Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Hivatalosan is megkezdték az HTC Vive árusítását hazánkban

Hivatalosan is megkezdték az HTC Vive árusítását hazánkban

Első körben a Vive és Vive Pro VR-headsetek kerültek forgalomba.

2019.04.09. 09:24 | szerző: Dino | kategória: Játék

Igaz, már három éve megjelent a piacon az HTC virtuális valóság megoldása, a Vive, hazánkban ezidáig nem volt hivatalos forgalmazása. Ez azonban most megváltozott, és mostantól a magyarországi HTC-képviselet is foglalkozik ezzel a termékcsaláddal, és több kiskereskedelmi lánc is megkezdte az árusítást. Első körben két termék kapható: az alap Vive, valamint a Vive Pro, amelyből kétféle csomag érhető el.

Hivatalosan is megkezdték az HTC Vive árusítását hazánkban

Az alapmodell az HTC Vive, amely 1080*1200-as felbontású kijelzőt rak egy-egy szemünk elé. Az alapcsomag a headsettel, két kontrollerrel és két bázisállomással 209 900 forintos áron került a boltokba. A profibb Vive Pro már nagyobb felbontású kijelzővel rendelkezik: 1440*1600 pixel jut mindkét szemünkre, kiegyenlítettebb súlyelosztású lett a fejünkre kerülő kütyü, és a fülhallgatóhoz beépített erősítő is tartozik. Ez kétféle csomagban kapható: az olcsóbb Starter Kit 399 900 forintért a VR-szemüveg mellett két 1.0-s kontrollert és 1.0-s bázisállomást tartalmaz, ezzel legfeljebb 5*5 méteres területen mozoghatunk. A Full Set 479 000 forintba kerül, és ebben már 2.0-s verziójú bázisállomásokat és kontrollereket találunk, valamivel nagyobb hatótávolsággal: akár 6*6 méteres területen is képes minket érzékelni - persze ha van ekkora helyünk a játékra. Két extra bázisállomás vásárlásával amúgy 10*10 méterre is növelhetjük a játékteret, amelyben akár többen is játszhatunk egyszerre.

Hivatalosan is megkezdték az HTC Vive árusítását hazánkban

Természetesen különböző kiegészítők is bekerültek a forgalmazott termékek közé. Ezek közül a legérdekesebb és leghasznosabb egyértelműen a vezeték nélküli adapter, amelynek segítségével megszabadulunk a számítógép és a headset közötti kábelektől. Igaz, ennek ára van: 110 ezer forintot kell kifizetnünk érte. Cserébe viszont minden későbbi Vive modellhez is használhatjuk, legfeljebb egy kis kábelt kell pluszban venni hozzá. Akkuja 2 óra üzemidőt biztosít, és akár menet közben is cserélhetjük, a játék megszakítása nélkül, így a használt és töltött akkumulátorok váltogatásával folyamatosan játszhatunk.

Az HTC a Vive-ok mellé ajánlja a Viveport Infinity szolgáltatást, amelyen havidíjért cserébe több mint 600 alkalmazást használhatunk. Emellett egyéb szolgáltatásokhoz is hozzáférhetünk, például a Viveport Videóhoz. Havonta 4399 forintba kerül az előfizetés, azonban ha egy évet kifizetünk, harmadával olcsóbban úszhatjuk ezt meg, 33499 forintért. (De például most épp akcióban az alapcsomagok mellé adnak egy éves Vivepro Infinity előfizetést.)

De ezzel még nincs vége a Vive családnak, a nemrégiben bejelentett újdonságok is jönnek az elkövetkező hónapokban: várhatóan nyáron érkezik az extra funkcióként szemkövetést kínáló Vive Pro Eye, később pedig az olcsóbb Vive Cosmos modell. ■

hozzászólások (5)

GeryG
GeryG 2019.04.09. 09:59
Elég komolyan tolja a HTC, de azért ez a félmillás árazás nem kicsit túlzó dolog. Oké, hogy végre kapunk egy teljes értékű wireless VR-headsetet, meg majd később eye trackinget és hasonlókat.

De nem tudom, mekkora lesz a kereslet egy ennyire drága kütyü iránt, miközben jóval olcsóbb konkurencia is elérhető. Oké, a PSVR tényleg nem ez a szint és kategória, de az Oculus Rift nincs sokkal elmaradva (ha el van egyáltalán), és az is "csak" fele ennyi teljes bundle-ben...

Arról nem is beszélve, hogy ezek a wireless adapterek (amik tényleg sokat hozzáadhatnak az élményhez és ezzel a kereslet növekedéséhez is) is brutálisan túl vannak árazva. Ne mondja nekem senki, hogy fejlesztéssel, anyagköltséggel meg előállítással is 140 ezerbe kell, hogy kerüljön... Ez szerintem a legarcátlanabb lehúzás kategóriája: vezeték nélkül akarsz játszani egy egyébként is pofátlanul drága eszközzel? Akkor még dobj mellé egy százast... amikor már lassan a kávéfőző is wireless működik... vicc...
gregmerch
gregmerch 2019.04.09. 10:44
Arról nem is beszélve, hogy mindehhez valami cca. 8-10m2-es szabad szoba vagy tér kell... Vagy egy olyan kütyü, mint Mr. Beannek a Johhny English 3-ban... :-/
GeryG
GeryG 2019.04.09. 10:50
Elvben már egy 3*3as tér is elég, de nekem az pl. a teljes nappalim lenne. :D Ők meg már 6*6 és 10*10 méretben gondolkoznak. Nyilván utóbbi már inkább kereskedelmi/üzleti felhasználásnál lehet érdekes.
Pláne, hogy a 10*10 már multiplayer mókához való, vagyis nem annyira otthoni felhasználásra... legalábbis nem sok olyan ismerősöm van, aki hirtelen leakasztana 2-4 ilyen félmillás kis műszert a boltban, hogy aztán otthon a haverokkal angry birds vr-ozzon. :D
gregmerch
gregmerch 2019.04.09. 11:16
Anno a Kinecthez kellett bazi nagy szabad tér, de ott egyfelől gyártottak rá külön megvehető optikai adaptert, ami ezt a tér igényt valamelyest csökkentette, másrészt ott láttad közben, mit és hol csinálsz. Itt meg a headsettel a fejeden jó eséllyel levered minimum a nagyi antik vázáját. A játékfelhozatal eddig igen vegyes VR-ra, és sok nagyon a demo-jellegű kis szösszenet, de vannak nagy címek is részleges vagy teljes támogatással. Nekem van PSVR-om és OR-em is, de őszintén megmondva, eddig kb. max. 8-10 játék volt igazán tartalmas és ütős rajtuk, aminek a kb. a fele autós cucc volt. A Himalája megmászását "szimuláló" marhaságok meg a galamb szimulátorok pedig az "aha, faja..." kategóriába estek. És eddig ők voltak többen...
Skorpio90
Skorpio90 2019.04.09. 11:45
Annyira szeretném, ha a VR lendületet kapna, mert szerintem ebben van a legnagyobb potenciál, de amit az árakkal művelnek, az nevetséges. 1. vennem kell egy VR szettet, ami 200 ezer, de mint látjuk, inkább több. 2. vennem kell egy gépet, ami ami VR ready, tehát alsó hangon 250 ezer. Az én masinámra pl. a Steames tesztprogi azt írja, hogy eldöcög, de nem az igazi a teljesítménye, na már most pl. az AC: Odyssey magas-közép beállításokkal fut 60 fps-sel fullhd-ban, 1-2 évig még biztos nem kell alkatrészt cserélnem, hogy élvehteően fussanak az új játékok. 3. meg kell venni persze magát a játékot is, amiből eddig még egyet se láttam, ami az alkalmi szórakozásnál többet nyújtott volna. És akkor lehet olvasni a siránkozós cikkeket, hogy jaj, nem fogy olyan jól a VR headset. Vajon miért?
ajánlott olvasnivaló