Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Anno 1800

Anno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunk

Elképesztő mennyiségű újdonságot hozott a második DLC-csomag.

2020.12.26. 15:45 | szerző: Wing | Ismertető/teszt

Ez már a sokadik alkalom, hogy az Anno 1800-ról írok (és nem az utolsó, de erről majd később), de egyáltalán nem bánom. Előbb jót szórakoztam a bétával, majd jött a teljes játék, amit követett a Season Pass 1 első, második, majd harmadik DLC-je. Most némileg egyszerűsítve a történetet, egyetlen cikkben mutatom be a teljes Season 2 Passt, amely újfent három DLC-t tartalmaz, és ha lehet, még nagyobb szabású, mint az első volt.

Anno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunk

Időrendi, illetve fordított fontossági sorrendben haladva a Season 2 Pass első kiegészítője a Seat of Power, amellyel egy régi ismerős játékelemet üdvözölhetünk újra az Anno-világban: a palotaépítést. A veterán rajongók még biztosan emlékeznek az Anno 1404: Venice palotaépítgetős mókájára, amely azonban itt számos új funkcióval bővítette az amúgy is elég színes repertoárt. A palota ugyanis több, mint díszítőelem, fontos funkcióval is bír: itt dolgozik az államigazgatás, innen irányítjuk egész birodalmunkat. Különböző rendeleteket hozhatunk, amelyek hatással vannak a termelékenységre, a közhangulatra, a raktározásra és számos egyébre. Az államigazgatás öt „minisztériumból” áll (közigazgatási, kulturális, kereskedelmi, munkaügyi és jóléti), és az elérhető rendeletek ezekhez passzolnak.

Némileg furcsa, de egy palota hatósugara nem terjed ki teljesen az adott szigetre, azt csak annak folyamatos bővítésével tudjuk növelni. A maximális méretet a rendelkezésre álló „befolyás” (influence) szabja meg, az elérhető rendeleteket pedig az adott sziget turisztikai vonzóereje (attractiveness). Utóbbi miatt rá vagyunk kényszerítve arra, hogy a palota a legnagyobb és elvileg legszebb szigetünkön legyen – leginkább ott, ahol a botanikus kert, a múzeum és az állatkert is van. Palotánk csak egy lehet, viszont a többi szigetre valamelyik minisztérium kirendeltségét felépíthetjük, amivel lényegében átvisszük a palota egyik, tetszés szerinti bónuszát. Nagyjából ezzel le is fedtem a Seat of Power újdonságait, a palota jópofa dolog, és a játék vége fele rendkívül hasznos bónuszokat tud adni, emellett rendkívül jól is néz ki.

Anno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunk

A következő DLC, a Bright Harvest nevéhez illően a mezőgazdaságot alakítja át jelentősen. Az előző részekhez képest az Anno 1800 farmjai sokkal jelentősebb területet foglalnak el, így a játék közepétől kezdve, néhány ezer investor mellett már teljes szigeteket kell átalakítanunk mezőgazdasági termelésre – ez különösen igaz például a kávéra, mely az újvilágból származó talán legfontosabb fogyasztási cikk. A Bright Harvest erre a problémára nyújt megoldást, méghozzá kétféleképpen. Az állattenyésztéssel foglalkozó épületeinknél megjelenik a gabonasiló, mint kiegészítő modul, amely az adott világban termelt gabonát (búza, kukorica, teff) felhasználva jelentős termelési bónuszokat ad. A növénytermesztés ennél bonyolultabb és izgalmasabb. A silóhoz hasonlóan lehetőségünk van gépállomással kibővíteni a farmjainkat, melyeknek üzemanyagra van szükségük a működéshez. Ehhez azonban üzemanyag-állomást is építenünk kell a közelben, ami vasúton szállított nyersolajat „fogyaszt”, és üzemanyaggal látja el a közeli gépállomásokat.

Ebből következik, hogy városainkat és a farmokat alaposan át kell terveznünk, hiszen lényegében mindenhová el kell szállítanunk a nyersolajat – akár olyan szigetekre is, ahol erre nem volt szükség. A gépállomás nem csupán növeli a termelékenységet, de a művelhető területet is kibővíti, és a gépesítésnek köszönhetően ezzel párhuzamosan kisebb munkaerő is elég. Ezek jelentős bónuszok, amelyekre nagyon nagy szükség van, ahogy elérjük a néhány tízezres investor-populációt. Ezeken túl a Bright Harvest rengeteg új ipari és mezőgazdasági dekorációval gazdagítja a repertoárt – beleértve a vörös téglafalakat, mely az ipari forradalom (angol) városainak látképét a mai napig jelentősen befolyásolják.

Anno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunk

És végül jöjjön a „fő” DLC, a Land of Lions, amely egy ideje már teljes extázisban tartja az Anno-közösséget. Ahogy az előző Season Passban a The Passage, úgy a „LoL” is egy új kontinensre kalauzol el bennünket, ez pedig nem túl meglepő módon Afrika (azon belül is leginkább Etiópia). Ha idén tavasszal dicsértem a The Passage-et a remek története miatt, úgy ez sokszorosan igaz a Land of Lionsra: az új világ, Enbesa története a fő- és mellékküldetésekkel hosszú órákra leköti a játékost. Rengeteg alkalommal kellett morális szempontból nehéz döntéseket hozni, amelyek leginkább a hagyomány és az iparosítás szembenállásáról szóltak, de természetesen (ha erősen kilúgozott formában is, de) felmerül a gyarmatosítás érzékeny témája is.

A szövevényes, fordulatokkal teli történetben nemegyszer kell rejtvényt fejtenünk, régi írásokat „dekódolnunk” vagy épp szabotázsakciókat végrehajtanunk. Sokszor egy „rossz” válasz véglegesen megszabja az adott sziget további sorsát, és akár a teljes népesség eltűnéséhez is vezethet. A zseniális történeten kívül természetesen a városépítés is tartalmaz sajátos vonásokat. Leghangsúlyosabb kétségtelenül az öntözőcsatornák megjelenése, amelyek elengedhetetlenek a mezőgazdasághoz. Emellett számos új termelési lánc jelenik meg (nyersanyagokkal, amelyeket az ó- és újvilágból is kell beszereznünk), ezek a két új enbesai populáció (a pásztorok és vének) igényeinek kielégítéséhez szükségesek.

Anno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunk

Az új régión kívül egy teljesen új játékmechanizmus is megjelenik: a kutatás-fejlesztés. Valljuk be, az ipari forradalmat nem is lehetne hitelesen ábrázolni ezek nélkül. Ehhez vissza kell térnünk az óvilágba, de nem szakadunk el teljesen Enbesától, hiszen a kutatáshoz szükséges magasan képzett kutatógárdát az európai mérnökökkel együtt ők adják. Ez némileg ugyan (messze) elrugaszkodik a valóságtól, de mindenesetre jópofa játékelem. Természetesen ez az új populáció is egyedi igényekkel rendelkezik, ráadásul egyedi házakban – kollégiumokban – laknak, amelyek amúgy rendkívül jól mutatnak. Ezzel a sokféle ipari, múzeumi, állatkerti stb. negyedek mellé megjelenik az egyetemi negyed is, hiszen az egyetem közelsége elengedhetetlen az enbesai diáksereg számára.

Ez tehát az Anno 1800 második Season Passa, amely ismét egy komplett játéknyi újdonsággal örvendezteti meg a rajongókat. Az új DLC-kkel együtt érkezett ingyenes patchek ráadásul tovább finomították a kezelőfelületet, elképesztően könnyen tudunk menedzselni öt különböző régiót tucatnyi szigettel és több tízezres lakossággal. A végére pedig a legjobb hír: köszönhetően a remek eladásoknak a játék ezzel nem ér véget, hiszen dacára a fogadkozásoknak a BlueByte részéről, lesz Season 3 Pass is. ■

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega biztosította.

Anno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunkAnno 1800 – Season 2 Pass – Újabb három DLC-t kaptunk
Anno 1800
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Anno 1800

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló