26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Kapital: Sparks of Revolution teszt – Választhatsz rossz és még rosszabb között

A stratégiai játék, ahol a lényeg, hogy bármit teszel is, utálni fog a néped.

Írta: GeryG 1 hozzászólás

A városépítő stratégiai játékok egy kicsit mindig is furcsa helyzetben voltak. Bár sokmilliós rajongótáborral rendelkeznek, mégsem tudtak sosem igazán meghatározó műfajjá válni. Éppen ezért a rajongók sem voltak soha elárasztva a jobbnál jobb játékokkal, de szerencsére cserébe az a kevés, ami készült, általában elég jól sikerült. Ráadásul e játékok mindig igyekeztek valamiben különbözni a konkurenciától, így elég változatos paletta jöhetett létre az évtizedek során. Ide csatlakozik be most a Lapovich Team játéka, a Kapital: Sparks of Revolution is.

Kapital: Sparks of Revolution teszt – Választhatsz rossz és még rosszabb között

A játékra tökéletesen igaz az, amit fent írtam: megpróbál valami egyediséggel kitűnni a többiek közül. Ez ebben az esetben a téma maga. A játékosok az első világháború utáni napokba csöppennek. A harcoló csapatok épp csak elvonultak a frontról, a társadalom pedig romokban hever, a gazdaságról nem is beszélve. Nem épp ez az ideális helyzet, amikor valaki szívesen átvenné egy porig rombolt város polgármesteri címét. Márpedig ránk pontosan ez vár, és ahogy azt előre sejteni lehet, nagyon nem lesz könnyű dolgunk.

Tulajdonképpen egy romhalmazt veszünk át, ami még a kisebbik gond. A nagyobbikat természetesen a hitehagyott, megtizedelt, elégedetlen, éhező, de cserébe a jövőképével sziklaszilárdan tisztában lévő lakosság jelenti. Ha röviden kellene összegezni a ránk váró élményeket, akkor a folyamatos megfelelési kényszer, az állandó elégedetlenség és a soha meg nem szűnő morális válsághelyzet írja le a legjobban a játékot. A feladatunk nem csupán a város újjáépítése, de közben különböző társadalmi rétegek igényeinek lehetőségekhez mérten minél jobb kiszolgálása. Márpedig lehetőségeink és főleg erőforrásaink igen korlátozottak, ahogy az egy háború utáni időszakban lenni szokott. Éppen ezért soha nem lesz elég kapacitásunk arra, hogy minden réteg szükségleteit optimálisan ki tudjuk szolgálni.

Kapital: Sparks of Revolution teszt – Választhatsz rossz és még rosszabb között

A nemesi réteg szolgáltatja a biztonságot, a polgárok fizetik az adót, a munkások meg... nos, ők dolgoznak. Mindegyik rétegnek más jellegű épületekre és szolgáltatásokra van szüksége. Mivel erőforrásból és dolgos kézből is karcsú a kínálat, így az építkezések lassan haladnak, ami hamar elég hosszúra nyúló várólistát eredményez. Pedig az emberek éhesek (valamiért otthon nem hajlandók enni...), így minden rétegnek más jellegű ellátást kell biztosítani. És jaj nekünk, ha valamelyiket elhanyagoljuk – márpedig a játék elég erősen kényszerít minket, hogy egyik vagy másik fél felé tolódjunk el. Az elégedetlen polgárok idővel forradalmi hangulatba kerülnek, ami még rosszabbá teszi az egyébként sem rózsás helyzetet. Minél többen lázadoznak, annál jobban lassul a város fejlődése, minél jobban lassul a város fejlődése, annál nehezebb kielégíteni a lakók igényeit, és minél nehezebben vannak kielégítve a lakók igényei, annál többen kezdenek lázadozni...

Mindezt a játék félig-meddig pofásnak mondható, de szépnek nem igazán nevezhető vizuális körítéssel tárja elénk. A grafika alapvetően 2D-s, ami önmagában nem gond, de a várostervezés szempontjából vannak korlátai. Ilyen például az is, hogy nem lehet forgatni (még szakaszosan sem) a térképet. A látvány leginkább az ezredforduló környékét idézi, de hiába a színes megvalósítás, valahogy összecsapottnak vagy még inkább félkésznek érződik. Ez leginkább az olyan apróságokban érhető tetten, mint az építkezési vagy bontási folyamatok animációinak hiánya és hasonlók.

De a legnagyobb gond a Kapital: Sparks of Revolutionnel, hogy igazából nem tud szórakoztató lenni. Vagy legalábbis csak a játékosok egy igen kis csoportját célozza, akiket mindennél jobban hajt, hogy a legnagyobb nehézségek és az olykor már-már csalásra hajazó korlátozások ellenére is bizonyítsanak. Tisztelet nekik, ha sikerül, de számomra egy videojáték első és legfontosabb dolga továbbra is a szórakoztatás lenne. Márpedig az állandó küzdés és a folyamatosan fájó morális döntések ebben a formában a legkevésbé sem szórakoztatók, sokkal inkább frusztrálók. Ki akarnak a tömegbe lövetni egy forradalom idején?!

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Megpróbál valami egyedit hozni a műfajba
  • Aki szereti a szinte teljesíthetetlen kihívásokat, egy ideig meglesz vele
Negatívumok
  • Kiforratlan részletek
  • Középszerű látványvilág
  • Végtelenségig ismétlődő feladatok

További képek

  • Kapital: Sparks of Revolution
  • Kapital: Sparks of Revolution
  • Kapital: Sparks of Revolution
  • Kapital: Sparks of Revolution
  • Kapital: Sparks of Revolution
  • Kapital: Sparks of Revolution
  • Kapital: Sparks of Revolution
  • Kapital: Sparks of Revolution
  • Kapital: Sparks of Revolution
  • Kapital: Sparks of Revolution
GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Lacko
Lacko [11539]
Na az ilyen játékokat utálom. Nagyon tud frusztrálni.
Kösz a cikket!
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)