Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Fights in Tight Spaces

Fights in Tight Spaces early access próbakör – Kártyabunyó

Körökre osztott pofozkodás kártyából olvasva.

2021.02.28. 22:10 | szerző: GeryG | Előzetes

Verekedős játékkal tele a padlás, de ugyanez elmondható az XCOM-jellegű körökre osztott taktikai játékokról is. Oké, kártyás játékokból már jóval kevesebb van, de azért akad szép számmal ilyen is. Na, de olyan, ami e három jellegzetességeit mind magán viseli... Bevallom férfiasan, egyetlen ilyen játék sem jut eszembe. Illetve most már igen, méghozzá a Ground Shatter stúdió jóvoltából. A csapat már eddig is ismert volt hétköznapi műfajokat nem épp hétköznapi formában tálaló játékairól (a RICO és a Skyscrappers is egyedi volt), így már meg sem lepődtem, amikor a verekedős játékok műfaját is sikerült alaposan megkavarniuk.

Fights in Tight Spaces early access próbakör – Kártyabunyó

A Fights in Tight Spaces tehát dióhéjban egy verekedős játék, amelyben igen szűk terepen kell egyszerre mindig minimum kettő, de inkább 3-4-5 ellenfelet lepofoznunk. Ügynökünk szerencsére igen jól képzett bunyós, akinek millió plusz három fogás van a tarsolyában. Csak valahogy elég feledékeny szegény, ezért egy-egy csata közben mindig csak néhány tucat jut az eszébe. Ez persze általában már bőven elég a gazfickók ellen, feltéve, hogy okosan és taktikusan sütjük el őket. Mert itt bizony nem a billentyűkombók ínhüvelygyulladást garantáló csépeléséről van szó. Ez kérem fejjáték, de nagyon. Ügynökünk ütéskészlete ugyanis kártyapaklik formájában áll rendelkezésünkre. Ebből kell hát kigazdálkodnunk, hogy a ránk eső körben éppen kit merre és hogyan fogunk ütni-rúgni-lökni-fojtani-borítani-mellbimbócsavargatni.

A cím igen találó, mivel az „arénák” tényleg amolyan háromszor négy méteres kis lukak, ahová gyakran egy ’90-es évekbeli fiúbanda teljes létszámát beszuszakolja a játék. Ellenfeleink nem túl eszesek, de cserébe ott is izmuk nőtt, ahova nem kellett volna. Éppen ezért kis taktikázással és előrelátással ügyesen ki lehet őket cselezni, sőt, bizonyos helyzetekben akár egymás ellen is fordítani. Mert vannak olyan szituk, amikor előre lehet tudni, hogy egy adott karakter a négyzetekre osztott pálya melyik szektorát fogja biztosan támadni. Ha ügyesen lavírozunk, a kör végére pont oda tudjuk lökni vagy rúgni valamelyik ellenfelet, akit így annak társa fog támadni. De még így sem lehetünk nyugodtak, ugyanis ügynökünk nem John Wick, piszok hamar, már akár néhány benyelt pofontól is megköszöni a részvételt, és inkább csendben hazasunnyog. Vagyis ha elfogy az életerő, vége a játéknak.

Fights in Tight Spaces early access próbakör – Kártyabunyó

Márpedig életerőnket az egyes „kampányok” során pályáról pályára visszük tovább, és csak néha van lehetőségünk két bunyó között nyalogatni picit a sebeinket. A későbbi helyszíneken pedig már egyre keményebb tagok ugranak a nyakunkba, van köztük lángszórós muki is, akit már nem lehet csak úgy két nyaklevessel álomba ringatni. Szóval a Fights in Tight Spaces alapvetően nem ígérkezik könnyű játéknak. De cserébe piszok szórakoztató, ha rákapunk a logikájára, akkor jól el lehet vele lenni.

A grafika elég egyedi, mondhatni nagyon puritán, de ez most nem negatívum, sőt. A pályák fehérek, ügynökünk fekete-fehér, ellenfeleink pedig általában a piros valamely árnyalatában virítanak. A mozdulatok animációi teljesen rendben vannak, és egy orrtörésnél egy kólásüvegnyi vér fröcsköl szerteszét. Szóval ez a sajátosan minimalista design pont jól illik a játékhoz.

Fights in Tight Spaces early access próbakör – Kártyabunyó

Mivel a Fights in Tight Spaces még csak a minap rajtolt el, és egyelőre csak korai változatában érhető el a Steamen, még nagyon sok minden változhat benne. De az alapok már most elég jók. Azt egyelőre nem tudni, hogy a fejlesztők milyen jellegű bővítésekre készülnek, de további paklik és kampányok még azért elférnek. És lehet még itt-ott csiszolni a támadások erején is. Szóval a lényeg, hogy a játék már most, félkész állapotában is elég jó, és ez később csak még jobb lehet. ■

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Fights in Tight Spaces early access próbakör – KártyabunyóFights in Tight Spaces early access próbakör – KártyabunyóFights in Tight Spaces early access próbakör – KártyabunyóFights in Tight Spaces early access próbakör – KártyabunyóFights in Tight Spaces early access próbakör – KártyabunyóFights in Tight Spaces early access próbakör – Kártyabunyó
Fights in Tight Spaces
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Fights in Tight Spaces

hozzászólások (3)

Lacko
Lacko 2021.03.01. 07:11
Amikor meghaltam. azt hittem, hogy azt a szobát kell majd újrakezdeni. De nem. Na mondom, sebaj, akkor a küldetést kezdem újra. De nem. Az egész játékot elölről kell kezdeni!!! Ez azért nagyon kemény. Ilyen permadeath-et eddig csak a Ghost Reconban láttam, de ott opcionális.
Értem én, hogy deck builder, de azért megmaradhatna a küldetés elején lévő deck-kem és azzal mehetnék neki.
Megpróbálom majd kikeresni a save filet és azt elmenteni minden meccs elött. De azért ezt a játék is megtehetné nekem.
GeryG
GeryG 2021.03.01. 09:00
Valóban, az elég frusztráló, pláne, hogy a későbbi pályákon már bitang kemények tudnak lenni az ellenfelek. És elég ritka a gyógyítási lehetőség (plusz drága is). De egyelőre early access, szóval ezeken még lehet faragni, szerintem fognak is. Az alapok meg jók. :)
Lacko
Lacko 2021.03.01. 09:43
Nekem elég nehéz volt (Én csak a demóval játszottam), de azok a barátaim, akik szoktam Steamen ilyen kártyás-harcolós játékokkal játszani, azt mondták, hogy túl könnyű és a kártya rendszer is elég primitív még.
Engem már a demóban sikeresen kiütött az első komolyabb ellenfél.
ajánlott olvasnivaló