Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Autók

12843 levél
Válasz 20.09.09. 09:28 #3464
Gobiakos
Fiat Linea
"You don't wanna be my enemy I promise you!" (Limp Bizkit - Get a life)
178 levél
Válasz 20.09.09. 09:00 #3463
Bengal
És mi lesz a befutó?
12843 levél
Válasz 20.09.09. 08:09 #3462
Gobiakos
Tegnap este óta gyalogkakukk lettem. Elvitték a 3 éve vásárolt kis Polo-mat. Most egy pár napig tuti nem lesz utódja, bár már kinéztem a befutót. Várós!
"You don't wanna be my enemy I promise you!" (Limp Bizkit - Get a life)
178 levél
Válasz 20.09.01. 16:15 #3461
Bengal
Ezért írtam, hogy ha valaki megengedheti akkor az új autó biztosabb választás. Vagy olyan ami bemutató autó volt és pár ezer km van benne. Én is 17 ezerrel vettem a Hondát, így azért olcsóbb, mint egy tök új. De az ilyeneket ki kell fogni.
3172 levél
Válasz 20.08.31. 22:24 #3460
Herr Hauptmann
Nyilván megvan az új autóban a tuti fasza érzés. Csak épp a pénzügyi oldala más kicsit. Megvetted, kigurulsz vele a kapun a szalonból és máris pörögnek lefelé a súlyos forintok. Brutál nagy tud lenni az újonnan vett autók értékcsökkenése.

A másik oldal: nehéz ma Mo.-on használt autót venni. Még mindig ezerrel pörög nálunk a vevők átbaszása jó pénzért. Van itt mit mérlegelni. Pro és kontrák ezerrel mindkét oldalon.

Meg lehet próbálkozni a köztes megoldás félével. Márkakereskedésekben keresni olyan fiatal használt autót, amit nem azért adott el az előző (és jó eséllyel első) tulaja, mert megtörte, valami gallyra ment benne, hanem lejárt a gyári garancia és már cserélte is újra, vagy lízingelve volt a gép, lejárt a szerződés és nem éltek a megvételi opcióval, hanem új lízing új autóra.

Egy éve vettem én is ilyen használt autót. IX. gen Honda Civic kombi. 3 évesen 32.000 km futással márkakereskedelemből, akik plusz garanciát is adtak hozzá. Kocsi kívül-belül patika, csak épp felébe került az újnak. Ez a nem mindegy.

És ha már Honda: érződik rajta hogy ezeket már nem Japánban rakják össze, hanem UK-ban a Kelet-európai vendégmunkások. Ha nem szól a zene, hallani az innen-onnan érkező apró nyiszogásokat és zörejeket. De tudtam mit veszek, a Honda nem prémium kategória. Nem is kerül annyiba a fenntartása. Pont azért választottam. 1,8 szívó-benzin. Kimegy a világból, ha megkapja kötelező törődést.

Előtte volt egy BMW E46, szintén kombi. Jó kis háromhúszdé. Imádtam. 146 ezer (legalábbis eddig tekerték vissza) kilóméterrel, 10+ évesen egy apró nyikkanás sem hallatszott sehonnan a beltérben. A prémium kategória... Németből jött, bemákoltam, soha nem volt semmi baja. Motorikusan se, meg sehogy. Csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. És mindenből a gyárit, vagy gyárihoz legközelebb álló utángyártott alkatrészt kapta. Nem a legolcsóbbat, ahogy a használt német prémiumot vásárlók nagy része teszi...Akinek van pénze majomra...ugye. Nem szabad csóróskodni meg mókolni és meghálálja. Sajnáltam túladni rajta, de jött a gyerek meg a babaváró hitel és egy olyan autó kellett ami kb 8-10 évre kiszolgál még, ha úgy adódik. Na meg ne kelljen, hogy félre legyen rakva 4-500k forint folyamatosan, ha megadja magát egy kettős tömegű, vagy egy turbó, stb.

És én is +1, hogy hülyeség ez a -első autónak vegyél roncsot- dolog. Miért törnéd meg azért, mert első autód? Nem kell megtörni és kész. Ha meg valaki olyan, hogy egyszerűen nem tud normálisan parkolni, tolatni, stb, az úgyis meg fogja húzni az ötödik autóját is, nem csak az elsőt. Ma meg más beléd gangol, nem mindegy, hogy első autód-e, vagy sem? Nekem a BMW volt az első autóm. Egy karcot se tettem rá amíg megvolt. Igaz jogsim meg jóval régebb óta van és sokat vezettem mikor kinek az autóját a családban. De akkor is. Az vidéken volt kisvárosban, max Debrecen, Nyíregyháza ami nagyobb város volt. A bömöst meg ide vettem magamnak Budapestre. Kicsit más.
Kedves Tsülögg! Te hüjje ló akki vagggy! Ez a nő I. vesz-Éjjes bosszorgány. Netuddkki.
178 levél
Válasz 20.08.31. 15:10 #3459
Bengal
Nem néztem utána, de én úgy tudom, hogy a Type-R típusoknak volt olyan az orra mint az alsó képen. Ugyan abból az évjáratból volt sima és Type-R is, és nem volt egyforma az orruk. Ezt nézted?
Az, hogy kicsi e vagy sem csak úgy tudod kideríteni, hogy beleülsz. Mindegy milyen autóról van szó. A képek csalókák, mindenképp bele kell ülni.

Nem tudom mennyi idős lehetsz, de lehet mindegy is, mert 187 centivel és 130 kilóval utálni fogod az autót, de minden hasonlót is, az összes ki/beszállásnál. Túl lehet élni persze, de nem jó. Túl alacsony az autó. Én 195 cm és 100 kg vagyok, és nem élmény a ki/beszállás. Ha nem ragaszkodsz hozzá, hogy repüljön az autó meg kanyarvadász legyen akkor szerintem neked is valami magasabb építésű lenne a jobb. Később mindenképp.
Suzuki vonalon: SX-4 S Cross vagy Vitara mondjuk

A nővérednek meg igaza van, az új autó a tuti, ha megengedheti magának valaki. Mi a használt autó vásárlások után döntöttünk úgy (mindig megszívtuk), hogy inkább hitel és új autó és nem bántuk meg. Csak tankolom és olajcsere (Honda Civic). Mi sokat megyünk,messzire is, fontos, hogy számítani lehessen az autóra.

Ne vegyél újat úgyis megtöröd: baromság. Írod, hogy motorozol, akkor már van vezetési rutinod, nem vagy kezdő. Nekem az első autóm egy 10 éves Swift volt, soha nem törtem meg. Aztán lett egy Dodge Caravan (picit nagyobb mint egy Swift), azt sikerült egy parkolásnál meghúznom, mert nem figyeltem és azt hittem már ismerem a méreteit. Szerintem, ha már ismered az autót, tudod mire képes akkor nem lesz baj. Legalábbis a te hibádból nem.

Egy új autóban azért lelheted nagyobb örömöd, mert elég kicsi az esély rá, hogy előjön valami rajt a vásárlás után. Ami egy 12+ éves kocsinál nem biztos. Mert pont nálad adja meg magát a klíma és azt mondják 70 ezer. Mennyi? Hát ez japán és ennyi. Vagy vezérlés csere. Mi? De hisz ez láncos, örök élet meg egy év! Igen, de mégis csörög, cserélni kellene.
Ezekkel akkor nem tudsz mit kezdeni, meg kell csinálni. És hiába adta el a tulaj jóhiszeműen hisz nála ezek közül semmi nem jelentkezett akkor. Nálad meg igen. Bele lehet ilyenbe futni.

Ezzel most nem akartam elvenni a kedved, meg lebeszélni sem akarlak semmiről. Csak kicsit tágítani a képet amit nézhetsz Az én véleményem, hogy ha teheted újat vegyél, mert az tuti fasza lesz és lesz egy jó autód amit 5-10 évig biztosan nyugodtan használni tudsz.

Remélem tudtam valamit segíteni.
9034 levél
Válasz 20.08.31. 13:30 #3458
goodboy007
Lassan aktuális az autóvásárlás, a keret körülbelül 2,5 millió Ft.
Egy ideig nem volt konkrét elképzelésem, csak annyi, hogy benzines és minimum 1.6-os legyen, aztán a lehetőségek átböngészése után a 8th gen. Honda Civic maradt meg, mint jelölt, több dolog miatt is:
- Megbízható, nem kell minden 2. hónapban rákölteni, a japán technikában megbízom
- 1.8 VTEC, kellően erős, jó a fogyasztása és a hangja is tetszik
- kategóriájához képest nagy csomagtartó, jól pakolható

Egy-két kérdés maradt bennem:
Elvileg 2009-től volt facelift-es verzió belőle, a 2006-2009 közöttieket britek tervezték és gyártották és sok apróság elromolhat benne, illetve olvastam, hogy ezeknek van, hogy recseg-ropog a beltere, szarok az illesztések. Elvileg az elejéről könnyű megismerni, hogy mikori gyártású az adott típus, ezen a képen jól kivehető a különbség. Felül a 2006-2008-as, középen a 2009-2011 közötti, alul a 2011-től érvényes orrmaszk.
Ennek ellenére több, 2008-as évjáratú autót is a középső, "nem egybefüggő" orrmaszkal árulnak, illetve van 2009-es is a régebbivel, pl. íme egy 2008 novemberi. Mindenhol 2009-et találtam meg a facelift-es verzió kiadási dátumaként, hogy lehet akkor, hogy 2008-ason is van a facelift-esre jellemző orrmaszk? Volt egy időszak, amikor egyszerre árulták a facelift előtti és utáni típusokat is és már 2008-tól volt facelift?

Ha csak ennyiben megkülönböztethető a két változat, akkor nem szeretnék abba belefutni, hogy gyermekbetegségekkel még rendelkezőt vegyek véletlenül, csak azért, mert nem egyértelmű, hogy melyik évjárattól lehetek biztos benne, hogy a frissített változatot árulják.

Másik dolog, hogy mennyivel bonyolítja meg a ki-be pakolást, ha kétajtós verziót találok? Gyerek nincs, de mondjuk egy bevásárlásnál, ha tele az autó, mennyivel kényelmetlenebb, mint a négyajtós? Valahogy ezt nehéz látatlanban elképzelnem.

Annyit még, hogy 187cm és 130kg vagyok, ekkora méretekkel nem lesz kicsi ez az autó?

Végezetül:
Nővéremék sok bosszúság után tavaly lecserélték a 2003-as Renault Megane-jukat egy vadiúj Suzuki SX4 S-Cross-ra és egyfolytában mondják, hogy vegyek új autót, az a tuti.
Anyagilag meg is engedhetném magamnak, de első autónak nem szeretnék egy 5 milliósat. Az E-mercis kollegám is azt mondta, hogy anno G Astra volt az első kocsija és más is tanácsolta már, hogy elsőre felesleges nagyon drágát és mindenben megfelelőt venni, mert "úgyis megtöröm". 2 éve motorozom és nem vagyok egy agresszív sofőr, pláne ha van alkalmam autót vezetni és noha tetszik az SX4, mennyire értetek egyet azzal, hogy egy újabb autóban nagyobb örömöm lelném?
Elvileg a 2009-es Civic-ben is van tolatóradar, az már nekem elég, a kamera nem létszükséglet.
In god we trust, all others we track!
178 levél
Válasz 20.08.18. 22:34 #3457
Bengal
Így igaz, ezt elfelejtettem említeni. Sima szívó benzin szinte kimegy a világból. Kis benzines turbós motorokat érdemes elkerülni, pl. 1.2T és 1.4T.
7023 levél
Válasz 20.08.18. 21:55 #3456
GustyX
Benzinesből sem mindegy, hogy turbós vagy szívó. Szívó régebbi, kevésbé nyomatékos, de megbízhatóbbak, kevesebb a hiba lehetőség, turbó viszonyt nyomatékosabb. ezt sem árt szem előtt tartani.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
178 levél
Válasz 20.08.18. 20:39 #3455
Bengal
Ha sokat mész napi szinten, mondjuk közel 100 km és afölött, akkor a dízel jobban megéri a fogyasztás miatt. Minden ami ezalatt van a benzin jobb. Csak városi használatra és rövid utakra (pár km-ek) nem javasolt a dízel, tudtommal lassabban melegszik be és lehet hogy mire bemelegedne addigra le is állítod az autót. Nem tesz jót a motornak, ha nem tud bemelegedni és mindig hidegen megy. Röviden, ha sokat mész, autópályázol, akkor dízel. Ha nem akkor benzin. Ha tehetném akkor csak benzinest vennék, mert nem olyan kényesek mint a dízelek. De amekkora autó nekünk már kellene legközelebb ott akkora benzin motorok vannak az autókban, hogy azok fogyasztása már túl van az én ingerküszöbömön.

Elvileg a jobb üzemanyagok védik és tisztítják a motort. Meg van aki azt mondja, hogy kevesebbet is fogyaszt valamivel az autója (nem tudom azt kimatekozzák e hogy: olcsóbb üzemanyag több fogyasztás, drágább üzemanyag kevesebb fogyasztás ). Én most a benzines Honda-ba 170e km alatt szinte mindig sima 95-ös benzint tankoltam, kivéve, ha nyereményjáték volt, ha jobbat tankolsz és Mercit nyerhetsz. Nos, még mindig a Honda-val járok
1426 levél
Válasz 20.08.18. 19:59 #3454
Ricsi1976
Csak a benzin! Én benzin náci vagyok, ha rám hallgatsz.
2704 levél
Válasz 20.08.18. 17:17 #3453
neumark
Annyit tudnál még írni, hogy kinek éri meg ugyabból a kocsiból benzineset venni és kinek inkább a dieseleset és miért? + ezek a prémium üzemanyagok: superdiesel, magas oktánszámú benzin. Valaki ugye csak alapot tankol egész életében, mi lesz a különbség?
178 levél
Válasz 20.08.18. 11:54 #3452
Bengal
Kicsit még írok akkor a DPF-ről meg az AdBlue-ról, hogy képben legyél, ha dízelre esik a választás.
AdBlue (mert ez lesz az egyszerűbb és rövidebb):
Van egy tartály (általában kék színű sapkával) ahova ezt tölteni kell. A fedélzeti számítógép jelzi, hogy még hány km-t tudsz megtenni vele. Sikítani fog, ha már nagyon kevés van a tartályban. Akkor benzinkúton tudsz venni és rátölteni. Viszont, ha elfogy és nincs nálad, hogy feltöltsd akkor a kocsi letilt, nem fog menni semerre amíg nem lesz AdBlue-val feltöltve.

DPF szűrős autók:
Ez a macerásabb, mert ennek időszakosan van egy tisztítási folyamata ami menet közben indul el, ahogy a kocsi érzi, hogy szükséges. Ilyenkor kormosabb füst jön a kipufogóból és nem szabad leállni az autóval, mert akkor megszakad a tisztítási folyamat => nem fog tisztulni. Sok ilyen után (vagy ha nem is tud elindulni a tisztítási folyamat, mert nem ment annyit a motor) szépen el fog tömődni a DPF, akkor pedig letilt az autó (jelentősen visszaveszi a teljesítményt). A tisztítása (már ha sikerül) nem olcsó. Ezt úgy képzeld el, hogy beletolnak egy tisztító anyagot. Aztán vagy sikerült vagy nem. A DPF cseréje nagyon drága, több százezres tétel. Vagy kevesebbért kiveszik a francba a kocsiból, akkor jobban füstöl, kicsit kevesebbet fogyaszt és nem tömődik el többet. Sok helyen írták, hogy elmennek kocsikázni csak úgy 20-30-40 km-t csak azért, hogy a tisztítási folyamat elinduljon.

Szóval ezért mondom, hogy használtan DPF szűrős autót ne. Mert nem fogod tudni (senki nem tudja megmondani) hogy milyen állapotban van a szűrő. A DPF-ről amit írtam az saját tapasztalat volt. Én anno ezeket nem tudtam, nem olvastam annyira utána, nem mondta senki. Szívtam is vele sokat. Ha jót akarsz magadnak, és nem akarsz hétvégente vagy munka után még azért autózgatni, hogy tisztuljon az a szar akkor DPF szűrős autókat kerüld el. Ez az én véleményem.
3931 levél
Válasz 20.08.18. 09:40 #3451
Raistlin666
Az alapszabály hogy ne az évjáratot meg a km-t nézze az ember hanem az állapotot. Lehet jó állapotban 2-300 000 km megtétele vagy 10-15 év után is egy autó, de van aki lerongyolja már fele ennyinél.

Az átvizsgálással kapcsolatban konkrétan emlékszem hogy vannak a totalcar.hu-n videok ahol profi nepper nézi át a megvételre szánt autót és mutogatja a kritikus pontokat...mondjuk ezek márkától függőek lehetnek, de van pár általános is természetesen...
17330 levél
Válasz 20.08.18. 09:29 #3450
david139
Megnézem ezeket, köszi
Tutorial alatt olyasmit értettem, ami minimális támpontot ad, hogy 100000 féle autóból mit válasszak, pl nemtom mi a fontosabb hogy hány éves vagy hogy mennyi benne a km, inkább vegyek újabbat drágábban vagy régebbit olcsóbban, mik a tipikus hibajelenségek amiket meg lehet helyben nézni, hasonlók.

Pl erről az AdBlueról még sosem hallottam, tök jó, hogy írtad
You do the hokey pokey and you turn yourself around, and that’s what it’s all about.
178 levél
Válasz 20.08.17. 21:34 #3449
Bengal
Oh, a svájci helyzetet nem tudom Az itthoni állományra írtam a véleményem. Egyébként mintha az rémlene hogy az illető Svájcban is érdekelt.

Egy 2 méteres javaslata egy 2 méteresnek :
-Daciát ne, nem fogsz elférni benne rendesen. Egyikben sem.
-Ha főleg városi rutin akkor benzinesben gondolkozz. A dízeleket kinyírja ha sokáig csak városban vannak használva, nem tud bemelegedni a motor rendesen.
-Ha mégis dízel lenne, akkor ne DPF szűrős (pl. Fordok) hanem akkor már AdBlue-s. A DPF el fog tömődni, mert nem tud tisztulni. Aztán ha eltömődött letilt az autó => szüttyögve még haza tudsz vergődni. Az Adblue az meg folyadék amit után kell tölteni, jelzi, hogy mennyit tudsz még menni. AdBlue-t meg minden benzinkúton tudsz venni.

Mint szintén 2 méteres ember ezeket tudom még ajánlani (kombik mondjuk):
-Skoda Octavia
-Skoda Octavia RS (ezzel élvezkedni is tudsz ha akarsz)
-Skoda Superb
-Toyota Avensis
-Honda Civic
-VW Passat

Ez mondjuk mindegyik nagy autó, nagy csomagtartóval. Ha nem kell ekkora akkor....nem tudom Kisebb autóban jó ideje nem ültem. Mindenképp ülj bele azokba amik tetszenének, mert a képek csalók lehetnek. Értsd: nem biztos, hogy elég nagy lesz neked a hely benne elől. Beleültem egy Honda CR-V-be és kisebb volt benne elöl a hely, mint a Civic-ben. Ezt azért mondom, mert ha még nem ültél bele egy V40-be akkor lehet érdemes készülnöd rá, hogy elöl lehet kicsi lesz.
Csak még egy példa és befejezem a szófosást. Vezettem Ford Fiesta-t, kicsi autó, de úgy hátra lehet tolni az első ülést, hogy nem érem el kormányt. Hiába volt a lábaimnak jó, a kormányt nem lehetett annyira kihúzni, hogy a karjaimnak jó legyen. Csak, hogy erre is érdemes lehet figyelni amikor beleülsz a kiszemeltekbe.

Tutorial linkeket szerintem a te esetedben nem nagyon lehet mondani. A Totalcar-on (meg más magyar oldalakon) magyarok írnak véleményeket a magyar viszonyoknak megfelelően (szar utak, nem rendesen szervizelt autók). Abból te nem sok használható infót fogsz szerezni arról, hogy Svájcban hogy bánnak az autókkal a sokkal jobb utakon, az ottani fizetésekkel.
17330 levél
Válasz 20.08.17. 21:07 #3448
david139
Köszi, bocs hogy nem írtam le egyből minden igényem, de csak tutorial linkeket vártam

Először is én nemrég költöztem Svájcba, ami egyrészt azt jelenti, hogy nem tudok magammal hozzáértőt vinni, másrészt azt, hogy a használtautók itt sokkal igényesebbek, nem kell annyira félni, mint otthon.

Autóból olyan szeretnék, ami viszonylag tágas belül, mert én 2 méter magas vagyok, illetve csomagot is bírjon rendesen (hogy Mo-n meg Németben tudjunk nagybevásárolni ), kényelmes legyen és azért ne túl gyenge, de nem kell 200 lóerő sem (itt valahogy teljesítmény alapján van az adózás, de ennek még nem nézzem utana).

Amire használva lenne, az főleg a napi városi rutin, időnként viszont jó lenne hazamenni vele Magyarországra is, ez odavissza 2000 km, meg hát hétvégi kirándulások stb. Gyerek nincs, szóval 2 ülésesek is játszhatnak.

Új autót nem akarok venni, borzalmas drágák.

Amire én eddig gondoltam az pl. a Dacia Duster, szüleimnek is az van, és jó kis kocsi. Viszont nagyon fapados belül, illetve pont nem látom a kormánytól a sebességmérőt Most amiket nézegettem ott eddig a Volvo v40 tetszik a legjobban.
You do the hokey pokey and you turn yourself around, and that’s what it’s all about.
178 levél
Válasz 20.08.17. 21:05 #3447
Bengal
Ha egy tanácsot még elfogadsz, az összes prémium kategóriás autót felejtsd el ebben az árkategóriában. Ennyiért nem fogsz jó állapotút kapni, de ha ne adj isten valami csoda folytán mégis akkor az első szerviznél a sarokban kuporogva fogsz zokogni a számlát látva. Prémium márkával prémium költségek is járnak. Gondolom nem márkaszervizbe fogod majd hordani de két konkrét példával tudok szolgálni:

2015 Honda Civic kombi: olajcsere - 40 ezer (ez az enyém, benzines)
2017 VW Multivan: olajcsere - 80 ezer (cég egyik autója, dízel)

De gondolom a többi prémium márkánál (bár nem tudom a VW mennyire prémium, a Multivan rohadt drága azért) sem jobb a helyzet, sőt.
178 levél
Válasz 20.08.17. 20:47 #3446
Bengal
A vásárláshoz mindenképp vigyél magaddal olyat aki ért is hozzá. De előtte ki kell találnod milyen autóra lenne szükséged. Ezt neked kell kitalálni, te tudod mire kellene. Ha sikerült leszűkítened a kört, és nincs senki akit el tudna veled majd menni megnézni a példányokat akkor próbáld meg őt: bernepper.hu
Ő megnézi neked az autót, elmondja az észrevételeit, és alkud is helyetted. Persze nem jóindulatból. Nem tudom, hogy ha felhívod, hogy tanácstalan vagy autó kérdésben akkor mit mond majd. De fontos, megnézett autónként kéri a díját. Ezzel számolj azért, nem biztos hogy kifizetődő 10 autóhoz elküldeni. Ja, ő csak Pesten van.

Az én személyes javaslatom: csak benzinest.
A második személyes javaslatom: Csak újat Ez pár használt autó vásárlás meg megnézett használt példány után mondom. Katasztrófa, hogy milyen állapotban lévőkért kérnek el hatalmas összegeket.

Ha van valami elképzelésed, hogy mekkora autót szeretnél, milyen célra akkor megpróbálok segíteni. Elég sok típust megnéztem mire megtaláltam azt amire nekünk szükségünk lenne a jövőben. Csak kár, hogy kurva drága
3931 levél
Válasz 20.08.17. 20:28 #3445
Raistlin666
Próbáld meg kitalálni az igényeidet, mert egyenlőre sokat nem lehet segíteni. Kisebb autó kell vagy kombi? Inkább luxus+idősebb vagy újabb évjárat valami egyszerűbből? Izgat e a márka (japán/német/francia/stb.) vagy az tök mind1?
17330 levél
Válasz 20.08.17. 19:26 #3444
david139
Jogos a kérdés, de pontosan én se tudom. Valahol a 2-4 milliós skálán gondoltam, úgy hogy ár/érték arányban jól jöjjek ki.
Megnézem a totalcart, köszi
You do the hokey pokey and you turn yourself around, and that’s what it’s all about.
3931 levél
Válasz 20.08.17. 18:40 #3443
Raistlin666
Régebben a totalcar.hu tele volt használt autó vásárlás tippes cikkekkel. Ott kezdj el kutakodni először is. Egy pénzügyi keretet azért találj ki, illetve hogy milyen használt legyen!
Nem mind1 hogy egy használt Renault Thalia-ra van pénzed vagy 5-ös BMW lenne az álmod...
17330 levél
Válasz 20.08.17. 17:56 #3442
david139
Autót akarok venni használtan.
Nem vagyok nagy autós, szóval semmit nem tudok a témában, ha valaki tudna olyasmi forrásokat mutatni, hogy mikre érdemes figyelmi, meg úgy alapvetően hogyan szokás autót választani azt megköszönném
You do the hokey pokey and you turn yourself around, and that’s what it’s all about.
4262 levél
Válasz 14.06.30. 22:11 #3441
csuroach
Valakit érdekelne 2002.es ford mondeo kombi, ghia? részleteket írok ha valakit megmozgatna.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
12843 levél
Válasz 14.06.06. 08:48 #3440
Gobiakos
Megvettem az első saját autómat. Bátyámtól vásároltam meg a Renault 19-esét. Benzin/gáz üzemű, szóval occsó lesz, ehhe. Tipikus első autó, de majd nagyon vigyázok rá és sokat puszilgatom, hogy ne hagyjon ott sehol!
"You don't wanna be my enemy I promise you!" (Limp Bizkit - Get a life)
4262 levél
Válasz 14.05.10. 15:45 #3439
csuroach
Közben teljesen összeállt a kép, az autósvédelmi rendszerekről érdeklődnék, van-e valakinek saját tapasztalata? pajzs,skyguard,cerberos,car-őr?
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
21170 levél
Válasz 13.01.23. 09:34 #3438
Pyrogate
Oké, de összkerék meghajtással kisebb fogyasztású autót szerintem nem nagyon találsz.
Én amúgy hitelre nem vennék autót, tehát nálam speciel csak a használt jönne be, viszont akkor inkább az olcsóbbat érdemes venni, hogy maradjon csomó pénz a fenntartására / javítására. Ilyen autóknál ugyanis elég sok minden kopik, tönkre megy, stb. Javaslom a japán autókat, ha a pénz fontosabb, mint hogy mennyire szép / mennyire megy az az autó (bár Hondában, Mazdában is vannak elég jó járgányok, de azoknak a fogyasztása is keményebb). Viszont a japók olyan...stílustalanok. Bár vally biztos ellenkezne, ha most olvasná Én is bírom a sajátom, mondjuk egy Mazda6-os adná, szép is, meg megy is, de azért van ára (hasonló kaliberű autók + 20-30%)
Szóval amit el kell dönteni először:

Hány éves autó legyen? (kb.)
Mennyi pénzt szánsz rá?
Most költenél rá sokat, vagy később? (szervízigényes autók)
Szép v. praktikus?
Erős v. alacsony fogyasztás?
Vagizni v. csak utazgatni?

Sajnos nagyon ritka, ahol mindkét tulajdonság megvan, mindenesetre ezek kombóját keresd
Szenvedély nélkül a foci halott.
4262 levél
Válasz 13.01.22. 19:05 #3437
csuroach
Jelenleg éppen egy 11éves Mondeo kombit vezetek, amit nagyon szeretek, de ez családi autó, és ezért szeretnék majd sajátot, kevesebb fogyasztással, meg persze, úgy, hogy csak én használjam.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
21170 levél
Válasz 13.01.22. 09:07 #3436
Pyrogate
Hát nem lesz olcsó az az autó

Nekem az első kocsinál az igényem az olcsó, igénytelen autó, ami jól nézzen ki viszonylag és menjen azért. Így lett egy Mondeom, amire az árát ráköltöttem Viszont olcsó volt, 2 évig volt nálam, ennyi pont elég is volt neki (nem hiszem, hogy kapott még egy műszakit, én mégis megjártam vele Helsinkit, szal strapabíró járgány volt).
Most Mazdám van, egy hibája van, amit ráadásul nem tudják, hogy mi, de egyébként megbízható, nagyon keveset vittem szervizbe az elvártakon kívül (3 év alatt egy ABS jeladó hibásodott meg, ill. a mostani gyújtáskimaradása). Idén 11 éves lesz, de jól bírja, nekem tetszik kívülről is, kényelmes is, kicsi erő kéne még bele, következő kocsimban majd ezt pótoljuk.
Szenvedély nélkül a foci halott.
4262 levél
Válasz 13.01.21. 23:28 #3435
csuroach
Nem feltétlen a saját igényeimről lenne szó, érdekelne ki miképpen gondolkodik itt a fórumon.

Én mindenesetre hogy, kicsit elkezdjem, kicsit egyszerűen leírom az én igényeim. Hosszútávra tervezném az autót, esetleg azt is beleszámolva, hogy már az új családom is kihasználhatná(feleség, 1-2gyerek) Ezért a kupék, kisebb autók kilőve. Viszont a kombi meg nagy, tehát valamiféle sedan-ban gondolkodok. A hátsókerék meghajtásról megosztó véleményeket hallok, mindenesetre nekem az összkerék lenne az ami szimpatikus, az alacsonyabb fogyasztás miatt pedig a diesel. Mivel első autó lenne, jó érzés lenne egy teljesen új autó, viszont a gyors értékvesztés miatt nem vetem el a használtautó gondolatát sem. Fényezésben ragaszkodnék a metálhoz, több helyen olvastam, hogy időtállóbbak mint a sima autófestékek. Azon belül is szeretnék egy fehér autót .A mai új automataváltókról is csak jókat hallani, így ezen is gondolkodok, ha meglesz a C-s jogsim úgyis rángathatom majd a váltót eleget.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
7503 levél
Válasz 13.01.21. 23:14 #3434
Attila88
Ez piszkosul összetett kérdés, tehát ennyiből általánosan nem igazán lehet mit tanácsolni, mert nem írtad le az igényeidet.

egyelőre ezeket olvasgasd, hasznos!
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
4262 levél
Válasz 13.01.21. 15:35 #3433
csuroach
Az utóbbi időben kezdtek el jobban foglalkoztatni az autók, többet is vezetek mint régen, valamint egy 2-3 éves tervemben szerepel az is, hogy lesz egy saját autóm.

Elkapkodni pénz híján nem tudom, de az évek során pár vásárló, vagy kocsikhoz jobban értő személy véleményét azért kikérhetem. Érdekelne, hogy, ki, milyen szempontok alapján vesz meg egy autót. Kinek mennyire számít, hogy diesel vagy benzin, első vagy hátsókerék meghajtás, használtan olcsóbban vagy újonnan drágábbért?

Mindenki véleményére kíváncsi vagyok, aki vásárolt már autót vagy bármiféle elképzelése van
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
1946 levél
Válasz 11.09.23. 16:37 #3432
devastator
Hú, csak most jutott eszembe, hogy ide is írtam ilyen témában...

Köszi a válaszokat, amit még mondanék, hogy nem villantani venném, az abszolút nem a stílusom, egyszerűen ha valami olcsó és szép, neadjisten jó is... Nepitelet.hu megvolt már, amikor meglesz a pénz, és ha még mindig akarok autót venni, valszeg emellett fogok dönteni, persze csak akkor ha szervízes ismerős is áldását adja rá egy próbakör után.
Too stubborn to die...
21170 levél
Válasz 11.09.16. 16:57 #3431
Pyrogate
Hát ilyen rover-t anno én is akartam, de kicsit drágább volt akkor, mint amit meg tudtam engedni magamnak. A swift azért jó megoldás, ahogy Attila mondja, mert kevésbé szervizigényes, vagy legalábbis olcsón megcsinálják.

Ettől függetlenül én a szívemre hallgatnék és Rover, imádom a Rovereket. Ezeket ráadásul honda alkatrészekkel lehet pótolni, mert közös gyárban készült, nagyjából 80%-ra a karosszériától kezdve a motorig minden honda benne.

a nepitelet.hu oldalon nézzél körül, ott sokan írnak a kocsijukról, persze el kell osztani minden véleményt kettővel - akinek nem jött be az nagyon fikázza, akinek meg tetszett az egekbe magasztalja
Szenvedély nélkül a foci halott.
7503 levél
Válasz 11.09.15. 21:50 #3430
Attila88
Én 500 ropiért tuti, hogy swiftet vennék. Ennyi lóvéért nem villantani akarunk, hanem eljutni A-ból B-be. Olcsón, megbízhatóan.
Mondom ezt úgy, hogy soha, de soha nem vennék suzukit.

Roverekhez nem értek (de tegye fel a kezét az, aki igen ), csak annyit hallottam róluk, hogy szervizigényesek, és az a 2 literes benyás motor ehet is rendesen.
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
605 levél
Válasz 11.09.15. 21:34 #3429
.:Thunder:.
Nekünk jelenleg egy Q7-től megszabadulós Honda Odyssey Touring van
Usa-bol hozattuk be, kb fél éve. Nekem nagyon tetszik, főleg az elektromos tolóajtó cucc Nagyon kényelmes egyébként, mivel bőrüléses. Arról nemis beszélve hogy kb 12 pohártartó van a kocsiba... Az ülések elosztása is nagyon tetszik egyébként, nagyon jól megoldották
Viszont szó szerint zabálja a benzint..

kép

Ill apámnak volt egy 4 éves Honda Accordja, nemrég cserélte le egy MB CLS-re
"Az lenne legnagyobb üzlet, ha megvenném az embereket annyiért, amennyit érnek, és eladnám őket annyiért, amennyire tartják magukat"
1946 levél
Válasz 11.09.15. 21:01 #3428
devastator
Sziasztok!

Egyelőre csak ötletként merült fel bennem egy lehetséges autóvásárlás, és mivel nem szeretnék befürödni, így pár helyen utána kérdezek, szervizes emberektől is, de minél több vélemény, esetleg tapasztalat, annál jobb. Azt előre leszögezem hogy nem vagyok egy guru ilyen téren, ezért is kérek segítséget. Mivel első (saját pénzből saját) autó lenne, ezért nem túl nagy a költségvetés. Viszont, szeretném az ár/érték arányt maximalizálni. Amit eddig találtam, és nekem tetszik is, az a Rover 420 Si, például ő. Ezzel kapcsolatban, úgy hallottam, hogy a roverek nem a legmegbízhatóbbak, de ez a széria kivételesen jól sikerült, valamilyen úton-módon a honda civichez hasonlítják, ami állítólag megbízható. Erről a típusról valakinek van valami véleménye, esetleg közvetlen tapasztalata?

Más: ajánlatokat is szívesen fogadok, az árkategória az legyen mondjuk 500k. Amire nekem kellene: suliba járni(5~ km), dolgozni menni(10~ km), rövidebb utakat megtenni pesten belül, és alkalomadtán telekre menni(170~ km), meg még éppen ami.

A segítséget előre is köszi
Too stubborn to die...
21170 levél
Válasz 11.05.31. 01:30 #3427
Pyrogate
Nekem volt 13 éves autóm is, vigyázni kell velük, mert speciel a mondeo jól bírta az első évet, elment innen 3000km-re is Helsinkibe, de aztán később egyre több dolog adta meg magát, folyamatosan, mígnem kb nem ért semmit (de eladtam, a roncstelepen még egy is kevesebbet adtak volna érte). Mondjuk csomó extra volt abban is, de pl. a klímahűtő évente meghalt, az automata ablakemelő meg egyszer télen maradt lehúzva... Szóval óvni kell az ilyen autókat rendesen De szerintem is jó vétel, jó kocsikázást vele!
Szenvedély nélkül a foci halott.
7503 levél
Válasz 11.05.31. 01:21 #3426
Attila88
Grat hogy bevallaltad a 10 eves turbos Saab-ot
A lovakat biztos nem bojgatnam. Bar a gyari 150-bol mar lehet nincs meg minden paripa, de szerintem kozlekedni eleg az igy is.
Enyem meg lett pockolve; nagyobb turbo, +motorelektronika finomhangolas, 4600-as fordulatig fustmentes is (addig nem szoktam elforgatni amugy sem), de a kuplungom most kezdi feladni. Nem lesz filleres tetel kicsereltetni
A "huzas" miatt irom ezeket. Gondolok itt arra, hogy most ha kuplungom cseres lesz, akkor nyilvan egy erositett szerkezetet fog kapni, kevlarozott tarcsaval... De az meg eleg lesz 400+nm nyomatekhoz is, vagyis lehet tovabb hangolni a motort is, ami miatt mar illendo lenne a mart fektarcsak, es sport fekbetetek helyett meretben is nagyobbat rarakni, de akkor mar...
Es folytathatnam a sort a vegtelensegig. Szoval aztmondom, hogy bitang jo allapotba kell hozni, utana meg el kell gondolkodni azon, hogy bele akarsz-e lepni ebbe a "huzos" ordogi korbe

A fogyasztasom ovatos vezetessel varosban ~7, azon kivul ~6. Autopalyan (ora szerint) 140-nel ~6.5-7 liter.
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
13330 levél
Válasz 11.05.31. 01:08 #3425
McCl@ne
Azt mondják, 11 körül eszik városban, de én vidéki gyerek vagyok, átlagban így megállnak 8-9-ből. Éhes, de a korához és az árához képest jók az extrái, és így, mindenféle húzás nélkül is nagyon megy. Első autónak tökéletes szerintem, remélem a következő már jobbkormányos lesz
Respect is not given. It's taken.
21170 levél
Válasz 11.05.31. 01:04 #3424
Pyrogate
Fú emlékszem, amikor a mondeoban anno lefényképeztem a 275k-t. Főleg, hogy németföldről lett behozva, elég jól bírta (gondolom visszatekerték). Valszeg már a bontóban van. De grat a szép számhoz.

McCl@ne: jóó, régen én is akartam ilyet, de aztán elvetettem, mondván, túl sokat fogyaszthat.

(mostani 8-9l városihoz képest gondolom ez városban megenne 12-t)
Szenvedély nélkül a foci halott.
13330 levél
Válasz 11.05.31. 00:54 #3423
McCl@ne
9-3, így van, 2000-res turbo, 150 LE, nincs piszkálva, most hoztam, első saját autó 220-ig simán lehet húzni elvileg (mármint a lovakat), meg 1-2 héten belül mennek rá a 16"-os felnik, 1-2 dolog van rajta, amit helye kell pofozni, de 10 éves autóhoz mérten semmiségek.
Respect is not given. It's taken.
7503 levél
Válasz 11.05.31. 00:49 #3422
Attila88
Azt látom, hogy Saab. Meg talan 9-3? Nem ertek hozzajuk. Valami bitang turbos motor van benne? Bar eleg kicsik a felnik+gumi is elég ballonos az ellenkezot sugall.
Ma leptuk at a 66666-ik km-t
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
13330 levél
Válasz 11.05.31. 00:30 #3421
McCl@ne
Respect is not given. It's taken.
20375 levél
Válasz 10.05.21. 11:09 #3420
Z-Master
"Csak bírja az ember vesekővel" : Jahhh. Főleg, hogy ráadásul sportfutóműves. Lehet, hogy inkább egy másik 18-as. Na majd meglátom.
7503 levél
Válasz 10.05.20. 23:32 #3419
Attila88
Szép. A 19-es felnikkel elég keményen mutat majd.
Csak bírja az ember vesekővel, meg gumivásárláskor
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
20375 levél
Válasz 10.05.20. 21:27 #3418
Z-Master
Igen meg van majd csinálok 1-2 képeket és felrakom. A felnikkel adtam el.
Ezen is 18-as van nyári gumival (de van téli gumim is rá) de azokat meghagyom télire, nyárinak meg majd beszerzek 19-eseket.
20761 levél
Válasz 10.05.16. 10:20 #3417
Eric
Igen, én is meglepődtem, mert a rízsrakéták nem az olcsó szervizükről voltak híresek eddig...

No, mondjuk itt van még egy faktor.

A céges verda szervizelése a flottakezelőn keresztül megy. Minden bejelentett szerviznél először egy ajánlatot kell küldenie a márkakereskedőnek, majd ha azt a flottakezelő elfogadta, akkor csinálhatják csak meg. Ezek meg full tisztában vannak az árakkal, nem lehet csak úgy akármit lenyomni a torkukon, mint pl. egy mezei autótulajnak.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
7503 levél
Válasz 10.05.15. 15:34 #3416
Attila88
Ez NAGYON jo arban van akkor. Nekem is hasonlo, csak szorozd meg 3-mal az osszegeket
Mondjuk nem is viszem tobbet markaszervizbe, kovetkezo szervizkor lesz esedekes szerintem a fekek csereje, hogy az mennyibe kerul a PoHu-nal, arra inkabb nem vagyok kivancsi
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
20761 levél
Válasz 10.05.15. 14:53 #3415
Eric
20 ezres periódusok vannak.
Meglepetésemre nincsenek elszállt árak.
A 60 ezres volt 40e körül volt. Itt valami automata váltóval kapcsolatos szervizköltség (hidraulika folyadék talán?) dobta meg egy kicsit az árat, de az árban már az ablaktörlő lapát cseréje is benne volt. A 20e km-es és a 40-ezres is 26e Ft környéke volt emlékeim szerint.
Ebbe mondjuk biztos az is bejátszik, hogy a fékeket még nem kellett cserélni, kb most a 80 ezres szervizre lesznek csereérettek. Szerintem itt sokat nyom a latba az is, hogy a hibrideknél a finom fékezések, illetve a komolyabbaknak is egy része nem a fékbetét, ill. a tárcsa rovására megy, hanem az elektromos rendszer indukciója is rásegít.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.