Egyéb
Lezajlott az idei Computer Art Forum
Közel ezren látogattak el az ingyenes rendezvényre.
2010.11.21. 20:30 | Dino | kategória: Egyéb
Két héttel ezelőtt, november 5-én zajlott le az idei Computer Art Forum. A szervező, a Mesharray Digital Media School a számítógépes animáció, játékfejlesztés és multimédia iránt érdeklődőket várta a Telekom székházba, ahol a rendezvényterem befogadóképességének határaihoz közelített a látogatók száma: közel ezren voltak kíváncsiak az ingyenes rendezvényre. Az előadások párhuzamosan zajlottak két teremben, a nagyterem volt, hogy zsúfolásig is megtelt egy-egy prezentáció idejére (például amikor a Digic Pictures munkatársa a Dragon Age 2 trailerének készítéséről beszélt, sokan már állni kényszerültek, ugyanis egyetlen ülőhely se maradt). Érdekes előadásokat hallhattunk többek között a Digital Reality, az Invictus és a Nemesys Games munkatársaitól. A DR-es Ábrai Barnabás a Nadirim online játékuk 2D-s grafikai világáról tartott bemutatót. Az Invictust vezető Kozák Tamás (vele készült két évvel ezelőtti videointerjúnkat itt találod) arról beszélt, hogy milyen fontos szempontok vannak egy-egy iPhone/iPod projekt során (ők az autóversenyek után most elég sok mobiltelefonos játékon dolgoznak), a Fortixet készítő Nemesys csapattól pedig Balogh Péter a folytatásba kerülő egyik ellenfélen keresztül adott bepillantást a fejlesztés folyamatába. A kisteremben több kerekasztal beszélgetés is volt, az egyiken játékfejlesztők képviselőit kérdezték az aktuális trendekről, míg egy másik során a grafikai szakmában dolgozó nőkkel beszélgetett Fekete Zsombor különböző témákról. Mindeközben egy különteremben egy motion capture berendezéssel is meg lehetett ismerkedni.
A nagyszámú látogatót és a jól sikerült előadásokat elnézve úgy gondolom, sikeresen zárult az idei rendezvény is, amely jövőre talán már egy nagyobb helyszínen kerül megrendezésre, hogy még több látogató vehessen részt rajta. ■


