A gamescom alkalmával kipróbálhattam a Dreadnought űrbeli lövöldözős játékot is, amelyben nem fürge űrvadászokkal, hanem kolosszális űrhajómonstrumokkal szállunk harcba az ellenség hajóinak levadászására. A Yager és a Six Foot közös fejlesztését a Grey Box fogja kiadni, és bár hivatalos dátum még nincs, várhatóan még ebben az évben megjelenik.
Mint a prezentáció során megtudtuk, elsőként mindenki kiválasztja a saját hajóját, majd lehetőség nyílik a másodlagos fegyverzet, elsődleges és másodlagos, valamint belső modulok felszerelésére, a legénység feladatainak meghatározására, továbbá a külső színek és jelek felfestésére, így gyakorlatilag minden hajó egyedivé válik. Ha a csapat minden tagja beállította hajóját, kezdődhet is a csata. A flották idegen bolygók felszínén vagy az űrben csapnak össze. Persze minél nagyobb egy-egy űrhajó, annál lassabban forgolódik és manőverezik, így a kisebb hajók gyengébb páncélzatát kompenzálja nagyobb sebességük vagy erősebb, távolabbra hordó fegyverzetük. Amikor valakit szétlőttek, a csatatér szélén újra megjelenik űrhajója, és ismét harcba szállhat csapata győzelméért. Öt hajóosztály került a játékba, de nincs közöttük legjobb vagy legerősebb, mindegyik kiváló valamilyen feladatra és kevésbé jó valamelyik másikra.
Ennyi bevezető után aztán mindenki kapott maga elé egy egeret és egy billentyűzetet – meg persze monitort –, és kipróbálhattuk a játékot. Egy szép nagy dreadnoughtot kattintva össze magamnak bemanővereztem egy bolygófelszíni csata sűrűjébe. A fegyverek a Mass Effect első részéhez hasonlóan gyorsan átmelegednek, ilyenkor érdemes elbújni egy szikla mögött, és a másodlagos fegyverzetre kapcsolni, de persze az se rossz, ha egy szikla mindig van köztünk és az ellenség között, úgy, hogy azért ki tudunk lőni fegyvereinkkel egy-egy sorozatot. A dreadnoughtom olyan lassan manőverezett, mintha mézben szaladgáltam volna, alig mozdult el oldalirányba, amikor úgy nyomtam másodpercekig a „balra” gombot, mint süket a csengőt. Szerencsére, akár csak egy igazi hajónál, a mozgás iránya teljesen független volt a fegyverek irányzásától, így amíg mondjuk én balra fordultam, vígan tudtam az ellen hajóját megszórni, amikor az jobbra haladt el mellettem. A Dreadnought a lövésekből, találatokból, szétlőtt ellenséges hajókból valamilyen algoritmus alapján pontokat számol, így amikor elérte csapatunk az 5000 pontot, vége lett a játéknak. Meglepetésemre elég jól ment a dolog, valahol a középmezőnyben végeztem, annak ellenére, hogy előtte még sohasem próbáltam ki a játékot. (Az meg plusz jólesett, hogy csapatom lenyomta a másikat, és ebben én is kivettem a részemet.)
A Dreadnought grafikája kellemes, bár az űrbeli harcot nem láthattuk, egész idő alatt egy bolygó felszínén firegtünk-forogtunk. A felszín kidolgozottsága jó volt, a robbanások, lövések is egészen kiválóan jelentek meg a képernyőkön. A játék alatt csatainduló szórakoztatta a játékosokat, és a lövések, robbanások hangja sem hiányozhatott. Annak ellenére, hogy még csak béta állapotban van a játék, szépen simán futott, a lövések és hajópozíciók szinkronizálásával sem volt gond. Eddig elég ígéretes tűnik a játék, remélhetőleg csak csiszolgatnak rajta itt-ott, mert a kellemes szórakozás már most is garantált.