Épp egy éve már, hogy megjelent a Team Ninja legutóbbi játéka, a Nioh 2. Ahogy a 2017-es első rész, úgy első körben ez is csak a Sony akkor még egyetlen aktuális konzoljára, PlayStation 4-re érkezett meg. Csakhogy tavaly ősszel sok-sok évnyi várakozás után végre a boltokba került (már ahol...) a PlayStation 5 is, így adta magát, hogy a játék az új, sokkal erősebb konzolra is megjelenjen. És ha már így tett, akkor azzal egy füst alatt PC-n is tiszteletét tette. A PS4-es változatról és az elmúlt évben megjelent DLC-kről Zoo_Lee már minden fontosat elmondott, míg a PC-s verziót TheHolyOne vesézte ki. Így már csak egy kiadás maradt ki a sorból, de most ezt is pótoljuk.

A Nioh 2 tehát a PC-s kiadással egyszerre jelent meg PlayStation 5-re, ráadásul a The Nioh Collection az első rész felújított kiadását is tartalmazza. Itt fontos megjegyezni, hogy aki korábban beruházott már a Nioh és/vagy a Nioh 2 játékokra PlayStation 4-en, annak természetesen nem kell újra megvásárolnia őket az új konzolra, automatikusan megkapja arra is.
A Team Ninja is követi a konzolokon már néhány éve bevált módszert, miszerint a játékosok kezébe adja a döntést a játékok teljesítményével és látványával kapcsolatban. A játék elején (és egyébként később is bármikor) három mód közül választhatunk. A standard PS5 mód jelenti a legszebb és legrészletesebb látványt, ami észrevehetőn gazdagabb lett a PS4-es kiadáshoz képest. Mindezt stabil 60 fps teljesítménnyel, amit ugyanakkor a felbontás dinamikus variálásával ér el. Aki viszont ragaszkodik a 4K-s felbontáshoz, az választhatja ezt a módot is, ám cserébe le kell mondania a részletesebb grafikáról (persze egy 2020-as játékról lévén szó, csúnyának így sem nevezhető, sőt...). Ezek mellett a harmadik opció is sokaknak lehet igen érdekes. Ez ugyanis a 120 fps mód, amely a felbontást 1080p-re csökkenti, a látvány is a régi marad, de cserébe a PlayStation 5 kisajtolja magából a 120 képkockát másodpercenként. Mondanom sem kell, hogy a legdinamikusabb, legfolyamatosabb élményt ez kínálja.

A Nioh részei ugyebár a Souls játékok által kitaposott ösvényen bandukolnak előre, ami azt jelenti, hogy úton-útfélen meg fogunk bennük halni. Ez bizony a PS4-es kiadásban duplán szívás volt. Persze, piszkálja az ember egóját, amikor egy Gollamra hajazó yokai vigyorogva átlapátolja a túlvilágra. De ez sokkal bosszantóbb jelenség volt annak fényében, hogy a régebbi konzolon a respawn előtti töltési idő gyakran akár a fél percet is meghaladhatta, ami eléggé meg tudta törni a lendületet, és el tudta venni a folytatástól a kedvet. Nos, szerencsére a PlayStation 5 SSD-jének köszönhetően ez a jelenség a múlté. Az új kiadásban sem fogunk ritkábban bukni, de amennyi idő alatt a PS4-en elbukhattunk háromszor, addig itt megtehetjük tízszer is, köszönhetően a 2-3 másodpercre zsugorodott töltési időnek. Áldás vagy átok? Mindenki döntse el maga.
A Nioh játékok nem csak látványukban és teljesítményükben lettek „nextgenek”, de a fejlesztők nem feledkeztek meg a PS5 mellé járó egyéb extrákról sem. A játékok így remekül kihasználják a DualSense oly sokat dicsért új funkcióit, mint az adaptív ravasz (íjászatnál érzed a húr feszességét) vagy a haptikus rezgések (csapj oda a kardoddal egy sziklára, és érezni fogod). Emellett a megfelelő fejhallgató birtokában a 3D-s hangzást is ki lehet élvezni, bár én ezt sajnos nem tudtam kipróbálni egyelőre.

A Team Ninja remek munkát végzett a The Nioh Collection fejlesztése során. Látszik, hogy a csapat nagy tapasztalattal bír a Sony konzoljaival. Nemc sak egy egyszerű portot kaptunk, hanem egy tényleg tovább csiszolt és technikailag is új szintet képviselő új kiadást. Ez különösen az első rész felújítására igaz, de azért érezhető a különbség a Nioh 2 esetében is.