26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Kickstarteren a Shakes & Fidget – The Adventure

A népszerű képregény, majd online játék a rajongók támogatásával teljes értékű kalandjátékká nőheti ki magát.

Írta: GeryG 1 hozzászólás

Shakes és Fidget története jó néhány évvel ezelőtt vette kezdetét, amikor is egy bizonyos Marvin Clifford (digitális) ceruzát ragadt, és belekezdett egy képregény-sorozat elkészítésébe. Egy paródiát álmodott meg, amely a World of Warcraft világát és életérzését figurázta ki – zseniális formában. A képregény-sorozat egészen addig futhatott, amíg a Blizzard jogi hisztije véget nem vetett neki. Clifford azóta más témájú képregényeket készít hasonló stílusban, ám a Shakes & Fidget név nem merült feledésbe, sőt. Először böngészős, majd később telefonos és immár Facebook és Steam játékként mai napig működik egy játék, amely a két hős világában játszódik. Ha pedig a rajongók is úgy akarják, akkor a jövőben elkészülhet egy újabb, immár teljes értékű kalandjáték: a Kickstarteren lehet támogatni a Shakes & Fidget – The Adventure-t!

Egy hagyományos point ’n’ click kalandjátékban gondolkoznak a készítők, amelyben a két címszereplőt irányíthatjuk. A történetben Shakes és Fidget csendben tengeti életét, egyikük fegyverekkel és páncélokkal kereskedik, míg a másik varázsszerekkel és italokkal. Ám egy nap valaki a segítségüket kéri, a két hős pedig útnak indul egy messzi birodalom felé, hogy teljesítse küldetését.

A teljesen 2d-s kalandjátékban ötvennél is több helyszínen fordulhatunk meg a sivatagoktól egészen a hófödte hegycsúcsokig. Utunk során rengeteg szörnnyel és más szereplővel találkozhatunk, akik között lesznek ellenségek, régi- és új barátok egyaránt. Ahogy azt ettől az univerzumtól már megszokhattuk, minden esemény, jelenet, helyszín, párbeszéd és szereplő a humornak van alárendelve, és az ígéretek szerint a készítők előtt semmi sem lesz szent.

A fejlesztést a KING Art Games csapata végzi, akik a Playa Gamesszel kiegészülve indították el a Kickstarter kampányt. Itt 250 000 eurót szeretnének összegyűjteni november 15-ig, erre tehát még 35 nap áll rendelkezésükre. Persze ennél több pénzt is örömmel elfogadnak, cserébe a következő extrákat kapnánk a játékban:

  • 285 000 euro – három további nyelvre lefordítják a játékot
  • 320 000 euro – PlayStation 4-re és Xbox One-ra is elkészül
  • 333 333 euro – gőzfürdős jelenet Fidget főszereplésével…
  • 340 000 euro – további karakteranimációk

A fejlesztők semmi sem bíznak a véletlenre. A művészeti vezető természetesen Marvin Clifford lesz, a zenéket pedig az a Benny Oschmann szerzi, aki a The Book of Unwritten Tales, a The Raven és a The Dwarves muzsikáit is jegyzi.

A Shakes & Fidget – The Adventure fejlesztése tehát egyelőre kizárólag PC-re történik, ám arról egyelőre korai lenne beszélni, hogy a játék mikor jelenhet meg.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

ivanova36
ivanova36 [1321]
Felemás érzés fogott el a cikk olvasásakor.
Jó, hogy a képregény és figurák nem vesztek feledésbe, anno sok vidám percet okozott a két kalandozó "bénázása".
Rossz, hogy most 90.000.000 HUF-ot akarnak összekalapozni.
Kickstarterre mindig úgy tekintettem, mint ugródeszka a kezdő, tőkehiányos fejlesztőknek, hogy mégis elkészülhessen az első alkotás, melyet után lesz nevük a szakmában és az első játék sikeréből szerzett bevételből tudják finanszírozni a következőt, vagy befektetőket keresni. Ám ahogy telt múlt az idő, egyre több, nem első játékos fejlesztő kalapozott a játékosoknál, hogy azok viseljék a fejlesztési idő alatti kockázatot, míg a fejlesztés végén a profit, ha van, a készítőkhöz folyik be. Amivel addig nem lenne gond ha a készítők a következő játékukat nem a játékosokkal akarnák megfinanszíroztatni ismét. A szemben ez visszaélés a KS-el, mondjuk őket sem kell félteni, tenni nem tesznek ez ellen, ám akkor már inkább a FIG. Ott elvileg a profitból a befektető/játékos is részesül. Ennek fényében a továbbiak:
" Először böngészős, majd később telefonos és immár Facebook és Steam játékként mai napig működik egy játék, amely a két hős világában játszódik." - vagyis nem első játék, nem ismeretlen arcról van szó, hanem gyakorlatilag bejáratott márkáról az MMORPG játékosok körében. És még így is KS-re mennek. persze értem hogy egyszerűbb a KS, ott a "befektető" nem tud beleugatni a fejlesztésbe, utána profitot sem kell vele megosztani, és ha nem sikerül a fejlesztés, hát ez van, elhúzzuk 2-5 évig és letesz róla mindenki, KS sem csesztet ha a vállalások elkészülnek, csak a játék nem.

Példa:
Hatalmas várakozással olvastam a KS-en a Limit Theory című játékról. 2012-t írunk, 50.000$ helyett 187.000$ (40-46.000.000.-)lett összedobva rá. 2014-re lett ígérve. Ma sincs kész, 2017-ben. Következmény nélkül. Persze ez utóbbit már előre lehetett tudni. A befektetők/játékosok bukták a 2-20-50$-kat. De ezzel is tisztában voltak az elejétől fogva.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)