Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

gamescom 2016

gamescom 2016: Dawn of Andromeda

Megnéztük a négyfős Grey Wolf csapat 4X űrstratégiáját.

2016.09.12. 18:12 | szerző: Blade Runner | kategória: gamescom 2016

Az év elején jött a hír, hogy az Iceberg Interactive egy újabb 4X űrstratégiai játékot karolt fel, mégpedig a Dawn of Andromedát. A négyfős Grey Wolf Entertainment dolgozik ezen a programon, és talán nem meglepő, hogy a csapat minden tagja maga is megszállott rajongója a stílusnak. Játékukat a gamescomon nekünk is bemutatták.

gamescom 2016: Dawn of Andromeda

A Dawn of Andromeda a Sins of a Solar Empire és a nemrég megjelent Stellarishoz hasonló, lassú űr-RTS, amelyben fontos szerepet kapnak az űrbeli harcok, közvetlen építkezés és bolygómenedzselés helyett pedig a bolygók profilját finomhangolhatjuk. A mikromenedzselést csökkenthetjük azzal is, ha egyes döntéseinket „menedzserekre” bízzuk, akik tapasztalatot gyűjtve szintet is léphetnek.
A véletlenszerűen generált galaxisban kalózok és kereskedők is várnak ránk, de gyakran akadhatunk majd anomáliákba, ősi romokba és tárgyakba, amelyek veszélyeket és lehetőségeket egyaránt tartogathatnak számunkra. Újdonságnak szánják a korszakokat: ezek olyan küldetések, amelyekben egy előre összeállított galaxisban, valamilyen háttértörténet alapján előre meghatározott célok eléréséért szállunk harcba.

gamescom 2016: Dawn of Andromeda

Újszerű lesz az aszimmetrikus játékmenet: a fajok eltérő fejlődési fázisban lesznek, így például előfordulhat, hogy míg az egyik még csak kutatja a fénysebességnél gyorsabb közlekedést, a másik már kisebb birodalmat hasított ki magának a galaxisból. Ez így nemcsak „valószerűbb”, mint az egy időben startoló fajok tömkelege, de olyan érdekes lehetőségeket is ad, mint például egy galaxisban a többiekhez képest későn kezdjünk, de egy erős fajt választva mégis érvényesülhessünk a már ott megalapozott kisebb-nagyobb birodalmakkal szemben. Ez persze opcionális, választható lesz, hogy minden faj ugyanarról a fejlettségi szintről induljon. A nehézségi szintet is amúgy elsősorban a fajunk összeállításával határozhatjuk meg: ha gyenge paramétereket kattintgatunk össze, jóval nehezebb lehet a győzelem.

gamescom 2016: Dawn of Andromeda

4X játékként fontos eleme a Dawn of Andromedának a felderítés is. Először felderítőhajókat kell kiküldenünk, feltérképezve velük a galaxist, az általuk talált anomáliákat és tárgyakat pedig kutatóhajókkal azonosíthatjuk és hasznosíthatjuk. Választhatunk előre elkészített és véletlenszerűen generált űrhajók közül, de akár arra is lehetőség van, hogy az egyes alkatrészeket kikutatva saját magunk állítsuk össze a hajóterveket.
Diplomácia döntéseink következményekkel járnak, akár egy bolygó megsemmisítéséről, akár egy másik faj dicséretéről vagy becsmérléséről legyen szó. Találhatunk olyan bolygókat is, amelyek még nem ismerik az űrutazást: ezeket erővel elfoglalhatjuk (súlyos diplomáciai bonyodalmat okozva ezzel), viszont ha türelmesen, ajándékokkal és segítséggel fordulunk feléjük, idővel barátságos kapcsolatot alakítanak ki velünk. ■

gamescom 2016: Dawn of Andromeda
Dawn of Andromeda
A legutóbbi Dawn of Andromeda cikkek, hírek

hozzászólások (0)

további hírek

Aranylemezen a Mass Effect: Andromeda

Véget ért a fejlesztés, már csak egy hónap a premierig.

JátszóDome: The Videokid - a Paperboy szellemi örököse

Video egy kis Commodore 64-es visszatekintéssel.

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #11

Leszámoltunk Kage Sama egyik első emberével.

Érdekel öt perc az Alien: Covenantból?

Akkor kattints és nézz bele a májusra várt filmbe!

JátszóDome: Jalopy, a Trabantszimulátor

Kipróbáltuk az Early Access státuszban lévő játékot.