A Bethesda standjánál a MachineGames csapata is jelen van az idei gamescomon, ahova természetesen készülő akciójátékukat, a Wolfenstein: The New Ordert vitték magukkal. A játékot ráadásul lehetőségünk volt kipróbálni is, közel egy órán át ismerkedtünk William "BJ" Blazkowicz legújabb kalandjával, amelynek előzményét és első fejezetét játszottuk végig.

A történet 1946-ban egy bázison kezdődik a hegyekben, ahová néhány társunkkal igyekszünk behatolni. Mindezt kellően stílusosan tesszük, a hegyi erődítmény falán felmászva. Ám nem sokkal azután, hogy behatoltunk és sikeresen végeztünk az ott állomásozó katonák zömével, a csapat egy laboratóriumban találja magát, ahol a nácik kísérleteztek az embereken. Hamarosan szembe is kerülünk a kísérletek egyik szörnyszülöttjével, egy félig gép, félig ember monstrummal, akit nagyon nehéz legyőzni. Ám nem örülhetünk sokáig, hiszen ekkor betoppan a korábbi játékokból már ismerős Wilhelm 'Deathshead' Strasse, aki mellett Mengele irgalmas szamaritánusnak tűnne. Halálfejes barátunk gyorsan ránk uszít néhány további monstrumot, így tehetetlenül vagyunk kénytelenek végignézni egyik társunk könyörtelen halálát. E jelenetnél nem is igazán a látvány (mert igazából nem is látunk semmit) a felkavaró, hanem az, hogy Strasse velünk választatja ki, hogy melyik társunk két szép szemét vigye ő magával. Távozása után, ha nehezen is, de sikerül elmenekülnünk az erődből, ám közben súlyos fejsérülést szenvedünk, és kómába esünk.
Az első fejezet bő másfél évtizeddel később, a '60-as években játszódik, mi pedig hosszú kómából ébredünk egy hátborzongató szanatóriumban. Egyetlen barátunk, az intézmény vezetőjének lánya, Anya, aki az évek során gondunkat viselte. Itt is hamar akcióba fullad a történet, hiszen nácik jelennek meg és végeznek mindenkivel, kivéve Anyát és minket. A játékmenet a jól bevált receptet követi: lőni, lőni és egy kicsit még lőni kell. Az akció pörgős, az ellenfelek pedig igyekeznek fedezékbe vonulni és bekeríteni minket, még ha ez nem is mindig sikerült nekik a tesztverzióban. Fegyverekből bőséges választék áll majd rendelkezésünkre a pisztolyoktól a telepített ágyúkig. Ha úgy tartja kedvünk, akár késünkkel csendesen is leszedhetjük a még gyanútlan őröket.

A Wolfenstein: The New Order grafikája egészen bámulatos, a textúrák élesek, a modellek részletesek. Bár itt-ott még akadtak kisebb hibák, már most is jól látszik, hogy a fejlesztők tudásuk legjavát adják. Egy jelenetnél, mikor Deathshead váratlanul megjelenik egy ablakban, rendesen hátrahőköltem, annyira ijesztő lett a karaktere. A pályák (már az erőd is, de főleg a szanatórium) részletesen fel lettek építve, minden a helyén van.
A játék megjelenés sajnos még egy picit messze van, hiszen csak 2014 tavaszán számíthatunk a premierre. Akkor viszont valóban egy szép és izgalmas akciójátékot köszönhetünk majd.