Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Assetto Corsa Competizione teszt [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Assetto Corsa Competizione teszt
Az egyik legfiatalabb versenysorozat is játékot kapott.

Assetto Corsa Competizione

Assetto Corsa Competizione
A legutóbbi Assetto Corsa Competizione cikkek, hírek
1591 levél
Válasz 21.11.29. 22:38 #5
Sityi
Két és fél év nagy idő - örülök, hogy sikerült gatyába rázni a cuccot. Valamikor az ünnepek környékén előveszem akkor és megnézem újra. Köszi a beszámolót!
https://www.mixcloud.com/Sityi/
10920 levél
Válasz 21.11.29. 13:40 #4
Dark Archon
Ötletes ez a szék is
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
3048 levél
Válasz 21.11.28. 17:08 #3
Aryx
Hát igen, ez egy ilyen hobby. Anno nézegettem én is – sokszor elég drága – épített cockpiteket, de letettem róla helyhiány miatt. Végül tökéletesen beértem ezzel az üléssel, olcsó és kompakt, bármikor összecsukható, és akkor helyet sem foglal... az én szintemnek ez elég. Jó kis setupnak tűnik, amit terveztetek btw.
„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”
10920 levél
Válasz 21.11.28. 12:23 #2
Dark Archon
Engem egy ismerősöm által érintett a téma, aki sokat tolja. Én mondjuk egy percet sem játszottam vele, de közösen terveztünk hozzá egy PILÓTAFÜLKÉT. Aztán persze kiderült, hogy árban ugyanott lenne, mint az egyébként is kapható cuccok

Mondjuk nála ITT kezdődik egy kormány.
Dark Archon | i5-8600 - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN
3048 levél
Válasz 21.11.27. 23:51 #1
Aryx
Játszik itt vele valaki? Ez a cikk még egy nagyon korai állapotában íródott a játéknak, azóta rengeteget fejlődött, mintha nem is ugyanarról a játékról lenne szó. Alig 90 órám van benne úgy, hogy legtöbbször sajnos csak ilyen 1-2 órákat volt időm vele játszani nyár vége óta, pedig ha tehetném, ennek a többszörösét beleöltem már volna, annyira addiktív, abbahagyhatatlan. A legjobb pontja a játéknak maga a force feedback (ezen vélhetőleg sokat csiszoltak a cikk megjelenése óta) – írom mindezt úgy, hogy én is egy Thrustmaster TMX-szel nyomom (ez gyakorlatilag a T150 X-Box változata), de ennyire autentikusan egyik autószimulátor sem adta vissza a vezetési élményt. Itt kérem az autóknak súlya van, a kerekeknek tapadása és kopása, a kanyarbevételeknek tétje… egy több órás futam (mert ilyenek is vannak) kisebb izomlázat okozhat, másnap is lehet érezni a force feedback hatását. Nemrég szereztem be a szimulátor-sarkomba egy 32“-os ívelt Samu monitort, így kellő felszereléssel kész adrenalinbombában lehet részünk. A sebességérzet nagyszerű, és bár a grafika talán nem a legkorszerűbb (bár szerintem így is gyönyörű), az autók kidolgozottságára nem lehet panasz, az utolsó csavarig hűen modellezték le őket. A kocsik belül talán még egy fokkal részletgazdagabbak is, mint kívül, mivel számoltak azzal, hogy a játékosok 99%-a belső nézetet fog használni. A műszerfalakon ugyanazokat a kijelzőket látjuk, mint a valódi GT-futamok közvetítésein.

A játékot megjelenése óta folyamatosan fejlesztik, és itt nem csak toldozgatásokról van szó. A héten frissült 1.8.0-ra a játék (rá 1-2 napra már 1.8.1-re ), ennek örömére alapos ráncfelvarrást végeztek a Kunosnál. Frissült a grafikus motor a még újabb Unreal motorra, szebbek lettek a fények, és úgy maga az összkép. A force feedback-en is tovább csiszoltak (holott az már eddig is a topon volt), ahogy a fizikán is, a mostani változatban alacsonyra állított TC mellett is jobban tapadnak az autók (ez, gondolom az új játékosok bevonzásához kellett, a régiek meg valószínűleg nem sírnak miatta, így is éppen elég kihívás a pályán tartani a kocsit).

Ami a negatívumokat illeti, abból egyet emelnék ki, a boxkiállás kész rémálom ebben a játékban: gyakoroljuk sokat a boxkiállásokat, mert sokszor ezen fog múlni. Pl., ha a boxban nem méterre pontosan állunk be a kijelölt helyre, a szerelők állnak, mint a katonatiszt, és értékes másodpercek vesznek elcsak azzal, hogy a motor újraindítása után pár métert arrébb tolatunk. A boxban a játék felad egy külön menüt, ami elsőre nehezen átlátható, és nem is volt egyértelmű, hogy ezen a panelen tudom pl. a kötelező pilótacserét is intézni (utólag buktam is a versenyt emiatt). Szerencsére a sima Assetto Corsával szemben itt a boxutcában végre van valami élet, ha csak minimális is, imádom nézni, ahogy a motion capture-rel animált emberkék kereket cserélnek és feltankolnak.
Jó, még egy negatívumot nem bírok ki, hogy ne említsek, a menükben hallható zenéket. Van belőlük talán 2 darab összesen, jellegtelenek, sekélyesek, rövidek és mintha nem lennének önmagukban elég repetitívek, folyamatosan loopolva mennek. Cserébe ugyanolyan idegesítően benne maradnak a hallójáratainkban, mint egy Máté Péter-dal.

Érdekes, de számomra kellemes meglepetés volt a játék multis része is. Ugyan csak 6-8 alkalommal multiztam eddig, az első benyomásaim alapján a match making kifejezetten jól dolgozik, eddig mindig hozzám hasonló képességű játékosokkal kerültem egy pályára. Ezeket félve írom és le is kopogom, mert pont a játékostársak miatt utálom a legtöbb játékban a multis részt. Másrészt, talán a játék szimulátor jellegéből adódóan is, itt nem jellemzők a komoly(talan) roncsderbik az online futamokon, a játékosokra inkább jellemző a sportszerűség(re törekvés) és az, hogy még a kiélezett helyzetekben is próbálják elkerülni az ütközést. Nem is csoda, mert mindenki a magas Safety Ratingre hajt, a játék értékes SA-pontokkal díjazza, ha elkerüljük az egymásnak koccanásokat. Ugyanígy részletes grafikonokon elemezhetjük ki a fejlődésünket, pl. ami az autónk feletti kontrollt, vagy a konzisztenciát illeti (azaz, hogy nem az a legfőbb, hogy minél gyorsabbak legyünk, hanem hogy közel azonos köridőket autózzunk).

Ezt jó bő lére eresztettem , és talán nem is olvassa el senki, de nagyon kíváncsi lennék, Sityi hogyan vélekedne a játék mostani állapotáról. Ne ijedjen meg senki a cikkben írtaktól, nem kell ide Fanatec, egy szolidabb Thrustmaster-rel is kiváló vezetési élmény nyújt. A magam részéről teljesen le vagyok nyűgözve, játékra ennyire nagyon régen kattantam rá. Egy-egy hosszabb futam kellemesen ki tud fárasztani szellemileg. Kitartónak kell lenni, mert enyhén szólva nem ad azonnali sikerélményt, de ez egy ilyen műfaj, ami a folyamatos tanulásról és a határok feszegetéséről szól, ami idővel meghálálja magát.
„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.