25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Blockbuster Inc. teszt

Talán most végre tényleg kapunk egy The Movies helyettesítő játékot. Legalábbis a fejlesztők nagyon igyekeznek.

Írta: Lacko

Kezdetben volt a The Movies, és ezt sok-sok kreatív játékos látta, hogy jó. Nagyon jó. Én még tavaly is elővettem és leporolgattam. Voltak trükkök, hogyan lehet az eredetileg 4:3-as képarányt kitolni és a felbontást is felhúzni. És bár érződött, hogy nem mai csirke, azért még mindig nagyon vicces filmeket lehetett vele készíteni. Érzik ezt a fejlesztők is, ezért idén elég sok The Movies utánérzés fog megjelenni: The Executive - A Movie Industry Tycoon, Movie Tycoon, Hollywood Animal, Moviehouse: The Film Studio Tycoon. Mindegyik nagyon hasonlít Peter Molyneux klasszikusára... de valami mindegyikből hiányzik.

Blockbuster Inc. teszt

Nem állítom, hogy a Blockbuster Inc. lesz az, ami teljesen kitölti az űrt, és ugyanazt fogjuk érezni, mint a nagy előddel való játékkor, de picit reménykedem, hogy talán ez lesz a legközelebb hozzá. A demót bárki kipróbálhatja, és megnézheti mit is tud a játék - ami egyelőre nem túl sok. De a fejlesztők nagyon normálisak, és – legalábbis egyelőre – elég gyorsan és érdemben válaszolnak. Persze a legtöbb játékost ugyanaz érdekli, mint engem – és ezt most el is spoilerezem itt a cikk elején: lehet-e majd saját filmeket exportálni a játékból MP4-ben? És erre a fejlesztők válasza az, hogy igen.

Pár hónapja kipróbáltam a Moviehouse-t is, de az volt az érzésem, hogy tök jó, de pont a lényeg hiányzik. Klassz, hogy menedzselhetjük a stúdiót, meg kezelhetjük a színészeink hisztijeit, de nekem pont nem ez tetszett a The Moviesban, hanem az alkotás. És a többi klónban a filmek csak elméletben készülnek el: van témájuk, meg a színészeink hozzá vannak rendelve és értékeléseket kapunk rájuk, meg pénzt keresünk velük, de nem tudjuk igaziból megnézni őket. És a Blockbuster Inc.-ben ott a gomb, amivel igenis meg tudjuk tekinteni: esetlen béna kis klipek ezek, de nézhetőek. Sőt, bár rá is hagyhatjuk a játékra, hogy ő generálja le, de ha szeretnénk, akkor mi választhatjuk ki a diszletet, a jelmezeket és a jeleneteket. És ez már valami.

Blockbuster Inc. teszt

Persze még sok minden hiányzik: nem tudjuk egyelőre exportálni a klipet; csak jelmezt válthatunk, de nem tudjuk mondjuk a kardot szablyára vagy kalapácsra, esetleg virágcsokorra cserélni a színészeink kezében; az animációk palettája pedig még igencsak vérszegény (ahogy kb. minden lehetőségünk). De a lényeg, hogy ott van a játékban, és ez most már tényleg csak munkaóra kérdése, hogy mennyi tartalom kerül még bele. Ez pedig reményt ad ahhoz, hogy hátha kapunk egy modern The Moviest, amivel saját filmeket forgathatunk, és nem kell trükközni, hogy HD-ban is exportálhassunk.

A Blockbuster Inc. többi része kb. ugyanaz, mint a többi klónban: vegyünk fel színészeket, írókat, rendezőket, stábtagokat, producereket, takarítókat, konyhásnéniket stb. Építsünk nekik épületeket. Osszuk be a napirendet (8 óra munka, 8 óra pihenés...) Aztán kezdjünk filmeket gyártani, amelyeknek a minősége rengeteg mindentől függ: például, hogy evett-e, és ha igen, akkor elég jót-e a színészünk a jelenet felvétele előtt. Szerencsére lehetőségünk van újraforgatni a kevésbé jól sikerült jeleneteket. Aztán kijön a filmünk, aminek lesz egy fogadtatása és pénzt kapunk érte, meg évente díjakat zsebelhetünk be... Szóval a szokásos. De valahogy az egész túl könnyű – amit egyelőre nem is bánok –, de nincsenek akkora hisztik az alkalmazottaink részéről, mint a The Moviesban. És eléggé dől a lé: tök hamar annyi pénzem lett, hogy már nem hogy semmire nem volt gondom, de felvásároltam az összes többi stúdiót, aminek egyelőre még semmire nincs hatása.

Blockbuster Inc. teszt

Bár én a médiának kiadott bétával játszottam, de napokkal a megjelenés előtt. Ezért nem hiszem, hogy a megjelenő játék nagyságrendekkel fejlettebb lenne. Emiatt inkább azt mondom, hogy olyan, mintha early accessben lenne a játék: megyeget, működik, jót lehet szórakozni vele, de hamar ráunható. De ott van benne már most is minden, ami reményt ad, hogy jó kis játék lehet ez, ha megállja a versenyt az idén megjelenő vetélytársaival. A díszleteket és a karaktereket már most is szerkeszthetjük – és nagyon úgy néz ki, hogy Workshopra is felrakhatjuk majd. Innen csak egy lépés a jelmezek Workshopra készítése. Gyanítom, az animációkat (kardozás, tánc, mozdulatok) nem fogják kiadni a fejlesztők a kezükből – majd jönnek sorra DLC-ben. De ha bevezetnék a kellék fogalmát, és lehetne Workshopból letölteni fegyvereket, autókat, az nagyszerű lenne. Aztán a jelenetek felvételénél most még csak előre beállított kameraszögek és -mozgások vannak, de nem hiszem, hogy olyan nehéz lenne szabadon szerkeszthetővé tenni, ami megintcsak hatalmas lépés lenne a saját filmecskék alkotásában.

Őszintén nem tudom, hogy a Blockbuster Inc. lesz-e a jogos és felkent utód, vagy valamelyik másik klón győz majd. De most már igazán megérdemlünk egy új The Moviest. És a Blockbuster Inc. fejlesztőivel folytatott csevegéseim reményt adnak, hogy talán újra készíthetek vicces vagy félkomoly vietnámos filmeket meg kalózos ninjás marhaságokat. Vagy épp valamelyik aktuális blockbuster paródiáját. Igény volna rá...

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Lehet jeleneteket összerakni és a végén megnézni
  • Van benne díszlet- és karakterszerkesztő
  • A többi meg olyan, mint a többi The Movies klón
  • Aktív fejlesztők, akik lelkesen dolgoznak rajta
Negatívumok
  • Teljes, komplett játéknak még nem igazán nevezhető
  • Útkeresési hibák (nem találnak a színészek a díszlethez)

További képek

  • Blockbuster Inc.
  • Blockbuster Inc.
  • Blockbuster Inc.
  • Blockbuster Inc.
  • Blockbuster Inc.
  • Blockbuster Inc.
  • Blockbuster Inc.
  • Blockbuster Inc.
  • Blockbuster Inc.
Lacko

Lacko
Még ZX Spectrumon kezdte stratégiai játékokkal. Azóta megkedvelte a taktikai FPS-eket, a point'n'click kalandjátékokat, a gazdasági- és társadalomszimulátorokat. Örök Arma-játékos és tartalomfejlesztő.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!