
2007-ben jelent meg az a játék, amely mára igazi klasszikussá vált, nem is véletlenül. Az Irrational Games ugyanis akkori szemmel nézve több szempontból is egyedit alkotott. A BioShock ugyanis látványvilágával is kiemelkedett az akkori átlagból, de emellett a játékmenete, a története és főleg a hangulata miatt is emlékezetessé válhatott. Aztán jött a 2010-es folytatás, immár a 2K Marin stúdió jóvoltából, de ebben már nem igazán volt köszönet. Ez ugyanis épp csak azokban a dolgokban volt gyenge, amik az első részt naggyá tették.

BioShock
Az év egyértelműen leghangulatosabb FPS-ét készítették el a System Shock alkotói.
Szerencsére az Irrational Games nem mondott le teljesen a címről, és 2013-ban elkészítették a méltó folytatást, ám a BioShock Infinite teljesen más lett, mint elődei. Hogy mást ne is említsünk, a tengermélyi Rapture városából a felhők fölé, Columbia utópisztikus városába tették át a történetet.

BioShock 2
Rapture víz alatti világa másodszorra ejti rabul az FPS stílus kedvelőit.
Ha nem számoljuk a 2016-os gyűjteményt, a mindhárom játékot magába foglaló BioShock: The Collectiont, akkor bizony az Infinite óta nem hallhattunk a szebb bánásra méltó sorozatról. Mostanáig.
A 2K kiadó a minap bejelentette, hogy új stúdiót alapítottak Cloud Chamber néven. Ennek élére – a kiadó történetében először egy nőt – Kelley Gilmore-t nevezték ki. A stúdió két irodával indul: egy a 2K főhadiszállásán, egy másik pedig a kanadai Montrealban. Utóbbival a kiadó egyébként első ízben alapított stúdiód Kanadában.

BioShock Infinite
„A végtelenbe és tovább!”
Ez eddig nem is lenne olyan nagyon érdekes, csakhogy a bejelentésből kiderült: a Cloud Chamber első projektje nem más lesz, mint a következő BioShock epizód. Ezzel kapcsolatban – mivel a projekt gyakorlatilag még igen-igen friss – semmilyen részlettel nem tudtak szolgálni. Azt viszont biztosra vehetjük, hogy az egész franchise-t megálmodó és életre keltő egykori Irrational Gamesnek (ma már Ghost Story Games) és az azt vezető Ken Levine-nek a világon semmi köze nincs a dologhoz… sajnos.