Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» The Last of Us: Part II

1810 levél
Válasz 21.05.21. 08:15 #207
-Jozef-
Én számítok egy resolution/rtx updatere is, valamikor a multiplayer megjelenésével. Aztán lehet, hogy inkább part1 2nd remaster lesz belőle.

De rég várok erre, már majdnem bele kezdtem nélküle a második végigjátszásba. Most már az első másfél órán túl vagyok. Tényleg ég és föld így a gameplay, viszont a cinematic feelingen rontott a patch szvsz. Valahogy jól állt a játéknak hogy olyan lomhán reagált Ellie a mozdulatokra, most valahogy túl könnyedén és gyorsan mozog minden. Meg mintha a blurt/motion blurt sem igazították volna hozzá az új framerate számhoz.
25365 levél
Válasz 21.05.19. 21:49 #206
Peace
És a fullos remaster hol marad???!!!!! Már majdnem 1 éves!!!!
33705 levél
Válasz 21.05.19. 17:34 #205
Creativ3Form
'nyád a dupla.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
33705 levél
Válasz 21.05.19. 17:34 #204
Creativ3Form
Megérkezett a PS5-ös, 60FPS upgrade. FÁK YESSSSS!
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
2466 levél
Válasz 21.05.17. 22:03 #203
jawsika
Aham. Hát nem tudom.

SPOILER
Mi a karaktergyilkosság? Hogy megmenti az ismeretlen lányt? Hogy Tommy elmondja a keresztnevét tök ismeretlenekkel történő találkozáskor? Miért ne tenné? Nem tudom, nem látom, hogy egy másik államban sok év után titkolni kellene a keresztneveteket mindenki elől. Vagy nem értem, hogy a saját megöletéséről milyen módon tehet ő? Arról meg azért beeszéljünk, hogy Joel nem John Hannibal Smith ezredes, hanem egy sima csempész, aki Ellien kívül senkivel nem törődik, és az első játék elején még simán átadta volna és ment volna a dolgára. De tényleg nem értem, hogy mi a karaktergyilkosság az ő esetében.

Az ujjas dolghoz: szerintem egy gyönyörű szimbólum. De ez nyilván olyan, amiben akkor nem fogunk egyetérteni, és nem hiszem, hogy ez baj.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
5128 levél
Válasz 21.05.17. 21:56 #202
subject17
Érettség meg gyerekesség dobálása mellé azért beszúrnám, hogy sokan első körben például azért rühelljük, amiért teljes karaktergyilkosságot hajtottak végre Joelen (pun intended), csak azért, hogy a kisházas jelenet megtörténhessen.

A másik pedig, ami a végén neked annyira megrendítő volt, számomra már csak ilyen megfáradt, "na tessék, továbbtoljuk a szenvedéspornót" húzás volt. Nevetségesen contrived (bocsánat, nem ugrik be a megfelelő magyar szó erre most) ez is, hogy még a végén pont az ujjak jönnek képbe, ahogy Joel jelenete is annak érződött számomra, annyira idegenül viselkedett előtte. Jó, hogy nem névjegykártyát nyújt át.

Amilyen apróságok ezek egy embernek, úgy tudják agyonverni sokunknak az egészet.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
2466 levél
Válasz 21.05.17. 21:44 #201
jawsika
Dehogy gond! Meg nem kiábrándító.

SPOILER
Szerintem ez egy jó dolog. Tudunk vitatkozni egy ilyen game történetén. Mikor volt ilyen? Meg persze, Abby felé könnyebb bevonódni a végére. Pláne ha nincs az emberben (bennem sincs btw.) van egy 7 éves Team Ellie felfogás, hogy annyi éven át vártál rá meg Joelre, és nem vagy hajlandó elfogadni, hogy nem ő a Jóságos Kedves Szabadszájú Csaj. Úgy értem, később találkozol Abbyvel, nagyon szép karakterívet írtak neki, van egy komoly jellemfejlődése ebben a 10 órányi játékban, de ami igazán megváltotta őt, az Lev. Lev neki olyan lett, mint Joelnek Ellie. Valaki, akivel törődik, akiért hajlandó kockáztatni, vagy akár feláldozni magát. Hogy ez most jól lett-e implementálva, arról nyilván tudnánk vitázni, nekem Lev egész karaktere, a transzsága, a gyermeki, de mégis egyetlen tisztán jó jellemű karakterként való megjelenítése bevallom, kicsit szájhúzós volt. Azt is értem, hogy Abbyt (OFF: nem tudom megérteni, miért nem tudtak egy jobban elütő karakternevet adni neki, Nicole, vagy Jane, vagy akármi, mert az, hogy élőszóban egy betű különbség van a két név között, durván megnehezít mindenféle társalgást és sokszor hibázzák el az emberek), szóval Abbyt fel kellett építeni úgy, hogy iszonyat mélyről indult és aki átvette felette a kontrollt, gyakorlatilag azonnal le akart vele ugrani egy szikláról. Ehhez, ennek a feloldásához kellettek a kutyusok, meg Yara, meg a szerelem, meg ezek a dolgok. Értem, hogy a szűk keretek között miért kellett ezeket használni, de én mégis at érzem, hogy nem estek át a ló túloldalára. Tehát én személy szerint úgy voltam vele, hogy amikor Abby megjelent a színházban, abban reménykedtem, hogy Ellie szívlapáttal veri majd pépesre a fejét. Aztán mikor eljutottam oda, hogy Abbyvel mentem a színházba, már az volt bennem, hogy csak ne kelljen bántanunk, vagy megölnünk Elliet, de nem volt bennem egy olyan hatalmas ellenszenv, mint annakelőtte. Aztán Lev hatására Abby megáll, és hagyja élni őket. És ettől persze ő már a szemedben egy "jó" karakter. És meg is értem, miért.

De Ellie nem tudja elengedni. És itt megértem, hogy azt mondod, hogy ez nem oké. Én úgy éreztem, hogy itt minket triggerel a Naughty Dog. Hiszen a game elején úgy voltam vele, hogy egyesével fogom őket két dimenziósra taposni, Abbyt meg, mint Koppányt, fel is négyelem. És amikor a farmról elmegy, akkor már azt gondoltam, pedig Ellie szemszögéből ugye semmi nem változott, csak mi, a player ismerjük Abby sztoriját, hogy ne menjen, maradjon otthon. Kicsit "szégyelltem", hogy minden ismeret nélkül indultam el már az elején is gyilkolászni, meg sem kérdezve magamtól, hogy ez jó dolog-e.
De nem tud aludni. Pánikrohamai vannak és nem tudja elengedni. Én azt gondolom, hogy elsősorban nem Joel halála a "baj". Sokkal inkább az, hogy nem volt meg a megváltás, hogy az utolsó beszélgetésükkör nem bocsátott meg neki. Ez ott maradt benne, a bűntudattal, a szégyennel, magával a fájdalommal. Elvette tőle Abby ezt az esélyt. Azt hitte, ráér, meg tiniként belefér a "hiszti", ezt nyilván iróniából mondom, de addig, amíg Joel meg nem halt, nem értette, hogy ez megtörténhet és hogy ha őt elveszíti, azzal mi mindent veszít el. Mert Joel szerette Elliet, pedig semmi "oka" nem volt rá. Önzetlenül, igazán szerette. És ez g*ci nagy dolog. Nem a lánya, egy kis pimasz geci, immunis is, sután beszél, meg normál tiniként eltaszítja magától. És mégse fordul el tőle és szerintem Ellie ezért is ilyen vele. Tesztel, hogy mi fér bele. Meddig mehet el. A szeretetet teszteli. Sima tini, ha belegondolsz, mondom. Elképesztően emberi ez a dolog. És k*rva nagy árat fizet érte, mert Joel meghal, ráadásul úgy hal meg, ahogy. És ezt magának nem tudja megbocsátani. Ezért megy el másodszor is Abby után. Itt már nem a bosszú a lényeg, hanem a megváltás. Hogy ha megöli Abbyt, akkor megszabadul és megkapja Joel "feloldozását" azért, amiért így eltaszította magától, miután elmondta neki a kórházban történt dolgokat. Belegondolva csak egy tini gondolkodhat így, hogy azért haragszik, mert nem hagyták meghalni valami nagyobb, ködös célért. Erre épül a katonaság többezer éve. Borzasztó emberi, nem tudok mást mondani, annyira életszagú.
És ezért van az, hogy mikor másodszor elmegy Abby után, és látja, hogy mi történt, ott már szó nincs arról, hogy bántaná, nem is gondolkodik ezen. Meg akarja találni. Hogy utána mi lesz, majd elválik. Te, a player sem ezen agyalsz. Te ugye tudod mit tettek Abbyékkel, te meg akarod menteni, azért "játszol". És Ellie, mikor látja ezt a rengeteg borzalmat, meg hogy hol és milyne módon talál rá, nem lelövi, amit megtehetne, vagy akármilyen módon megkínozhatná, vagy otthagyja, hanem azonnal, gondolkodás nélkül levágja. És kimennek a partra és az utolsó pillanatban jut eszébe, hogy miért is jött ide, és azt hiszi, ha most hagyja elmenni, maradnak a rémálmok meg a gyötrő bűntudat. Csak ezek mozgatjk, hogy ezektől szabaduljon. Még Lev torkához is kést tart(!), csak harcoljanak már és legyen vége ennek az egésznek, így vagy úgy. Tényleg egy brutális sztori arról, hogy mennyire felemészti az embert a bosszú.

És nem csodálom, hogy Abby mellé tetted a voksod, mert neki ott van Lev, akiről gondoskodnia kell meg akiért él. ettől ő teljesen átalakul. Megszűnik belőle az a primitív állatiasság, amire a külseje is ráerősített, meg amit láttunk tőle. Meg ugye az, hogy így lefogy, valahogy emberibbé, törékenyebbé teszi, ami nagyon sokat jelent. De Ellinek ilyen, már mint Lev, nem maradt. Nem tudom, hogy lesz-e folytatás. Én nagyon szeretném, de én egyrészt mindenben szeretem a hármas szám "tökéletességét" (nem gyökér számmisztikára gondolok, csak ha a Istennek, a francia forradalomnak, meg Nolannak jó volt a HÁROM, nekem is az. És itt is trilógiaként lenne az igazi, másrészt ebből még rengeteget ki tudna hozni egy jó írógárda.


Ezt már nem neked szánom: tök megértem, miért tették félre a felénél annyian, meg miért áll 35 ponton. Ezt nem lehet gyerekként befogadni.
Itt van előttünk az egész videogame-ipar rákfenéje... A mai napig nem értik meg annyian, hogy attól, hogy játék, még nem feltétlenül gyerekeknek van. Ezt a gamet egy tizenéves aligha élvezi. Sőt, hülyeségnek tartja. Csak te, aki már ezt átélted és látod benne az "igazságot", az "emberséget", te tudod értékelni. És 10-ből alsó hangon 5 példányt 15 évesek kaptak, mert "zombis lövölde". Persze lehúzták...
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
4767 levél
Válasz 21.05.17. 21:01 #200
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Eszméletlen jó ezt hallani tőled.

Ez a játék érett embereknek szól. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem lehet kritika alá vonni a történetet meg nincs benne akár hiba, de az nem lehet elvitatni tőle, hogy érett embereknek szól. Akik képesek túllátni a pusztán jón és rosszon alapuló felfogáson.
33284 levél
Válasz 21.05.17. 20:57 #199
szbszig
SPOILER
Az a gond, hogy én a játék második felére teljesen Abby pártjára álltam. És ezzel a kisebbséghez tartozom, tudom, mert a többség még mindig Ellie-vel szimpatizál, Abbyt pedig a fenébe kívánja, legalábbis az internetes kommentek alapján. A maradék nagy része pedig mondjuk olyan reálisan látja a helyzetet, mint te, és azt mondja, hogy tökéletesen ki van balanszolva a két oldal, illetve hogy mindketten egyformán jók és rosszak is egyben. Ezzel szemben én Ellie-vel valahogy végig nehezen tudtam azonosulni. De a legfőképpen a játék végén, amikor hosszas küzdelmet követően végre meglett neki a feleség, gyerek, családi ház, élhetnének boldogan, amíg meg nem halnak, aztán mégis úgy dönt, hogy inkább elmegy bosszút állni. Ezek után tényleg marhára nem tudtam sajnálni azért, hogy Dina és a gyerek lelépett közben, az meg már fel se tűnt konkrétan, hogy az ujjai miatt nem tud gitározni többé.


Bocs, ha ez így egy kicsit kiábrándító esetleg, de én meg ebből a nézőpontból figyeltem az eseményeket.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
2466 levél
Válasz 21.05.17. 18:42 #198
jawsika
De most is... ahogy belegondolok borsózik a hátam. Az egy annyira katartikus pillanat volt nekem...

SPOILER
Joel meghalt. Tommy sosem volt egy szoros kapcsolat, meg teljesen meg is változott. Jesse meghalt. Dina elhagyta, és ezzel a gyereket is elveszítette, hiszen hát ugye nem mehet oda, hogy "én vagyok az apja, az én gyerekem is"... Azt látja, hogy Abbynek legalább Lev ott van. És akkor hazamegy az üres házba, leül, előveszi a gitárt, az egyetlen közvetlen kapcsát Joellel, meg magával (szerk.: itt van egy link, csak spoilerben nem látszik: ) az érzelmes, békés élettel, és leül játszani. És nem megy. És nem tud többé. És felkel, otthagyja az ablakban, hiszen az sem hoz már megnyugvást többé. És elmegy üresen, egyedül, mindent elveszítve. És kész, ott végem volt. Nem vagyok sírós, tehát eddig nem jutottam, de ha az lennék, biztos megtörténik. Iszonyatosan erős pillanat volt, ennyire szomorú, keserű, végtelenül nyomasztó és fájdalmas pillanatot nem láttam még játékban soha.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
2466 levél
Válasz 21.05.17. 18:33 #197
jawsika
Na. van egy tök érdekes video youtuben, ahol összehasonlítják a nehézségeket. Illetve magad is beállíthatod az egyedi fül alatt. Ez az enemy és a szövetségesek tacticját, agresszivitását, effektívségét, célzását, sebességét stb befolyásolja. Tehát pl egy maxra húzott ally esetén Dina pl. halomra irt mindent, vagy egy maxra húzott averenessnél meg olyanok az ellenfelek, hogy teljesen elkerekedett a szemem. Tehát mint a valóságban, ha meglát, vagy meghall, vagy bármi, azonnal megy. Nincs semmi idő, vagy lehetőség lelapulni gyorsan. Ez bejött.

Ja, a másik dolog az meg a scriptelt dolgok miatt van. Igen, ez zavaró lehet, de minden ilyen game így tudja megoldani azt, hogy megteremtse az atmoszférát, legyen az Modern Warfare, vagy épp TLoU 2. Pl nekem is felcsúszott itt-ott a szemöldököm, mikor elment egy teherautó az ablak előtt, kimegyek, és konkrétan nem tudott volna ott elmenni, mert le van lockolva. De ezeken most nem fogok fennakadni, mert szó szerint minden game ilyen scriptelt elemekből építkezik. Így lehet elérni, hogy ne essen szét az egész game a random dolgoktól, meg hogy pont abban a lélektani pillanatban történjenek a dolgok, hogy a kívánt hatást ki tudják váltani. Érted, ha most pl a teáltalad felvázolt enemyk hamarabb jönnek (akárhol is), akkor nem tudsz pl lootolni, beszélgetni, vagy akármi.

A moralizáláson én is sokat gondolkodtam, már az első új Tomb Raidernél is zavart nagyon, de akkor, tehát nemtom 7-8 évvel ezelőtt egy interjút láttam egy fejlesztővel, és arról beszélt, hogy a gameplay miatt nem tehetik meg, hogy lemegy a játék úgy, hogy van benne 4 ellenfél. De ha meg ez van, akkor soha semmilyen más game nem készülhetne, csak Terminator. Engem ezek már rég nem zavarnak. Itt pl tök jól lett megoldva, hogy a játék természetéből fakadóan Ellie mindig csak "visszalő". Tehát mindig őt támadják meg, és védekezik.


szbszig: Nekem eskü ott volt a leggyomorszorítóbb az egész. Ahogy leül, nekikezdene, csinálod, ahogy mindig, és... szar. És nem megy. És tényleg, nem maradt semmi. De semmi. Áh... durva nagyon.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
33284 levél
Válasz 21.05.17. 17:38 #196
szbszig
SPOILER
Az, hogy a végére mindent elveszít, Joelt, Dinát, a babát, a barátait, a gitározást, az egy brutálisan merész húzás.


Hát, én tökre béna vagyok, de nekem a vastagon jelölt rész csak most, a hozzászólásod alapján esett le. Oké, sosem játszottam semmilyen húros hangszeren, az tény.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
1657 levél
Válasz 21.05.17. 17:31 #195
Ricsi1976
Én gyík módban 16 óra után akadtam el, túl sokan jönnek és kinyírnak. Felidegesített a múlt héten és kivettem a korongot... Helyette Moss PSVR van. Nagyon állat egy kis platformer. Ingyenes volt a PS jársz otthon keretein belül. Szégyen szemre néha videót kell nézni hozzá a hogyan továbbról...
4023 levél
Válasz 21.05.17. 17:21 #194
Raistlin666
Dupla lett úgyhogy még 1 dolog:

Irtózatosan kíváncsi vagyok hogy lesz e (és milyen formában) valaha is folytatása! Elég negatív voltam az első rész után, hogy minek ezt zargatni tovább, de igazából a ND innentől szabadkártyás...bullet hell pornó rpg is jöhet a folytatásra én hiszek bennük!
4023 levél
Válasz 21.05.17. 17:21 #193
Raistlin666
Nem tudom a stílusom miatt ahogy játszottam (asszem normalon) vagy miért, de nekem állandóan béna helyzetekbe keveredtek az ellenfelek.
Illetve az lógott ki nagyon, hogy mindig volt egy adott pont ahol hirtelen megjelent X ellenfél járőrözve. Ha előtte 1 lépéssel atomot is robbantottál a kutya sem hallotta volna. Ez nyilván valami limitáció volt az amúgy gyönyörű grafika miatt, de akkor is zavart.
+idegesített a moralizálás az átvezetőkben egyesek halála miatt, mikor néha mészárszéket csináltam előtt 2 perccel mondjuk és felszecskáztam 10-20 embert válogatás nélkül...

Egyébként minden másban veled vagyok! Nekem is örök "szép/szomorú emlék marad!
2466 levél
Válasz 21.05.17. 16:18 #192
jawsika
Tudom. Néztem rengeteg kritikát, meg spoileres összefoglalót az elmúlt két napban. Láttam, hogy két táborra szakadt a játékostársadalom.

Igyekeztem megérteni, hogy mi az, ami miatt ennyire utálták sokan. Megnéztem AngryJoet, mert nála az ember mindig jó biztonsággal láthat valami elemi primitív megnyilvánulást, és most sem kellett csalódnom.

Kezdem a spoilert nem igénylő résszel: A fightsystem, gondolok itt a gunplay-re, a melee-re, a stealth-re, azok olyan dolgok, amiket azért többé-kevésbé objektíven meg lehet ítélni. A mo-cap, a színészi játék, a hangok szintén ilyenek. Ezek szerintem olyanok, hogy a gyengébb elemei első osztályúak, a jobb elemei (ide mindenek előtt a színészi játékot tenném) meg olyanok, hogy úgy aránylanak a többi játékhoz, mint az USA haditengerészete a többi országéhoz. Hogy így futottak még kategória, a második hely kiadó, és még hosszú évekig nem lesz ilyen, mert nem tartanak itt. A RDR2 volt az, ami itt-ott megütötte ezt a szintet, de ott annyival kevesebb, ezáltal fókuszálhatóbb ilyen pillanat volt a "szétfolyó" open world világban, hogy nem vonódtál be ennyire. Ott is bevonódtam Arthur Morgar sorsába, hogyne. De mindent összevetve az akkor is egy hőseposz volt, jó-rossz oldalakkal. Tudom, ő is gyilkos, tudom, ő is rabló, de a körülményekhez képest egy nagyon jó ember. Meg... és ez a legfontosabb, nem tudsz ennyire behúzó gamet csinálni open-world systemmel, és ezért hálátlan is összehasonlítani a kettőt.

A területekről: én egyik haverommal beszéltem erről, és tényleg ez az, ami mindent elmond. Velem együtt minden feldfedező típusú játékos rémálma az, amikor egy lineáris játékban van mondjuk 2 elágazó, és te véletlenül azt választod, ami továbbgördíti a sztorit és nem tudsz visszamenni. Itt az elején pont ezért folyamat mentettem. Aztán nagyon hamar, még a prológus alatt feltűnt és Seattle alatt lett teljesen biztos, hogy ez a game megcsinálta azt, amire még nem volt példa. Olyan mapokat csináltak a fejlesztők, hogy ösztönösen, alapból, zsigerből érzed, merre van a "főút". Ezt persze van, hogy valami egyértelmű jelzi: létra, amiről csak leugrani tudsz, piros ajtó EXIT felirattal, de nem mindig, és ez valami elképesztő teljesítmény.

Szerintem az ellenfelek buta kezelése, ha azt érted alatta, amit gondolok, egyáltalán nem jogos. Én NEHÉZ-en játszottam, engem bekerítettek, rámdobtak grenadeket, rendes flanking volt folyamat. És nem az ment, amit GYŰ-LÖL-TEM az Uncharted 4-ben, hogy grenade-fest, és 4-5 másodpercenként jöttek a granyók, hogy véletlenül se tudj spotton maradni. Itt is felkúrt, hogy ha eltaláltak, elestem, de ez az egyetlen game, aminél az én potato kontroller-aimem nem elvesz, hanem hozzáad a játékélményhez. Ezt egérrel, master shooter skillel soha, de soha nem tudnám így élvezni. Minden head után elmondok egy hálaimát, egyszer volt három headem zsinórban, azt hittem, sírni fogok a gyönyörtől. Hozzáad az izgalomhoz, az adrenalinhoz, hogy nem lőgyakorlat, mint egérrel lenne.

A többi spoiler:

SPOILER
Na... én értem azokat, akik azt mondják, ez nem méltó a sorozathoz, meghogy ők Ellie és Joel miatt akartak játszani. Ehhez képest Joel meghal a game elején, Ellieről pedig kiderül, hogy nem ő a köpenyes igazságosztó, hanem csak az egyik rossz a kettőből.
Az, hogy a végére mindent elveszít, Joelt, Dinát, a babát, a barátait, a gitározást, az egy brutálisan merész húzás. Engem rendesen megviselt.

Ez, hogy két oldalt így kibalanceolnak, és ennyire intelligens lesz egy videojáték... hát ilyenről álmodni se mertünk régen. Hát ez olyan sztori, meg storytelling difference a többi hasonló gamehez képest, mintha megmutatnád valakinek a Trónok harca első évadjait, vagy a Breaking Badet, ha előtte csak Barátok köztöt látott meg Rém rendes családot.

Nézd, alapból én sem kedvelem azt, amikor valami gyökeresen mást adnak, mint amire vártunk. Pl Last Jedi, amitől gennyes epét tudnék hányni máig. De. Ott sem az a baj, hogy mást kapunk, hanem az, hogy kapunk egy Tescos Marvelt. Mert ha olyan lett volna, mint... mondjuk amit a Mandalorian meglépett, vagy hogy genre-ben maradjunk, de kicsit arrébblépjünk, a Blade Runner, az egy hatalmas, bátor és brutális lépés lett volna, és véresre tapsoltam volna a tenyerem. De hogy a tizennégy éves dél-koreaiaknak, meg az éppen akkor, abban a pillanatban tomboló MCU koppintását, és k*rvarossz koppintását kelljen megnézem, ahol kiírják a gyerekkorom hősét egy búcsús szar bazári megoldással, az gyalázat.


Tudnék róla sokat írni, de tudom, hogy közel egy éves game, és lecsengett a sztori már a game körül. Mindenesetre nekem ez egy iszonyat erős élmény volt és lesz.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
4023 levél
Válasz 21.05.17. 11:51 #191
Raistlin666
Azért ez amiket írsz jó sok embernél nem jött át és utálják!

Én mondjuk imádtam, de a "gunplay" meg az ellenfelek/területek buta kezelése az nekem pont olyan kilógó alkatrész mint az Uncharted4 esetében volt.
2466 levél
Válasz 21.05.17. 11:35 #190
jawsika
Hallod... rendesen megviselt. Az, ahogy bevonódsz, egyetértesz és hajszolod az "igazad", és utána ahogy megforgat és ráébredsz, hogy nem te vagy a Hős, és aki - úgy általában - ellened van a Gonosz, hanem kibontakozik egy életszagú sztori a legspártaibb értelembe vett valóságról, az egészen egyedülálló. Tényleg nem tudok másik ilyet. Nagy twistek, meg fordítások voltak sokszor, de ilyen, hogy leránt a sárba és egyszerűen otthagy, hát ilyen nincs másik.

És igen, a dogpetting meg társai manipulatívak, de tekintve hogy honnan kellett indulni és mit elérni, és hogy ennyire pontosan középre érjenek és ne essenek át a ló másik oldalára, hogy Neked, a playernek könnyű legyen a lelki része, hisz akkor csak csapatot cserélnél... és elérték, hogy ne ez legyen, hanem mindenkit érts és átlásd az egészet döntés nélkül... Tanári.

Óriási gambling volt ez, megértem, hogy sokan lehúzták. Nekem telitalálat. Sőt.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
25365 levél
Válasz 21.05.17. 06:25 #189
Peace
Abszolút +1!!! A TLoU II top3 és a PS vásárlás része is!
2466 levél
Válasz 21.05.16. 22:06 #188
jawsika
A héten nem dolgoztam. A hetet a játékra szántam. Nagyon sokáig ódzkodtam tőle, elsősorban azon hírek hallatán, hogy a game tocsog a liberális propagandában. Ez... ez igaz is. És soknak éreztem, és zavarónak éreztem, és beleerőltetettnek éreztem. És nagyon akartam utálni. Nagyon. De nem lehet. Meghatározó játék számomra. Életem egyik legjobb befektetése volt a PlayStation. A valaha játszott legjobb játékaim jelentős részét ezen éltem át. GoW, RDR2, Spider-Man, Return of the Obra Dinn, Uncharted és még lehetne sorolni. És itt van ez, a TLoU.

Ez a játék (nekem) tökéletes volt. A gamemechanikák, maga a fightsystem, a mapdesign, a színészi játék, a mo-cap, a hangok, a grafika az egy mestermű, kár is rá a szót pazarolni. De nem ez a lényeg.

Ez a játék olyan történetet ad, ami... egészen egyedülálló. 22 éve játszok videojátékokkal, de olyan, ami ennyire felnőttnek, érett embernek tartja a gamert, ami ennyire igénybe vesz, ennyire megköveteli, hogy belevond magad, ilyet én nem is tudok egyáltalán másikat. Ti már nyilván túl vagytok rajta, hisz a játék lassan egy éves, de nekem ez örök élmény lesz. Nincs hibátlanra csiszolva a történet, de annyira emberi, hiteles, esendő és valóságos, amilyet én nem tudok másikat. Úgy megforgatott, mint semmi sosem.

A Take on me pedig sosem lesz már ugyanolyan.


Easy top 3 game ever-ben van, és nem tudom, hogy mi lesz később, de nem tartom valószínűnek, hogy kiszorulna.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
25365 levél
Válasz 21.02.01. 15:31 #187
Peace
Nem sok esélyt látok rá. Január az abból állt, hogy mindenre is bejelentették a késést. Mondjuk addig se kell költenem, amíg nem jelenik meg valami érdemleges.
5128 levél
Válasz 21.02.01. 15:21 #186
subject17
Lol, én Mass Effect remasterrel vagyok így. Annyira fasza lenne, ha a kiszivárgott megjelenési dátum (március 12.) igaz lenne, és BW bejelentené végre hivatalosan...

Ugye pont hosszú hétvége itthon, megtoldanám még 2-3 pihenőnappal, addigra pont elegem is lesz a folyamatos melóból.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
25365 levél
Válasz 21.02.01. 15:18 #185
Peace
Sehol, de bármelyik pillanatban itt lehet a bejelentés. Érzem!
33705 levél
Válasz 21.02.01. 14:55 #184
Creativ3Form
I know, volt alap gépem nekem is, és pl. az Uncharted 4 alatt nekem is néha olyan hangokat adott ki, mint aki mindjárt felrepül a Holdig. A PRO-val viszont nem volt sok gondom, néha-néha felszisszent, de nem volt olyan vészes, mint az alap gép esetében.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
5128 levél
Válasz 21.02.01. 14:53 #183
subject17
Nálam egy Pro kölcsöngép volt, igazából ott sincs ez másképp, az "újabb" játékok (pl. már egy Uncharted 4 is) mind iszonyat jet engine hangokat idéztek elő.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
33705 levél
Válasz 21.02.01. 14:48 #182
Creativ3Form
Igen?!?! Na, végre már, mióta várok, hogy megkapja az upgradet. Csak arra várok, hogy újrázzam. Hol olvastad amúgy?
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
33705 levél
Válasz 21.02.01. 14:47 #181
Creativ3Form
Úúúúú na király, ez jól hangzik. Ha visít is a gép (esélyes, hogy fog) fateromat se fogja zavarni, mivel egyfelől távol van tőle a gép plusz ő is fülesben nyomja. Köszike a részletes beszámolót.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
25365 levél
Válasz 21.02.01. 14:26 #180
Peace
Most már bármelyik pillanatban bejelenthetik, hogy tényleg készül a PS5 verzió! Fingers crossed!
4023 levél
Válasz 21.02.01. 13:43 #179
Raistlin666
Bocsánat bővebben:

Sima PS4 MGS limited-ről van szó ami elvileg nem a teljesen első generációs, hanem a kicsit fogyasztásra jobb verzió.
A hűtés az visított természetesen ahogy indítottam, de engem a füles miatt marhára nem zavart.

1080p-ben plazmán álomszép volt végig! Talán 1x fagyott ki, de akkor már vagy 6-7 órája nyüstöltem egy huzamban ha jól rémlik...
4023 levél
Válasz 21.02.01. 13:37 #178
Raistlin666
Nem volt semmi gond a sima PS4-el. Nem számoltam a képkockákat, de végig totál élvezhető volt.
33705 levél
Válasz 21.02.01. 12:38 #177
Creativ3Form
Fiúk/lányok. Van-e itt olyan, aki a sima, alap konzolon játszotta eme játékot? Fateromnak még a legalapabb, alap PS4-e van és a hónap végén meglepném egy jó kis The Last of Us Part II-vel. Csak kérdés, hogy mennyire bírja az alap gép, nem-e fagyogat, lagolgat rajta nagyon? Én PRO-n nyomtam és a környezetemben szinte mindenki, így ők nem tudtak segíteni.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
25365 levél
Válasz 21.01.12. 12:30 #176
Peace
A lelki szegény lehet valóban erős, de az egyik legjobb cikk is foglalkozik a témával. Király Orsolya, az ELTE Pszichológiai Intézet Addiktológia Kutatócsoportjának kutatója:
"A The Last of Us Part II megosztó jelensége pszichológiai szemmel" Itt van egy rész, hogy elég erősen empátia igényes a történet. De persze nem feltétlenül ezzel volt baja annak, akinek nem tetszett a játék és nem tartozott a gyűlölködők csoportjába. Csak tényleg nem tudok megemlíteni még egy ilyen címet, ahol ekkora volt az utálat és harag és szándékos lepontozás (akár végigjátszás nélkül is). Volt, aki büszkén odaírta, hogy egy percet se játszott vele, de tolta rá a 0 pontot...
25365 levél
Válasz 21.01.12. 10:39 #175
Peace
Természetesen nem. De ezt már többször megbeszéltük. Az volt az egészben a legszörnyűbb, amit én láttam ebből az egészből, hogy amikor elkezdődött a leak őrület, akkor kezdődött meg ez a köpködés és gyűlölködés külföldi és hazai fórumokon is és láttam, hogy mit művelt pár nap alatt olyan emberekkel, akik még nem is játszottak vele, csak láttak leak-et vagy olvastak a leak-ről. És már akkor lavinaszerűen elkezdődött valami. Én innentől próbáltam is bravúrosan elkerülni ezeket a topikokat és szerencsére sikerült is. De ennek a folyamatnak meglett az eredménye sajnos. Természetesen ettől függetlenül is nem tetszhetett a történet, játékmenet, Abby vagy bármi más olyanoknak is, akik nem érzékeltek semmit ebből a megjelenés előtti cirkuszból. A legdurvább az volt, hogy mikor a játék végére értem, akkor visszaolvastam ezeket a kommenteket, hogy mégis mi volt ez az őrület és utálathadjárat. De nem tudtam hova tenni az egészet. Jó eséllyel azért, mert imádtam a játékot. De azok az indulatok, amik elszabadultak....nagyon nem éreztem megalapozottnak. Rengetegen kulturáltan leírták, hogy csalódtak, miért történt ez és minek örültek volna, ha másképp lett volna. Itt meg elszabadult egy olyan szintű őrjöngő utálat kampány, amit ésszel fel nem foghatok.
5128 levél
Válasz 21.01.12. 09:22 #174
subject17
Azért remélem nem úgy gondolod, hogy csak agyatlan gyűlölködők és lelki szegények nem találják ezt csodálatos mesterműnek.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
25365 levél
Válasz 21.01.12. 06:19 #173
Peace
Egyrészt mert gyűlöletkampány indult ellene és megfertőzte sokak elméjét. Mások pedig lelki szegények és nem bírták elviselni, hogy SPOILER
másik szemszögből is végig kell játszaniuk a játékot
, így már csak azért is köpködtek rá. Én is nagyon megkedveltem menet közben. Hatalmasjó húzás volt a készítők részéről! Nagyon sajnálom, hogy ilyen fogadtatás lengte körül a játékot.
33284 levél
Válasz 21.01.12. 00:09 #172
szbszig
Nos, igen... A TLoU II volt egy másik olyan játék, aminek a YouTube-os végigjátszását végignéztem a téli szünetben. A Horizon: Zero Dawn topikban már említettem a minap, hogy pár játék most erre a sorsra jutott. A TLoU II elsősorban annak okán, hogy konzolexkluzív, valamint amúgy sem igazán bírom a horrorelemeket a játékokban, még ha itt nem is ezeken van a hangsúly persze. Na de visszatérve a lentebb írtakra, én ugyan láttam jó előre a videó hossza alapján, hogy a színházhoz érve még nem tartunk sehol, viszont az számomra is egy komolyabb fordulópontot jelentett. Voltak ugyan addig is jobb periódusai, jelenetei a játéknak, de az Ellie-féle történetszálat én bizony helyenként untam. Az Abby-féle rész ellenben annál inkább tetszett. A felépítése, a karakterek, úgy általában véve minden. Arról nem beszélve, hogy én Abbyvel, az ő előéletével, motivációival, személyiségével is ezerszer jobban tudtam azonosulni. Szóval ja, a végére eléggé Abby-fanboy lettem. Ami egyébként nem igazán jellemző rám, mert az olyan irodalmi, művészeti alkotásokban, ahol nincs egyértelműen jó és rossz oldal (pl. A tűz és jég dala) nem szoktam szorítani egyik félnek sem, csak élvezem figyelemmel követni és elemezni a történteket. Itt viszont erősen drukkoltam Abbynek, hogy ő kerüljön ki végül győztesen. Azóta nézegettem jó pár netes fórumot meg YouTube-os videók alatti kommenteket. És eléggé megdöbbentett, hogy az emberek túlnyomó többsége miért utálja őt ennyire.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
25365 levél
Válasz 21.01.11. 19:32 #171
Peace
Én is azt hittem, hogy ott a vége!!! Totál megleptek azzal a húzással! Imádtam!
4767 levél
Válasz 21.01.11. 19:11 #170
Juraviel.Ihuan.Bedvin
A testvéremnek, öcsémnek Hemingway Akiért a harang szól című regénye (ahogy említettem a CP2077 topikban) mellett a The Last of Us második részét vettem Karácsonyra. Nos, mivel ő szinte egy deka hírt sem olvasott a játékról, meg nem is nézett nagyon előzeteseket, így kimaradt a tavalyi szivárogtatás. Most járt itt hétvégén...

SPOILER
... és azt mondta, hogy mire eljutott Ellievel a színházig és megjelent Abby, játékidőt tekintve ez a pont nagyjából kitette egy Naughty Dog játékidejét, szóval azt hitte, körülbelül elért a végére. Éppen ezért meglepte, hogy bár korábban is volt jelenet/irányítható rész Abbyvel, a játék folytatódik "Seattle, első nap", egy másik szemszögből.

Ha nem is mindenki számára, de nála betalált Neil Druckmannék célja, hogy ezzel meglepjék a játékosokat és neki tetszett ez a megoldás, mert nem sok játék él ezzel, hogy megismerheted az ellenfeled nézőpontját.
25365 levél
Válasz 20.12.23. 09:42 #169
Peace
Jöhetne egy ütős PS5 patch!!!
5128 levél
Válasz 20.12.23. 09:20 #168
subject17
PS5-re...
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
25365 levél
Válasz 20.12.23. 09:17 #167
Peace
Azért akad bőven, aki még nem játszotta végig. Legalábbis én ismeretségi körömben is van 4-5 ember, akik nem tudom mire várnak még. PS Plus-ra?
1657 levél
Válasz 20.12.23. 08:44 #166
Ricsi1976
Semmi baj, nem szoktam a spoilereken se kiakadni, aranyhal memóriám van
4023 levél
Válasz 20.12.22. 21:41 #165
Raistlin666
Jó nagy f*sz vagyok itt írtad pár napja hogy Te is most fogod csak kezdeni...
1657 levél
Válasz 20.12.22. 21:39 #164
Ricsi1976
Nem olvastam el szerencsére, kapcsoltam időben
4023 levél
Válasz 20.12.22. 21:13 #163
Raistlin666
Gondoltam ennyi idő után már nem annyira fontos, de kérvényeztem akkor! Bocs...
25365 levél
Válasz 20.12.22. 21:04 #162
Peace
Ezt azért szerintem rakasd spoilerbe moderátorral.
4023 levél
Válasz 20.12.22. 20:37 #161
Raistlin666
Na pici ülepedés után igazából nem nagyon tudok fogást találni a játékon! Csak 1-2 nekem fura dolog:

Tartom azt, hogy a játékmenet bizonyos helyeken kilóg az egészből. Hogy nincs egyensúlyban amit az átvezetőkben megtehet egy karakter és kibír, illetve amit valós játék közben megtehetünk és kibírhatunk. És itt nem csak a fizikai tűréshatárra gondolok, hanem az érzelmekre is.

Irtózatosan zavar (már az első rész vége óta), hogy Abby apja pár óra alatt eldönti, hogy csak egy agykivétel szintű 100% halálos műtéttel lehet itt eredményeket elérni! Mikor elvileg tudomásom szerint még ilyen kutatást ilyen személyen nem végzett és a konkrét jelenséget sem ismerte 1 nappal korábban! A többi blődséget (nincs ledokumentálva semmi / nincs a világon még 1 orvos aki eddig eljutna) már inkább nem is említem komolyabban ezzel kapcsolatban.

De részemről ennyi! Mert ilyen szinten összehozni ezt dicséretes volt! Én ilyet még nem éltem át játékban! Hogy a másfél részen át tutujgatott főszereplődet majdnem megutáltatják veled miközben azzal játszol aki a másik főszereplő fejét pépesre verte??? Aztak*rva!

Hogy a végén nincs feloldozás meg boldog családi jelenetek? Az már megvolt az Uncharted4-nél! Itt nem hiányzott egyáltalán!

Meg Abby a végén ahogy kinéz...

A leszni szálon, a maszkulin főhősnőn meg a Joel úgyis szar alak volt dolgokon én nem tudok mit kerekíteni. Aki eddig jutott el kritikában azt csak irtózatosan sajnálni tudom!

Nekem nem GOTY meg 10/10, de örök élmény lesz ez az egész. Sok ilyet még a ND-től!!!
25365 levél
Válasz 20.12.22. 09:02 #160
Peace
Nálam GOTY maradt abszolút!!! Sajnos CP2077 a jelenlegi állapotában rohadtul nem volt képes letaszítani. Egyértelmű nyertes nekem 2020-ban!
1657 levél
Válasz 20.12.22. 08:32 #159
Ricsi1976
Igen, az egy "élmény" volt. A game remélem jobb lesz, itt figyel az asztalomon
4023 levél
Válasz 20.12.22. 01:49 #158
Raistlin666
Vége lett + visszaolvastam itt utána! Csak pislogok miken ment itt a kötözködés a játékkal kapcsolatban!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.