részéről teljesen le vagyok nyűgözve, játékra ennyire nagyon régen kattantam rá. Egy-egy hosszabb futam kellemesen ki tud fárasztani szellemileg. Kitartónak kell lenni, mert enyhén szólva nem ad azonnali sikerélményt, de ez egy ilyen műfaj, ami a folyamatos tanulásról és a határok feszegetéséről szól, ami idővel meghálálja magát.

A játékot megjelenése óta folyamatosan fejlesztik, és itt nem csak toldozgatásokról van szó. A héten frissült 1.8.0-ra a játék (rá 1-2 napra már 1.8.1-re

Ami a negatívumokat illeti, abból egyet emelnék ki, a boxkiállás kész rémálom ebben a játékban: gyakoroljuk sokat a boxkiállásokat, mert sokszor ezen fog múlni. Pl., ha a boxban nem méterre pontosan állunk be a kijelölt helyre, a szerelők állnak, mint a katonatiszt, és értékes másodpercek vesznek elcsak azzal, hogy a motor újraindítása után pár métert arrébb tolatunk. A boxban a játék felad egy külön menüt, ami elsőre nehezen átlátható, és nem is volt egyértelmű, hogy ezen a panelen tudom pl. a kötelező pilótacserét is intézni (utólag buktam is a versenyt emiatt). Szerencsére a sima Assetto Corsával szemben itt a boxutcában végre van valami élet, ha csak minimális is, imádom nézni, ahogy a motion capture-rel animált emberkék kereket cserélnek és feltankolnak.
Jó, még egy negatívumot nem bírok ki, hogy ne említsek, a menükben hallható zenéket. Van belőlük talán 2 darab összesen, jellegtelenek, sekélyesek, rövidek és mintha nem lennének önmagukban elég repetitívek, folyamatosan loopolva mennek. Cserébe ugyanolyan idegesítően benne maradnak a hallójáratainkban, mint egy Máté Péter-dal.
Érdekes, de számomra kellemes meglepetés volt a játék multis része is. Ugyan csak 6-8 alkalommal multiztam eddig, az első benyomásaim alapján a match making kifejezetten jól dolgozik, eddig mindig hozzám hasonló képességű játékosokkal kerültem egy pályára. Ezeket félve írom és le is kopogom, mert pont a játékostársak miatt utálom a legtöbb játékban a multis részt. Másrészt, talán a játék szimulátor jellegéből adódóan is, itt nem jellemzők a komoly(talan) roncsderbik az online futamokon, a játékosokra inkább jellemző a sportszerűség(re törekvés) és az, hogy még a kiélezett helyzetekben is próbálják elkerülni az ütközést. Nem is csoda, mert mindenki a magas Safety Ratingre hajt, a játék értékes SA-pontokkal díjazza, ha elkerüljük az egymásnak koccanásokat. Ugyanígy részletes grafikonokon elemezhetjük ki a fejlődésünket, pl. ami az autónk feletti kontrollt, vagy a konzisztenciát illeti (azaz, hogy nem az a legfőbb, hogy minél gyorsabbak legyünk, hanem hogy közel azonos köridőket autózzunk).
Ezt jó bő lére eresztettem

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.