26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

MotoGP 23 teszt – Frissítettek, tehát vagyok?

Mi változott idénre?

Írta: Sityi

Nincs egyszerű helyzetben a Milestone a MotoGP-vel: évente kellene olyan újdonságokat hoznia, amik túlmutatnak a sima adataktualizáláson. Meg kell hagyni, becsülettel teszik ezt sok-sok éve már: anno a MotoGP 07-tel indultak neki a sport feldolgozásának (bár hozzá kell tegyem, 1999-től utaznak motoros játékokban, ugyanis akkor jelent meg az első ilyen művük, a Superbike World Championship), így a rutin már megvan ‒ a komolyabb kérdés inkább az, hogy mikor simul ki a fejlődési görbe? (Hmmm, nem valami ilyesmit kérdeztem tavaly is?)

MotoGP 23 teszt – Frissítettek, tehát vagyok?

Noha most is relatíve sok változás történt, valahogy mégsem érződik akkora horderejűnek, mint azt talán megszokhattuk. A 2023-as Moto3, Moto2 és MotoGP mezőny adott, a pályák úgyszintén (még a lefújt kazah is) – a MotoE viszont valahogy most kimaradt (és a magyar verseny is, ahogy a valóságban). Sajnos most nincs „sztorimód”, viszont helyette(?) a karriermódban lettek riválisaink, akik legyőzése plusz cél: siker esetén még jobban felfigyelnek ránk és lépdelhetünk előre kezdő Moto3-as ígéretként fel egészen a MotoGP-ig.

Emellett az irányítás kapott most extra figyelmet: az olaszok igencsak büszkén hirdetik, hogy ez a MotoGP sokkal kezdőbarátabb lett. Nos, ez tulajdonképpen igaz: minden rásegítést maximumra tekerve tényleg gyerekjátéknak tűnik ezeket a motorokat vezetni, de azért hagy némi tennivalót nekünk is. Viszont kissé túl meredeknek érzem az ugrást e között a kezdő mód és a klasszikusan asszisztált irányítási mód között, mert bár van mód egyedileg is belenyúlni a segítségek mértékébe, nekem nem érződött eléggé granulárisnak az egyes fokozatok közötti különbség (sok-kevés-ki: ez a három állás van a kormányzás-gáz-fék esetében). Mindettől függetlenül jó, hogy van, simán be tud ez vonzani új játékosokat.

MotoGP 23 teszt – Frissítettek, tehát vagyok?

Lett dinamikus időjárás is végre, ennek megfelelően a hivatalos szabályokat is leköveti a játék, azaz él a flag to flag: ha a versenyen fehér zászlóval jeleznek, onnantól az esős versenynek számít és be lehet jönni a boxba motort cserélni (ami természetesen nedves pályára van belőve).

A multinál pedig bevezetésre került a rangsorolásos rendszer, azaz elvileg hasonló tudású versenyzőkkel kerülünk össze (ha van elég játékos online).

MotoGP 23 teszt – Frissítettek, tehát vagyok?

Tudom, hogy kicsit lesajnálóan hangzik, amikor azt mondom, hogy a grafika és a hangok lényegében változatlanok maradtak tavalyhoz képest, de nem gondolom így. Ütöttem már a tavalyi részt is emiatt az állandóság miatt, de azért ha szívemre teszem a kezem, csúnyának ezt messze nem lehet mondani – és egész barátságos gépigény tartozik ehhez a színvonalhoz.

Aki most akar belefogni a motorozásban, végre tényleg jó szívvel lehet ajánlani neki is a MotoGP 23-at, és természetesen a sportág rajongói sem járnak éppen rosszul. Talán kicsit szerényebbnek tűnik az idei rész tartalmi felhozatala a „sztorimód” elhagyásával, de így is akad benne tartalom bőven. Elnézve az F1 23 árát, ha nem ragaszkodunk a négy kerékhez...

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a magnew biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Kezdőbarát irányítás is lett végre
  • A dimamikus időjárásnak hála végre van flag to flag is
Negatívumok
  • Az előző részekhez képest kevésnek tűnő újdonság

További képek

  • MotoGP 23
  • MotoGP 23
  • MotoGP 23
  • MotoGP 23
  • MotoGP 23
  • MotoGP 23
  • MotoGP 23
  • MotoGP 23
  • MotoGP 23
  • MotoGP 23
  • MotoGP 23
  • MotoGP 23
  • MotoGP 23

MotoGP 23

Platform:

Fejlesztő: Milestone

Forgalmazó: magnew

Megjelenés: 2023. június 8.

Minimális rendszerigény: Intel Core i5-4590 (4*3300)/AMD FX-4350 (4*4200), 8 GB RAM, GeForce GTX 1050 (2048 MB)/Radeon RX 460 (4096 MB), 22 GB háttértár, 64-bites Windows 8

Ajánlott konfiguráció: Intel Core i3-10100 (4*3600)/AMD Ryzen 5 1500X, 8 GB RAM, GeForce GTX 1660 Ti (6144 MB)/Radeon RX 5700 (8192 MB), 22 GB háttértár, 64-bites Windows 10

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!