Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» The Last of Us: Part II

33580 levél
Válasz 20.08.07. 22:14 #150
Creativ3Form
SPOILER
No para, én is azon emberek táborát erősítem, akik szerint nem ítélte halálra az emberiséget, mivel az már sokkal korábban halálra volt ítélve, és a szérum nem mentette volna meg őket, sőt. Csak háborúskodás tört volna ki miatta. Az a civilizáció, ami a The Last of Us-ban van, már menthetetlen. Úgy értettem, hogy azt kapta amit megérdemelt, hogy Joel nem jó ember és ő is rengeteg embert tett el láb alól különösen kegyetlen módon. Éppen ezért neki is ez járt, se a nyugdíjas kort, se a gyors és szép halált nem érdemelte meg. Utolérte a karma, a sorsa, minden.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
10381 levél
Válasz 20.08.07. 20:06 #149
davkar9
SPOILER
Team Ellie minden tagja az egész játék alatt (-Dina a végén, érthető okokból) azt mantrázza, hogy meg kell ölni mindent, jó lesz! Bakker Ellie tényleg rájön magától a befejezésre, de még visszatáncol egy lasztminit flashbakkel és kikényszeríti ezt a béna bossfightot, majd rá két perce lemond róla, hogy eljusson ugyanoda ahova a dulakodás előtt.

Beszélgetés működött volna. Ha már tényleg ilyen szájbarágósan adnak át mindent akkor lehetett volna csak egy csónak, amiben együtt eveznek és akkor kénytelenek beszélgetni. Továbbra is a legnagyobb kihagyott lehetőség. hogy a két apját elvesztett lány párhuzamával nem foglalkoztak a játékban.

Abby is oké, rájön, hogy a "bosszú rossz, ééértem", de Joel megölését nem bánja meg. Belefért volna egy olyan rémálom is, ahol ő van a földre szorítva Ellie helyében és Joel(/arcú Abby vagy fordítva) esik neki a golfütővel az apjának.

Ezt a "Joel azt kapta amit megérdemelt"-t kifejthetnéd, hogy miért, de a ha a "halálra ítélt emberiséggel" jössz akkor tökön szúrlak!
All me best mates are trees.
4511 levél
Válasz 20.08.07. 16:18 #148
Sucee
Hja, és ha már mégis belementem itt a dologba picit: pont emiatt tartom nevetségesnek, amikor azzal jönnek, hogy nem értettem, nem éreztem át a játék mondandóját...

Hát ember, az egészben pontosan ez a legrosszabb. Hogy mennyire nevetségesen szájbarágós végig a nagy tanulság, és hogy a játék a saját cselekményét, a történéseket, és a karakterek tetteinek logikáját is hajlandó feláldozni ennek oltárán.
4511 levél
Válasz 20.08.07. 16:07 #147
Sucee
Fröcsögés és agyhalottak mindig lesznek, és főleg a megosztó alkotásoknál problémás ez - mindkét oldalon vannak érv nélküli birkák, és mindkét oldal hajlamos egyből ilyennek kezelni azt, aki nem az ő oldalát képviseli. Ezt most nem a jelen helyzetre mondom, itt nem láttam igazán ilyet kialakulni, ezt általánosságban tapasztalom.

Játék kapcsán ilyen jelenségek:
SPOILER
Van, akinél kimerül annyiban az utálat, hogy 1) megölik Joelt 2) Abby groteszk karaktermodellt kapott.

A baj azzal van, hogy ezek az emberek csak még jobban belelovallják magukat annak láttán, hogy mennyire sokan vagyunk elégedetlenek a produktummal, és úgy érzik, hogy egy hatalmas "ellenállás" részei - holott én pontosan ezeket az embereket tartom a legártalmasabbnak. Egyáltalán nem azt képviselik, ami miatt a "megfelelő érzelmi intelligenciával rendelkezők" felháborodtak, hanem a saját egydimenziós hőbörgésüket. Ezzel a normális érvek ütköztetését is akadályozzák a két tábor értelmes résztvevői között, hiszen mindannyiunkat úgy kezelnek, mint akik szimplán nem értették, mint akik nem elég érettek.

Példának okáért nem Joel halálának a ténye a baj - hanem a körülmény, a rendkívül bután megírt szál, ami oda vezet (fikcióhoz mérten is túl sok véletlen egybeesés, agyalágyult módjára viselkedő karakterek, stb.), és a tetejébe mindezeknek a történetben való túl korai elhelyezése.

És hiába akarják aztán sulykolni hogy Abby is milyen szimpatikus lehetne, amikor ennyire rossz a pacing. Egyszerűen nem érdekelt a karakter, nem akartam Abbyvel játszani, unalmas volt egy ellenszenves karakterrel ugyanazt az ezerszer látott gameplayt nyüstölni (hozzáteszem, nagyrészt már Ellie-vel is...) - miközben csak azt éreztem, hogy ez időhúzás, és hogy nagyon szájbarágósan szeretnék nekem megmutatni, hogy "de hát Abby egy tök rendes ember", meg fú milyen jóban voltak apuval. És ha már gameplay, ha már ilyen "tökösek" a fejlesztők, hogy egy ellenszenves kétajtós szekrényt kapunk fő karakternek, nem lehetett volna más stílusú szekciókat írni neki? Egyszerűen komikus az Ellie-hez igazított lopakodás Abby modelljével.

Ezzel a "megölted az apukámat aki régen egy senki npc volt" húzással meg tényleg az a bajom, hogy akármilyen alkotásba lehetne egy ilyet retconolni (lásd a Luke Skywalker példa lejjebb). Innentől viszont max. az menthette volna meg a dolgot, ha már unoriginal, semmiből előhúzott és erőltetett, ha legalább nem szájbarágós. Boy oh boy, hát nekem nagyon az volt.
4634 levél
Válasz 20.08.07. 15:39 #146
Juraviel.Ihuan.Bedvin
davkar9

Teljes végigjátszást néztem. A legelejétől a legvégéig, olyat, amiben minden jegyzetet/levelet/naplót el is olvastak (vagy a többségét).
________________________

Alapvetően én sem értek egyet azzal, hogy minden esetben az érzelmi intelligencia hiánya okozza
azt, hogy nem tudták befogadni, feldolgozni a történet mondanivalóját, én is olvastam értelmes ellenvetéseket (bár, most nem tudnám pontosan felidézni őket), de azért elég sokaknál láttam/tapasztaltam fröcsögést.

A lenti diskurzusban leginkább Creával értek egyet, nem is akarok semmit hozzáfűzni, csak egy pontban gondolom másként, Joel sorsát illetően, de azt már lentebb kifejtettem egyszer.
33580 levél
Válasz 20.08.07. 14:25 #145
Creativ3Form
SPOILER
Dehogy nem volt. Amikor a játék elején látjuk a jelenetet, ott tényleg csak gyülölet volt. De amikor sokkal később, szemből látjuk Abby arcát, mielőtt bevinné a végleges csapást, ott bizony kő keményen lehet látni az arcán a kételyt és azt, hogy pontosan tudja, ha le is csap (márpedig le kell csapnia, ha idáig elvitte a dolgot), kurvára nem fog változni semmi a lelkében. És ez így is volt, mert továbbra is rémálmai voltak, amik csak akkor múltak el, amikor a két kis sebhelyes csatlakozott hozzá. És igen, Ellie tényleg semmit nem lát Abby átalakulásából, de a saját környezetéből, a saját barátaiból, reakcióiból viszont annál inkább. És ez elég volt ahhoz, hogy a legvégére, amikor összecsapnak, az utolsó utáni pillanatban átszakadjon nála is az a gát, ami Abby-nél már sokkal korábban átszakadt. Magyarán, hogy a bosszú, semmire nem lesz megoldás és ha meglépni, nem fog elmúlni semmi, a seb ugyan úgy jelen marad. Ráadásul ott, a végén, mégha csak egy röpke pillanat erejéig is, de annak is szemtanuja, hogy Abby-nek valaki a szívéhez nőtt...akit védelmez és aki miatt képes lenne saját magát is feláldozni. Apróságok ezek, de ott vannak. És eezek az apróságok egy "beszéljük meg" jelenetnél sztem nem jöttek volna elő. Egy Witcher 2 esetében működött, ezt elismerem. De itt - legalább is számomra - nem működött volna. Joel halálának brutalitása pedig szintén azt támasztja alá, amit írtam, hogy Joel n em jó ember...ő nem érdemelt szép és gyors halált. Szar volt végignézni, de ő pontosan azt kapta, amit megérdemelt.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
10381 levél
Válasz 20.08.07. 13:33 #144
davkar9
SPOILER
Wut? Ott egy deka kétely nem volt, csak tömény gyűlölet. Lentebb leírtam, hogy lehetett volna ezt az egész jelenetet átfogalmazni, mert amúgy engem Joel halála nem zavar. Leginkább a brutalitása miatt szar, de ennyi, plot szempontjából teljesen rendben van.

Miért kell félreérteni? Szó nem volt "legyünk legjobb barinők"-ről, W2 befejezést akarok, egy Geralt-Letho féle beszélgetést. Letho is "megérdemelné" a halált hiszen miatta szoptuk végig az egész játékot, de a beszélgetés végén nem okozott gondot, hogy elengedjem.

Abbyvel továbbra is az a fő baj (a designon túl), hogy az egész útja csalás, érzelmi manipuláció. Ennél már csak az lett volna pofátlanabb, ha gyerekek helyett beteg kiskutyákat ment meg náciktól. Aww, ugye milyen jó ő? Ráadásul ugyanilyen nézőpontváltó módszerrel bármelyik főhőst le lehetne rántani a szarba. Pl Luke Skywalker egy terrorista.

Ellie az ő útjából semmit nem lát, nincs oka szimpatizálni vele. Csak a játékos tud erről, ő lát bele Abby fejébe, E szemszögéből nem jön az át, hogy A nem lett jobban a bosszútól. Folyamatosan ugrálnak a "négy" karakter között a játék során. Ellie és Abby, mint játékos, E+A, mint karakter. Pont ezért lett volna helye a végén a játékosnak, mint játékosnak, hogy legyen lehetőség dönteni, hogy a történet végén melyik figura mellett teszi is le a voksát.
All me best mates are trees.
4511 levél
Válasz 20.08.07. 13:06 #143
Sucee
(Béna szerkesztő funkció már nem engedett, azért van redundáns szöveg második-harmadik bekezdés végén, még átalakítás alatt lett volna...)
4511 levél
Válasz 20.08.07. 12:54 #142
Sucee
Igen, tökéletesen szándékos volt az, hogy ugyanabban a formában jelentettem ki én is.

Én sem fogom már fejtegetni, de pl. Mauler végigjátszásából összevágott videót érdemes megnézni. Sok olyan dolgot mond el, ami engem is teljesen kizökkentett és zavart.

Az persze a nézőnek irritáló lehet, hogy közben elmegy a kedve és olyan stílusban beszél... De nem igazán nézegettem videókat ennek kapcsán, szóval most ő jutott csak eszembe (ajánlom egyébként a többi videóját is, főleg annak, aki még Game of Thrones utolsó évadát is szopkodta ). Ha ezen a stíluson túlteszi magát az, akinek tetszett a játék, akkor azért belátható, hogy rengeteg jogos dolgot mond, sok közülük olyan, ami engem is totál kizökkentett és elbaszta a játékélményem.
33580 levél
Válasz 20.08.07. 12:22 #141
Creativ3Form
SPOILER
Volt ott "bocs" csak nem kimondva. Abby kb. minden tette Joel megölése után egy megbánás, egy "nem érte meg a bosszú, mert nem lettem tőle jobban" fákjásmenet volt. Pl. amikor az ő szemszögéből látjuk azt a pillanatot, mielőtt lecsap Joel fejére...na, ott is tökéletesen látni rajta a kételyt, a kétségbeesést, hogy ok, hogy idáig már eljöttem és nem fordulhatok vissza az utolsó pillanatban, de vajon megérte? Egy végén lévő, "legyünk legjobb barinők" beszélgetés totál kilógott volna a játékból és az pl. sztem teljesen karakteridegen lett volna, legyen szó Abby vagy Ellie karakteréről és karakterútjáról. Abby ugyan is sokkal előrább volt már a bosszú és az utána lévő érzelmi hullámvasút állomásán. Ő már elérte, sőt...maga mögött hagyta azt, amit Ellie csak az utolsó, egymás elleni összecsapásuk alatt, és aminek köszönhetően végül elengedte Abby-t. Viszont ennek elérésében egy "bocs, megbántam, ne haragudj" beszélgetés nem segített volna. Sőt. Ehhez kellett ez a küzdelem a végén, ami Ellie részéről nem csak Abby-vel szemben, hanem saját magával szemben is zajlott. Azzal, hogy nem bocsájtott meg Joelnek. Vagy ha legbelül még is, neki már nem tudta ezt elmondani. Az a végén lévő bunyó sokkal több egy szimpla, "most bosszúból agyonverlek és belefolytalak a vízbe, mert megölted akit szerettem" érzésnél. Éppen ezért a "gyáva, írói húzás volt, hogy nem őlte meg" kijelentéseket nevetségesnek tartom, és ezért gondolom azt is, hogy nem lett volna jó ötlet, ha a játékos kezébe adják a döntést, hogy most éljen vagy haljon.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
24373 levél
Válasz 20.08.07. 12:12 #140
Peace
Ezt inkább csak így leokézom, mert semmi értelmét nem látom innentől kezdve, hogy bármit írják erre.
33580 levél
Válasz 20.08.07. 12:09 #139
Creativ3Form
Érdekes dolog ez...téged zavar, ha valaki kijeletni, hogy érzelmi és intelligencia hiányos az, akinek nem tetszett a játék, miközben te pedig azt jelented ki, hogy sértően szarul megírt valami lett. Számomra mondjuk nem lett az (nagyon nem), de tökéletesen megtudom érteni azokat is, akiknek nem tetszett. Rengeteg olyan csalódásnak hangot adó véleményt hallottam és/vagy olvastam, amik normálisan kifejtették, nekik miért nem tetszett. De sajnos rengeteg olyat is, amikről ordított, hogy már a 2013-as első részt se fogták fel. Csak egy példa...aki azt mondja, hogy a The Last of Us = Joel és Ellie, az nem igazán értette meg teljesen, hogy mik is történtek az első részben. Persze, ők voltak a főszereplők és őket ismertük, szerettük meg. Viszont az ő kapcsolatukban azt is figyelembe kellett volna venni, hogy milyen környezetben, milyen tettek kíséretében jutottak el oda, ahova. Hogy azzal, hogy köztük kialakult egy apa-lánya kapcsolat, mit okoztak a környezetüknek és benne lévő többi embernek. És rennnnnnngetegen ezek mellett simán elmentek, nem vették figyelembe, pedig ugyan olyan fontos alkotóeleme volt a játéknak, mint Joel és Ellie kapcsolata. Nem volt annyira kihangsúlyozva és a szánkba rágva úgymond, mint Joel és Ellie kapcsolata, de ettől még jelen voltak és ugyan olyan fontosak is voltak. Éppen ezért az olyan kijelentések, hogy sértő meg tiszteletlen, ahogy a karakterekkel bántak, eléggé meredek szerintem. Itt ugyan is senki, se Joel se Ellie nem jó emberek. Abby se, de nem is a klasszikus szarember, aminek sokan beállítják. Mert nem az. És engem leginkább ez szomorított el a negatív kritikák nagy %-ban, hogy ezeket a dolgokat vagy nem fogták fel, vagy egy simán félresöpőrhető melléktermékként kezelték csupán. Semmi baj nincs aqzzal, ha valakinek nem tetszett...csak az a baj, hogy piszok sok olyan ember van, akinek a "nem tetszett" véleményéről ordít, hogy már az első részt se értették meg teljesen.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
4511 levél
Válasz 20.08.07. 11:43 #138
Sucee
Szerintem pedig az a borzasztóan zavaró, hogy értelmi/érzelmi intelligencia hiányára akarják folyton fogni azt, hogy valakinek nem tetszett a játék... Miközben egy sértően szarul megírt valami (mind karakterek, mind plot szempontjából) ez az egész.
24373 levél
Válasz 20.08.07. 08:13 #137
Peace
Nagyon jó cikk! Ki is került az oldalamra tegnap reggel! Bizony sokan nem voltak képesek érzelmileg és szellemileg felnőni ehhez a játékhoz. Sajnálatos, mert az egyik legzseniálisabb játék az első résszel egyetemben.
10381 levél
Válasz 20.08.06. 22:05 #136
davkar9
Ja amúgy korábban is kérdezni akartam már, teljes végigjátszást néztél vagy főleg átvezetőset?
All me best mates are trees.
10381 levél
Válasz 20.08.06. 21:54 #135
davkar9
Ez mind szép és jó csak hát továbbra is az van, hogy a gameplaynek köze nincs, sőt szinte pont, hogy szembemegy a nd mondanivalójával... De amúgy érdekes cikk, köszi.

mindenféle, bár nem tudom kell e még vacakolnunk a dobozzal, még akit nem érdekelt a játék az is tud már mindent

SPOILER
Abby oldaláról hiányolom a megbánást. Szerintem legalább egy "bocs" kellett volna, hogy "kiérdemelje" a megmenekülést a végén. Elliet és Abbyt igazából csak a játékos köti össze, egyikük se tudja, hogy min ment keresztül (fizikailag, érzelmileg) a másik. Hiába a 10 órányi Abby túra, történet szempontjából Ellie anélkül is megbocsátott volna, mivel ezt találták ki. Korábban is írtam, egy jó 20 perces beszélgetés kellett volna a végére, nem ez a Kojima koppintás... Witcher 2-t kellett volna egy az egyben lemásolni. És player choice! Abby (opcionális) halála nem érvénytelenítette volna halottJoel és Ellie kapcsolatát és a mondanivalót, viszont kisebb lett volna a backlash.

Érdekes, hogy tudományosan ~bizonyított, hogy a RL bosszú nem okoz katarzist. Szerencsére nincs benne gyakorlati tapasztalatom, remélem nem is lesz (főleg nem ilyen szintű). Viszont szerintem fikcióban igenis működik a dolog. Persze története és karaktere válogatja, de általánosságban azért inkább jóleső érzéssel tölti el az embert, ha a "hős" "igazságot szolgáltat".
All me best mates are trees.
4634 levél
Válasz 20.08.06. 20:21 #134
Juraviel.Ihuan.Bedvin
GameStar.hu - Király Orsolya A The Last of Us Part II megosztó jelensége pszichológiai szemmel

A szerző, idézem: "Király Orsolya, az ELTE Pszichológiai Intézet Addiktológia Kutatócsoportjának kutatója, aki a videojátékok pszichológiai vonatkozásait, ezen belül is elsősorban a játékosok motivációit és a problémás használatot (avagy a "függőséget") vizsgálja."

Szerintem egy remek cikk, sok mindenben hasonló megállapításokra jut, mit mi lentebb (még ha ez most nagyképűen is hangzik), de kiegészíti pl. az empátia tárgykörével, és így már egész árnyalt képet kaphatunk. Érdemes elolvasni!
10381 levél
Válasz 20.07.02. 17:03 #133
davkar9
Gameplay szempontjából könnyebb, elég valami ingame "számláló" (számokban, külső megjelenés, karakter/ek reagálnak). Történet/személyiség pedig vagy igazodjon, vagy eleve ez alapján állítsák be a mérőt. Az eddig legjobb megoldás amivel találkoztam az a Metro és a Dishonored játékoké. TLouban is megoldható lenne szerintem. Ilyen szempontból

SPOILER
Abby "jobb" karakter, hiszen ő csak Joellel végzett. Scarok megölése belefér, végül is ~háborúban állnak egymással. Ellienek csak 8? célpontja volt akikkel joggal végezhetett. Persze ez ilyen kill-or-be-killed világ, de erre írtam korábban, hogy ha a világ ilyen akkor nem feltétlenül kellene ilyen nagy hangsúlyt a moralizálásra fektetni, főleg úgy ha mást mond a sztori és mást a gameplay.
All me best mates are trees.
4634 levél
Válasz 20.07.02. 14:47 #132
Juraviel.Ihuan.Bedvin
davkar9

A Joel által írtakkal maximálisan egyetértek, pontosan így látom én is.

A gameplay kapcsán is egyetértünk, erről veled az elmúlt évek többször szót váltottunk. Odyssey, Vampyr és társai. A játék megjelenése előtt elég sokan cikkeztek a "ludonarratív disszonancia" jelenségéről, ezzel a kifejezéssel most találkoztam először, mármint, hogy van konkrét elnevezése is, de lényegében lefedi azt, amiről már beszéltünk, és egyetértek ez részben igaz erre a játékra is. Szerintem elég nehéz ezt kikerülni, vagy úgy megcsinálni, hogy a játék története érdemben reagáljon rá.

Peace

Abszolút hasonló az érzés, a dalok is "fejemben" szólnak időnként.
10381 levél
Válasz 20.07.02. 10:36 #131
davkar9
SPOILER
Én továbbra is kitartok Joel döntése mellett. Szerintem az az érv (YT egy csomóan szidták emiatt), hogy ezzel halálra ítélte az emberiséget elég nagy hülyeség. Nem is működött volna. Ezek gombák, nem vírus (de attól még zombik, bármennyire is tiltakoznak). Full gombákat nem lehetne visszahozni, talán még a dühöngő őrült fázisban lehetne kezelni a fertőzöttet. Na de eleve mit mentettek volna meg? Az ilyen Abby csapata féle milíciákat, akik még egyből önmaguk ellen fordulnak ha valami kérdőjeles történik (Owen esete)? Vagy a vallási idiótákat? Nem volt már ebben a világban olyan érték, amiért megérte volna elcserélni Ellie életét. Ami "működik", ~Jackson, az működik csodagyógyszer nélkül is.

Maga a helyzet is elég szar volt. Átkeltek az országon, erőszaktevőkkel, kannibálokkal, mindenféle szarral harcolva/elkerülve. Közel kerülnek az út során, a célegyenesben majdnem el is veszti. Mire magához tér, se magyarázat, se egy köszönöm, "a csajt felvágjuk, te húzz a faszba". Teljesen érthető, hogy jött a rampage.

Maga a tett csak azért volt rossz, mert meghalt Abby apja is, elindítva a 2. részt. Ezért érzem továbbra is egy kicsit mesterségesnek az alapkonfliktust, mert ilyen retconnal bárkiből lehet csinálni új karaktert. Ennyi erővel a 3. részben lehet játszani a leharapott fülű vagy az égő falus boss scar valamelyik hozzátartozójával vagy valakivel aki ott volt isaac halálakor.

Bennem nem hagyott annyira mély nyomot, a múltkori merengős kommentem után végül is arra jutottam, hogy mégis csak "jobb" lett volna ha Abbyt megöli. Elveszít mindent és még csak jobban sem érzi magát, lev meg amúgy is meghal, szóval nincs több kör. Csak a történetet nézve végül is oké ez így, viszont gameplay oldalról tényleg olyan fura, hogy lemészárol még vagy 50 embert az utolsó pályán, de Abbyre már nincs ereje. Kíváncsi vagyok egyébként, hogy a pályákat végig lehet e játszani gyilkolás nélkül (mínusz a chase sequenceeket), mert akik a történet/karakter szempontjából számítanak azokat amúgy is megöli.

Abby szemszögéből egyébként érdekesebb a történet. A bosszúja miatt elveszti a barátait, részben ehhez kapcsolódóan a csapatát is, lehet talán még több időt kellett volna vele tölteni. Milyen durva lett volna már ha a játékost kényszerítik a golfozásra... A két lány párhuzamait is jobban kihangsúlyozhatták volna és egy béna bossfight helyett szívesebben láttam volna valami Geralt-Letho féle beszélgetést is.
All me best mates are trees.
24373 levél
Válasz 20.07.02. 10:00 #130
Peace
SPOILER
Én még teljesen a második rész hatása alatt vagyok és leszek is még egy darabig. Most jó ideig nem lennék képes megbarátkozni egy harmadik rész gondolatával. De az önfeláldozásnak végképp nem örülnék. Nem csak azért, mert úgy összességében rühellem az emberiséget és undorító fajnak tartom magunkat. Megérdemeljük a pusztulást. Ami kötelék kialakult itt a pár szereplő között a két játék során az számomra sokkal többet ér, mint egy esetleges vakcina megalkotása. Hogy újra sáskaként lephesse el a Földet az ember, hogy tovább pusztíthassa. Mondjuk engem már alapból iszonyatosan megleptek a játék végével. Én ott a farmon már lezártnak tekintettem. Már meg is könnyeztem, hogy ez csoda szép epilógus és örülök, hogy ha még ennyi erőszak és halál árán, de ismét békére leltek. ERRE DURRRR!!!!! Jött a fekete leves. Mondjuk ott már nem volt mit tenni, éreztem én is, hogy Ellie-nek mennie kell, nem hagyhatja ennyiben. De tényleg nem számítottam rá, hogy ott kapunk még 1-2 órányi pluszt a farm után. Szerintem is csúcs volt és remekül átgondolt a végkifejlet! Hiába fanyalogtak sokan, hogy az egyiküknek igenis meg kellett volna halnia. Nem kellett volna! Amikor fojtogatásnál elengedi és útjára bocsátja. Az az igazi pillanat! Amire nem volt képes egész bosszúhadjárata során, az végre bekövetkezik. Csodálatos! Én a könnyeimet törölgettem. Nem véletlenül kóválygok csak azóta a nagyvilágban és nem találom a helyem, elképesztő hatással volt rám ez a játék!
4634 levél
Válasz 20.07.01. 23:16 #129
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Ahogy telnek a napok, még mindig nem ereszt ez a történet, a végének az elégikus, de ugyanakkor fel- és megszabadító lezárása, hangulata. A zenét is hallgatom közben, az eddigi abszolút kedvencek az "Unbroken" és az "Longing (Redemptions)", de a záródal, a "Beyond Desolation" is csodás.

Egy másik emberrel való beszélgetés során felmerült a részéről...

SPOILER
...hogy egy harmadik részben esetlegesen működhetne, hogy a történet Ellie önfeláldozásával érne véget a vírus ellenszeréért. Érdekes gondolat, de ezzel nem értettem egyet és ez volt a válaszom kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is:

"Szerintem ebbe a világba pont nem illene a világért való önfeláldozás, mert a lényegét, az emberi mivoltát veszítené el. Már az zseniális, hogy az összes valaha látott zombi világ közül, ebben van a leginkább tudományos alapokon nyugvó -light science- elképzelés, miszerint egy valóban létező „zombisító” gombafaj mutálódik és lesz halálos az emberiségre. Ezt éreztem leginkább olyannak, hogy nagyon-nagyon minimális eséllyel, de megtörténhetne (nem szó szerint kell érteni, csak azt próbálom érzékeltetni, hogy hitelesebb, mint bármilyen más zombis világ, "életszerűbb").

Visszatérve az elejéhez, nekem pont azért volt erős ez a rész, mert fel merte tenni azt a kérdést, hogy az emberiség megváltódása a megmenekülésben van-e. Még Marlene is meg merte kérdezni, és árnyalták az előző részbeli karakterét, hogy megéri-e egy embert feláldozni az emberiségért. Hogy gyilkosság-e ez a tett. Arra kérdésére, hogy feláldozná-e a saját lányát, Abby apja sem felelt. Abby támogató szavai meg inkább arra vonatkoztak, hogy az apját támogassa, hogy helyesen cselekszik, de nincs mögötte igazi morális erő.

Igazából sosem volt garantálva, hogy a vakcina hatékony lesz, ez csak feltételezés és reménykedés. Épp ezért mondja Joel, hogy újra és újra megtenné. Nem bánta meg. Az élni akarást választotta a halál helyett. A szándék kíméletlenül önző volt, egy húsz év alatt fel nem dolgozott trauma és az elengedés hiánya mozgatta, mégis a szándék mondhatni jóra irányult. Még a hazugsága előtt pár perccel is arról beszélt, hogy Ellie és a lánya mennyire kedvelnék egymást. Joel halála után, amikor Ellie körbenéz a házában, még mindig ott volt egy fotó a lányával. Ott a feldolgozatlan múlt.

Rengeteg hasonlóság van Abby és Ellie között, mert mindketten több, ugyanolyan dologgal küzdenek: önmaguk érzékenyebb, emberi voltának elfogadásával, és hogy ki bírják fejezni az érzéseiket. Joel ajándéka igazából mindkét fiatalnak nőnek ugyanaz, csak más irányból. .

Abbynek, hogy pusztulás is világában is van élet, sőt, önző vagy sem, a hozzánk közel állók, a szeretteink megsegítésén keresztül vezet az oldott élethez vezető út. Owen ezt a kérdést többször felteszi neki, kéri, hogy válassza saját magát.

Ellie, noha elveszít több mindent, a gitározást, Joelt, lehet hogy a társát, ugyanakkor azt kapja cserébe, hogy megtanulja elfogadni Joel döntését és el is engedni a halálát, így bízhatóan nem esik abba az örökké a saját farkába harapó kígyó körforgásába, amibe Joel zárta magát.

Gyönyörű, ahogy az egyik elhajózik, a másik pedig elsétál.

Ez egy földre rángatott történet, amihez nem illene az epikus ív (az önfeláldozás), mert utóbbi megölné az előbbi hitelességét. Van valami szépség abban, hogy az emberiség a káosz és az összeomlás világában is élni próbál és megoldás próbál találni erre, ennek példája Jackson is, még ha egy kicsit klisés is.

Ha párhuzam kell, akkor ott a „Tizenegyes állomás”, amit az egyetlen olyan történetnek tartok a civilizáció-összeomlós történetek közül, amelyre 100%-ban ki merem jelenteni, ha kipusztulna azt emberiség jelentős hányada egy szupervírus miatt, akkor az azt követő élet, pont olyan lenne, mint a regényben. A The Last of Us nagyon közelít ehhez, csak mínusz Cordyceps.
"
24373 levél
Válasz 20.06.29. 16:25 #127
Peace
4634 levél
Válasz 20.06.29. 15:49 #126
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Szerintem kib*szottul lenyűgöző volt. Bővebben:

SPOILER
Zseniálisnak tartom az egész új részt, a nézőpont váltást is. Az első részhez hasonlóan nagyon jól építkezik az ismert bosszútörténet elemekből. Mindkét oldalon. A vége pedig olyan értelmezést, keretet ad az egésznek, ami van annyira jó, mint az első rész vége: Ellie bosszúja mögötti a megbocsátás kimondásának elvesztése áll, és az, hogy van értelme az életének, csak ő is hazudik magának, hogy meg kellett volna halnia, Abby útja meg a bosszúból elkövetett tettének „kompenzálásról”, megváltásáról szól, mert folyamatosan szembesül vele, hogy a vele tartók közül nem feltétlen élte meg mindenki úgy, ahogy ő, és a háborúban felnövés helyett valóban életeket akar menteni.

Annak idején a „Királyok csatája” olvasása közben a végén, mikor Catelyn elengedi Jaimet a beszélgetésük után, nagyon bíztam benne, hogy a következő kötetben megkapjuk nézőpont karakternek, és szerencsére a prológus után ő is következett. Konkrétan nekem ő a kedvenc szereplőm az egész szériából, pedig igen, kilökött egy gyereket az ablakon, hogy védje magát és a testvérét. Mégis az, hogy hallani lehetett a „belső hangját”, ha nem is elfogadhatóvá, de megérthetővé teszi a szereplőt. A Naughty Dog valami hasonlót vitt most végbe itt.

Több helyen belefutottam, olyan véleményekbe is, hogy Joel nem volt jó ember, végül is megérdemelte a halálát, azokért, amiket élete során elkövetett. Szerintem ez a moralizálás rossz irány egy ember megítélésé során. Elég csak Budapest második világháborús ostromának eseményeit akár néhány részletében megismerni, miket vagyunk képesek művelni egymással az túlélés érdekében. Ez még nem teszi helyessé a tetteket, de árnyalja, hogy ne csak a „jó” és „rossz” végletekben gondolkozzunk.

Megdöbbennénk sokan, ha egy társadalmi összeomlás során mi miket tennénk meg. Nem tudhatjuk, mit hozna ki belőlünk. Nem ismerjük ezeket az oldalainkat. Ahogy Herbert mondta (mindig tudok találni valamit ) „A Dűne Istencsászárá”-ban: „Ismerem az őseim gonoszságát, mert én vagyok ők. Az egyensúly rendkívül kényes. Tudom, hogy közületek, akik ezeket a szavakat olvassák, kevesen gondoltak valaha is így az elődeikre. Sosem jutott eszetekbe, hogy elődeitek túlélők voltak, hogy a túlélés esetenként már önmagában is véres döntéseket követelhet, olyan önkényes brutalitást, amelynek visszaszorításán a civilizált emberiség oly keményen dolgozik. Milyen árat fogtok fizetni ezért az igyekezetért? Hajlandóak lennétek elfogadni saját pusztulásotokat?

Van, ami túl van jón és rosszon. Lehet vitatkozni, hogy ebben meddig lehet elmenni, a játék pont ezt teszi és ezt a kérdést kutatja, hogy traumák meddig vihetik el az embert. Az, hogy mit ítélünk meg jónak és rossznak, annak függvénye, mennyire tudjuk a traumát átélni és azonosulni vele.

Bátor döntés volt, viszont én nem folytatnám a szériát. Ez a két rész együtt így volt tökéletes, kerek egészet alkot.
24373 levél
Válasz 20.06.24. 20:27 #125
Peace
Én a könnyeimet törölgetem jelenleg. Nem tudom eldönteni, hogy első vagy második helyre küzdötte fel magát nálam most ez a játék, de valami hihetetlenül fantasztikus élmény volt! Olyasmit élhettem át ebben a bő 29 órában, amilyennel ez idáig még nem találkozhattam! És egy fél pillanatra sem lankadt a lelkesedésem, egyetlen képkockájáról sem akartam lemaradni. Köszönöm szépen Naughty Dog! Örök hála!
10381 levél
Válasz 20.06.22. 14:22 #124
davkar9
Eh, nehéz dolog ez. Az a "baj", hogy egy olyan settingben próbálnak moralizálni, ahol ennek már nem sok értelme van. Mindezt úgy, hogy csak a korábbi nézőponton állítanak. Kérdés az, hogy végig akarod e hallgatni a "mondanivalójukat" x és y esemény után, aztán megint más kérdés, hogy ez tetszik e majd. Az első rész ilyen szempontból sokkal könnyebb volt. Nekem pl teljesen egyértelmű volt, hogy az a jó döntés, én is azt tenném. 2. részt még mindig emésztem; hogy jutottunk el ide, mi ez, mit kéne tenni, stb (direkt ilyen vague, spoilerben valamivel részletesebben).
All me best mates are trees.
10381 levél
Válasz 20.06.22. 13:58 #123
davkar9
vége, közte, mindenféle

SPOILER
Nekem igazából nincs bajom Joel halálával, de az ahogyan több szempontból is ~szar volt. Alapból a "brutalitása", főleg, hogy ilyenkor Abby tényleg még csak egy buta gorilla. Nem esett jól. 5 perce mentette meg az életét, legalább elgondolkodhatott volna előtte, hogy biztos szüksége van e még a bosszúra. Én például ezt az egészet teljesen átfogalmaztam volna. Bosszúküldi helyett ez csak egy sima ismerkedős/felderítős küldetés, nyitás kelet felé. A random találkozás jobban működne, "hihetőbb". Tudja, hogy az önzőségével a kisebb (barátai) és nagyobb (wlf) csapatának is kárt okoz majd. Joel meggondolatlan/"akaromeéneztigazából" megölése pont elég lenne arra, hogy az éppen benyitó Ellie is "félreértse" a helyzetet és onnan elinduljon az az út amit a teljes játék is kínál.

Abbyt a desingt leszámítva én azért nagyjából megkedveltem. Persze az ő kalandja eléggé csalás: gyerekek jók, akik nekik segít az is jó féle megoldás... Mondjuk ezzel a nézőpontváltással csak a kutyust és talán Owent sajnáltam meg az Ellie rész ismeretében, a többiek még így is seggfejek voltak.

Végével kapcsolatban nem tudom, hogy érezzek. ~3/4 végigjátszásnál voltam, amikor előrenéztem a teljes, csak cutscenek megavideót, hogy mégis mennyi van még hátra és akkor látva a befejezést úgy éreztem, hogy Abbynek meg kellett volna halnia, mert a tanulság úgy is átjönne. Rendesen odaérve, végül is működik, de még így is kicsit furcsa, hogy xezer lemészárolt random npc után (napokkal ezelőtti gameplay-történet kéz a kézben kommentemet vissza is vonom...) az az egy már túl sok. Elfért volna ide egy player choice.
All me best mates are trees.
3068 levél
Válasz 20.06.22. 13:58 #122
RAI*DEN
Én nem is leakről írok, hanem egy emberke beszámolója alapján aki már végignyomta. A sztori kifutása szempontjából pont semmi értelme nincs az egész bosszúhadjáratnak. Persze az első rész is jó volt úgy ahogy volt, függetlenül attól, hogy pont az nem lett meg, amiről az egész játék szólt(a gyógymód ugye...), ezért is vagyok, hogy ezt a sokkal nehezebben magyarázható szitut, hogyan kezeli majd a játék, mert részemről sokkal nehezebben magyarázható az egész...
10381 levél
Válasz 20.06.22. 12:54 #121
davkar9
Leakek azért nem voltak teljesen pontosak és érzésem szerint szándékosan úgy lettek megfogalmazva, hogy "ez szar lesz". Olyan szempontból tényleg értelmetlen folytatás, hogy ez az alapfelütés eléggé ~erőltetett, ennyi erővel végtelenségig folytatható a sorozat. Itt is legalább 4 olyan helyzetet találtam, amiből ki lehet bontani egy hasonló harmadik részt. A fő probléma gondolom az, hogy a (kikövetkeztethető, ezért a doboz)SPOILER
bioshock
easter egg sokaknak betett, már a leakek idején vagy most élesben, és emiatt lezártak és eldöntötték, hogy nem fogják szeretni a játékot, esélyt sem adva a teljesnek. Talán a marketing csapat is "hibázott", hogy nem kommunikálta jobban, hogy ne számítson senki "Joel és Ellie nagykalandja 2"-re. A tényleges sztori amúgy oké, elmegy. Érthető, (át)érezhető, hogy mit akartak ezzel. Több ponton szerintem lehetett volna másképp fogalmazni/ábrázolni, hogy hasonló-ugyanazt az eredményt érjék el, de összességében inkább tetszett, mint nem.
All me best mates are trees.
1866 levél
Válasz 20.06.22. 12:29 #120
Aribeth
Szerintem korrekt/jó a sztori, csak
- nem olyan 10/10 atomkirályság, mint ami most záporozik az egyik oldalról
- de persze nem is egy 0/10 sjw szutyok, ami jön a másikról
- meg igazából számomra nem is valami extra kiemelkedő érzelmi téren sem.

Hetero nőként mindig bírtam a debella izomkolosszus csajokat, elismerve, hogy a biológiai korlátok miatt rengeteg munka és megfelelő élelmiszerek és kiegészítők kellenek ezen izomkötegek kifejlesztéséhez még békeidőben is, és csak ezért kötök bele abba, hogy pont egy ilyen kajahiányos, sok szempontból realitásra törekvő posztapokaliptikus játékba kellett beleszerkeszteni egy Abby féle amazont. Én vagyok az első, aki azt is elismeri, hogy az esztétikai és a mindkét nemnek kedvező fantáziakiélési szempontokat félretéve nevetségesek a kétajtós szekrényeket összehajtogató ötven kilós csajok a filmművészetben és a játékokban, és egyenesen támogatom, hogy vagy az inkább hihető stealth assassin irányba haladjanak egyes darabok (amelyik akar, nincs baj a szexi bikinis, óriás kardokat hurcoló japán istenőkkel sem, minden elfér a piacon), vagy a “jól, van, az 1-1 pusztakezes harcban is van valamennyi esélye a nőnek, de akkor ő is nagydarab, bocsi” irányt képviseljék a bátrabb játékfejlesztők. Ez megtörtént itt ebben a játékban, amiért részemről taps jár, csak a setting miatt túlméretezettnek tűnnek azok a megélhetési crossfitbajnok izmok, tehát a nagy lelkesedésben átestek a ló túloldalára. Persze, persze, azt már ezerszer láttuk, hogy a húsz éve tartó világégés idején is perfekt Hugh Jackmanek meg Chris Hemsworthök/Pine-ok mászkálnak fel-alá, lehetőség szerint felsőruházat nélkül (támogatom, btw), de az élettani különbségek miatt egy nő esetében ez végképp feltűnő.

És szerintem Abbynek nincs ronda feje, sőt, túlságosan hasonlítanak is egymásra Ellie-vel. (Elmenekül a repkedő rohadó káposzták és paradicsomok elől.)
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
1961 levél
Válasz 20.06.22. 12:29 #119
warcat
A játék osonós/öldöklős/gyűjtögetős részből, quicktime eventekből, és átvezetőkből áll.Pontosan nulla beleszólásod van a történet alakulásába.Ha nem az történik,amit terveztek, egyből visszatekerik neked a filmet.
Még csak azt a döntést sem tudod meghozni,hogy nem ölsz állatokat.

A leszbikusság nem tényező, ezt megint te hoztad fel, olcsó próbálkozás csak a másik véleményének kinullázására érvek helyett az -ista, -fób vád bedobása.

A sztori kiindulópontja az a bizonyos traumatikus esemény a játék elején.Nem az a probléma amit Abby tesz, hanem az, hogy hogyan és mindez mikor történik a cselekményben.A használt eszköz nagyon személyessé teszi a dolgot.Csak épp elkúrta a dolgot Druckmann, mert talán működhetett volna a sztori, ha az extra sokkhatás kergetése helyett a Jesse-szál lezárásának módját használja itt.Extra bónusz, hogy egy teljesen amatőr hiba vezet a lehetőséghez, ami teljesen idegen a szereplőktől.Nem élsz túl 20+ évet így ebben a világban ha ilyenek követsz el,de kényelmes megoldás volt az íróknak persze.
Majd mindezek után Abby teljesen logikátlanul nem varrja el a szálakat ott és akkor (roll credits).

Ezek után lehetetlen azonosulni Abbyvel, vagy akár szimpátiát érezni iránta, hiába próbálkoznak meg vele a nézőpont váltásával, és mivel ez kudarcba fullad, az egyébként átlagos, semmilyen új mondanivalót, vagy mély bölcsességet sem tartalmazó történet természetesen beleáll a földbe.

Különösen humoros egyébként,ahogyan személyeskedsz ismeretlenül Abby ereje kapcsán (mi ez, óvoda? "az én apám el tudja a verni a tiédet") mert ez egy extra visszataszító tulajdonság vele kapcsolatban. Egy 19 éves nádszál kiscsajt kell vele brutálisan összeverned és bántalmaznod.

A végéről meg már nincs kedvem se időm virágnyelven írni, elég annyi, hogy ha belekezdesz egy második menetbe,annak csak egy vége lehet.Megint karakteridegen valami ahova kifutunk.
3068 levél
Válasz 20.06.22. 11:44 #118
RAI*DEN
Mivel én nem vágok eret a spoilerektől, ezért elolvastam dióhéjban a sztorit. Bár a játékot megvettem, másnap már kölcsön is adtam egyik jóbarátomnak(God of War-ral együtt), akinél épp a PS4 prom is ott van kölcsönbe. Visszatérve, ha tényleg annyi a sztori, mint amit olvastam, akkor kajak nem értem, hogy mi szükség egy ilyen folytatásra, mondhatni a sztori kifutása szempontjából még értelmetlennek is tartom(no, nem mintha az első rész ebből a szempontból jobban vizsgázott volna, de ott végülis az indítékok szempontjából tök érthető volt a történet végi csavar), szóval nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogyan fog alakulni az egész játék. Nem írom le előre a játékot, mert az első rész is nagyszerű volt anno, szóval a 2.-tól is valami hasonlót várok.
1800 levél
Válasz 20.06.22. 10:38 #117
-Jozef-
Visszaolvastam. True. Összemostam egy másik fórum véleményeivel az ittenieket és kikeltem magamból. Abby viszont akkor is lenyomna téged szkanderban a gecibe.
10381 levél
Válasz 20.06.22. 10:32 #116
davkar9
A saját képzelgéseid helyett inkább az itteni kommenteket olvasd már végig...
All me best mates are trees.
1800 levél
Válasz 20.06.22. 10:08 #115
-Jozef-
Szerinted nem tény megállapítás az, hogy videókat nézve nem jön át egy játék, annyira mint játszva? Te most hülyéskedsz velem? Te teljes képet tudsz kapni és objektíven meg tudsz ítélni egy filmet a wikipedia plot summary alapján, anélkül hogy megnéznéd? Sírhatnékom van tőletek.

Egyszerűen nem értem mit vártatok sztori tekintetében? Pont, hogy az első rész története volt egy nagy semmi: juss el a kiscsajjal A-ból B-be. Ott sem igazán a játék vége volt a lényeg, hanem az út és az aközben kibontakozó karakterek története és személyisége. Többet akartak, mint pár mondatos mélabús elmélkedést a moralitásról és többet is vittek bele. Ehhez a posztapok világ csak egy díszlet volt, már az első rész esetében is. Ha megismételték volna annak a nulla történeti ívét, akkor meg az lenne a baj.

Meglepő, hogy leszbi szálat is vittek bele? Min lepődtetek meg? Már az első rész DLC-jében is elcsattant egy csók a 13 éves Ellie és a szintén underage barátnője között. Gondolom ennek a walkthroughját már nem néztétek meg, mert helyette mentetek pornhubra nézni egy kis ollózást, mert gyanítom, ha faszverésről van szó, akkor nem zavar már a girl-on-girl action. Képmutatóak vagytok ti is, meg az összes többi metacritices incel szarjankó, akik felültek a hate-trainre, mert fáj a tudat, hogy egy női karakter izmosabb mint ti meg az apátok együttvéve.
10381 levél
Válasz 20.06.21. 22:42 #114
davkar9
Nem kell gondolnod, lentebb leírtam.
All me best mates are trees.
1961 levél
Válasz 20.06.21. 22:24 #113
warcat
Ez csak a te véleményed, nem tény.
1800 levél
Válasz 20.06.21. 20:43 #112
-Jozef-
Azt hittem Peace csak ironizál, de te kajak YT videók meg - gondolom - a korábbi leakek által keltett gyűlölethullám alapján ítéled meg a játékot? Aztakurva. Az elsőt játszottad egyáltalán? Lófaszt nem tapasztalsz így a játékból, de még annyira sem elegendőt, hogy egy objektív véleményt alkothass róla.
2754 levél
Válasz 20.06.21. 15:47 #111
Shadowguard
Játéka válogatja, van olyan, amit szeretek nézni és leköt. Például az egész soulslike stílust is nagyrészt a TheVR videói miatt kezdtem el (nézem máshol is azóta). Azoknál átjön az érzés, amikor már te is izgulsz, hogy vajon lemegy-e. És egy ponton túl elkezd birizgálni az érzés, hogy neked ez jobban menne. Ha meg ismert bossnál szenved a streamer akkor látod a hibákat, most erre kaptam rá játék után
De egy időben minden este elalvás előtt Battletech streamet néztem.

Sztorijáték már más kérdés, volt, hogy azt is néztem, de az ritka. Hogy a Last of Us-t hova lehet besorolni azt nem tudom. Mikor a második részt bejelentették elkezdtem nézni egy videót belőle, de ott tényleg nem értettem mit kellene ebben szeretni. Talán egy órát néztem, de semmire nem emlékszek belőle. Játszva lehet átjönne, de amíg nem lesz PC-n addig ennek nulla esélye van. Még a Top10-es listámban sincs benne, ami konzol exkluzív és kipróbálnám
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
10381 levél
Válasz 20.06.21. 11:39 #110
davkar9
Vedd már a fáradságot, hogy közvetlen választ írsz, ne csak somolyogjál... Ha ez lenne az egyetlen játék a világon, akkor valószínűleg igazad lenne, de nem tudom feltűnt e már, hogy manapság kb. az összes játékban ugyanazt kell csinálni. Crafting=vegyél föl minden csillogó szart, lopakodás=guggolva láthatatlan/hallhatatlan vagy, ölelj meg mindenkit hátulról. Ez a része kb. reboot TR szint, azt ismerem, 95%os az egyezés, nem lenne újdonság játszani (igazából szarabb lenne ->kontroller). Ezekről volt csak szó. Para és rettegés kb. ugyanannyi, mint a resikben, ez sem egy összehasonlíthatatlan dolog. Minden másban pedig ugyanazt az élményt kapod, mint én a ytn, mert te is csak videókat nézel és a játék érdemi része azokban van.

Hol volt sírás Abby miatt? Annyit írtam, hogy szerintem ez egy kurva undorító design. A játék végére eléggé megkedveltem őt, de attól még szerintem egy hányás, ahogy ez a karakter kinéz. Amúgy ha sírást és gyűlölködést akarsz látni akkor nézz be egy yt kommentszekcióba, na az tényleg elég durva.
All me best mates are trees.
4634 levél
Válasz 20.06.21. 11:29 #109
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Az is atommód megmosolyogtató, amikor valaki azon dühöng meg siránkozik, ha nem tud egy játékkal játszani, és ezért akár le is húzza, szidja, mint a kefekötő. Akkor meg még viccesebb, ha egy kicsivel később belejön, aztán már élvezi. Két véglete van, az egyik ez: ; a másik ez: Csak szólok.

Abban egyetértek, hogy teljesen más élmény a játékot játszva megélni, mint csak nézve - valóban összehasonlíthatatlan. Ám nem mindenkinek van annyi pénze, keresete, hogy majdnem minden játékot megjelenéskor teljes áron megvegyen, különböző platformokon egyaránt mozogva, de érdekli a történet. Ebben az esetben teljesen mértékben (szerintem) elfogadható, ha valaki csak nézi, a történet átadja az élményt a "csak nézés is". Szerintem inkább az első bekezdésembe eső kategória a hagyjuk is kategória.

Sőt, a játékmenet videók épp azért készülnek, hogy az alapján igenis eltudod dönteni, hogy neked tetszenek-e a játékmenet mechanikáék vagy sem, ha nem is teljes releváns, de részleges vélemény alkotására megfelelőek. A magad számára.
24373 levél
Válasz 20.06.21. 11:02 #108
Peace
Na megtudtam menet közben, hogy valószínűleg Abby-n megy a sírás....de hogy ilyenen fennakadni ahelyett, hogy valaki a játékot élvezni? Mondjuk aki meg csak yt-on nézi....na hagyjuk is...
24373 levél
Válasz 20.06.21. 10:38 #107
Peace
Igazából én még mindig kicsit megmosolygom, ha valaki videó alapján alkot véleményt játékmenetről. Én személy szerint nem is vagyok képes ilyeneket nézni 2-3 percnél tovább, mert untat és nem adja vissza azt az élményt, maikor Te magad játszol vele. Teljesen más dolog nézni és játszani vele. Nem jön át a para és rettegés, az izgalom. Összehasonlíthatatlan.
Ezt a váll meg szteroid és NDK úszónő dolgot meg végképp nem tudom hova tenni. Vagy csak az én szemem nincs kihegyezve erre. Dináról van szó amúgy? Mert nekem az sem egyértelmű.
1800 levél
Válasz 20.06.20. 16:36 #106
-Jozef-
Fingom sincs miről beszélsz.
1961 levél
Válasz 20.06.20. 12:42 #105
warcat
Oh my sweet summer child, úgy jársz majd mint pewdiepie
1244 levél
Válasz 20.06.20. 10:29 #104
Ricsi1976
Az tény, hogy szerintem se volt korszakalkotó játék, de a grafikája, hangulata azért tényleg megfogott.
10381 levél
Válasz 20.06.20. 10:17 #103
davkar9
Engem a vállak készítenek ki. Kicsit olyan érzésem van, mintha a Joel modellen állítottak volna sliderekkel és rátettek egy ~női fejet, hogy a létracipelős gameplay működjön. Ellienél ilyet nem láttam. Én sem hiszem el, hogy ezt magától, csak gyúrással hozta volna össze. Dobták volna inkább a "representation" (transz) halomra, úgy legalább hihető lenne. Aztán ez a design átszivárog a karakter megítélésbe is.

Erről karakterről még egy kicsit, sztorit kerülve, csak minimálisan (gameplay szempontból) érintve, de azért biztos ami biztos inkább dobozba.

SPOILER
Flashbackekben tényleg egész normális. Egy ~csúnyácska, de amúgy helyes kislány. Ezek a részei - és a nagyegészt tekintve - amúgy úgy ahogy működnek is. De akkor ennyi erővel lehetne fiú is. Történet ugyanúgy működne. Vagy akkor felborulna az erőegyensúly Ellie és a "nemezise" között? Mert így nem...? Csenevész fiatal nő vs fiatal nő gorilla.


Jozef: ahogy az általában lenni szokott a review bombing esetében magának a jelenségnek nincs jelentősége. Annyiból árt, hogy ezeket összemossák valódi kritikákkal, amik azért jogosak. Gameplay szempontból szerintem is egy nagyon átlagos (/lopakodós) játék. Ezeket én léptetni is szoktam, két cutscene közötti dialógusokig ugrálok ezeken a részeken, de még így is feltűnően egysíkú a játékmenet. 1 stealth kill animáció van ugyanazzal a torz Ellie arccal és kivégzéssel, újra és újra. Lootolás, crafting, harc, stb, működik meg minden, de nem 10/10. A nevesített ellenfelek is csak egy üres feature, a batman henchmanekben több élet volt.

A sztori más tészta. A "sjw hurdur 0/10" félékkel nem is érdemes foglalkozni. Igazából engem is meglepett, hogy ez a része mennyire jó, természetesen, mindenféle +- nélkül van ábrázolva a "buzipropaganda", Ellie és Dina kémiája remekül működik. Minden más sztorielem... Hmm, hogy is fogalmazzak spoiler nélkül. Többször hangoztattam, hogy nem kötődöm ehhez a franchisehoz, DE! még nekem is voltak olyan részek, aminél önkéntelenül is ökölbe szorult a kezem. Na most ha valakinek ez a sorozat a mindene...hát úgy a sztori miatt fanyalgás jogos?, mindenesetre teljesen érthető. Ugyanakkor az ilyen "xy, az egész játék szar" értékeléseknek nincs igazuk, mert vannak olyan részei amik tényleg, de tényleg 10/10-es élmények. Szerintem ezek a bizonyos részek húzzák föl a játékot, ami miatt röpködnek a "forradalmi" és "mestermű" jelzők, amik megint csak nem igazak, mert a legobjektívebb szemmel nézve is ez max egy 8.
All me best mates are trees.
1800 levél
Válasz 20.06.20. 09:37 #102
-Jozef-
Nem értem a sztori miatt fanyalgókat. Az első rész ugyanennyire sablonos, 'láttuk már a mozikban' típusú történet volt. Az is inkább a megtett út és a közben kibontakozó karakterek miatt volt emlékezetes. Most 4 óra után ugyanezt érzem. Az ND mesterien bánik a karakterekkel.
1866 levél
Válasz 20.06.20. 09:00 #101
Aribeth
Nekem nőként ezzel nincs problémám esztétikai szempontból, rengeteg férfi él olyan nővel, akiknek ennyire szélesek a karjai, csak nem izomból, hanem hájból. Viszont szerintem is túltolták, mert azt nem tartom hihetőnek, hogy egy posztapokaliptikus világban egy nő szteroidok és táplálékkiegészítők nélkül ennyire ki tudná gyúrni magát, és hosszútávon fenn tudna tartani ilyen izmokat, esetleges tesztoszterontúltengés ide vagy oda.

Még csütörtök este és tegnap reggel végigpörgettem a cutscenek-eket. Masszívan spoileres doboz:

SPOILER
Vannak jelenetek, amikben Abby before állapotát mutatják, ott még kifejezetten csinos is. És nem ő a transz. Magát a történetszövést, a nézőpontok váltását, flashbackeket nagyon ügyesnek tartom, művészi - színészi, animációs stb. - szempontból fantasztikus az egész játék, de összességében nem fogott meg a sztori, a két csaj megszállottan üldözte és kinyírta egymás baráti körét, míg végül megtörve bele nem fáradtak a bosszúba. Ilyet láttunk már párszor. Viszont nem is akkora szarkupac, mint aminek sokan titulálják.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.